Klacht indienen over Jurylid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:36

Ik denk dat je toch zekerder in je schoenen staat als je de volgende keer de proef filmt dan heb je ook je bewijs als je het laat zien aan andere jury leden
Kan je goed begrijpen hoor heb ooit bij een jury gezeten om te schrijven die voor de proef begon van een Fries tegen mijn zei dat die Fries voor de kar hoorde en dat geen ras was om dressuur mee te rijden terwijl de combinatie wel goed reed hij gewoon lage cijfers gaf. Ik heb dit wel gemeld bij de vereniging en die hebben hem nooit meer gevraagd om te komen want hij ontkende het toen hij er naar gevraagd werd en ik had hem verkeerd begrepen helaas had de ruiter de proef ook niet gefilmd dus dan krijg je een discussie die je toch niet wint

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:40

kiki1976 schreef:
Mijn ervaring is dat de knhs er niets mee doet.

Er was een bepaalde jury waar verschillende personen al niet meer bij willen schrijven ivm degene zijn/haar haat naar koudbloeden. Degene lette amper op , had meer oog voor de andere warmbloeden in de in rij ring.
Noemde gewoon standaard een laag cijfer.

Zijn zelfs proeven gefilmd en later beoordeeld door andere jury's die uiteindelijk allemaal hoger uit kwamen.

En zelfs daarmee deden ze niets vanuit de knhs.
Wat resulteerde dat iedereen met een Fries en koudbloed zich afmelden als die jury er was


Dat gebeurt hier dus ook, helaas.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:41

Iedereen tot nu toe enorm bedankt voor de reacties, ik had echt heel veel nietszeggende reacties verwacht in de trant van -het is nu eenmaal een jurysport- maar zie echt goede tips, opbouwende feedback en eigen ervaringen en dat is heel fijn. Ik hoef geen gelijk te hebben, maar een andere kijkrichting is soms best fijn. Dank daarvoor!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:43

Cantodea11 schreef:
Ik denk dat je toch zekerder in je schoenen staat als je de volgende keer de proef filmt dan heb je ook je bewijs als je het laat zien aan andere jury leden
Kan je goed begrijpen hoor heb ooit bij een jury gezeten om te schrijven die voor de proef begon van een Fries tegen mijn zei dat die Fries voor de kar hoorde en dat geen ras was om dressuur mee te rijden terwijl de combinatie wel goed reed hij gewoon lage cijfers gaf. Ik heb dit wel gemeld bij de vereniging en die hebben hem nooit meer gevraagd om te komen want hij ontkende het toen hij er naar gevraagd werd en ik had hem verkeerd begrepen helaas had de ruiter de proef ook niet gefilmd dus dan krijg je een discussie die je toch niet wint


Wat grappig was is dat ik van tevoren tegen het secretariaat al kon vertellen welke cijfers er op het protocol zouden staan, al voor de start uberhaupt geweest was.... Triest, maar waar. De enige reden dat mijn bijrijdster toch besloot te rijden is omdat ze toch al moest betalen en dacht hem nog een keer het voordeel van de twijfel te geven. Toen ik de protocollen aanpakte wist ik al wat er op stond, heb ze pas in de auto samen met bijrijdster bekeken. Dus de vereniging heeft mij van tevoren horen zeggen hoe of wat en dat het dus geen wraakactie is omdat er geen punten zijn gereden.

Enorm veel complimenten dat je er tegen op bent gestaan, ik denk dat veel mensen niet durven. Deze man neemt altijd zijn eigen schrijver mee trouwens.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:49

Nare situatie. Hoe oud is de betreffende man?
Ik zou, als je hoort dat hij de jury is, afmelden bij het secretariaat, de reden vermelden, pony opladen en lekker naar huis gaan.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:49

Heb je filmpjes van de proeven? Niet dat je ze aan bokt hoeft te tonen, maar als je een klacht indient sta je daarmee wel sterker.

Daarnaast zou ik de protocollen van het niveau wat je nu rijdt naast elkaar leggen.
Staat er feedback op waar je aan kan werken? Probeer dat dan zo goed mogelijk te verbeteren. Je zal zo moeten rijden dat hij niet om je heen kan.

Ik weet er alles van hoor, probeer gewoon voor mezelf te rijden en zelf blij te zijn met hoe het gaat.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:50

rien10 schreef:
Nare situatie. Hoe oud is de betreffende man?
Ik zou, als je hoort dat hij de jury is, afmelden bij het secretariaat, de reden vermelden, pony opladen en lekker naar huis gaan.


De beste man is stokoud, maar dat lijkt me niet heel relevant, omdat we bij andere oude mensen wel altijd normaal gejureerd worden. Waarom denk je dat dit van belang zou kunnen zijn?

Dat tweede is ook zeker wat we volgende keer zullen doen, maar het is zo zonde van je startgeld, en van je tijd en energie, en brandstof.

Ineke2

Berichten: 33152
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:52

Is het steeds dezelfde locatie waar hij komt? Dan daar niet meer heen gaan?

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:54

Oude mensen, vastgeroest in een systeem, weinig zelfreflectie. Daar ga je niets aan kunnen veranderen.
Stokoud geeft hoop :D hij zal niet nog 10 jaar jureren.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:54

Ineke2 schreef:
Heb je filmpjes van de proeven? Niet dat je ze aan bokt hoeft te tonen, maar als je een klacht indient sta je daarmee wel sterker.

Daarnaast zou ik de protocollen van het niveau wat je nu rijdt naast elkaar leggen.
Staat er feedback op waar je aan kan werken? Probeer dat dan zo goed mogelijk te verbeteren. Je zal zo moeten rijden dat hij niet om je heen kan.

Ik weet er alles van hoor, probeer gewoon voor mezelf te rijden en zelf blij te zijn met hoe het gaat.


Van deze proeven niet, ik was alleen met mijn bijrijdster en dan lees ik. Als we de protocollen die we hebben naast elkaar liggen, zijn er punten die overeen komen, en punten die dat niet doen. Maar de gegeven cijfers verschillen extreem.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:56

Ineke2 schreef:
Is het steeds dezelfde locatie waar hij komt? Dan daar niet meer heen gaan?


De meeste locaties waar we hem hebben getroffen komt hij (volgens hun zeggen) niet meer. Dit is helaas op onze eigen vereniging, dat maakt het toch wel erg zuur. Maar dat lijkt nu wel 1 van de opties inderdaad. Maar het is ook een principe-ding; ik vind dat hij dit niet mag doen. Niet alleen bij mijn bijrijdster, maar al die huilende dames lijden er onder. Het is gewoon een bullebak. Als je tenminste je best komt doen met je koudbloed. En het M2 is gewoon basis/breedtesport, dus ik snap ook niet waarom hij zo arrogant doet.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:57

rien10 schreef:
Oude mensen, vastgeroest in een systeem, weinig zelfreflectie. Daar ga je niets aan kunnen veranderen.
Stokoud geeft hoop :D hij zal niet nog 10 jaar jureren.


Ik zei al tegen mijn bijrijdster; ik hoop dat hij vanavond vredig inslaapt, maar dat vind ik dan ook weer heel erg naar van mezelf, zeker omdat we vooral gewoon plezier willen hebben met dat gekke oude blondje.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:04

“Vredig” is niet naar :D

Ha ha. Zonder dollen, is snap wat je bedoelt hoor. Je wenst de man niet dood, maar je wenst hem gewoon “af door de zijdeur”.

Niobe

Berichten: 7991
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:07

Ik zou gewoon de klacht bij het KNHS neerleggen, dan ben jij je ei kwijt en hoe meer klachten ze binnen krijgen, hoe eerder ze er naar zullen kijken. Hopelijk.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 22:37

rien10 schreef:
“Vredig” is niet naar :D

Ha ha. Zonder dollen, is snap wat je bedoelt hoor. Je wenst de man niet dood, maar je wenst hem gewoon “af door de zijdeur”.


Van harte!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 22:38

Niobe schreef:
Ik zou gewoon de klacht bij het KNHS neerleggen, dan ben jij je ei kwijt en hoe meer klachten ze binnen krijgen, hoe eerder ze er naar zullen kijken. Hopelijk.


Ik denk inderdaad dat het daar op neer gaat komen.

Celebi
Berichten: 3736
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:46

Met dit soort topics ben ik altijd wel blij dat ik geen wedstrijden wil rijden. Wat een gedoe joh en het verpest inderdaad enorm de sfeer en het leuke van zo'n deelname.

Ik ben wel benieuwd. Hij jureert de grote 'dressuur'paarden standaard hoger dan de pony's/koudbloeden en je zegt dat je bij andere juryleden veel hoger scoort. Zouden diezelfde 'dressuur'paarden bij die andere juryleden ook hoger scoren? Dat hij überhaupt gewoon extreem streng is? Dat hij dan jullie en anderen extra benadeeld is natuurlijk niet in orde, maar ik ben benieuwd of het punten verschil ook bij de andere juryleden aanwezig is of dat je dan gelijke punten scoort als die andere deelnemers.

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:51

Maar wat zegt de vereniging er zelf van ? Je zou zeggen: gewoon dat jurylid niet meer vragen en probleem opgelost ( voor jullie , dan).

Fijn, dat er al feedback is, waarmee je wat kunt. Je komt mij ook realistisch over en het is gewoon niet leuk, bij zo iemand te moeten rijden

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 22:52

Celebi schreef:
Met dit soort topics ben ik altijd wel blij dat ik geen wedstrijden wil rijden. Wat een gedoe joh en het verpest inderdaad enorm de sfeer en het leuke van zo'n deelname.

Ik ben wel benieuwd. Hij jureert de grote 'dressuur'paarden standaard hoger dan de pony's/koudbloeden en je zegt dat je bij andere juryleden veel hoger scoort. Zouden diezelfde 'dressuur'paarden bij die andere juryleden ook hoger scoren? Dat hij überhaupt gewoon extreem streng is? Dat hij dan jullie en anderen extra benadeeld is natuurlijk niet in orde, maar ik ben benieuwd of het punten verschil ook bij de andere juryleden aanwezig is of dat je dan gelijke punten scoort als die andere deelnemers.


Hele goede vraag!
De dressuurpaarden van de mensen die vandaag meededen en die ik ken of vaker tegen kom op wedstrijden scoren bij hem ongeveer gelijk aan wat ze bij anderen ook scoren. Deze jureert hij correct, vakkundig en reeel; niet extreem hoog, niet extreem laag!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 22:54

Getup schreef:
Maar wat zegt de vereniging er zelf van ? Je zou zeggen: gewoon dat jurylid niet meer vragen en probleem opgelost ( voor jullie , dan).

Fijn, dat er al feedback is, waarmee je wat kunt. Je komt mij ook realistisch over en het is gewoon niet leuk, bij zo iemand te moeten rijden


Goede vraag; de vereniging zelf is altijd welwillend geweest om, wanneer hij er is, ons naar een ander dagdeel te verplaatsen, alleen het reguliere secretariaat was er nu niet, dus kon het niet echt bespreken. Mijn idee was dit de eerstvolgende werkdag te bespreken, en ik wilde in de tussentijd hier een beetje temperaturen wat jullie idee erover was. Reguliere paarden scoort hij vakkundig, reeel en eerlijk, naar zijn inzicht. Ik kan me voorstellen dat hij dan een aanwinst is. Wat ze er nu over zullen zeggen is me nog niet helemaal duidelijk, maar ik ga het zeker bespreekbaar maken, vind dat ook eerlijk naar mijn eigen vereniging dan gewoon maar niet meer inschrijven. :-)

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:58

Ik zou het inderdaad gewoon eens bespreken. Dat je bij dit jurylid gewoon echt niet wilt starten .

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 23:00

Getup schreef:
Ik zou het inderdaad gewoon eens bespreken. Dat je bij dit jurylid gewoon echt niet wilt starten .


Ik ben bang dat het overkomt als ik-krijg-bij-hem-geen-punten-en-nu-ga-ik-huilen... Maar waarschijnlijk is die angst ongegrond. We zullen zien en houd jullie op de hoogte. Enorm prettig dat jullie allemaal zo oprecht mee willen denken, te gek!

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:54

Ja, TS, hier is ie dan toch...
Ik kreeg van een bepaalde jury, die ook nog mijn buurman was, altijd lage punten. Ja, hij hield niet van Friezen, die hoorden voor de kar. En was sowieso een strenge jury. Je kreeg bij hem de punten niet cadeau.
Tot hij er een keer niet omheen kon. Toen was ik dubbel trots op het winstpunt. Ik kreeg toen ook een ontzettend fijn compliment van hem. Dat moment herinner ik me nu nog. Vele andere punten en jury's zijn vergeten. :)
Ik heb ook wel eens een jury gehad die juist dol was op Friezen.
It's all in the game.
Zolang deze jury jullie niet onheus bejegend,is het gewoon een kwestie van sportief zijn en doordoen. Neem het niet persoonlijk op.
Fijn dooroefenen. Super dat je paard nog zo fit is.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 00:35

TS wordt dus wel onheus bejegend. Heb je de openings post wel gelezen?

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Klacht indienen over Jurylid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 01:15

Ik zie in het bericht van ts een mix van ontevredenheid over punten en gedrag. Het is mij niet duidelijk waar het nu echt over gaat. Is ze wel tevreden als ze wel een winstpunt krijgt?
Klachten over punten zijn nu eenmaal lastig te beoordelen en nogal subjectief.
Dat gebeurt op alle niveaus. En ja, het is een jurysport.
Klachten over gedrag kun je zeker wat mee, maar dan moet je het wel echt aantoonbaar kunnen maken.
Als vereniging kun je zelf bepalen welke jury je uitnodigt.