Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of geen les blijven nemen?

 
Profiel   

Ik twijfel heel erg, ik sta namelijk met mijn paard bij een boer gestald waar nog twee andere pony's staan

Via een kennis(?) van die boer had ik een tel. nr. gekregen van een instructeur omdat ik graag les zou willen krijgen met mijn paard. Al goed contact genomen en inmiddels zijn we wat lessen verder, ik heb weinig ervaring met instructeurs van buitenaf (hiervoor zat ik vlakbij een vereniging en had ik daar dus groepsles) dus ik had wat puntjes waarmee ik zit en hoop dat jullie misschien adviezen hebben :j

Als eerste als mijn paard tijdens het rijden moet mesten moet hij doorlopen en dan moet ik hem schoppen of tikken met de zweep om hem vooruit te krijgen, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is? Als hij dan gemest heeft dan moet hij er maar door heen lopen en als ik klaar ben loop ik 'half' de rijbak door om steeds een stukje op te ruimen en pak ik uiteindelijk meer zand mee dan mest en daar is de boer ook niet blij mee wat ik wel snap. Doet jou instructeur dit opruimen? Of mag je er om heen rijden? Zo niet hoe ruim je dit dan makkelijk op? :')

Ook moeten wij vaker gaan rijden (elke dag het liefste volgens hem zodat hij alles sneller oppakt) maar ik vind twee tot drie keerin de week wel voldoende, en daarbij heb ik geen wedstijdambities,? Ik doe veel grondwerk en NH met mijn paard en dat vinden we beide heel leuk om te doen. En tijdens de les van 60 min. doen we ook niet tussendoor stappen en hals strekken, doen jullie dat wel?

Ik twijfel of ik wel les zou blijven nemen, ik vind het leuk om te leren en te verbeteren maar het voelt nu niet meer als leuk als wij de hele week moeten rijden wordt het meer een verplichting maar als ik in mijn omgeving hoor dat er veel instructeurs zijn die alleen met je aan de slag gaan als je wedstrijdambities hebt weet ik niet of ik nog lessen wil nemen op deze manier
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 00:12 



 
Profiel   

Als het niet klikt, dan neem je toch gewoon een andere instructeur? :)

Om op je vragen te antwoorden:
- mijn paard mag alleen stilstaan om te mesten als we stappen. In draf of in galop moet die doorlopen. Maar dat komt vooral van mijn kant uit. Eerst mocht hij altijd stoppen, maar toen meneer dan had bedacht steeds vanuit galop opeens vol op de rem te vliegen om te mesten, werd het gewoon gevaarlijk en heb ik dat beleid aangepast. De eerste 2 maal is dat idd met vrij harde hand geweest, vanaf dan moet ik maar been geven als hij wil vertragen en hij weet het dan wel. (Vaak zet ik hem een half rondje later alsnog zelf stil, maar da’s meer uit eigen gemak dan)

- mijn instructrice ruimt de mest op in een mestboy die aan de kant van de piste staat en ze gewoon vol terug aan de kant zet. Als ik alleen rij, dan laat ik het liggen tot ik stop, maar ontwijk het wel. Door de mest heen rijden mag hier op stal ook gewoon niet, is bereslecht voor de piste en is voor het paard ook gewoon gevaarlijk. Ik ben zelf al 2x heel erg geschrokken toen mijn paard door een mesthoop die ik niet had gezien galoppeerde en daarin uitschoof.

- ikzelf rij 3-4x per week. De meeste leerlingen van mijn instructrice 1-3x per week. Voor iemand die wedstrijden wil rijden is 1, 2 of 3x per week redelijk weinig en zal de voortgang beperkter zijn. Maar als dat niet je doel is, dan is je huidige rijschema toch prima? ‘T moet een hobby blijven die je doet voor je plezier natuurlijk. Mijn instructrice moppert soms wel eens op de mensen die maar 1x per week rijden dat ze weinig voortgang kan boeken zo, maar uiteindelijk blijft ze daar wel gewoon les geven en haar best doen om de combinatie te begeleiden.

- mijn lessen zijn ook 60 minuten en hals strekken, stap pauzes, lang/laag rijden zijn daar onderdelen van ja. Zeker na een goed uitgevoerde oefening volgt lange teugel en stappauze. Mijn paard heeft een goede conditie, maar echt 60 min volledig draf en galop zonder ooit te stappen houdt die nooit meerdere keren per week vol. En zie ik bij dressuur ook geen nut van.

Welke regio zit je ergens? Ik ben van midden belgie en kan er daar eventueel enkele aanbevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 00:30 



 
Profiel   

Mijn paard moet ook doorlopen tijdens het mesten, en hij moet er ook doorheen.. Ik rijd wel wedstrijden en dat moet hij wel weten. Hij kan niet zomaar midden in de dressuurproef even blijven staan of om de mest heen rijden. Dit is mij trouwens al op de manege geleerd vroeger, gewoon doorrijden. Stappen doen we wel als we les hebben, bij iedere instructeur / instructrice tot nu toe nog en ik zou ook geen les van iemand willen die dat niet toestaat. Wel vind ik dat je eerlijk naar je paard moet zijn. Dit is niet vervelend bedoeld wat ik nu ga zeggen, maar als je een uur les wilt en vervolgens maar twee keer per week rijdt, vind ik dat niet heel eerlijk tegenover je paard. Iedere dag is natuurlijk ook niet nodig, maar ik denk wel dat je paard iets meer gereden moet worden om zulke lessen te kunnen volgen. De lessen klinken namelijk behoorlijk intensief aangezien er niet eens gestapt wordt. Ik zeg niet dat je geen les kunt nemen hoor, bij twee keer per week rijden. Maar dan zullen de lessen wel aangepast moeten worden op hoe vaak jij rijdt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 00:51 



 
Profiel   

Ik ben een manegeruiter, dus over het aantal x per week kan ik niet oordelen, maar bij ons mogen ze niet stilstaand mesten. (Maar het wordt alleen gezegd, niet afgedwongen. Ze zeggen gewoon hij kan toch lopend poepen en sommige mensen blijven dan rustig zitten en kijken ernaar :+ ) Maar we mogen er ook niet doorheen ivm dat het slecht is voor de bodem. Mijn instructrice ruimt het dan ook op.

In 60 minuten les doen wij ook geregeld stap en oefeningen als halsstrekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 04:01 



 
Profiel   

Van mij mogen lesklanten zelf beslissingen of ze hun paard door laten lopen of laten stoppen. Zolang je geen serieuze wedstrijd ambities hebt maakt het toch geen drol uit.

Als er een mestboy staat en de mest ligt op een rotplek dan ruim ik het op, anders maken we er een mooi obstakel van waar je niet overheen mag.

Stappen met lange teugel doe ik altijd in mijn lessen. Het is een essentieel onderdeel van de les, aanspanning vraagt ook altijd ontspanning. Een klik met een instructeur is altijd belangrijk! Nodig eens een ander uit en maak je eigen vergelijking.

De meeste van mijn lesklanten rijden 3-4 x in de week, de een iets meer, de ander iets minder.

En ik heb maar weinig lesklanten die wedstrijd rijden, veel lessen om de band met hun paard te verbeteren en dan doen ze de ene keer rijden, en de andere keer grondwerk. Ik vind alles leuk, dus ben overal voor in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 05:33 



 
Profiel   

Hier mag hij ook niet stoppen anders heb ik een probleem in mijn dressuur proef.

Kan je niet aangeven bij je instructrice dat je graag even wil stappen tussen door ?

En wat anderen zeggen: als jij zo intensief een uur lest is het wel fijn als je zelf ook een beetje rijd tussendoor om het bij te houden. Voor je paard ook niet helemaal eerlijk als hij 1 keer in de week zo intensief loopt en de dagen erna niet loopt bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:21 



 
Profiel   

Heb jij je instructeur wel duidelijk gemaakt dat je geen wedstrijdruiter bent en voor je plezier lest? Dat je je paard, als je rijdt, correct wilt laten lopen? Ik zou gewoon aan de instructeur laten weten wat jouw wensen en verwachtingen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:28 



 
Profiel   

Doorlopen met poepen word wel vaak gedaan.
Oke als je geen proef rijd niet noodzakelijk, maar het kan wel.
Normaal gesproken ruimt de instructrice dat meteen even op met de mest boy zodat het niet overal ligt.

