Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Ik overweeg al lange tijd de opleiding Aspirant Instructeur te gaan volgen, maar wegens drukte heb ik het al een paar keer vooruitgeschoven. Ik vind dat ik me er nu toch echt aan moet gaan wagen :D Ik heb me nog niet ingeschreven (kan volgens mij ook nog niet), maar ik zag alleen een topic over 2020, dus ik dacht ik maak een nieuwe aan. Twijfel trouwens zelf nog of ik de verkorte variant of de normale variant zal gaan doen. Wellicht kunnen we elkaar hier leren kennen, motiveren, helpen etc.

Dus, wie gaat deze opleiding ook doen of overweegt het te gaan doen? :o Dit topic is niet geopend om discussie over de inhoud van deze opleiding, dan wel andere opleidingen, te starten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 10:04 



 
Profiel   

Niemand?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 10:11 



 
Profiel   

Toevallig zat ik hier ook net naar te kijken! De verkorte variant die ik langs zag komen spreekt mij wel aan :-) Puntje is wel dat ik die tot nu toe alleen maar in Limburg langs heb zien komen? Hoop dat de verkorte variant ook ergens meer in het midden van het land gaat komen... Heb de KNHS hierover een e-mailtje gestuurd, duimen maar.

Ik overweeg nog om anders (mocht het niet in het midden van het land gedaan worden) gewoon toch naar Limburg te gaan. Heel end rijden, maar bij de verkorte variant hoef je er ook weer niet zo heel vaak heen.... twijfels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 21:02 



 
Profiel   

MisticRider schreef
Toevallig zat ik hier ook net naar te kijken! De verkorte variant die ik langs zag komen spreekt mij wel aan :-) Puntje is wel dat ik die tot nu toe alleen maar in Limburg langs heb zien komen? Hoop dat de verkorte variant ook ergens meer in het midden van het land gaat komen... Heb de KNHS hierover een e-mailtje gestuurd, duimen maar.

Ik overweeg nog om anders (mocht het niet in het midden van het land gedaan worden) gewoon toch naar Limburg te gaan. Heel end rijden, maar bij de verkorte variant hoef je er ook weer niet zo heel vaak heen.... twijfels!


Nou kijk zo kunnen we elkaar dus mooi helpen want ik vraag me af waar zie jij dat? Tegen mij zeiden ze dat ik tzt op MijnKNHS moest kijken bij opleidingen, maar dat je er momenteel nog niet voor kan inschrijven.. Ik neig ook naar de verkorte variant.

Trouwens, ik had de KNHS gebeld om te vragen wanneer je de verkorte variant kan doen en wanneer beter de volledige. Ze zeiden dat als je ervaring hebt met lesgeven (en zelf al rijdt) je prima de verkorte variant kan doen, maar dat de volledige variant wel breder inzicht geeft en je ook leert kijken vanuit andere perspectieven dan alleen je eigen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:32 



 
Profiel   

Ik ben van plan me in te schrijven. Dit kan vanaf oktober voor de gewone variant. Ik ben nooit Z gestart dus kom niet in aanmerking voor de verkorte variant die in Limburg wordt gegeven.
Wat is voor jullie de reden dat je de opleiding wil doen? Geven jullie al veel les?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:43 



 
Profiel   

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/volg-ee ... n-limburg/

Dit zag ik langs komen op facebook bij de knhs, begint wel echt al snel!

Ik geef al wel wat jaartjes les en heb mijn twee eigen paarden opgeleid van B tot Z1. Daarmee val ik dus wel binnen de eisen voor de verkorte variant zegmaar. Andere kant heb ik ook geen haast, het is niet alsof ik er een carriere van wil maken oid.

Mijn reden is toch wel dat ik dus nu zonder papieren les geef en dat ondertussen toch wel steeds belangrijker aan het worden is. Daarbij heb ik zoiets; waarschijnlijk geef ik de komende jaren toch wel geregeld een lesje of clinic oid en dan is het eigenlijk toch wel verschandig om de juiste papieren te hebben :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 14:02 



 
Profiel   

Voor mij is de reden dat ik nu voor mezelf veel les geef en wat dat betreft wil ik het graag professionaliseren.
Daarnaast lijkt het me een prettig idee als je het papier hebt dat je ook op andere maneges eventueel nog aan de slag kan.

Toen ik de KNHS belde wat de eisen waren voor de verkorte variant vertelde de dame aan de telefoon mij dat als ik al wat ervaring had in het lesgeven ik prima de verkorte variant kan doen. Ze heeft mij niks over mijn eigen rij-niveau gevraagd en ik ben overigens ook nog geen Z gestart. Kortom, ik heb verkeerde informatie gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 08:00 



 
Profiel   

@Saraviavia

Ik heb reactie gekregen, mogelijk klopt de informatie die jij doorgegeven hebt ook. Er zijn dus twee verschillende verkorte variaties (om het lekker overzichtelijk te houden):

Dank je voor je bericht, het is zo dat momenteel deze opleiding in deze opzet alleen in Limburg georganiseerd is.

