Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Lesgeven zonder diploma

 
Profiel   

Aan wie vraag je dat? Mindim?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 23:23 



 

JiKaLeNiPau schreef
Aan wie vraag je dat? Mindim?

Aan de TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 23:27 



 
Profiel   

Kijk even naar de datum van het topic anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 23:35 



 

__Sannne schreef
Kijk even naar de datum van het topic anders.

Och joh, had ik niet gezien. Ik reageer enkel omdat het tussen de nieuwe berichten staat. Ik kijk dan niet telkens naar de datum van de OP ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 23:44 



 
Profiel   

Stel je nou enig ander beroep voor op paardrijdjuf en dan is het ineens raar als we iets gewoon betalen, óók als je voor iemand anders op de SEHP beland.
Tandarts, huisarts, ziekenhuizen, notaris, ect ect.

Dat staat volledig los van het papiertje. Lesgeven zonder papieren is een beetje verplegen zonder verpleegkunde: heel veel mensen kunnen dat, goed ook. Maar gaat het fout heb je geeb verzekering en hele grote gevolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 04:32 



 
Profiel   

JiKaLeNiPau schreef
MightyMike schreef
Maar het is toch haar beroep? Daar moet ze toch haar boterham mee verdienen JiKaLeNiPau? Lesgeven kan zeker voortkomen uit een passie, maar de boterham moet toch betaald worden, ze staat daar niet alleen voor jouw plezier natuurlijk. Als jouw baas alles afzegt uit overmacht, verwacht je wel een salaris. Dat vind ik dan ook wat kort door de bocht. Jammer dat ze een keer niet door de vingers ziet bij overmacht, dat zou op zich wel coulant zijn, maar vind het ook wel vrij normaal dat je betaald. Zij heeft de tijd vrij gemaakt en kan deze nu op zo'n korte termijn niet meer invullen. Hier bij de manege hebben de kinderen een kwartaalkaart. Kun je niet, moet je de les binnen een week inhalen op een tijd die nog vrij is, anders vervalt deze en betaal je dus gewoon door. Ik zou dan gewoon betalen, het is niet anders. Zie daar geen verschil in of ze papieren heeft of niet, hoe het zit met verzekeringen en belasting geen idee, anderen hier haken daar op in, maar wie weet draagt ze netjes af en is ze wel verzekerd. Lees veel aannames. Hopelijk is alles goed met je man ts!


waar lees je dat het haar beroep is? Zij geeft dat meisje les er staat nergens dat haar beroep lesgeven is of ik heb het gemist. En dan nog is het nog steeds een noodgeval in mijn optiek dus is het wel zo netjes om geen kosten te berekenen.

EDIT: het is bij iemand thuis dat meisje geeft haar les en heeft geen papieren dan is het ook niet haar beroep. :7


Of het nu haar hoofdberoep is of niet, zij wil wat met lesgeven verdienen, de rest wat je schrijft is allemaal gissen, punt is ze staat daar niet voor niets. Een papiertje of niet doet daar toch helemaal niets aan af. Je mag in Nl les geven zonder diploma, dus mag je daar ook proberen je verdiensten mee te behalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 06:24 



 
Profiel   

Het is een oud topic maar ben benieuwd of je dochter daar nog rijdt? Zoals ik het lees rijdt ze op een paard (dus iemand is zo lief haar pony uit te lenen) les van dat meisje (eigenaar die tijd en energie in je dochter steekt) geen papieren maar vraagt er wel geld voor (dat is eigenlijk al gek)..

Denk niet dat jullie paarden hebben, of heb ik dat helemaal fout ingeschat. Ik weet allemaal aannames.. en dat is fout! Maar je heel berichtje vind ik persoonlijk zo denigrerend. Zou heel wijs zijn met dat meisje en dat meisje ook te allen tijde betalen ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 06:57 



 
Profiel   

Zo zie je maar weer dat er verschillende meningen zijn over wat netjes is en niet ;_)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 09:37 



 
Profiel   

Ik zou niet betalen. Ik heb wel vaker een les afgezegd in die 24u bij een lesgever met diploma en die bracht echt nooit iets in rekening. Alle 3 instructeurs niet. Zelfs niet mijn auto instructeur toen ik een rijles was vergeten en op een feest stond :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 10:32 



 
Profiel   

Ik blijf het “ raar” vinden dat mensen geld durven te vragen voor een les die ze nooit hebben gegeven.
Waar is je klantgerichtheid? Een keer afmelden kan gebeuren. Bij te vaak afmelden knikker ik ze gewoon uit mn klantenbestand en hoeven ze nooit meer te komen.

Meestal is de les meteen weer opgevuld met een andere combinatie. Wel of geen diploma is niet ter zake.
Als je al “ afmeldingsgeld” wilt incasseren zul je dit vooraf kenbaar moeten maken. En dan het hele bedrag vorderen is helemaal not done. Je hebt immers helemaal geen tegenprestatie geleverd voor het geld dat je ontvangst.Bij mij was het exit met die trainer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 11:19 



 
Profiel   

Tsja, op mijn werk worden ook kosten door berekend voor te laat afmelden.
Mijn werkgever/planner kan last minute niet iets anders meer op mijn rooster zetten, als mensen de avond te voren of op de dag zelf nog afmelden. Het dagrooster is 's middags om 14.00 uur af voor de volgende dag, dat is elke dag weer een hele puzzel om alle aanvragen te verwerken.
Enige wat ze dan niet hoeven te betalen is het starttarief, aangezien ik dan niet ben komen voorrijden, maar de ingeboekte kwartieren worden wel gefactureerd.

Ik kan doorgaans ook niet eerder op m'n volgende afspraak verschijnen, mijn werkgever moet mij gewoon doorbetalen (word niet per uur betaald maar gewoon per maand voor vast aantal contracturen) en de "loze" tijd die overblijft is vaak te kort om even naar kantoor te rijden of naar huis. Ik moet dus ergens blijven hangen om te wachten tot ik naar een volgende afspraak kan.

Ik vind het dus niet raar dat er een bedrag in rekening wordt gebracht voor te laat afmelden.

Was op de manege waar ik jaren gereden heb, ook zo, binnen 24 uur afmelden betekende gewoon het lesgeld verschuldigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 11:28 



 
Profiel   

Omdat dit al een heel oud topic is en de topicstarter van dit topic al geruime tijd niet gebruik maakt van Bokt en daardoor niet zal reageren op vragen plaats ik hier een slotje.
Het staat een ieder altijd vrij om deze discussie in een eigen topic nogmaals te voeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 16:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen