Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

 
Profiel   

Als je ze wil verkopen hoor ik het graag misticrider
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 20:42 



 
Profiel   

En iedereen al begonnen?

Wij hebben afgelopen zondag de eerste praktijk les gehad, Naja 0 meting. Door de avondklok kunnen we natuurlijk niet in de avond terecht. Dus zolang de avondklok is hebben we cursus op zondag. En zolang Rhino is ook iedereen op manege paard (tenzij je eigen/bijrijdpaard) op onze manege staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 16:28 



 
Profiel   

Ik heb morgen online startbijeenkomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 16:54 



 
Profiel   

Ik heb morgen ook de online startbijeenkomst. Ik ben echt super benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 17:17 



 
Profiel   

Klinkt leuk HarmanyL!

Ik heb ook morgen de startbijeenkomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 17:26 



 
Profiel   

Wij hebben de 2e avond overleefd er waren heel veel mensen dus ongetwijfeld ook een aantal van jullie :D wat vonden jullie er van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 07:12 



 
Profiel   

Wij hebben ook de startbijeenkomst gehad. Ik wist niet helemaal wat ik er van moest vinden. Ik vond het maar een beetje vaag allemaal. Er werd niet echt lesgegeven maar het was ook niet voor jezelf rijden... Ik word ook een beetje moe van de docenten die maar blijven waarschuwen voor het springen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die 60cm zo'n drama kan worden >;) en ze blijven het maar herhalen, je zou er bijna bang van worden. Maar goed, volgende les wordt het vast allemaal wat duidelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 21:04 



 
Profiel   

Oh jullie hebben dus al een praktijkles gehad?
Bij ons is de eerste praktijkles (weer) uitgesteld helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 22:12 



 
Profiel   

Ja we hebben nu les op zaterdag ipv woensdag ivm de avondklok. Eigenlijk wel fijner zo in het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 07:27 



 
Profiel   

Gisteravond in de leeromgeving begonnen met de oefentoets. Met het idee dan heb ik een begin punt en weet ik waar ik voor moet leren :+ [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 07:32 



 
Profiel   

Buxy schreef
Gisteravond in de leeromgeving begonnen met de oefentoets. Met het idee dan heb ik een begin punt en weet ik waar ik voor moet leren :+ [ [url=m/rhtcTc.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O- nou dat geeft iig vertrouwen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 07:34 



 
Profiel   

Zijn hier nog meer mensen die de verkorte variant volgen?
We zaten met 140 mensen in de Teams meeting dus er zullen er vast wel een aantal op bokt zitten?

Ik vond het wel leuk, we kregen een workshop over didactiek.

Ergerde me alleen af en toe echt mateloos aan het vele aantal vragen over dingen die allemaal al precies uitgelegd waren. En af en toe die: "Ja ik heb een paard van dit en dit niveau en ik twijfel of hij goed genoeg is om op hem de examens te doen" etc. Ik bedoel, iedereen weet wat de eisen zijn en je hoeft niet in een meeting met 139 anderen vragen of JOU paard wel geschikt is of niet. Dat vond ik lichtelijk storend.

En natuurlijk super jammer dat het online is, maar uiterst begrijpelijk. Het had me alleen echt super leuk geleken om dit gewoon gezellig met z'n allen in Ermelo te kunnen doen, maarja! Ik heb er nog steeds zin in haha.

Over het niveau twijfel ik. Enerzijds benadrukken ze steeds hoe moeilijk en zwaar het is, anderzijds denk ik: "Hoe moeilijk kan het zijn?". Dat springen en dressuur maak ik me eigenlijk niet druk om. En theorie heb je deels in eigen hand.

Het moeilijkste vind ik vaak juist alles ff goed uit zien te zoeken met datums, lescombinatie regelen etc. en inplannen tussen alle andere dingen door _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:43 



 
Profiel   

Denk dat ik in de zelfde meeting zat Sara.
Kan me helemaal vinden in je opmerking het waren ook iedere keer dezelfde :Y)

Het niveau ben ik ook heel benieuwd naar ze hameren er idd flink op en als ik sommige vragen/opmerkingen in de meeting hoorde snapte ik het wel :')

Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen kennis en zelf rijden ben ik eigenlijk niet bang voor.. Lesgeven vind ik gewoon heel lastig inschatten. Je hebt zo je eigen manier en geen idee of dat hun inziens goed/goed genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:55 



 
Profiel   

Haha zo te lezen zat ik in precies dezelfde meeting. Mensen denken gauw in problemen in plaats van in oplossingen. Vooral veel vragen over eigen paarden en zelf rijden. Dat had ik absoluut niet verwacht. Dan leen je toch een paard lijkt mij? Juist als je instructeur wil worden zou dat allemaal toch niet zo’n probleem moeten zijn lijkt mij. :o :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:02 



 
Profiel   

Nou idd een instructeur die niet op kan stappen of een pasje kan wijken..... Lijkt me geen goede basis :Y)

Enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik eigenlijk bedacht had dat ik 1 paard mee nam naar examen.. Alleen één paard 3 keer 45 in een examen is misschien net gek zat. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:49 



 
Profiel   

Buxy schreef
Nou idd een instructeur die niet op kan stappen of een pasje kan wijken..... Lijkt me geen goede basis :Y)

Enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik eigenlijk bedacht had dat ik 1 paard mee nam naar examen.. Alleen één paard 3 keer 45 in een examen is misschien net gek zat. :o


Je bedoelt 1 paard voor jezelf om te rijden en datzelfde paard met andere ruiter om les aan te geven?

Dat had ik ook bedacht. Zojuist voorgelegd aan m'n instructeur (die ook orun lessen geeft) en hij zegt dat dat niet verstandig is. Want als het ene uitloopt, dan zit je straks in de zenuwen omdat je paard nog niet klaar is. Het is namelijk geen garantie dat je aan je eigen combi les gaat geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:34 



 
Profiel   

Ja dat was inderdaad het plan, maar omdat je les combinatie ook bij iemand anders moet rijden zou dat inderdaad 3 keer zijn.
Maar ik begreep gister volgens mij wel dat je zowiso je eigen combinatie en een 'vreemde' les geeft toch?

Word nog even zoeken naar een vrijwilliger :D

Enige wat ik nog wel bedacht had was dat als je niet alle examens op 1 dag doet, maar ik weet niet of dat tot de opties behoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:50 



 
Profiel   

Buxy schreef
Ja dat was inderdaad het plan, maar omdat je les combinatie ook bij iemand anders moet rijden zou dat inderdaad 3 keer zijn.
Maar ik begreep gister volgens mij wel dat je zowiso je eigen combinatie en een 'vreemde' les geeft toch?

Word nog even zoeken naar een vrijwilliger :D


Dat is wel het streven, maar als dat organisatorisch niet lukt, dan kan het ook dat je dus 2 'vreemde' combinaties les geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:52 



 
Profiel   

Oké geen probleem verder natuurlijk maar idd wel lastig plannen met 1 paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:58 



 
Profiel   

Hmm goed punt hierboven. Ik was eigenlijk ook van plan om mijn zus als leerling te laten rijden op mijn paard.. En 3x 45 min moet te doen zijn met rust daartussen, maar dan kun je dus met de tijd in de knoei komen? Lijkt me toch wel dat je dit vooraf aan kan geven... Mag ik eerlijk gezegd hopen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 00:22 



 
Profiel   

Ook nog 20 minuten praktische paarden kennis met dat ene paard :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 07:11 



 
Profiel   

SaraViavia schreef
Hmm goed punt hierboven. Ik was eigenlijk ook van plan om mijn zus als leerling te laten rijden op mijn paard.. En 3x 45 min moet te doen zijn met rust daartussen, maar dan kun je dus met de tijd in de knoei komen? Lijkt me toch wel dat je dit vooraf aan kan geven... Mag ik eerlijk gezegd hopen....


Mijn instructeur raadde het dus af. Maar als je in nood zit, is er vast wel rekening mee te houden.


Buxy schreef
Ook nog 20 minuten praktische paarden kennis met dat ene paard :o


Na 3x 45min staat ie wel lekker zit voor de praktische paarden kennis :+

Maar mocht dat net samen vallen dat iemand anders jouw combinatie moet lesgeven, dan kom je inderdaad in de knoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 09:07 



 
Profiel   

Hebben jullie toevallig al iets begrepen van inschrijven voor theorie examens?
Ik snap helemaal niks van die website waar je je zou moeten inschrijven :(
Dus ik had gemaild van goh klopt dat wel, krijg ik terug "je moet je inschrijven op die site"

Ja grappenmakers, hoe dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 08:47 



 
Profiel   

Voor zover ik weet kan dat nu nog niet en krijgen we mail als de inschrijving geopend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 09:22 



 
Profiel   

Hoe gaat het verder bij jullie? Al druk aan het leren? Wellicht al een proefexamen rijden laten beoordelen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 12:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen