Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2020

 
Profiel   

Netjes gefeliciteerd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 11:19 



 
Profiel   

Wauw gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 12:15 



 
Profiel   

Dankjulliewel :) Jullie al uitslag van de herexamens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 12:18 



 
Profiel   

Ja net. Ook geslaagd 7 voor lesgeven en praktische paardenkennis als opmerkingen erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:52 



 
Profiel   

Top! Gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:56 



 
Profiel   

Ik ben ook geslaagd! 7,5 voor rijden en een 7 voor lesgeven en een uitgevoerd voor praktische paardenkenners. Helemaal blij *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 16:46 



 
Profiel   

Hier ook geslaagd :D oke ik probeer blij te zijn maar ik ben dat eigenlijk niet. Ik had graag 2 keer een 7 gehad. Maar ik heb een 6,5 voor lesgeven en een 6 voor rijden.
Nu valt het me wel op dat ze met rijden niet echt kijken met wat voor paard je het moet doen. De adviezen op het protocol paste niet bij het manegepaard waar ik op reed.
Maargoed er waren er iets van 7 gezakt dus ben toch ook wel een beetje blij dat ik het in 1 keer had gehaald.

Het lesgeven had ik echt wel beter gekund maar ik kan helaas niet goed tegen tijdsdruk en dan behandel ik de dingen niet die ik wel zie omdat er te weinig tijd is :') Wat is nou 15 minuten dressuur. Dat vliegt voorbij. Maarja ik zou misschien volgend jaar door willen en nu weet ik dus niet hoe en wat en of dat uberhaupt kan. Omdat je 2 keer een 7 moet hebben.
Voor het rijden: Ik heb M1+13 en L gesprongen. Dat zou toch voldoende bewijs moeten zijn dat ik het rijden voldoende beheers :?
Dat lesgeven misschien nog eens herkansen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 17:00 



 
Profiel   

Je kunt toch beide herkansen? Voor die 7.

Ze kijken inderdaad niet naar het paard maar dat zou ook niet hoeven want het enige wat je moet tonen is dat je in staat bent een paard naar een stabiele aanleuning te rijden en nette overgangen kunt laten zien en zelf je houding en zit onder controle hebt. Dit zou op ieder paard moeten kunnen want is eigenlijk B niveau.

Lesgeven viel mij dus alles mee. Ik dacht echt nou we kunnen nu wel naar het springen en toen gaf de examinator gelukkig aan dat ik inderdaad naar het springen kon. En zo ook bij het springen toen ik zoiets had van nou ik ben tevreden zei ze ‘je mag afronden’. Kwam perfect uit :')

Als ik geen 7 had was ik op her examen gedaan want ik wil volgend jaar niveau 3 gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 20:45 



 
Profiel   

Ik ben ook geslaagd:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 20:59 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Je kunt toch beide herkansen? Voor die 7.

Ze kijken inderdaad niet naar het paard maar dat zou ook niet hoeven want het enige wat je moet tonen is dat je in staat bent een paard naar een stabiele aanleuning te rijden en nette overgangen kunt laten zien en zelf je houding en zit onder controle hebt. Dit zou op ieder paard moeten kunnen want is eigenlijk B niveau.

Lesgeven viel mij dus alles mee. Ik dacht echt nou we kunnen nu wel naar het springen en toen gaf de examinator gelukkig aan dat ik inderdaad naar het springen kon. En zo ook bij het springen toen ik zoiets had van nou ik ben tevreden zei ze ‘je mag afronden’. Kwam perfect uit :')

Als ik geen 7 had was ik op her examen gedaan want ik wil volgend jaar niveau 3 gaan doen.


Ja misschien kunnen die herexamens volgend jaar ook wel? Ik ga het even navragen. Ik woon erg ver weg en een combinatie meenemen zo ver is heel moeilijk. Met rijden zou ik het nog een keer kunnen proberen op een ander paard die ik iets beter aan het lopen kreeg. Maar ik weet nog niet zeker of ik door wil en zo niet dan is het wel weer sonde van mn geld.


Ze verwachtte dat ik mijn paard meer naar de nageeflijkheid zou rijden. Maar die word niet voor niks altijd met martingaal gereden. Paard heeft een gigantische onderhals. De bovenlijn zit niks. Als ik er aan ga zitten dan krijg je een heel onrustig paard. Dus ik besloot gewoon normaal contact met een klein beetje nageeflijkheid maar dat wilde ze dus toch graag nog meer zien, terwijl dit gewoon de max was. Ze verwachten dus wel meer van je dan gewoon een stille aanleuning. Het is gewoon onmogelijk om dat paard op dat niveau voor elkaar te krijgen als je er maar 5 keer ongeveer op heb gezeten. Verspreid over de opleiding. Ook wilde ze dat ik meer been zou geven. Als ik dat zou doen dan zouden we door de baan vliegen met heel veel taktfouten. Paard was heel gevoelig dus ik moest vooral heel stil zitten en kleine hulpen geven.
Dusja ik ben het er niet helemaal mee eens helaas hoe ze dit beoordelen. Ik reed wel teveel terug tijdens het springen, dat was stom van me. Maar dat had ik in het laatste lijntje weer goed gemaakt.

Dat rijden vind ik echt een beetje op een jurysport lijken alsof je een B proef gaat rijden en dan moet je maar geluk hebben met een manegepaard of het een beetje lukt en of je ze voldoende aan het lopen krijgt. Ze zien ook niet de ontwikkeling waar we waren begonnen. Een aantal paarden waren enorm verbeterd maar dan was het nog steeds niet goed genoeg. Zoiets kost gewoon meer tijd en training. Ik ben benieuwd hoe de andere hun herexamen gaan rijden. Oefenen kunnen ze ook niet volgens mij #) Maar echt hoge cijfers zullen het niet worden gezien de paarden niet nageeflijk of actief genoeg zijn. Hoe hard ze er ook hun best voor doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 22:32 



 
Profiel   

Gwenvd gefeliciteerd!!

Jenli88, ik heb er misschien een andere mening over maar ik vind we zijn bij een instructeurs opleiding dus moeten we ook beoordeeld worden als instructeurs. En persoonlijk als je zelf een paard niet netjes op minimaal B niveau (door de ogen van een jury B niveau en niet door de ogen van een ruiter) kunt laten tonen dan moet je gewoon nog even door oefenen voordat je aan deze opleiding begint. Is mijn mening dan hè.
Ik vind het logisch dat er kritisch gekeken wordt naar hoe een paard wordt gereden. Jij moet straks het voorbeeld gaan geven en misschien ook wel op een paard van een leerling kruipen om aan je leerling uit te leggen wat je bedoeld. Als je dan zelf een paard niet kunt laten lopen aan de hand van de basisvoorwaarden, goede takt, ontspanning in de bovenlijn en een stabiele aanleuning dan ben niet geloofwaardig.

En het is logisch dat ze niet kijken naar waar je vandaan komt, het is een moment opname en je moet daar laten zien wat je waard bent. Nogmaals, als je op een paard van een leerling moet dan kun je ook niet 10 keer oefenen voordat hij loopt zoals je wil. Dan moet het ook direct gebeuren.

Ik denk persoonlijk niet dat het niveau wat er gevraagd wordt te hoog is of de exameneisen te streng zijn ik denk dat het grootste probleem is overschatting bij de deelnemers. Ik heb er ook een aantal in de groep gehad die beter even 2/3 jaar hadden kunnen wachten omdat ze gewoon qua rijden echt niet voldeden aan de eisen. En dan kun je beter eerst even door oefenen en op wedstrijd gaan om zo te meten of je niveau geschikt is ja of nee.

Ik bedoel dit trouwens echt niet onaardig of neerbuigend. Maar ik denk wel dat heel veel mensen het ‘instructeursschap’ onderschatten. Als instructeur heb je een voorbeeldfunctie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 10:44 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Gwenvd gefeliciteerd!!

Jenli88, ik heb er misschien een andere mening over maar ik vind we zijn bij een instructeurs opleiding dus moeten we ook beoordeeld worden als instructeurs. En persoonlijk als je zelf een paard niet netjes op minimaal B niveau (door de ogen van een jury B niveau en niet door de ogen van een ruiter) kunt laten tonen dan moet je gewoon nog even door oefenen voordat je aan deze opleiding begint. Is mijn mening dan hè.
Ik vind het logisch dat er kritisch gekeken wordt naar hoe een paard wordt gereden. Jij moet straks het voorbeeld gaan geven en misschien ook wel op een paard van een leerling kruipen om aan je leerling uit te leggen wat je bedoeld. Als je dan zelf een paard niet kunt laten lopen aan de hand van de basisvoorwaarden, goede takt, ontspanning in de bovenlijn en een stabiele aanleuning dan ben niet geloofwaardig.

En het is logisch dat ze niet kijken naar waar je vandaan komt, het is een moment opname en je moet daar laten zien wat je waard bent. Nogmaals, als je op een paard van een leerling moet dan kun je ook niet 10 keer oefenen voordat hij loopt zoals je wil. Dan moet het ook direct gebeuren.

Ik denk persoonlijk niet dat het niveau wat er gevraagd wordt te hoog is of de exameneisen te streng zijn ik denk dat het grootste probleem is overschatting bij de deelnemers. Ik heb er ook een aantal in de groep gehad die beter even 2/3 jaar hadden kunnen wachten omdat ze gewoon qua rijden echt niet voldeden aan de eisen. En dan kun je beter eerst even door oefenen en op wedstrijd gaan om zo te meten of je niveau geschikt is ja of nee.

Ik bedoel dit trouwens echt niet onaardig of neerbuigend. Maar ik denk wel dat heel veel mensen het ‘instructeursschap’ onderschatten. Als instructeur heb je een voorbeeldfunctie.



Ik snap wat je bedoeld. En een gedeelte ervan ben ik met je eens. Een gedeelte niet maar ik wil er geen te grote discussie van maken +:)+ Een jong paard is ook niet meteen B afgericht net zoals een paard dat verkeerd word bereden. Voor een B proef moet je ook trainen. Helaas is mijn eigen paard nog te jong. Dan had ik het mezelf wat makkelijker gemaakt O:) Maarja ik ga even informeren.

Degene die moeten herkansen hebben het ook lastig. Dat zou in Ermelo moeten. Dan zitten ze dus weer zonder paard. Ze proberen het nu op de manege te organiseren. Ik hoop voor hun dat dat gaat lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 19:26 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Ik ben ook geslaagd:D



Ook nog gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 19:26 



 
Profiel   

Dank jullie wel! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 19:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik ben het ook gedeeltelijk eens met xmarliez, instructeurschap en rijden is zeker niet makkelijk, maar ze waren wel erg streng voor wat B niveau zou moeten zijn. Enige opmerking bij mij was mijn houding, in het springzadel en tijdens het springen zit ik nog wat 'klaar' en niet helemaal recht in de rug in en na de sprongen. Komt omdat mijn huidge paard 180 graden anders is dan mijn merrie (rodeopaard). Heb dit paard 5 maanden en hij loopt extreem goed, alles klopt, zijn in 4 maanden tijd DR M1 startgerechtigd, springen doen we ook regelmatig, kreeg heel veel complimenten op mijn protocol, over aanleuning, oog voor sprong, continu bezig met verbeteren paard etc etc. met maar 1 opmerking is een 7 dan in verhouding laag, of juist heel erg hoog als het vergelijkt met de cijfers uit onze groep. Dus denk ook dat het voor een deel afhangt van je examinator en wat ze willen zien. Daarnaast is het met een eigen paard altijd makkelijker, ook al heeft die misschien een minder goede dag, dan met een manegepaard waar je af en toe op gereden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 14:57 



 
Profiel   

Mijn paard loopt gemiddeld boven de 65% in het Z2 en ik had ook maar een 7,5 voor het rijden. Maar er stond wel hele fijne feedback bij en ik denk dat ik niet aan die 8 kwam door het springen daarin werd hij namelijk een beetje heet en toen had ik controle verlies bij 1 sprong. Wel overgedaan en toen met controle.

Er stond eigenlijk alleen maar positieve feedback bij dus volgens mij is een 7/7,5 in hun ogen al best hoog.
Mijn paard loopt dus een veel hoger niveau maar wordt ook maar met een 7,5 beoordeeld.

Of het dus echt B niveau is weet ik niet ik denk dat ze vooral naar de basis principes kijken en daar op beoordelen. En dan kom je toch echt op het skala. In de juiste takt met voldoende ontspanning in de bovenlijn, mooi nageeflijk naar de hand toe met een stille aanleuning etc etc. Dit is ook het enige wat ik trouwens getoond heb met het rijden. Geen oefeningen ofso maar echt de basis van het rijden en dan het verschil tussen wanneer je net begint en klaar bent met het losrijden. Op mijn protocol stond ook dat ik een duidelijk verschil had laten zien en mijn paard naar een mooie verbinding had gereden.
Daarnaast is de zit van de ruiter belangrijk, zit je in balans en mooi mee met je paard zowel met doorzitten als met lichtrijden. Ik heb beide ook echt getoond op de volte voor de examinators zodat ze het duidelijk konden zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 16:13 



 
Profiel   

Ja precies, denk inderdaad ook dat die 7/7,5 een hoge beoordeling is met positieve feedback. Wel interessant te lezen hoe het bij iedereen is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 16:34 



 
Profiel   

JDVL27 schreef
Gefeliciteerd allemaal!!

Ik ben het ook gedeeltelijk eens met xmarliez, instructeurschap en rijden is zeker niet makkelijk, maar ze waren wel erg streng voor wat B niveau zou moeten zijn. Enige opmerking bij mij was mijn houding, in het springzadel en tijdens het springen zit ik nog wat 'klaar' en niet helemaal recht in de rug in en na de sprongen. Komt omdat mijn huidge paard 180 graden anders is dan mijn merrie (rodeopaard). Heb dit paard 5 maanden en hij loopt extreem goed, alles klopt, zijn in 4 maanden tijd DR M1 startgerechtigd, springen doen we ook regelmatig, kreeg heel veel complimenten op mijn protocol, over aanleuning, oog voor sprong, continu bezig met verbeteren paard etc etc. met maar 1 opmerking is een 7 dan in verhouding laag, of juist heel erg hoog als het vergelijkt met de cijfers uit onze groep. Dus denk ook dat het voor een deel afhangt van je examinator en wat ze willen zien. Daarnaast is het met een eigen paard altijd makkelijker, ook al heeft die misschien een minder goede dag, dan met een manegepaard waar je af en toe op gereden hebt.


Wat jij dus zegt. Mijn feedback was ook heel positief op die dingetjes na. Er stond ook bij "net examen" en dat ik netjes rechtop zat enzo. En dat ik een vriendelijke amazone was. (Geen idee wat dat met rijtechnisch te maken heeft maargoed het stond erop :') Ik denk alleen bij een "net examen" meer aan een 7. Of op zijn minst een 6,5. En als ik jullie feedback dan lees dan denk ik al meer aan een 7,5/8.

Ik hoorde dat er 1 was gezakt omdat die dus teveel aan de teugel probeerde te rijden en dat paard werd dan wat onrustig. Gaf soms na kwam dan weer omhoog. En daar was ze op gezakt. Vandaar dat ik ook besloot er niet teveel aan te rotzooien. Maar nu deed ik juist weer te weinig :')

Maar ik kan volgend jaar een toelatingstest doen mocht ik door willen. Ik heb mijn diploma nog niet binnen en ik kan binnenkort al aan de slag bij een manege om les te geven. *\o/* Ik dacht juist dat het wel lastig zou worden werk erin te vinden maar ik hoefde er niet eens achteraan. Toch wel handig als je een beetje bekend ben tussen de paardenmensen. :D

Gaan jullie strak verder met het verolg? Jij wel toch JDVL27.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 16:51 



 
Profiel   

Yes als er voldoende animo is voor Bunschoten dan ga ik meteen door, anders volgend jaar weer proberen. Hoorde ook dat via een college in de buurt de Orun 3 opleiding misschien wordt gegeven bij ons op stal alleen is dat overdag, dus ga ook nog even kijken of dat evt een optie is mits dat werk technisch te regelen is natuurlijk :) ga er vanuit dat het Bunschoten wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 16:56 



 
Profiel   

JDVL27 schreef
Yes als er voldoende animo is voor Bunschoten dan ga ik meteen door, anders volgend jaar weer proberen. Hoorde ook dat via een college in de buurt de Orun 3 opleiding misschien wordt gegeven bij ons op stal alleen is dat overdag, dus ga ook nog even kijken of dat evt een optie is mits dat werk technisch te regelen is natuurlijk :) ga er vanuit dat het Bunschoten wordt


Nou dat zou ideaal zijn toch als dat met je werk te regelen is. De dichtsbijzijnde voor mij nu zou Rotterdam zijn. Ietsjes dichterbij dan Nieuwegein. Mja nog steeds harstikke ver. Hoogstwaarschijnlijk zal dat ook niet meer dichterbij worden dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 17:44 



 
Profiel   

Hallo!

Ik ben net begonnen met de verkorte variant aspirant instructeur.
Daarvoor heb ik de boekjes nodig, is er wellicht iemand hier die er voor een leuk prijsje vanaf wil? Ik hoor het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 19:02 



 
Profiel   

MisticRider schreef
Hallo!

Ik ben net begonnen met de verkorte variant aspirant instructeur.
Daarvoor heb ik de boekjes nodig, is er wellicht iemand hier die er voor een leuk prijsje vanaf wil? Ik hoor het graag!


Ik heb ze nog, pb maar bij interesse :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 10:10 



 
Profiel   

Even een heel ander vraagje. Zijn er mensen die hun examen al hebben gedaan? Ik heb mijn examens rijden en lesgeven op 9 & 11 december gedaan. Ik geloof dat we een mailtje krijgen op het moment dat onze uitslag bekend is en dat we deze op knhs-opleidingen.nl kunnen bekijken. Heeft iemand enig idee hoe lang zoiets duurt? Ik zit namelijk al anderhalve week ongeduldig te wachten hierop..:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:09 



 
Profiel   

Vraagje, hoeverl examinatoren hadden jullie bij examen?
En alle onderdelen op een dag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 21:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen