Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opleiding Freestyle Instructeur?

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Ik ben aan het nadenken om de opleiding Freestyle instructeur er bij te gaan doen. Nu is mijn vraag of dit te doen is voor een 16 jarige? Op de site las ik dat het wel pittig is maar zeker niet onmogelijk. Zelf heb ik veel ervaring met grondwerk maar nauwelijks met DLL. Heeft iemand ervaring en weet of dit een slimme keuze zal zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 23:30 



 
Profiel   

Neem aan dat je het hebt over de opleiding bij Voest?

Ik werk zelf via zijn systeem, maar dan ben ik in de leer bij Paard Centraal. Kwa niveau denk ik dat je dat echt wel moet kunnen als 16 jarige, daarnaast is het onwijs leuk om te doen. Ik ben zelf begonnen toen ik 25 was (geen opleiding gedaan overigens, wel weekend cursussen en losse lessen) en geef nu regelmatig 'les' aan de verzorgsters van mijn paarden of stalgenootjes met interesse hierin die ik ook wegwijs maak met het freestyle systeem.

Geen ervaring in DLL is toch helemaal niet erg? Dit leren ze je wel en als je thuis oefent heb je het zo onder de knie :)

Ik kan je zeker aanraden ook eens de opleiding van PaardCentraal te bekijken. Ook freestyle, ook instructeurs diploma maar op het einde ben je veel breder opgeleid dan alleen het freestyle systeem.

mocht je vragen hebben, mijn inbox staat altijd open ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 04:53 



 
Profiel   

Hoi,
Ik denk dat het zeker te doen is voor iemand van 16/17. Ik heb zelf de opleiding ook gevolgd (maar ben zelf al stuk ouder) niveau 1, en had behalve dubbele longe ook geen ervaring met dubbele lijnen. Alles wordt stap voor stap uitgelegd, maar het is wel zaak dat je zelf veel gaat oefenen thuis en ook met vreemde paarden om er echt handig in te worden. Maar dat geldt ook voor het loswerken en het grondwerk :)
Ik vond het in ieder geval een hele mooie aanvulling op de kennis die ik al had, en geef ook regelmatig les aan anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 05:20 



 
Profiel   

Oké bedankt, en weet ook iemand of het mogelijk is om na het halen van Orun 3 bij Emiel Voest om bij het KNHS Orun 4 te halen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen