Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen opleiding manegeinstructeur - Manege en Ruiterbond

 
Profiel   

Hoi hoi!

Ik zit er aan te denken om het komende (school)jaar te starten met de opleiding manege instructeur van de manege en ruiterbond. Ik studeer nu zelf hippische bedrijfskunde en deze opleiding van een jaar lijkt mij een mooie toevoeging hierop om eventueel ook praktisch met paarden bezig te kunnen zijn.

Nu vraag je je wellicht af, waarom dan niet de ORUN? Nou het zit zo, voor de ORUN opleidingen (ook manege-instructeur) moet je minimaal f15 gereden hebben, combinaties mee kunnen nemen (dat valt te regelen) en om de week dacht ik een paard mee naar locatie kunnen nemen. Nu heb ik 'slechts' f9 gereden (f10 niet gereden door corona, wel startgerechtigd). Daarnaast heb ik ook geen paard dat ik zomaar even mee kan nemen. Wellicht zou dit voor een examen kunnen, maar standaard zou helaas niet lukken.

Voor de manege-instructeur van de manege en ruiterbond heb je f8 niveau nodig, dat heb ik dus wel. En daar hoef je ook niet een paard mee te nemen naar de opleiding.

Zijn er mensen die deze opleiding doen of er ervaring mee hebben? Ik ben namelijk een beetje bang dat deze opleiding daardoor ook veel minder goed staat aangeschreven, gezien de KNHS veel meer impact heeft op de sector dan de manege en ruiterbond, en de toelatingseisen dus ook erg verschillen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 21:54 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Voor mij zou het mogen les geven op een manege (als invaller) een leuke hobby voor erbij zijn. Was aan de Manege Instructeursopleiding via de KNHS begonnen, maar door een flinke blessure moeten stoppen. Ook de drempel voor het springen vond ik erg hoog. Omdat de cursus bij ons op stal was wel veel meegekregen en het eigen rijden werd erg zwaar beoordeeld. Ik kan best een sprongetje maken om zo mijn balans te tonen, maar blijf het gewoon spannend vinden. Ook wordt er bij de KNHS opleiding voornamelijk les gegeven aan gevorderden ruiters met eigen paard, terwijl het een opleiding is om manege instructeur te worden. Ik zou ook veel interesse hebben in de cursus via de MRB, maar volgens mij wordt die weer niet erkend op een FNRS bedrijf.. dus dan heb ik er nog niks aan helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 22:17 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Voor mij zou het mogen les geven op een manege (als invaller) een leuke hobby voor erbij zijn. Was aan de Manege Instructeursopleiding via de KNHS begonnen, maar door een flinke blessure moeten stoppen. Ook de drempel voor het springen vond ik erg hoog. Omdat de cursus bij ons op stal was wel veel meegekregen en het eigen rijden werd erg zwaar beoordeeld. Ik kan best een sprongetje maken om zo mijn balans te tonen, maar blijf het gewoon spannend vinden. Ook wordt er bij de KNHS opleiding voornamelijk les gegeven aan gevorderden ruiters met eigen paard, terwijl het een opleiding is om manege instructeur te worden. Ik zou ook veel interesse hebben in de cursus via de MRB, maar volgens mij wordt die weer niet erkend op een FNRS bedrijf.. dus dan heb ik er nog niks aan helaas.


Ohh echt, dus je kunt er niet mee lesgeven op een FNRS manege? Want het is dacht ik wel een opleiding waarmee je je kan verzekeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 13:45 



 
Profiel   

Weet ik niet 100% zeker maar de MRB is natuurlijk wel en concurrent van de FNRS

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 17:54 



 
Profiel   

Het is wel een meer erkende opleiding dan orun, want knhs heeft dat nooit laten toetsen (SPEN / CPION). Ik ken wel iemand die met mrb diploma op fnrs bedrijf heeft lesgegeven, ik weet alleen het precieze daar niet van. Contact was toen al verwaterd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 18:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen