Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wel of geen les blijven nemen?

 
Profiel   

Ik twijfel heel erg, ik sta namelijk met mijn paard bij een boer gestald waar nog twee andere pony's staan

Via een kennis(?) van die boer had ik een tel. nr. gekregen van een instructeur omdat ik graag les zou willen krijgen met mijn paard. Al goed contact genomen en inmiddels zijn we wat lessen verder, ik heb weinig ervaring met instructeurs van buitenaf (hiervoor zat ik vlakbij een vereniging en had ik daar dus groepsles) dus ik had wat puntjes waarmee ik zit en hoop dat jullie misschien adviezen hebben :j

Als eerste als mijn paard tijdens het rijden moet mesten moet hij doorlopen en dan moet ik hem schoppen of tikken met de zweep om hem vooruit te krijgen, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is? Als hij dan gemest heeft dan moet hij er maar door heen lopen en als ik klaar ben loop ik 'half' de rijbak door om steeds een stukje op te ruimen en pak ik uiteindelijk meer zand mee dan mest en daar is de boer ook niet blij mee wat ik wel snap. Doet jou instructeur dit opruimen? Of mag je er om heen rijden? Zo niet hoe ruim je dit dan makkelijk op? :')

Ook moeten wij vaker gaan rijden (elke dag het liefste volgens hem zodat hij alles sneller oppakt) maar ik vind twee tot drie keerin de week wel voldoende, en daarbij heb ik geen wedstijdambities,? Ik doe veel grondwerk en NH met mijn paard en dat vinden we beide heel leuk om te doen. En tijdens de les van 60 min. doen we ook niet tussendoor stappen en hals strekken, doen jullie dat wel?