In het voorjaar start er ook een verkort traject in Ermelo, deze duurt alleen geen 3 maanden maar een half jaar.

Voor informatie over dit traject verwijs ik je graag naar onze website:

https://www.knhs.nl/instructeurs/opleid ... ur-orun-2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 18:57 



 
Profiel   

MisticRider schreef
@Saraviavia

Ik heb reactie gekregen, mogelijk klopt de informatie die jij doorgegeven hebt ook. Er zijn dus twee verschillende verkorte variaties (om het lekker overzichtelijk te houden):

Dank je voor je bericht, het is zo dat momenteel deze opleiding in deze opzet alleen in Limburg georganiseerd is.

In het voorjaar start er ook een verkort traject in Ermelo, deze duurt alleen geen 3 maanden maar een half jaar.

Voor informatie over dit traject verwijs ik je graag naar onze website:

https://www.knhs.nl/instructeurs/opleid ... ur-orun-2/


Oh wauw ik zie echt langzaam door de bomen het bos niet meer haha! Ik zal in oktober gewoon nog eens kijken. Dit zal niet binnen 3 dagen vol zitten toch of wel??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 09:54 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik wil ook graag de opleiding tot instructeur volgen, alleen zit ik in omgeving Overijssel. Even goed in de gaten houden dus :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:25 



 
Profiel   

Leuk, een topic voor de nieuwe opleiding!
Ik wil graag mee doen maar twijfel of ik mijn paard snel genoeg 'klaar' heb om een springparcours van 60cm te springen. Hij is nog niet zadelmak en ik ben momenteel herstellende van een operatie, dus het zal ook nog wel even duren voordat ik hiermee ga beginnen.

Weten jullie of je ook voor dressuur/springen beide een ander paard mee mag nemen? Het paard wat ik nu rijd heeft kissing spine dus mag/kan niet springen. Wellicht zou ik dan alleen voor het springgedeelte een paard kunnen huren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 10:23 



 
Profiel   

Ik heb dit nagevraagd bij de KNHS maar voor de aspirant opleiding moet je hetzelfde paard gebruiken voor dressuur en springen helaas. Mijn paard mag niet meer springen dus ik moet een paard lenen/huren. Bij de basissport opleiding mag je wel verschillende paarden gebruiken voor dressuur-springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 10:36 



 
Profiel   

Daar was ik al bang voor, misschien ga ik dan toch maar een paard huren inderdaad.
Dankjewel voor je snelle reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 11:07 



 
Profiel   

Hier een manegeruiter die er serieus over nadenkt om de verkorte/zelfstudie aspirant opleiding Instructeur Manege te doen :) Ik kijk de komende maand of het te combineren is met mijn studie. Zo ja, dan worden eind oktober de plannen concreet.

Op welk niveau rijden jullie nu? Ik ben zelf nooit officieel gestart en spring nooit, dus er is nog wat werk aan de winkel :Y)

Dee_Es schreef
Ik ben van plan me in te schrijven. Dit kan vanaf oktober voor de gewone variant. Ik ben nooit Z gestart dus kom niet in aanmerking voor de verkorte variant die in Limburg wordt gegeven.
Wat is voor jullie de reden dat je de opleiding wil doen? Geven jullie al veel les?

Nee, niet echt, maar ik werd gevraagd vanuit mijn manege en privéles geven (voor zover ik dat heb gedaan) vind ik erg leuk. Daarnaast wil ik stiekem ooit de Opleiding Instructeur Basissport Paardrijden Gehandicapten 3+ te doen. Dit lijkt me een mooie eerste stap in die richting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 11:38 



 
Profiel   

@xIlrijn ik wil mijn jonge paard dit jaar nog M1 dressuur starten (L2+15) en B springen. Met hem ga ik ook de opleiding dan doen. Maar hoe of wat precies weet ik dus ook nog steeds niet, ik vind het maar onduidelijk op internet sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 00:03 



 
Profiel   

Ik heb ook besloten me in te schrijven voor deze opleiding (normale cursus).
Heb nog weinig ervaring met lesgeven, maar dat maakte volgens KNHS niet uit.
Ik rij zelf M2 dressuur en ben ivm deze cursus begonnen met springen. Dat 60cm parcours wordt nog wel een uitdaging :')

De informatie is idd niet heel duidelijk en ook wisselend per pagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 07:03 



 
Profiel   

Het blijft nog rustig in het topic haha.

Ik hoop dat er op moment dat je in kan schrijven (1 oktober?) toch wel wat meer informatie komt.. Verschil verkorte en lange variant, verschil ene korte variant (minimaal Z ruiter) en andere korte variant (zonder eisen?), waar worden de cursussen gegeven, hoe vaak moet je met je paard ergens naartoe komen? Die stage van 40 uur, zijn daar nog vrijstellingen voor? Someone please.... %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 08:05 



 
Profiel   

Ja ik hoop ook dat er 1 oktober wat meer informatie komt. En anders maar even een mailtje naar de KNHS. Ik ben vooral benieuwd naar de locaties. Wil sowieso de lange variant doen omdat ik nauwelijks ervaring heb met lesgeven. Maar ik kan het paard lenen van een vriendin maar dan moet er dus wel een locatie zijn op een redelijke afstand voor ons beide. Of een locatie met lespaarden... En hoe snel zitten die inschrijvingen vol per locatie? Veel onduidelijkheid iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 09:08 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Ja ik hoop ook dat er 1 oktober wat meer informatie komt. En anders maar even een mailtje naar de KNHS. Ik ben vooral benieuwd naar de locaties. Wil sowieso de lange variant doen omdat ik nauwelijks ervaring heb met lesgeven. Maar ik kan het paard lenen van een vriendin maar dan moet er dus wel een locatie zijn op een redelijke afstand voor ons beide. Of een locatie met lespaarden... En hoe snel zitten die inschrijvingen vol per locatie? Veel onduidelijkheid iig.


Die vragen stel ik me ook nog af boven op mijn eigen vragen ja. Heb gelukkig wel paard + auto + trailer tot mijn eigen beschikking, maar een locatie of iets dergelijks zou wel handig zijn en om te weten hoe snel de inschrijvingen vol zitten inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 09:22 



 
Profiel   

Mijn paard heeft helaas een peesblessure gehad vorig jaar. Hij heeft geen talent voor springen maar een parcourstje op 60cm zou zelfs hij denk ik wel redden. Maar ik wil dus niet dat hij nog springt helaas. Echt heel jammer want je zit uiteindelijk toch het liefst op je eigen viervoeter dan op die van een ander ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 09:44 



 
Profiel   

Ik had vorige week gemaild met KNHS en de inschrijvingen starten pas half oktober (ze noemde geen datum). Want/en niet alle locaties zijn nog definitief, dus daar kon ze niks over zeggen.
Ohja de examens zijn op de locatie zelf en niet op Ermelo (zoals ik las op de website)

Vind het wel jammer dat de info op de website dus niet helemaal correct is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 11:22 



 
Profiel   

Ik zie op mijnKNHS dat als je een herexamen moet doen, dat daar weer extra kosten aan zitten (70-90 euro per examen).
Goed om vooraf te weten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 12:57 



 
Profiel   

Oké we kunnen ons inschrijven.. Ik sta dus net op het punt om me in te schrijven en had nog één vraagje aan de KNHS. Omdat ik me afvraag of het antwoord volledig was check ik het hier even.

De opleiding "aspirant allround" en "aspirant manege" hebben dezelfde toelatingseisen, dezelfde kosten etc. en ik twijfelde dus voor welke ik me zou gaan inschrijven en dus KNHS gebeld.

Het antwoord wat ik kreeg op mijn vraag waar het verschil zat was dat de opleiding "manege" iets meer in ging op groepslessen.

Als ik nu op de site nog wat uitpluis zie ik dat bij de "manege" variant ook "Ruiteropleiding Brons" aan de orde komt en bij de "allround" variant niet.

Kan iemand me vertellen wat nou echt de verschillen zijn tussen allround en manege? Kan toch niet dat het enige verschil is dat ze bij manege iéts meer op groepslessen in gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 14:57 



 
Profiel   

Nou ik heb net de locaties bekeken. Ik had gehoopt dat met het inschrijven wel wat meer duidelijkheid zou zijn, over bijvoorbeeld welke doordeweekse dag.

En helaas zijn alle locaties minimaal 1 uur (80km) enkele reis rijden met de auto, dus met trailer nog langer. En dan op een doordeweekse avond midden in de spits tijden, ik weet niet of dat nou verstandig is.
Ik woon midden in het land, precies tussen alle locaties in :(

Hoever moeten jullie rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 17:13 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Nou ik heb net de locaties bekeken. Ik had gehoopt dat met het inschrijven wel wat meer duidelijkheid zou zijn, over bijvoorbeeld welke doordeweekse dag.

En helaas zijn alle locaties minimaal 1 uur (80km) enkele reis rijden met de auto, dus met trailer nog langer. En dan op een doordeweekse avond midden in de spits tijden, ik weet niet of dat nou verstandig is.
Ik woon midden in het land, precies tussen alle locaties in :(

Hoever moeten jullie rijden?


Zelfde verhaal! Alles is voor mij ver weg. Vandaar dat ik nu voor de verkorte variant ga. Dan moet je 2 of 3 keer naar Ermelo volgens mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 199 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen