Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 18:20

Dag allemaal,

Zijn er meer mensen die overwegen om de Online instructeursopleiding
Natural Horsemanship van Dressuurnatuurlijk te doen?
Eerder zat ik al te denken om een soortgelijke opleiding te doen, echter is de tijd vaak een dingetje. Deze opleiding is wat dat betreft veel flexibeler en zelf in te delen, bovendien heb je geen reistijd. :D

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:29

Horsemanship gaat wat mij betreft allemaal om het reactieve, dat lijkt me moeilijk te leren online. Je zal wel filmpjes in moeten leveren maar dan nog, timing is alles.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:46

Ik vind de filmpjes reuze interessant en duidelijk .Iedere paardeneigenaar kan hier wat van leren . Voor een opleiding moet je volgens mij gecorriceerd /geholpen kunnen worden in houding en timing en vlieguren maken onder begeleiding en met vele verschillende paarden . Ik zal het fijn vinden als een instructrice deze opleiding ook meeneemt maar niet als de opleiding om instructrice te worden.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:46

Ja, ik ga hem doen! Ik heb mezelf vanmorgen aangemeld! :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:15

Het lijkt me dat je dit als aanulling pakt en niet als basis opleiding? Verzekeringtechnisch zal je hier geen les mee mogen geven neem ik aan.

Vind het lastig, paarden en ruiters trainen is "uit een boek" niet te leren voor mijn gevoel.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:24

Azmay schreef:
Het lijkt me dat je dit als aanulling pakt en niet als basis opleiding? Verzekeringtechnisch zal je hier geen les mee mogen geven neem ik aan.

Vind het lastig, paarden en ruiters trainen is "uit een boek" niet te leren voor mijn gevoel.


Het is een CRKBO geregistreerde opleiding en je kunt je met dit diploma verzekeren via Equinerisk.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 20:29

Earth: deels eens, maar doordat je sommige voorbeelden/situaties expliciet kan laten zien doordat het al eens is gefilmd met uitleg, is het heel leerzaam. Terwijl je dit bij een fysieke opleiding niet altijd hebt, omdat sommige situaties zich niet voordoen.
Sarino: ik geef al een paar jaar les, maar ik heb nooit de tijd genomen om een opleiding hiervoor te gaan doen en nu wel
Tallie1979: Wat super leuk! Ik heb mij nog niet aangemeld maar dit ga ik starks wel doen.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:47

Ik vind online cursussen zeker leerzaam, maar vooral in combinatie met fysieke lessen. Ik vind het echt een eye opener om simulaties te doen zodat je goed leert wat je net niet helemaal goed doet in je houding of energie. Zo kon ik nog wel eens "aan" staan terwijl de oefening al was afgelopen.

Of ik les zou nemen van iemand die een online opleiding heeft gevolgd zou voor mij afhangen van je ervaring. Ik vind iemand die opgeleid is door een trainer die ik hoog heb zitten belangrijker dan een papiertje.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 21:47

Ja wat dat betreft is Blended learning, wel ideaal qua leermethode. Alleen voor mij iets minder omdat fysieke bijeenkomsten meer tijd kosten dan digitale bijeenkomsten. Daarbij zijn die dagen vaak doordeweeks en dat is minder goed te combineren met mijn drukke baan en en gezin. Maar ik verwacht dat deze opleiding een super mooie aanvulling gaat zijn op mijn ervaring en ik heb er veel zin in :D

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:01

Als ik de filmpjes van Dressuurnatuurlijk niet kende, zou ik nee zeggen, dat kan niet werken.

Ik kijk regelmatig filmpjes van hun op Fb en ik heb toen de gratis jonge paarden training gevolgd.
Die filmpjes zijn wel heel erg goed gemaakt en uitgelegd en dan heb je ook nog de mogelijkheid om vragen te stellen die uitgebreid behandeld worden.

Dus als je er zelf echt serieus voor gaat, dan denk ik dat je er heel wat uit kan halen.

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:02

Ik heb keihard getwijfeld. Vind alle online filmpjes heel interessant.
Maar het online aspect daar haak ik toch op af.
Ik heb een aantal jaar geleden een jaaropleiding Natural Horsemanship van Janet Bos (van "In contact met paarden") gevolgd. Was geweldig en mega leerzaam!!! Dat was hele weekenden live.

Ik wilde nu graag alles weer ophalen en evt instructeur worden.

Maar dat online gebeuren...
Timing is (met grondwerk) echt alles vind ik.. En t zijn vaak zulke kleine nuances die het verschil maken.
Ik denk dat dat online heel lastig is. Daarbij werd niet duidelijk hoe groot de groep is. Online vind ik dat echt een heel groot en belangrijk ding.

Maaaar, ben heel benieuwd hoe degenen die het gaan doen het ervaren. Het lijkt me qua inhoud super leuk en interessant! Super veel plezier allemaal!

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:05

Yesss! Was helaas net te laat met aanmelden. Sta voor volgend jaar op de wachtlijst. Ik vind de videos van hun juist altijd super duidelijk niet alleen het wat maar het hoe en waarom en de hele gedachte er bij. Ik heb er onwijs zin in om te starten.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 12:42

Mooi al die overwegende positieve reacties. Ik heb eerder een een gratis cursus van Dressuurnatuurlijk gevolgd, mijn ervaring is inderdaad ook dat de kwaliteit zeer goed is daarnaast zit het didactisch goed in elkaar.

@Mason: ahh wat jammer! Bedoel je dan de gratis instapcursus of echt de opleiding? Ik zag namelijk dat als je de instapcursus hebt gedaan dat je nog tot 9 januari kunt inschrijven met een korting van 400 euro. :D

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:47

_Lobke_ schreef:
.

@Mason: ahh wat jammer! Bedoel je dan de gratis instapcursus of echt de opleiding? Ik zag namelijk dat als je de instapcursus hebt gedaan dat je nog tot 9 januari kunt inschrijven met een korting van 400 euro. :D


Super bedankt voor je tip heb me net meteen aangemeld dus ga dan ook 14 Jan starten super zin in!!

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 14:16

Leuk Mason! **\O/**

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:11

Hoi ik ga 'm ook doen, superveel zin in! :))

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 17:24

Gezellig Miranda! *\o/*

Tot nu toe doen er dus al 4 Bokkers mee. Ik ben zo benieuwd naar de opleiding. Inmiddels heb ik alvast een account aangemaakt in de leeromgeving

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:26

Er wordt al van alles geplaatst daar, dat is wel leuk, ik had al lange teugelen gedaan bij ze en laatst is mijn filmpje met het plastic zakje gebruikt als voorbeeld! :D

Mason
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:30

_Lobke_ schreef:
Gezellig Miranda! *\o/*

Tot nu toe doen er dus al 4 Bokkers mee. Ik ben zo benieuwd naar de opleiding. Inmiddels heb ik alvast een account aangemaakt in de leeromgeving



Hoe doe je dit? Ik heb wel inlog gegevens gekregen maar dan kom ik op een lege pagina. Ik zie geen filmpjes of iets

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 11:55

Ooh wat leuk zeg ik had nog niet gezien dat er van alles geplaatst was. Dat was gistermiddag bij mij nog niet zo. Ik zal vanavond eens even kijken *D

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:09

Ooh ik bedoel gewoon in de community. _O-
Sorry voor het blij maken met een dooie mus.. :')

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Online instructeursopleiding Natural Horsemanship dressuurnatuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 21:31

Haha oh oeps dan klopt het dus dat Mason en ik nog een lege leeromgeving hebben :D

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 07:26

_Lobke_ schreef:
Haha oh oeps dan klopt het dus dat Mason en ik nog een lege leeromgeving hebben :D


Ik ook hoor, haha! Ik snapte het al niet :')

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:34

Tallie1979 schreef:
_Lobke_ schreef:
Haha oh oeps dan klopt het dus dat Mason en ik nog een lege leeromgeving hebben :D


Ik ook hoor, haha! Ik snapte het al niet :')

Haha dat klopt dus.

Hebben jullie inmiddels wel al wat gehoord? Ik had begrepen dat ze deze week contact met ons op zou nemen maar ik heb nog niets gehoord.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:40

_Lobke_ schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik ook hoor, haha! Ik snapte het al niet :')

Haha dat klopt dus.

Hebben jullie inmiddels wel al wat gehoord? Ik had begrepen dat ze deze week contact met ons op zou nemen maar ik heb nog niets gehoord.


Ik heb wat e-mails gehad en de vraag om een formulier in te vullen. Ook alvast een materialen lijst gekregen.

Maar niet gebeld ofzo. :D

Ik heb ook de link voor morgen al.:D