Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jurycursus 2022/2023

 
Profiel   

Hi allemaal,

Wie heeft zich nog meer ingeschreven voor een jurycursus 2022/2023?

Ik heb me ingeschreven voor de M cursus en ontving vandaag bericht dat ik ben uitgenodigd voor de technische test. Heel benieuwd hoe dat allemaal in z’n werk gaat. Mochten we de cursus mogen gaan doen dan moet ik er wel een mega eind voor rijden. Maar het stond al zolang op mijn verlanglijstje dat ik toch de stoute schoenen heb aangetrokken en me heb opgegeven!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 22:22 



 
Profiel   

Ja ik


Ik ben toegelaten tot de M Cursus *\o/*

(Blijf het apart vinden..eerst min of meer examen doen dan pas de cursus).

Maar wel onwijs blij dat ik mag beginnen in November

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 14:57 



 
Profiel   

Ik heb ook vandaag bericht ontvangen dag ik ben toegelaten tot de M-cursus, ik ga ‘m volgen in Lisse :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 18:44 



 
Profiel   

orkaan schreef
(Blijf het apart vinden..eerst min of meer examen doen dan pas de cursus).


Het is fijn als je al iets van een basis inzicht hebt, heb je dit niet dan leer je dat ook niet in 8 avonden. :)
En je mocht gelukkig wel fouten maken tijdens de technische test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 18:48 



 
Profiel   

Leuk een topic over de jurycursus, die heb ik vorig jaar geloof ik gemist. Vandaag bericht gekregen dat ik toegelaten ben tot de ZZL cursus.

Ik vond de toelatingstest in eerste instantie een beetje bijzonder maar als ik zie hoeveel minpunten je mocht hebben dan moet je wel heel verkeerd zitten wil je het niet halen. Ben benieuwd op welke basis ze verder de selectie hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:14 



 
Profiel   

Selectie vindt plaats op basis van de resultaten van de technische test. De eigen wedstrijdklassering, de juryervaring of een voordracht vanuit de KNHS regio kunnen in sommige gevallen doorslaggevend zijn.

Zo te lezen kijken ze vooral naar de resultaten van de technische test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:19 



 
Profiel   

Katja schreef
Leuk een topic over de jurycursus, die heb ik vorig jaar geloof ik gemist. Vandaag bericht gekregen dat ik toegelaten ben tot de ZZL cursus.

Ik vond de toelatingstest in eerste instantie een beetje bijzonder maar als ik zie hoeveel minpunten je mocht hebben dan moet je wel heel verkeerd zitten wil je het niet halen. Ben benieuwd op welke basis ze verder de selectie hebben gedaan.




Technische test bij ZZL was neem ik aan ook 6(5) proeven beoordelen op ZZL niveau?

Voor de M doorstroom zijn er 2* 14 plekken (Lisse en Someren). Ik had mij overigens alleen aangemeld voor Someren.

De vorige keer ging de cursus niet door..dus deze keer waren er veel aanmeldingen vond ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:33 



 
Profiel   

Ja de technische test was precies hetzelfde als die voor de M cursus. (alleen dan Z2 proeven ipv M2) Die had ik ook nog gedaan voor het geval ik de ZZL niet goed genoeg gemaakt zou hebben dan kon ik eventueel de M cursus nog doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:38 



 
Profiel   

Ik heb zojuist ook bericht gehad dat ik ben toegelaten tot de ZZL cursus in Houten! Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:39 



 
Profiel   

Leuk! Ik ga ook naar Houten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:40 



 
Profiel   

Oh jij bent dus een GP ruiter want die mochten versnellen naar ZZlicht zonder de M cursus, das fijn scheelt je weer cursus geld. Want om 300 euro terug te verdienen moeten we maar liefst 60 uur jureren haha

Drukke avond had je dan voor de boeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:42 



 
Profiel   

Ik heb het over twee avonden verdeeld. Want op beide dagen redde ik het niet om voor 19.00 in Ermelo te zijn.
Scheelt inderdaad geld maar vooral ook veel tijd dus ik ben blij dat ik versneld door mag stromen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:50 



 
Profiel   

Ik mag ook gaan deelnemen aan de M-cursus. Ik ga naar Someren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 21:48 



 
Profiel   

Clairtje_Sun schreef
Ik mag ook gaan deelnemen aan de M-cursus. Ik ga naar Someren.


Gezellig! Heb er onwijs veel zin in (1ste bijeenkomst voor beide M groepen is in Ermelo las ik)....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 15:27 



 
Profiel   

Voor het ZZL is de eerste ook in Ermelo voor beide groepen. Ben benieuwd naar het idee daarachter. Ik vind vaak een eerste les al zo rommelig met een hoop tijdverlies door voorstellen en dat soort dingen en dat wordt met twee groepen nog veel erger lijkt me. Maar goed we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 19:14 



 
Profiel   

Tja beetje jammer dat ik er wel bijna 1.5u enkele reis voor onderweg ben.

Maar goed hobby mag wat kosten.. :') .(de L cursus was toen in Udenhout... 80km enkel..) dus ben erg blij met Someren _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:38 



 
Profiel   

Hé wat leuk dat dit topic tot leven is gekomen!
Ik mag de M cursus in Someren gaan volgen (wereldreis, maar je moet er wat voor over hebben)!

Hoeveel minpunten hadden jullie bij de test?
Ik zat op 15.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:59 



 
Profiel   

Anderhalf uur is wel echt een eind rijden. Ik heb geluk dat ik vorig jaar en dit jaar ongeveer 20 minuten van huis zit en het aansluit op mijn lessen die om de hoek zijn.
Ermelo is een half uurtje naar huis maar in de spits erheen is altijd een beetje een uitdaging.

Ik had 14.5 minpunten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 12:03 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd naar de gezamenlijke start in Ermelo. Ik heb er voor de technische test 2 uur op gereden op de heenreis en toen was het niet eens extreem druk. Someren is met 75 km enkele reis al ver zat. Voor mij was Udenhout juist ideaal geweest, dat is op een half uurtje voor mij. Maar goed het zal met maar twee locaties voor veel mensen ver zijn, desondanks heel veel zin in.

Ik had 13 minpunten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 13:00 



 
Profiel   

We hebben de cursus data ontvangen! Zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 16:09 



 
Profiel   

Over 8 dagen starten in Ermelo,

Had net nog gekeken in de online leeromgeving maar kwam nog niet in de M cursus. (Wil graag weten wanneer ik mensen moet regelen om voor te rijden)

Weet iemand of ze een M1 of M2 proef moeten rijden op zo'n avond?

Ik zag trouwens in het nieuwe licentie regelement dat je ook 9x als toezichthouder MOET fungeren om je dressuur licentie te behouden.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 19:51 



 
Profiel   

orkaan schreef
Over 8 dagen starten in Ermelo,

Had net nog gekeken in de online leeromgeving maar kwam nog niet in de M cursus. (Wil graag weten wanneer ik mensen moet regelen om voor te rijden)

Weet iemand of ze een M1 of M2 proef moeten rijden op zo'n avond?

Ik zag trouwens in het nieuwe licentie regelement dat je ook 9x als toezichthouder MOET fungeren om je dressuur licentie te behouden.....


In de Z cursus konden we er 3 dagen van tevoren in. Een week van te voren zouden we er eigenlijk in moeten kunnen.

In onze M cursus had M2 de voorkeur, omdat hier ook de travers en keertwendingen in zitten.

9x toezichthouder, is 3x per jaar. Dat moet te doen zijn toch?
Uiteindelijk denk ik persoonlijk maar zo; we liggen in onze sport best onder een vergrootglas, laten we proberen het met elkaar in goede banen te leiden.

Wel vind ik het zelf best is lastig wanneer je als toezichthouder wel/niet iets doet etc.
Met de nieuwe leerstof voor toezichthouder, is dit wel een stukje duidelijker geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:37 



 
Profiel   

orkaan schreef
Had net nog gekeken in de online leeromgeving maar kwam nog niet in de M cursus. (Wil graag weten wanneer ik mensen moet regelen om voor te rijden)
Hebben jullie de data nog niet via de mail gekregen? Die hadden we wel redelijk snel alleen duurde het even voor we bij de cursus konden.

3x per jaar toezichthouden lijkt me prima te doen, vaak kun je het ook wel combineren met jureren op dezelfde dag.
Ik heb mijn licentie op 1 april gehaald dit jaar en zonder echt moeite ervoor te doen ben ik toch 5x toezichthouder geweest tot nu toe.

Ik vond de eerste cursusavond wel leuk opgezet zo met de twee groepen bij elkaar. Heb wel zin in de eerste "echte" avond met het beoordelen van de combinaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 21:01 



 
Profiel   

Hier is de online lesomgeving beschikbaar.
Ik sta alleen niet op de deelnemerslijst…
Verwacht een foutje van de KNHS maar voor de zekerheid maar even gemaild.
Flink wat info in ieder geval.

Edit: Zie nu dat ik op de andere locatie vermeld sta…Afstand is voor mij beide 2u als ik maar weet waar ik naartoe moet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 16:22 



 
Profiel   

Ik sta ook niet op de deelnemers lijst in Someren haha..(ik denk dat het de lijst is van het vorige cohort..). Heb ze ook al een mail gestuurd.

Overigens zie ik nu nog niet wanneer welke cursist iemand mee moet nemen....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 19:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen