Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

ORUN behalen, hoe/wat/waar??

 
Profiel   

Hooihooi!

Ik heb laatst voor een (nietpaarden-)bedrijf een hele leuke paardrijclinic gegeven samen met mijn begeleidster. We hebben van haar leidinggevende gehoord dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. Omdat we ook lesgeven tijdens deze clinic hebben we gevraagd of het mogelijk is een deal te maken voor onze ORUN instructeursdiploma.

Ik heb zelf veel ervaring met lesgeven (tijd zonder papiertje gewerkt) en mijn begeleidster heeft 20 jaar ervaring in de paardenwereld. Het is niet zo dat we dit 'zomaar' even doen voor de leuk, we weten alleen allebei niet veel over het instructeursdiploma. We willen er wel echt voor gaan. :)

We kregen als antwoord dat we eerst moeten uitzoeken hoe we het kunnen halen. We zijn nu aan het zoeken naar informatie, maar een topic openen op Bokt is ook altijd handig. We willen graag met een goed/compleet verhaal komen + zelf ook weten waar we aan beginnen.

Dus;

Weet iemand hoe de route naar het instructeursdiploma precies gaat? Oftewel hoe/wat/waar? Misschien heeft iemand niet voor de hand liggende linkjes met veel informatie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 11:18 



 
Profiel   

Op de website van de KNHS en dan opleidingen.
https://www.knhs.nl/instructeurs/

Google is your best friend he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 11:32 



 
Profiel   

https://www.knhs.nl/instructeurs/opleid ... ur-orun-2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 11:40 



 
Profiel   

Zoals ik al zei ben ik inderdaad al aan het zoeken naar informatie op internet en vraag ik naar niet voor de hand liggende linkjes. Uiteraard heb ik al bij het knhs gekeken. :j

Ik wil graag met het hele verhaal aankomen dus misschien was er iemand met aanvullende info, iemand die eigen ervaringen heeft, tips etc. Dit zou mij ook een beter beeld geven.

Ik wil daarnaast een Word document maken met uitleg. Misschien was er dus iemand die het in semi-kort kon uitleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 17:39 



 
Profiel   

Je vraagt om de weg om een orun Diploma te halen? De enige weg is via de KNHS. Dus als op de website niet genoeg info staat dan kun je ze mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 17:53 



 
Profiel   

Er zijn meer opleidingen die tot het mogen lesgeven leiden. Wat gedacht van de gelukkige ruiteracademie?
www.gelukkigeruiteracademie.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 18:17 



 
Profiel   

Met 'de weg' bedoel ik meer wat ik kan verwachten en welke keuzes ik het beste kan maken. Ik zie dat er bijvoorbeeld vele verschillende soorten diploma's zijn. Als je bijv. kiest voor aspirant heb je ook weer de keuze allround, springen, etc.

Ik stel echt geen moeilijke/ingewikkelde vraag. Gewoon informatie over het instructeursdiploma, eigen ervaringen, etc. Er staat enorm veel informatie in de link van het knhs, en vooral ook vele keuzes, dus ik dacht dat iemand dit kon verduidelijken of samenvatten.

@josien_m; Dankjewel! Ik ga even kijken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 18:23 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Er zijn meer opleidingen die tot het mogen lesgeven leiden. Wat gedacht van de gelukkige ruiteracademie?
https://www.gelukkigeruiteracademie.nl

Alleen is dat geen orun.

Als je geïnteresseerd bent in ook andere opleidingen kun je tevens nog kijken naar Centered riding

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 21:10 



 
Profiel   

In principe moet iedereen bij de aspirant beginnen tegenwoordig.
Daarin moet je springen en dressuur op “laag” niveau.
Daarnaast ook lesgeven op B/L niveau.
Natuurlijk hoort daar de theorie ook bij.

Ik weet niet zeker of er nog een verkorte opleiding is op het moment.

Als je slaagt met een 7 voor rijden en een 7 voor lesgeven, kun je door naar de basissport. Ook dit is allround, springen & dressuur.
Dan heb je in de cursus de ene week dressuur les, de andere week springles.
Hier is geen verkorte opleiding van. En ook hier hoort natuurlijk de theorie bij!

Dit is het een beetje in het kort.

Edit; ik ben niet 100% zeker, maar ik geloof dat als je aspirant hebt, je officieel altijd onder “begeleiding/toezicht” moet zijn van een niveau 3 of hoger instructeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 21:17 



 
Profiel   

Iedereen is ongeacht zijn niveau verplicht om te starten bij aspirant instructeur.
Die duurt 20 lessen, van februari tm juli
Je moet dressuur rijden op L1 niveau ongeveer en 70cm springen.
Je moet een portfolio opdracht doen, diverse theorie examens en aan het einde een praktisch examen dag lesgeven, trainen van een paard en omgang & verzorging.


Je moet om de week je paard meenemen, een vast paard die ook geschikt is voor je examen, anders kun je op de les locatie vaak een paard huren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 19:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen