Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2020

 
Profiel   

Ik doe de verkorte variant, of ik veel heb gemist kan ik na het examen zeggen haha.

Ik geef wel al 12 jaar les maar natuurlijk niet op de precieze manier van de knhs. Ik ga dus extra tijd besteden aan het voorbereiden van het examen en de lesopdrachten goed voorbereiden met oefeningen die ze graag zien en wat ik ook fijne oefeningen vind.

Theorie heb ik gehaald, dat is een questie van goed leren en de stof begrijpen.

Als je weinig ervaring hebt met lesgeven zal ik de verkorte variant niet aanraden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 08:07 



 
Profiel   

Hebben jullie al een portfolio gemaakt? Gezien de 1,5 m afstand enzovoort vind ik het maar lastig.
Ik heb vandaag geholpen bij een wedstrijd. Ringmeesteren, begeleiden, mest opruimen, van een kleine ring een grote ring maken. Vragen beantwoorden. Proef voorlezen. Iemand zijn proef gefilmd. Vele andere werkzaamheden zijn er nu gewoon niet. En het zal nog wel even duren voor je naast iemand mag zitten om startlijsten te maken, vrijwilligers te zoeken of sponsoren te werven. Dat doen ze nu het liefst gewoon zelf.
Dus ik vraag me af of dit voldoende zal zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 21:06 



 
Profiel   

Heb ook de rijtechniek en lesgeven theorie gehaald: 88,19% :)

Ben ook blij dat ik de 'normale' versie doe, je doet net wat meer ervaring op betreft de punten die ze willen zien bij het examen. Ik heb gisteren meegereden bij 2 die de verkorte versie deden, ging allemaal heel relaxed aan toe, dus heb ik een beetje een beeld hoe de praktijk er aan toe gaat.

Portfolio heb ik een clinic die we binnen de vereniging hebben georganiseerd in mei gebruikt. Goed uitgelegd waarom het minder dan 25 deelnemers was door COVID-19 etc. Ik heb goede feedback gehad alles staat op voldaan op het feedbackformulier, alleen moet ik nog wachten tot hij door de examencommissie officieel goedgekeurd wordt. Dus als het zo lees jenli88, denk ik dat het wel voldoende is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 13:44 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen toevallig volg ik ook deze opleiding. Afgelopen vrijdag examen gedaan helaas 2 van de 3 niet gehaald. Hoe is dit bij jullie gegaan en wat is jullie ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 19:36 



 
Profiel   

Wat jammer! Onze praktijkexamens zijn pas in september.. wanneer mag je ze opnieuw doen en welke heb je wel gehaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 19:52 



 
Profiel   

Hey ik was er ook vrijdag!! Wat grappig!

Ik heb lesgeven en rijden gehaald. Praktische paarden kennis heb ik niet gehaald op de beengebreken. Was geheel terecht hoor, ik vond ze wel vrij streng in de beoordeling, vooral met rijden.

Wat heb je wel gehaald? En kon je je vinden in de feedback?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 20:18 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Hey ik was er ook vrijdag!! Wat grappig!

Ik heb lesgeven en rijden gehaald. Praktische paarden kennis heb ik niet gehaald op de beengebreken. Was geheel terecht hoor, ik vond ze wel vrij streng in de beoordeling, vooral met rijden.

Wat heb je wel gehaald? En kon je je vinden in de feedback?


Rijden heb ik wel gehaald. Praktische paardenkennis inderdaad ook beengebreken gezakt ook terecht hoor. Met lesgeven helaas een 5 omdat mijn les opdracht echt wel onmogelijk was. Ik moest lijntje met 4 galopssprongen. Alleen de bak was daar veel te klein voor. Dus ik kon eigenlijk geen kant op. Dus was dat onvoldoende. Zelf wisten ze ook niet waar ze dat zouden plaatsen. En zeiden dat het eigenlijk ook niet paste dus heel vreemd.


Wie had jij met lesgeven en wat voorn cijfer had je met het rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 20:48 



 
Profiel   

Dat is wel heel raar, hoe doen andere het met die opdracht dan? Kan toch niet allemaal laten zakken omdat de afmetingen niet passen

Ik zat in de achterste baan, ik had voor beide een 7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-20 21:15 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Dat is wel heel raar, hoe doen andere het met die opdracht dan? Kan toch niet allemaal laten zakken omdat de afmetingen niet passen

Ik zat in de achterste baan, ik had voor beide een 7


Mooie cijfers gefeliciteerd. Ga je dan ook door naar de orun 3?

Ja geen idee, ze gaf zelf ook aan dat die zo min mogelijk wordt uitgedeeld. Voor mijn dressuur gedeelte had ik Wel een goed gekregen. Ze willen dus blijkbaar dat je 1x 4 galopssprongen laat maken en daarna de afstand aanpast naar een korter lijntje. Wat ze mij hebben toegelicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 00:09 



 
Profiel   

Daar heb je achteraf dan ook niet veel aan... wat jammer zeg! Ga je wel herkansen?

Ik ga niet door, ik heb puur het papiertje nodig, ik ga wel nog cursussen volgen die echt gericht zijn op wat ik interessant vind en waar ik me in wil ontwikkelen.

Wil jij nog doorgaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 05:57 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Daar heb je achteraf dan ook niet veel aan... wat jammer zeg! Ga je wel herkansen?

Ik ga niet door, ik heb puur het papiertje nodig, ik ga wel nog cursussen volgen die echt gericht zijn op wat ik interessant vind en waar ik me in wil ontwikkelen.

Wil jij nog doorgaan?


Ja ik ga wel herkansen en dan hopen dat ik ze omver blaas :D

Ja ik wil wel doorgaan al moet ik zeggen dat ik er wel 2x over na heb gedacht alleen een vriendin van mij gaat ook dus ze heeft me toch weer overgehaald.

Leuk welke cursussen ga je allemaal volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 11:45 



 
Profiel   

Nou als je een goed hebt voor de dressuur dan gaat dat zeker lukken!

Leuk dat je doorgaat! Als je het samen kan doen is het ook wel een stuk leuker!

Ik weet het nog niet precies, eerst dit afronden en ik doe nog een studie dus als dat allemaal klaar is gaan we eens verder kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 18:59 



 
Profiel   

Wat klinkt dat spannend allemaal. Ik ga maar gauw weer leren voor dat examen :j

Succes met de herkansing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 20:26 



 
Profiel   

_Caithlynn, welke regio gaan jullie Orun 3 doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 11:59 



 
Profiel   

Iemand de portfolio opdracht al ingeleverd? Ik heb gister de uitslag gehad en heb 100% score :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 10:56 



 
Profiel   

Ik ook 100%, volgens mij als je voldoende hebt wordt het 100% :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 12:00 



 
Profiel   

Ja dacht ik ook al maar ik ben blij dat het goed gekeurd is! Ben ik daar ook weer mooi van af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 12:17 



 
Profiel   

Ik ben ermee bezig. Kan je gewoon aparte bestanden uploaden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 15:45 



 
Profiel   

Ik meld me ook even. Ga in augustus examen doen... hebben jullie nog tips voor het theorie examen voeding en gezondheid en voor praktische paardenkennis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 00:17 



 
Profiel   

Nou ik had het portfolio ingeleverd en dacht dat het beknopt moest omdat ik dat had gehoord van de docent. Maar nu moet ik juist uitgebreider zijn en meer kritisch over mezelf wat ik de volgende keer beter kan doen. Ik moet er dus opnieuw voor gaan zitten |( 8)7 gelukkig zijn er 3 kansen :o Ik vind het maar lastig. Ik kon zo weinig doen door dat corona en ik zou niet weten wat ik beter had kunnen doen die dag. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 11:35 



 
Profiel   

Joepie nu heb ik ook 100% voor mijn portfolio *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-20 00:08 



 
Profiel   

Wellicht zijn er mensen die orun 3 ook gaan doen en ervaringen willen delen?

Nieuw Topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 12:10 



 
Profiel   

Indien er genoeg animo is voor Bunschoten en ik minimaal de 7's haal op mijn praktijkexamens eind sept is wel de planning om met Orun 3 verder te gaan in november. Anders wacht ik een jaartje. De andere locaties zijn voor mij niet te doen qua tijdsplanning als er elke week een paard mee moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 14:48 



 
Profiel   

Ik overweeg om deze opleiding aspirant instructeur komend seizoen te gaan doen. Hadden jullie al meerdere jaren ervaring met les geven, of leer je dat echt op de opleiding?
Gezien je nĂ¡ het behalen van deze opleiding nog niet eens zelfstandig mag lesgeven, volgens KNHS.

En dat parcours springen van 60 cm is dat te doen voor een echte dressuurruiter met dressuurpaard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 15:22 



 
Profiel   

JDVL27 schreef
Indien er genoeg animo is voor Bunschoten en ik minimaal de 7's haal op mijn praktijkexamens eind sept is wel de planning om met Orun 3 verder te gaan in november. Anders wacht ik een jaartje. De andere locaties zijn voor mij niet te doen qua tijdsplanning als er elke week een paard mee moet.


Er is mij verteld dat je voor deze opleiding niet wekelijks naar de betreffende locatie hoeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen