Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 20:00

Dankjewel voor je reactie.
Het bleek dus dat de mails in mijn spam terrecht waren gekomen...
Maar inmiddels heb ik alles doorgenomen :D

Moeten jullie nog veel dingen aanschaffen? Ik heb een leadrope van marktplaats gehaald en verder kwam ik er achter dat ik nog niets had. Ik longeer altijd met dubbele lange lijnen, maar die lijnen zitten aan elkaar vast als in een lange lijnen. Morgen maar even vragen of ik die gewoon kan gebruiken. Daarbij heb ik ook nog geen touwhalster, maar ik wil nog even kijken welke fijn is.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:40

Ja ik had het ook in mijn spam maar als ik het zocht kon ik ze niet vinden.
Maar ik kreeg nog een aparte mail omdat ik niks had geopend en nu heb ik het hopelijk voor elkaar dat het niet weer in de spam komt.

Het formulier had ik al ingevuld want ik had me eerder aangemeld.
Ik heb nog geen leadrope en zo'n zweep, ik heb wel een touw halster die gebruik ik veel.
Maar dat komt allemaal wel goed.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 21:56

Ooh jij ook dus. Ik kreeg vandaag daarom ook een aparte mail. Ik denk vast dat er meer mensen zijn die dat hebben.

Jephta

Berichten: 1
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:29

MirandaMalik schreef:
Er wordt al van alles geplaatst daar, dat is wel leuk, ik had al lange teugelen gedaan bij ze en laatst is mijn filmpje met het plastic zakje gebruikt als voorbeeld! :D


Dat filmpje was echt briljant! Dank je dat je die met de wereld wilde delen :)

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:45

Ik heb zelf ook een leadrope en touwhalster gekocht. Ik doe mijn grondwerk altijd met een gewoon halster of kaptoom, ik heb helemaal geen touwhalster nodig :') Mijn paard hoef ik niet eens vast te houden.

De boogzweep had een vriendinnetje van mij, net als de lange lijnen. Ik gebruik normaal een dubbele longeerlijn

Ik gebruik overigens voor mijn grondwerk een normale lange dressuurzweep, werkt super goed!

Ik zal even vragen wat ik eventueel in combinatie met de opleiding mag gebruiken. :)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 10:54

Haha herkenbaar. Ik heb ook een paard dat met vastgehouden hoeft te worden. Als ik grondwerk doen dan doe ik het ook zonder halster.

Zijn jullie er al klaar voor? Het begint bijna :):)

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:16

Jephta schreef:
MirandaMalik schreef:
Er wordt al van alles geplaatst daar, dat is wel leuk, ik had al lange teugelen gedaan bij ze en laatst is mijn filmpje met het plastic zakje gebruikt als voorbeeld! :D


Dat filmpje was echt briljant! Dank je dat je die met de wereld wilde delen :)

Graag gedaan, ik zat te lezen over de vier ffen en toen schoot me dat filmpje ineens te binnen! :D

Ik doe grondwerk wel met halster want Malik is nogal over the place. :')
Het touw halster heb ik vooral gebruikt voor buiten, want toen ik hem kreeg was hij bijna twee en moesten we elke dag naar de wei lopen langs een hele drukke weg.
Ik heb ook een lange dressuurzweep, en een kort paard.
Een leadrope wil ik nog wel even kopen. :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:49

Leuk een bokt topic hierover!
Heb ook zeker om het filmpje met de plastic zak moeten lachen :')

Ik twijfelde ook over de opleiding online, maar aan de andere kant ideaal omdat ik geen eigen vervoer heb voor mijn paard en ik hem daar niet mee wil belasten voor mijn eigen ambities.

Ik ga het op korte termijn waarschijnlijk niet inzetten voor lessen, moment ben ik bezig met het laatste jaar fysiotherapie en ga in 2024 doorstuderen naar dierfysio. Aangezien ik niet geloof in enkel behandelen zonder correcte training moet ik er iets bij doen en die basis begint wel echt bij de NH.

Ik moet helaas de les van vandaag nog terugkijken (ik moet elke zaterdag werken), maar ben heel benieuwd!

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:33

We zijn nu een jaar verder en als het goed is is de cursus nu bijna afgelopen.
Hoe is dit online traject bevallen? Heb je er echt veel aan gehad?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:14

Loretta schreef:
We zijn nu een jaar verder en als het goed is is de cursus nu bijna afgelopen.
Hoe is dit online traject bevallen? Heb je er echt veel aan gehad?


Kort gezegd, goed!

Qua inhoud in de opleiding kwalitatief heel goed, door het online aan te bieden is er meer ruimte voor theorie en herhaling.

Ik heb wel een paar kanttekeningen (hou je natuurlijk altijd);

- er zijn best veel studenten die het zijn gaan doen voor hun eigen ontwikkeling, je merkt dat zij er toch net wat anders in staan dan de mensen die er echt verder mee willen.

- het is echt een basis opleiding, heel compleet maar je moet jezelf daarna als instructeur wel verder ontwikkelen (logisch imo).

- zonder enige voorkennis van natural horsemanship (zowel voor jezelf als voor het paard) is het wel veel stof, we zien dat die mensen er een jaar aan vast plakken.

- Astrid en Marit fasciliteren veel, maar je moet wel echt zelf je oefen groep, je extra trainingspaarden, je extra oefen lessen, etc erbij regelen.



Mij is het onwijs goed bevallen, ook online kan Astrid gerichte feedback geven waardoor je jezelf heel goed kan verbeteren. De community van studenten is heel fijn, veel onderling contact en veel live oefen momenten.

Op instagram heb ik best veel gedeeld van mijn proces @ceraskramer

Qua kwaliteit van de instructeurs die straks klaar zijn hangt dat echt af van het persoon, echt kijken naar wie bij je past en ook naast de opleiding meer inhoudelijke kennis heeft.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:22

Ik ben afgehaakt, voornamelijk door mijn fysieke gesteldheid, maar vooral door mijn paard.

Mijn paard bleek dit helemaal niet leuk te vinden en sloot zich volledig af. In eerste instantie zocht ik het bij mezelf, maar nu ik goed in mijn vel zit, sluit hij zich nog steeds volledig af zodra hij de kraal in komt.

Ik ga er, denk ik, nog een jaar aan vast plakken om toch nog een poging te doen met een ander paard, maar de lol is er eigenlijk al een hele tijd helemaal af.

Dit heeft een heleboel centen gekost en verlengen kost weer een hoop geld. Daarom ga ik er nog even over nadenken.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:46

Cera_D schreef:
- Astrid en Marit fasciliteren veel, maar je moet wel echt zelf je oefen groep, je extra trainingspaarden, je extra oefen lessen, etc erbij regelen.


Dat kan soms lastig worden om extra paarden te regelen. En lessen moet je ook maar net iemand voor vinden.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:31

Loretta schreef:
Cera_D schreef:
- Astrid en Marit fasciliteren veel, maar je moet wel echt zelf je oefen groep, je extra trainingspaarden, je extra oefen lessen, etc erbij regelen.


Dat kan soms lastig worden om extra paarden te regelen. En lessen moet je ook maar net iemand voor vinden.


Valt mee! Ik heb zowel voor trainingspaarden als voor lespaarden en oproepje in hun fb community gezet en had beide keren 60+ reacties gekregen :D

Maar je moet er wel de tijd en ruimte voor hebben inderdaad.

Je merkt wel bij de studenten die dit hebben gedaan hier wel echt baat bij hebben.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:22

Ja de opleiding is heel goed bevallen!
Zelf had ik nog niet veel officiële ervaring met natural horsemanship dus er was wel werk aan de winkel.
En het is wel een intensief programma dan, maar het is wel allemaal duidelijk uitgelegd en in kleine stukjes gehakt zodat je stapje voor stapje aan de gang kunt. Je hebt veel interactie, er is een goede sfeer, je kunt vragen stellen en filmpjes laten zien, Astrid zat elke dag klaar om te helpen. Ook kon je naast de maandelijkse live weekenden elke week woensdagavond bij de live room vragen stellen of gewoon even je hart luchten of overleggen, dus er is echt veel hulp mocht je het nodig hebben.

Er is met deze opleiding ook veel te leren over jezelf, iets waar ik vooraf niet bij stil had gestaan maar ook op dat vlak veel geleerd.

Het plan was met mijn Arab alles te doen, ook het inrijden, maar hij had voor het inrijden toch wat meer tijd nodig, ook door blessures en nasleep. We hebben nu wel een hele goede basis gelegd en kunnen dan mooi verder onder het zadel.

Ik kon ook makkelijk een ander trainingspaard erbij regelen, er is veel animo voor en anders helpen ze je vanuit de opleiding, komt altijd goed.
Ik denk ook dat het goed is om sowieso de extra oefenpaarden, de oefenleerlingen ed. te kunnen regelen, alvast een voorproefje voor als je straks lesklanten nodig hebt!

Tallie, ik had het in het begin ook moeilijk met mijn paard, hij is gevoelig en we hadden best wat storing. Dat is ook logisch, ik deed de dingen niet direct goed en was zoekende, dat veroorzaakte spanning, ook vanwege onduidelijkheid wbt. het leiderschap. Maar daar kon ik goed hulp bij krijgen. Astrid ziet ook altijd direct wat er aan de hand is en geeft positieve feedback. Ook oefenen met andere paarden helpt zodat je zelf wat meer getraind bent. En de oefeningen kort houden, het kan iets heel kleins lijken maar wel voor grote verandering zorgen. Mijn paard en ik zijn in ieder geval veel beter in harmonie en als er iets mis gaat weet ik het op te lossen.

Eigenlijk is deze opleiding best goedkoop voor wat je krijgt. Zeker als je vergelijkt met andere opleidingen/cursussen, waar je veel minder aangeboden krijgt en ook heel weinig mogelijkheden hebt voor hulp.
Verlengen een jaar kost 97 euro en de evaluaties en opdrachten (als je die niet gehaald hebt) opnieuw indienen 75 euro ps. en eindexamen 150 euro dus dat is echt niet duur.

Ik ben in ieder geval heel positief en heb er ontzettend veel van geleerd.
Als ik terug kijk aan waar ik stond en wat ik nu bereikt heb, een wereld van verschil!


We hebben nu binnenkort examens en weten half februari of we geslaagd zijn. :):)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 20:27

Ik kan ook niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de opleiding. Mijn ervaring is wel dat er veel tijd in gaat zitten, het is echt een volwaardige opleiding. De opleiding is denk ik minder geschikt voor mensen die verwachten dat je deze opleiding even 'snel tussendoor' kunt doen. Op dit moment ben ik nog steeds met twee combinaties aan het oefenen voor het echte lesgeven. Het is zelfs zo dat ze graag bij mij zouden willen blijven nadat ik mijn diploma heb behaald. Het oefenen met trainingspaarden heb ik ook echt als grote meerwaarde ontvangen om meer gevoel bij verschillende paarden te krijgen en het is natuurlijk ook leuk dat je daarmee de eigenaren ook weer kunt helpen. Ik zou de opleiding zeker aanraden en ik ben het eens met mijn voorgangers in verhouding voor wat je krijgt is de opleiding zeker niet te duur.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:49

Succes met jullie examen!

Heleentje32

Berichten: 12
Geregistreerd: 20-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:34

Ik heb deze opleiding ook gevolgd (samen met 2 collega's) en nu in afwachting of dat ik het gehaald heb of niet. Zoals eerder wordt gezegd neemt het veel tijd in beslag en doe je dit inderdaad niet zo maar even tussendoor. Er zit veel goeie leerzame informatie in de opleiding. Echter vind ik het best wel prijzig. Wij hebben 2000 pp betaald. Bij een herexamen betaal je weer 150 maar heb je op meerdere onderdelen een herexamen tikt dat toch aardig aan. Daarnaast ben je na de opleiding de lesstof kwijt. Deze kun je weer voor een jaar verlengen tegen betaling. De criteria om te slagen qua ingestuurde filmpjes is mij niet duidelijk geworden. Wij hebben dan ook geen idee of we erdoor zijn. Nogmaals een zeer interessante opleiding maar zorg dat je er voldoende tijd in kunt steken. Doordat ik bijna altijd op zaterdag en/of zondag moest werken liep ik al achter met de maandelijkse module filmpjes. Deze kun je altijd terug kijken maar sta je in feite al wat achter.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:14

ik meld me ook graag aan. Ik ga de opleiding ook doen. Super veel zin in.

Ik zelf ben al instructrice aan de human en horse academy en geef dus al les. ik heb al ervaringen met lese geven enz.

Horemanship ben ik wel beetje bekend mee. Dus mijn gevoel zegt dat dit een hele fijne aanvulling is op wat ik al doe.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:47

@Heleentje, ik heb iets van 1650€ betaald, je kreeg korting als je voor een bepaalde datum had aangemeld.
De examenstof was ongeveer hetzelfde als de evaluatie proeven die je kon laten beoordelen, de feedback die je daarop kreeg kon je gebruiken om jezelf nog te verbeteren op de punten die wat minder waren. Dat vond ik wel een duidelijke indicatie.

Leuk plutolover, succes!
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:52

Tallie1979 schreef:
Succes met jullie examen!

Thanks, nu afwachten. :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:44

Succes met de examens voor diegene die examen gaan doen.

Ik heb een vraag. Mag je met grondwerk/los werken enz ook beenschermers om bij het paard?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:41

Hihi de examens zijn geweest, nu alleen nog geduldig wachten op de uitslag!

Als je paard die nodig heeft kan dat gewoon, ik gebruik ze zelf niet maar er is niks verboden ofzo..

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:23

Heleentje32 schreef:
Ik heb deze opleiding ook gevolgd (samen met 2 collega's) en nu in afwachting of dat ik het gehaald heb of niet. Zoals eerder wordt gezegd neemt het veel tijd in beslag en doe je dit inderdaad niet zo maar even tussendoor. Er zit veel goeie leerzame informatie in de opleiding. Echter vind ik het best wel prijzig. Wij hebben 2000 pp betaald. Bij een herexamen betaal je weer 150 maar heb je op meerdere onderdelen een herexamen tikt dat toch aardig aan. Daarnaast ben je na de opleiding de lesstof kwijt. Deze kun je weer voor een jaar verlengen tegen betaling. De criteria om te slagen qua ingestuurde filmpjes is mij niet duidelijk geworden. Wij hebben dan ook geen idee of we erdoor zijn. Nogmaals een zeer interessante opleiding maar zorg dat je er voldoende tijd in kunt steken. Doordat ik bijna altijd op zaterdag en/of zondag moest werken liep ik al achter met de maandelijkse module filmpjes. Deze kun je altijd terug kijken maar sta je in feite al wat achter.


Zijn er ook nog verborgen kosten bij dan?

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:15

Ik ga nog een jaar verlengen en heb m vorig jaar gedaan. Wel gaat het allemaal vrij snel inderdaad en moet je er heel veel tijd in steken.

Wel super leerzaam en interessant. Dus we gaan voor de 2e ronde.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 23:12

Wat kost verlengen dan??

Ik hoop dat het gaat lukken kwa tijd. Maar we gaan het zien.