Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 09:58

Titel lijkt me duidelijk
Controleren jullie altijd papieren en startkaart ofzo of alleen een paar steekproeven?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:05

Ik denk dat er bepaalde juryleden zijn die het altijd, of in ieder geval op iedere wedstrijd een aantal keer steekproefsgewijs doen.
Toch kom ik het in de praktijk bijna nooit tegen dat ik mijn kaart moet laten zien (hooguit op kampioenschappen/selecties e.d.).

Mijn moeder jureert ook en controleert ook lang niet altijd, soms komen mensen zelf al met de kaart aanzetten, en dan neemt ze soms een kijkje, of af en tope gewoon eens vragen.
Denk dat het vooraf gaande aan aan proef ook wat veel tijd in beslag neemt...

Anoniem

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:29

ik ben op keuringen assistent van de jury, maar de papieren worden bij iederpaard gecheckt mtv enten enz.

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:39

Ik ben zelf geen jury, maar ik merk wel dat de papieren van mijn paard elke dressuurwedstrijd gecontroleerd worden. Vaak alleen in de eerste ring.
Bij springen zijn mijn papieren nog nooit gecheckt. Wel chipcontrole gehad.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:41

nou bij mij zijn ze dit jaar wel getelt 1 x gecontroleert.. (en die man was gewoon nieuwsgierig naar mijn paard)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:20

Volgens mij ligt het er ook vaak aan hoe ruim/krap de tijd is. Als er ruim ingedeeld is is er de ruimte om te controleren. Loopt het al uren uit dan laten sommige jury's het er wel bij zitten.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:21

ik controleer met regelmaat en steekproefgewijs, het komt vaak genoeg voor dat de papieren niet kloppen en dat het één en ander niet klopt, zelf vind ik dat meer jury's dit moeten doen, als ik zie hoevaak ik in die jaren dat ik jureer al foute papieren tegen ben gekomen!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:59

Ik heb pas 1 keer myn paspoort & startkaart moeten laten zien.
Niet erg veel dus .

Wat gebeurt er als je paspoort/papieren niet in orde zijn?
Dan mag je niet starten, maar wat gebeurt er dan?

Anoniem

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:33

Bij ons moeten we buiten altijd de papieren laten zien, heel soms zijn er jury's die zeggen laat maar, maar dat zijn vaak jury's die je kent en vaak tegen komt. Binnen hoef ik ze nooit te laten zien. We nemen de papieren wel altijd mee!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:13

Ik doe het zelf nooit. Bij ons in de regio gebeurt het gewoon nooit. De wedstrijden zijn misschien te groot?
Wel merk ik dat we een paar keer in het oosten van het land op wedstrijd zijn geweest, en daar wordt iedereen elke keer gecontroleerd.
Het verschilt erg per regio. Op SGW's heb ik het ook nog nooit meegemaakt.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:02

ik heb wel eens gehad dat alle ruiters/amazones die startnummer 8 hadden de papieren moesten laten zijn voor starten, maar dat is bij 1 keer gebleven, en verder heb ik hier in brabant nog nooit wat moeten laten zien.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:52

Ik ben een paar x gecontroleerd. Op selecties..en opk ampioenschappen. En een keer of 2 daarbuiten. Er is nog maar 1x gecontroleerd of ik een chip had :S

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:57

In de drie jaar dat ik al wedstrijden rijdt ben ik nog nooit gecontroleerd.

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:06

het valt mij op dat het steeds minder is ook.
'vroeger' werd er wel naar gevraagd. Nu neem ik altijd braaf alles mee en hebben ze zoiets van laat maar joh, dat zit wel goed.

Tessa40
Berichten: 93
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Up north

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:12

Ik ben jury en vraag altijd aan de organisatie of ze daar bij het secretariaat de controle doen of niet. Zo nee, dan doe ik het bij de auto. Maar soms is het tijdschema van het programma zo krap gezet dat je er niet genoeg tijd voor hebt en dan is het wel eens lastig. Helemaal als je ook nog ruim commentaar op de protocol wil zetten. Als je dan de tweede proef doet, sla ik het soms wel eens over, in de hoop dat de eerste jury het heeft gedaan.

Anoniem

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:23

Bij de SGW menwedstrijden moet je op de eerste dag je hele handel inleveren op het secretariaat, paspoort, WA verzekeringsbewijs, en evt. het oude entingsboekje.
Heb je het niet bij je mag je niet eens starten.
Op de laatste dag krijg je het weer terug samen met je protocollen.

Ik verbaas me er altijd over hoe makkelijk ze er mee omgaan op een "gewone" wedstrijd, 9 van de 10 keer wordt er nergens naar gevraagd.
En een WA bewijs is niet eens nodig............

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:05

Nee, idd, nog nooit nodig gehad! Wat is het precies? Ik bedoel, ik ben WA-verzekerd en ik heb nog een extra WA-verz. voor Eliene. En via m'n ruiterbewijs ben ik nog een keer extra verzekerd als ik het goed heb. Maar ik heb niet "iets" dat ik kan laten zien bij bijv. een jury. Is zeker een specifiek men-"iets"?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:33

Ik heb altijd alle papieren bij me, maar word bijna nooit gecontroleerd. Dit jaar nog geen enkele keer.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:11

hier in het oosten wordt eigenlijk nooit gecontroleerd, ben heel vaak mee als groom, maar heb nog nooit meegemaakt dat ze de papieren gingen controleren.
wel bij het springen 1 keer een chipcontrole gehad

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 07:47

Eigenlijk op iedere wedstrijd wel papier controle. Soms wordt er alleeen naar de entingen gekeken. Soms ook de aftekening( je zou natuurlijk met de Z2 vos van je buurvrouw aan kunnen komen)

soms worden mensen echt de ring uitgestuurd omdat de entingen niet in orde zijn. Een paar weken geleden nog, een clubgenootje, dochter van een dierenarts die er zelf niet bij was omdat hij met de springruiters in Aken zat. Entingen niet in orde }>

Het arme kind heeft moeten praten als brugman om de jury ervan te overtuigen dat de entingen wel in orde waren maar dat paps de papieren vergeten was in te vullen.

Maar het lijkt er dus op dat er in het westen nooit gecontroleerd wordt, vreemd. Dat werkt toch fraude in de hand lijkt mij.

Anoniem

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:04

Eliene schreef:
Nee, idd, nog nooit nodig gehad! Wat is het precies? Ik bedoel, ik ben WA-verzekerd en ik heb nog een extra WA-verz. voor Eliene. En via m'n ruiterbewijs ben ik nog een keer extra verzekerd als ik het goed heb. Maar ik heb niet "iets" dat ik kan laten zien bij bijv. een jury. Is zeker een specifiek men-"iets"?



Als je SGW mennen start moet je een aparte clausule in je WA hebben staan dat je verzekerd bent voor het hobbymatig rijden van wedstrijden.
Omdat de trajecten vaak over de openbare weg lopen is het dus heel goed mogelijk dat je paard schade aan bijv. een auto veroorzaakt.
Schade die je maakt tijdens een wedstrijd vallen niet onder je WA van het ruiter of koetsiersbewijs.
Heb je geen clausule in je polis staan mag je niet starten.
Deze clausule wordt er bij de meeste verzekeringen gewoon gratis ingezet als je daarom vraagt.
Ik vind het best vreemd dat ze er bij gewone wedstrijden niet om vragen, ook daar kan er heel wat schade onstaan doorbijv. een losgebroken paard.

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:26

Klopt. Volgens mijn tussenpersoon -ik had de polisvoorwaarden doorgelezen maar er stond niet echt iets in over dieren, dus maar even gebeld- is Eliene (en nu ook Angeliene... ) ook meeverzekerd op m'n WA-polis, maar zouden ze moeilijk kunnen gaan doen als ik er niet zelf bij was. Dus stel: ze breekt los op stal als ik gewoon thuis ben en veroorzaakt voor tonnen schade. Daarom heb ik ook nog maar (kost geloof ik 30 euro per jaar per paard) een WA-verz. op het paard zelf afgesloten. Dan is dat soort schade iig ergens gedekt. En jij moet dus een kopietje van je polis laten zien op een wedstrijd?

Papieren worden bij binnenwedstrijden eigenlijk nooit gecontroleerd (idd, ook het westen hier). Buiten aan de auto wordt soms goed naar de entingen gekeken, maar vaak is het meer (volgens Ronald die altijd naar die auto toewandelt) kijken óf je het wel bij je hebt. Bittencontrole en chipcontrole heb ik allebei 1x meegemaakt bij een binnenwedstrijd. Ik vind het allemaal veel te weinig. Ken zeker 1 iemand die wp bij elkaar heeft gesprokkeld met een bit dat niet is toegestaan. Tja, verlinken is ook zo wat dus dat heb ik nooit gedaan, het was ook geen wreed bit, maar je mag er niet mee starten.

Ook vraag ik me af of veel stalhouders de entingen checken van nieuw binnengekomen paarden. Vaak checken ze het wel of er 1x/jaar voor influenza/tetanus wordt ge-ent, maar dat is het dan meestal wel.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:14

Ik controleer niet. Op de laatste jurybijeenkomst werd er gezegd dat dit ook eigenlijk niet kan. Welke jurylid heeft er nu een chiplezer om te checken of je wel met het goede paard aankomt. Nee hoor, dat is de verantwoording van de ruiter. Ik kan me heel erg ergeren aan collega's die op alle slakken zout leggen en heel moeilijk doen als er bijvoorbeeld geen handtekening op de startkaart staat, een enting een dag te laat is... so what... ff bijkrabbelen en weer klaar. Laat de jurleden zich nu maar eens bezighouden met waarvoor ze achter de C zitten...

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:44

Ik ben nog nooit gecontroleerd! Zelfs op selecties niet!
Ik zou het ook handiger vinden als ze het op het secretariaat deden, ik heb nl. ook niet altijd een lezer bij dus waar laat je die papieren dan weer.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Juryleden: Controleren jullie altijd papieren e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:20

GeJe schreef:
Ik controleer niet. Op de laatste jurybijeenkomst werd er gezegd dat dit ook eigenlijk niet kan. Welke jurylid heeft er nu een chiplezer om te checken of je wel met het goede paard aankomt. Nee hoor, dat is de verantwoording van de ruiter. Ik kan me heel erg ergeren aan collega's die op alle slakken zout leggen en heel moeilijk doen als er bijvoorbeeld geen handtekening op de startkaart staat, een enting een dag te laat is... so what... ff bijkrabbelen en weer klaar. Laat de jurleden zich nu maar eens bezighouden met waarvoor ze achter de C zitten...


Ik vind dit wel heel kort door de bocht, je moest eens weten hoeveel combinaties niet rechtmatig aan de start komen...je moet ze eens de kost geven, ik kom het meerdere malen per jaar tegen, laatst nog één die met een paard in de ring kwam die 17 maanden daarvoor voor het laatst geént was, dit is onverantwoord, jij kan met je paard gaan kletsen met haar, paarden krijgen contact en voor hetzelfde geld heeft hij rhino of influenza onder de leden, ook al heel vaak meegemaakt dat er op de coupon en startkaart een héél ander paard staat beschreven als waar er de ring mee binnen wordt gekomen!