Een uur lessen is voor veel combinaties te lang.
En tussendoor stappen moet dan zeker.
Maar ook halsstrekken in stap en draf, juist een erg belangrijk onderdeel van het goed de hand volgen.

Vaker rijden zal wel moeten als je een uur vol wilt houden.
Maar ik denk dan ook dat jij niet de juiste instructie hebt.

Ik zou zeggen ga eens op zoek naar een half uur les.
Zorg dat je paard warm is gestapt voor de les, met al een paar rondjes draf.
Dan kan de les ook meteen beginnen.
En iemand waarvan jij vind dat het aansluit bij jou gevoel van rijden.
Het moet ook gewoon klikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:30 



 
Profiel   

Het klinkt vooral dat je de klik met je lesgever er niet is, jullie zien het beide anders.

Ik zou als ik jou was, of alles uitspreken en kijken of het dan werkt of opzoek gaan naar een lesgever waarbij je je prettiger voelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:35 



 
Profiel   

Doorlopen met mesten, want dat kan ie best. Er zijn op stal paarden die het echt niet kunnen/willen? en die staan stil. Liefst er niet doorheen lopen, maar de mest wordt eigelijk altijd meteen opgeruimd door instructeur, tijdens privéles kan ze gewoon door blijven ratelen tijdens het scheppen, handig zo'n microfoon en oortje. :+ Ik heb nooit een uur privéles, maar 30 minuten en zorg dat we opgewarmd beginnen. Maar ook dan wordt er weleens gestapt en/of lange teugel gegeven, het is ook maar net waar we aan werken.
Ben ook geen wedstrijdruiter, deel mijn paard met mijn man en paard loopt zo'n 5 keer per week. Ook groepsles, carrousel of springen, dus zijn conditie is prima. Toch merk ik vaak dat een half uur privéles voor hem ook wel genoeg is, zeker als we aan nieuwe of moeilijkere dingen werken, dan is z'n hoofd gewoon vol.

Ik zou ook eens overleggen met je instructeur over wat je graag wilt en hoe hij dat dan ziet. Kom je daar niet uit, dan zijn jullie geen geschikte combinatie. Geen schande en daar kun je maar beter duidelijkheid in hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:42 



 
Profiel   

Ik ben ook geen wedstrijdruiter. Mijn les duurt maar 45 minuten. Dat is voor ons meer dan genoeg. Zeker als we van te voren rustig warm stappen.

Mijn paard mest meestal niet tijdens het rijden in de bak. Maar alsnze dat wel doet staat ze inderdaad stil. Ik vind dit zelf niet zo'n probleem is makkelijker opruimen inderdaad. Zelf al zou je willen dat ze doorloopt krijg je dat niet voor elkaar. Zelf al zou je haar met de zweep een mep geven krijg je hoogstens een middelvinger terug, maar verder gaat ze echt niet lopen.
Ik heb dit wel geprobeert in het verleden, maar ach we zijn recreatieve bosruiters dus voor wie moet ik haar koste wat kost vooruit meppen tijdens het mesten?

Onze instructrice ruimt dit overigens niet op. Dit doen we zelf na het lessen. Ik rij er wel gewoon doorheen. We harken het wel bij elkaar als we het opruimen.

Ik rij meestal aook maar 3 a 4 keer per week. Waarvan 1 a 2 keer in de bak en de rest buiten, zeker in de zomer. Dit gaat prima hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:54 



 
Profiel   

Ja, zeker blijven lessen, maar deze instructeur klinkt niet als de juiste voor je.

Ik rijd trouwens wel wedstrijden, maar de mijne mag gewoon stilstaan met mesten. Ondertussen doet ze het alleen tijdens instappen of helemaal niet dus geen probleem meer. Maar alle paarden die ik gereden heb liet ik stilstaan, alleen wel op mijn hulp en niet uit zichzelf. Dus er is nog nooit een probleem geweest tijdens wedstrijden. Hier op stal mag je er zeker niet doorheen rijden en moet het eigenlijk meteen opgeruimd worden. Dus laten liggen alleen alsbhet ergens ligt waar je omheen kan rijden. Het is niet goed voor de bodem als het zo gemengd wordt met de bodem.

De enige keer dat ik een uur les heb is als het een groepsles is enndus veel minder intensief als een privé les, dan rijden we in de les los. En dan alsnog met stappen aan lange teugel tussendoor, ook in de privéles. Met privéles rijd ik eerst zelf los en heb daarna een half uur les. Ik rijd zelf maar 2 keer per week, paard loopt wel wat vaker, nog 2 en soms 3 keer met moeder. Enige nadeel aan elke week les en maar 2 keer rijden is dat het huiswerk niet echt getraind kan worden. Dus ik wissel af, soms elke week, soms 1 keer in de 2 weken. Ligt er helemaal aan waar we mee bezig zijn. Moeder is trouwens geen wedstrijdruiter maar heeft ook gewoon les.

Maar les is voor iedereen belangrijk. Je moet alleen iemand zoeken die bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 07:56 



 
Profiel   

Het is van lessen de bedoeling, vind ik, dat je wat leert op een prettige manier.
Als instructeur hoef ik niet te bepalen wat een paard wel of niet mag. Dus vind jij het goed dat je paard stilstaat tijdens het mesten zou ik dat als instructeur helemaal prima vinden.
Mest opruimen doe ik, net als Caira, ook als er een mestboy is.

En stappen tussendoor, of even stilstaan om een oefening uit te leggen of door te spreken vind ik ook horen in een les van een uur. Rustpuntjes voor paard én ruiter.

En naast rijden is het toch leuk om af te wisselen met grondwerk ? Alleen als je paard hele dagen op stal staat (waar ik absoluut geen voorstander van ben) is er iets voor te zeggen om iedere dag te "moeten" rijden om voldoende beweging te geven. Maar als je paard voldoende buiten komt is iedere dag rijden echt geen noodzaak hoor.

Dus tijd voor een gesprek met je instructeur wat jij van een les verlangt en als deze instructeur dat niet kan bieden dan kan je op zoek naar iemand die dat wel kan. De klik met je instructeur is belangrijk.

Misschien is het nog een optie om te vragen of dit topic verplaatst kan worden naar Rijtechnisch discussies ? Dat is iets minder gericht op wedstrijdrijden. Want in de wedstrijdsport is stilstaan tijdens het mesten misschien wat minder een optie en wordt er over het algemeen lijkt mij wat intensiever getraind. Dus in een anders subforum krijg je misschien ook andere reacties die meer lijken te passen bij jouw stijl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 08:28 



 
Profiel   

jetm schreef
Het is van lessen de bedoeling, vind ik, dat je wat leert op een prettige manier.
Als instructeur hoef ik niet te bepalen wat een paard wel of niet mag. Dus vind jij het goed dat je paard stilstaat tijdens het mesten zou ik dat als instructeur helemaal prima vinden.
Mest opruimen doe ik, net als Caira, ook als er een mestboy is.

En stappen tussendoor, of even stilstaan om een oefening uit te leggen of door te spreken vind ik ook horen in een les van een uur. Rustpuntjes voor paard én ruiter.

En naast rijden is het toch leuk om af te wisselen met grondwerk ? Alleen als je paard hele dagen op stal staat (waar ik absoluut geen voorstander van ben) is er iets voor te zeggen om iedere dag te "moeten" rijden om voldoende beweging te geven. Maar als je paard voldoende buiten komt is iedere dag rijden echt geen noodzaak hoor.

Dus tijd voor een gesprek met je instructeur wat jij van een les verlangt en als deze instructeur dat niet kan bieden dan kan je op zoek naar iemand die dat wel kan. De klik met je instructeur is belangrijk.

Misschien is het nog een optie om te vragen of dit topic verplaatst kan worden naar Rijtechnisch discussies ? Dat is iets minder gericht op wedstrijdrijden. Want in de wedstrijdsport is stilstaan tijdens het mesten misschien wat minder een optie en wordt er over het algemeen wat intensiever getraind. Dus in een anders subforum krijg je misschien ook andere reacties die meer lijken te passen bij jouw stijl.

Eh, jawel, dat is dus wel een stuk je taak als instructeur. :=
Voor mij maakt het een verschil of iemand wedstrijd wil rijden of niet. Indien niet gaat de knol maar stil staan. Indien wel moet ie gewoon leren door lopen.

Verder vind ik ook als je wedstrijd rijdt een drietal keer per week trainen voldoende. Ik train niet vaker en mijn paarden houden een uur intensief les prima vol.

heb je al eens met je lesgever gesproken dat jij het anders ziet wb aantal keren trainen?
Want wellicht is deze lesgever gewoon gewend van zo les te geven. En als jij zegt "he ik vind het prima als ie stil gaat staan want ik wil toch geen wedstrijd rijden en dat ruimt makkelijker op. Dat je lesgever dan gewoon zegt "oke dan doen we het zo."

Misschien wil je lesgever wel dat er wat meer trainingen tussen de les zitten. Dat kan door vaker te trainen maar ook door bv maar 1 keer in de twee weken les te nemen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 08:36 



 
Profiel   

Ik weet niet of je ook graag buiten rijd maar ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paard gaat stilstaan tijdens het oversteken van een weg omdat ze moet poepen. Dus ik laat ze altijd doorlopen. Eromheen rijden vind ik jouw eigen keuze.

Verder lekker 3x per week rijden als je dat zelf wil. Je instructeur kan het adviseren, maar als het voor jou niks toevoegt hoef je het niet op te volgen. Zo te lezen doe je nog genoeg andere dingen met je paard.

Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat de instructeur bij je past. Als beide ambitieus erg uit elkaar liggen dan is dat niet de beste combi denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 08:45 



 
Profiel   

Drie keer per week trainen is ook heel anders dan drie keer per week rijden. Soms ben ik gewoon lekker aan het hobbelen en keuvel ik tussentijds wat met mensen in de bak of aan de kant en soms ben ik fanatiek met mijn huiswerk bezig.
En zonder wedstrijden kun je toch ook wel ambitieus zijn in de dressuurmatige kant van de sport? Dressuur is er voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:11 



 
Profiel   

Dreamybol schreef
Drie keer per week trainen is ook heel anders dan drie keer per week rijden. Soms ben ik gewoon lekker aan het hobbelen en keuvel ik tussentijds wat met mensen in de bak of aan de kant en soms ben ik fanatiek met mijn huiswerk bezig.
En zonder wedstrijden kun je toch ook wel ambitieus zijn in de dressuurmatige kant van de sport? Dressuur is er voor je paard.

Ja, maar als je niet van zin bent om proeven te rijden dan maakt het minder uit of je je paard leert doorlopen als ie mest of laat stilstaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:25 



 
Profiel   

Je wil dat op straat toch ook niet hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:31 



 
Profiel   

Ja ik vind het sowieso niet praktisch, eentje die gaat stil staan. Maar heb wel eens les gegeven aan iemand die de straat niet over moest (zat aan het bos) en tja, die maakte het ook niet uit. Die wilde het dus ook niet aanleren. Dan ga ik niet pushen... :) Als ze het alleen doen als ik er bij sta is het nl. ook niet duidelijk naar het paard dus daar begin ik dan niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:43 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ja ik vind het sowieso niet praktisch, eentje die gaat stil staan. Maar heb wel eens les gegeven aan iemand die de straat niet over moest (zat aan het bos) en tja, die maakte het ook niet uit. Die wilde het dus ook niet aanleren. Dan ga ik niet pushen... :) Als ze het alleen doen als ik er bij sta is het nl. ook niet duidelijk naar het paard dus daar begin ik dan niet aan.


Werd bij mij na een tijd anders wel gevaarlijk. Als ze vanuit een galop opeens vol in de remmen vliegen, kukkel je er nog bijna over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:53 



 
Profiel   

Mijn ene pony is eentje van het kaliber kan alleen stilstaand of in galop poepen. Maar die heb ik op buitenrit geleerd in de berm te poepen en komt het mij even niet uit om te gaan poepen dan zet ik hem voorwaarts. Soms kan hij het niet ophouden en besluit dan te poepen tijdens het lopen. Dus hij kan het wel in stap of draf, maar hij weigert het gewoon. :')

TS, ik zou inderdaad eens om je heen gaan kijken voor een andere instructeur, want dit klinkt alsof jullie geen goede klik hebben. Les moet naast leerzaam ook leuk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 09:57 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ayasha schreef
Ja ik vind het sowieso niet praktisch, eentje die gaat stil staan. Maar heb wel eens les gegeven aan iemand die de straat niet over moest (zat aan het bos) en tja, die maakte het ook niet uit. Die wilde het dus ook niet aanleren. Dan ga ik niet pushen... :) Als ze het alleen doen als ik er bij sta is het nl. ook niet duidelijk naar het paard dus daar begin ik dan niet aan.


Werd bij mij na een tijd anders wel gevaarlijk. Als ze vanuit een galop opeens vol in de remmen vliegen, kukkel je er nog bijna over.

Snap ik. Maar heel eerlijk: Als ik uitgelegd heb waarom ik zou aanleren om door te lopen (dat plots stoppen nooit handig is, in geen enkele situatie) en ze willen dan nog steeds niet. Dan is dat mijn probleem niet meer. :o Ik kan niemand dwingen. Ik kan enkel uitleggen waarom ik denk dat het verstandig is om ze op zijn minst te leren dat als je been geeft ze gewoon door moeten lopen ongeacht of ze aan het poepen zijn of niet. Dan kan je ze nog laten halthouden als je voelt dat ze poepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:03 



 
Profiel   

Tja, daarom heb ik ze allemaal aangeleerd dat stoppen alleen mag als ik het zeg. En ook al doe ik dat 99 keer en de 100e keer is een wedstrijd maakt het niks uit, bij allemaal niet. Juist omdat ik ze op hulp stil laat staan.

Dus helemaal zwart wit hoeft het ook niet te zijn. Ik vind het voor paard prettiger om stil te staan en fijner met opruimen. En de stallen waar ik rijd mag je er absoluut niet doorheen rijden dus moet je of iemand strikken die opruimt, of er zelf af of eromheen rijden als je alleen bent. (Tenzij het niet in de weg ligt, dan kan je het later opruimen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:06 



 

wij stappen wel, een werkblokje en weer even stappen hals strekken als we b.v. van hand gaan veranderen, en weer een werkblokje, zo wisselen we dat af en werkblokjes kunnen ook zijn halsstrekken

60 min is best lang en als er geen ontspanning in zit neem je zelf maar ook je paard niets meer op
een paard - en ruiter - leert van ontspanning en inspanning

wij lessen meestal 30/45 min. dan pakken we met werkblokjes bepaalde oefeningen en gaan daar me aan de slag
wij trainen zelden op wedstrijd niveau, is te eenzijdig en er is veel meer leuks te doen aan de basis, af en toe pakken we een onderdeel van de proef

hier ruim ik het - als de mest boy bij de bak staat - meteen op, behoud van de bakvloer (soms ook wel moeten van de eigenaar van de manege) en de ruiters hoeven er niet omheen te rijden wat soms in een oefening niet past

maar als je de klik niet hebt zou ik naar andere instructie uitkijken want het lessen moet - voor paard en ruiter - wel leuk blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:08 



 
Profiel   

Klinkt alsof er geen klik is tussen jou en de instructeur. Of hij weet niet wat jouw ambities zijn.

Qua mesten, die van mij moet gewoon doorlopen, maar daar rij ik niet doorheen. Dan krijg ik de baan niet meer netjes. Gelukkig poept ze zelden en de bak is groot dus we kunnen er altijd omheen. Ik probeer wel de hoefslag te mijden bij het mesten overigens.

De hoeveelheid rijden per week maakt mijn instructrice niet uit, zolang ik maar gemotiveerd in de les verschijn. Ik les 30 minuten, vind ik voor nu dat meer dan voldoende, maar ik zorg wel dat mijn paard warm is voor de les begint. Als ik het nodig vind ga ik gewoon stappen overigens, ik wacht niet tot de instructie zegt dat het mag.

Als je destijds fijn gelest hebt bij de club, waarom vraag je die instructie niet of ze langs willen komen? De meeste geven naast de clublessen ook privélessen. Ik kom meestal via via bij instructie uit, vragen bij vriendinnen met paarden, daar een keertje kijken etc.
Soms moet je even zoeken tot je de juiste gevonden hebt, ik vind het namelijk wel belangrijk dat instructie en ik op een lijn zitten qua rijden maar ook in de omgang met elkaar.
Les moet leuk zijn en niet iets waar je tegenop ziet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen