Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 23:28

Ik had de prijzen al geplaatst, verlengen kost 97€.

Er zijn geen verborgen kosten hoor, je hebt gewoon een compleet pakket.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 04:26

MirandaMalik schreef:
Ik had de prijzen al geplaatst, verlengen kost 97€.

Er zijn geen verborgen kosten hoor, je hebt gewoon een compleet pakket.


Dat valt heel erg mee.

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 08:46

Ja de 97euro is alleen als je niet opnieuw examens moet doen.
Ik verleng zonder de examens omdat ik het meer voor mezelf doe en uiteindelijk wel iets met de grondwerklessen wil gaan doen in het kader van leiderschapstraining, maar niet perse instructeur.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 12:48

Ja ik vind de kosten wel meevallen, en ik ben daar echt niet naïef in.
Mijn dochter is op het moment bezig met haar rijbewijs, dat is echt het dubbele van dit! :=

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:25

Ik ben heel benieuwd of jullie de uitslagen van de examens al binnen hebben.

Ik lees dat er heel veel mensen verlegen? Is het wel een beetje te halen in een jaar en verwachten jullie straks ook veel lesklanten te kunnen vinden?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 22:13

plutolover schreef:
Wat kost verlengen dan??

Ik hoop dat het gaat lukken kwa tijd. Maar we gaan het zien.



Verlengen van de lesstof kost €99, de eventuele herexamens koop je dan nog los bij. Het verlengen van de lesstof is voorwaardelijk om als instructeur op de site te staan. Heel terecht denk ik, dan heb je de grootste kans dat de instructeurs betrokken/up to date blijven.

Heel eerlijk, voor mij nam de opleiding weinig tijd in beslag. De video's keek ik bv terwijl ik op de crosstrainer stond of de praat videos als podcast in de auto hahah! De oefeningen kon ik heel makkelijk met mijn eigen paard integreren in onze eigen trainingen. De trainings/instructieopdracht kosten uiteraard wel wat meer tijd, maar dat is ook een stukje planning, dat moet je ook als je daarna aan de slag gaat als instructeur ;)

Ik heb de opleiding gedaan naast het laaste jaar fysiotherapie en twee baantjes hahah
Wisselt dus ook heel erg hoe het wordt ervaren, hoe je paard is opgeleid, je eigen handigheid in de NH, etc.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:22

Loretta schreef:
Ik ben heel benieuwd of jullie de uitslagen van de examens al binnen hebben.

Ik lees dat er heel veel mensen verlegen? Is het wel een beetje te halen in een jaar en verwachten jullie straks ook veel lesklanten te kunnen vinden?


We krijgen 15 februari de uitslag.
Het is wel te halen in een jaar, het hangt er natuurlijk ook echt van af wat je er zelf aan doet. Maar als je je diploma hebt sta je natuurlijk nog helemaal aan het begin en heb je nog niet veel ervaring. Daarom is het ook fijn om te verlengen, je hebt dan een naslagwerk en steun (je krijgt maandelijks ook een q&a met eigen leerjaar), ook krijg je weer de nieuwe ontwikkelingen mee.
Er is erg veel vraag naar les in NH dus ik verwacht wel dat er genoeg werk in te vinden is.

Ceras, ik was twee euro goedkoper uit dan jou! _O-

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:26

Maar bij welke opleiding is dat niet zo dat je het vak past leert als je van school af komt. Ik vind het zelf eigenlijk wel heel bijzonder dat een instructeursopleiding nu volledig online kan. Uiteraard ook met de regionale oefengroepen en nog een oefendag. Persoonlijk denk ik wel dat ze hun tijd vooruit zijn en dat het in de toekomst steeds normaler gaat wordem dingen online te leren. Maar dat kan ook met behulp van zaken als de Pivo en steeds betere smartphones.

Zelf fa ik de cursus niet doen. Ik vind het perssonlijk toch wat te duur voor als je niet van plan bent instructeur te worden. Maar het lijkt me wel leuk om een andere online cursus van hun te doen.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:05

MirandaMalik schreef:
Er is erg veel vraag naar les in NH dus ik verwacht wel dat er genoeg werk in te vinden is.


Wat ik me wel af vraag. Hoe weet je dat eigenlijk? Zeggen hun dat van de opleiding of heb je daar ook andere bronnen en/of eigen ervaring mee?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:48

Alleen al als mensen weten dat je bezig bent met de opleiding beginnen de vragen naar les. :D
Ook via de opleiding als je combinaties gebruikt om oefenles te geven willen ze vaak blijven.
En ik ken nh instructeurs in de buurt die vollop werk hebben. Als je ook kijkt op social media naar mensen die op zoek zijn naar les, is veel vraag naar!

Loretta de andere cursussen zijn ook zeker een aanrader, ik ben er ook zo ingerold, ik had dubbele lange lijnen eerst gedaan alleen raakte mijn paard toen net geblesseerd, toen kwam later de opleiding instructeur en dat was toch wel echt een kans.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:02

Wat is de eerste indruk van de mensen die dit jaar met de cursus zijn begonnen?

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:10

Ik ben 2e jaars en ik vind de filmpjes van module 1 een stuk duidelijker. Wel hadden we in de vorige ronde heel veel live klassen (dus Astrid live in de paardenbak) maar daar ging ook wel eens iets mis. Toch vond ik dat super leuk en leerzaam ook. Omdat ze op het moment dat het niet zo soepel ging ook kon toelichten waarom wat en dat we ook tegelijk vragen konden stellen.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 21:27

Super spannend maandag a.s. ontvangen wij de uitslag :D

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:28

Lijkt me dat moeilijk die spanning. Weet je dan nog verder van niets. Je weet toch hopelijk wel hoe je er voor stond bij eerdere toetsen?

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 22:08

Loretta schreef:
Lijkt me dat moeilijk die spanning. Weet je dan nog verder van niets. Je weet toch hopelijk wel hoe je er voor stond bij eerdere toetsen?


Je weet nog niet of je wel of niet geslaagd bent. Wel heb je natuurlijk al tussentijdse evaluaties/toetsen en opdrachten gehad. Maar het blijft wel spannend

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:19

Ik ben les/ examenkandidaat geweest dus ik ben heel benieuwd naar de uitslag van mijn stalgenoot en ook wel benieuwd naar de feedback van het examen lesgeven.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:31

Hier iemand, die de opleiding gedaan heeft in het afgelopen jaar.

Ik vond het een erg fijne, uitgebreide en zeer inspirerende opleiding. Zoveel bijgeleerd, zo gaaf om te zien hoe je als mens het paard zó mooi kan begeleiden in onze wereld. Het enige, waar ik tegenaan liep was inderdaad de snelheid van de opleiding, als je daarnaast ook nog een vol leven hebt. Maar voor de rest, ben ik vol lof over hoe Astrid en Marit alles overbrengen, de duidelijke filmpjes en het respect voor de paarden. Geen truukjes, wat ik wel vaak ervaar bij veel andere NH benaderingen. Ik heb nog wat dingen te doen met mijn beide paarden, dus ik heb de opleiding ook verlengd.

Erg fijn dat dat überhaupt kan én ook dat het betaalbaar is. Ik doe het, net als veel anderen, ook niet per se om als instructeur te gaan werken, maar ik kan zó wel mensen om mij heen helpen bij bepaalde training met hun paarden. Heb de opleiding vooral gedaan om met mijn eigen paarden lekker aan de slag te gaan, mijn paardvaardigheden te ontwikkelen, nog meer oog te krijgen voor diverse paardenpersoonlijkheden en te werken aan mijn houding, mijn zit, de timing.

De live klassen waren ook altijd boeiend en leerzaam. Zeer gestructureerde opleiding, dat heb ik bij andere opleidingen wel eens anders meegemaakt....

Ik duim voor iedereen op een positieve uitslag morgen!!! Duimerdeduim. En voor iedereen, die net begint, geniet en werk heel hard door... ;)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 13:56

Yes geslaagd! Ik ben echt zo blij! We kregen een telefoontje heel leuk en persoonlijk hoe ze dat hebben aangepakt.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:39

_Lobke_ schreef:
Yes geslaagd! Ik ben echt zo blij! We kregen een telefoontje heel leuk en persoonlijk hoe ze dat hebben aangepakt.


Gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je de afgelopen dagen wel even in spanning gezeten hebt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:38

gefeliciteerd

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:16

Hier ook in de feeststemming! *\o/*
Voor mij duurde het nog tot een paar minuten voor vier totdat ik het verlossende telefoontje kreeg. :D
Superblij! :#

Gefeliciteerd Lobke! *\o/*

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:40

Yes toppers die geslaagd zijn! Gefeliciteerd!

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:24

Kimddddd schreef:
Yes toppers die geslaagd zijn! Gefeliciteerd!

Thanks! :D

gr_roos schreef:
Ik ben les/ examenkandidaat geweest dus ik ben heel benieuwd naar de uitslag van mijn stalgenoot en ook wel benieuwd naar de feedback van het examen lesgeven.

Ja was zelf ook natuurlijk heel benieuwd, maar had ook al een idee wat er goed en wat minder ging, er was bij mij in ieder geval geen verrassende feedback en bij het meeste stond ook gewoon goed/voldoende.
En veel goed gedaantjes, heel blij mee! :))
Trots op wat ik met de knapperd bereikt heb!

Afbeelding

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:23

Iedereen die geslaagd is gefeliciteerd.

Stalgenoot is ook geslaagd, ik vond het erg leuk om haar leerling te zijn, maar iets minder regen was fijn geweest. Ook vond ik het tijdsbestek voor de 20 lessen vrij krap, zeker in deze periode van het jaar met heel veel regen. We werken allebei fulltime en ik zat ook nog in verbouwing/ verhuizing. Wij hebben regelmatig meerdere keren per week moeten lessen om op tijd klaar te zijn.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 13:40

Het weer was natuurlijk ook wel heel extreem, zoveel water! -O-
Ik had gelukkig wel genoeg tijd om te plannen en een droge buitenbak, dan was het vooral afhankelijk van de combinatie. Al blijft het lastig, vooral omdat je wil filmen en papieren bij je hebt en dat is met regen wel gedoe.
We hebben op een steenworp afstand ook drie binnenbakken dus als het echt niet zou gaan was dat plan B maar die heb ik niet nodig gehad.