Van wie krijgen de instructeurs les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 21:18

Het is namelijk zo. wij gaan verhuizen. Dat is heel fijn want dan krijg ik mijn paardje bij huis.
Zelf heb ik nu al een tijd geen les gehad. Nu wil ik niet zeggen dat ik het niet nodig ben omdat ik zelf instructrice ben, maar meer de samenloop van omstandigheden.

Ik ben net weer met mijn 4 jarige begonnen die een half jaar heeft stil gestaan vanwege dracht en een lichte beenblesure van de dracht.
We beginnen dus bij A en er zit behalve het gas en de rem bijna niks op. Nu wil ik wel graag weer les volgend jaar. Maar waar halen jullie die in godensmaan vandaan?? Ik heb even gekeken op het internet maar kan er zo 1 2 3 niet een vinden hoor.
Ik stel wel aardige eisen. De reden dat ik nu geen les meer heb is omdat ik gewoon geen stap verder kwam. Alles wat er mij verteld werdt had ik zelf ook al wel bedacht. Ik wil dus wel een instructie die me wat kan bij brenge. Wat ik zeker wel belangrijk vindt voor over een paar jaar als hopelijk wat hoger in de dressuur zijn. een goed begin is het halve werk.
Dat blijkt weer aan het paard wat ik er nu voor andere mensen erbij rijdt. Die is 5 jaar en verkeerd aangereden en daar ben ik zeker wel een jaar mee verder als ik die weer recht en weer fijn aan de hulpen wil hebben. Dat wil ik straks natuurlijk niet bij mijn eigen jonge paardje.
Nu ben ik niet gauw bang dat me dat zal overkomen maar beter het zekere dan het onzekere.

Komt ook bij dat mijn paard een stresskipje is. Daar kan ik wel mee omgaan maar heb vrij weinig ervaring met het rijden van streskippen en zenuwpeesjes. Dus als ik staks mijn paard aan huis heb en niet meer de begeleiding van de pension stal (het is dan wel geen les, maar helpt evengoed wel mee)
wil ik dus weer actief gaan lessen.
Waar vindt ik mijn ideale instructeur?? (die betaal baar is want na het kopen van een boerderij heb je zeker geen centjes te over)

Tjee ik voel me nu net een leek na het overlezen na mijn verhaal en dat terwijl ik zelf ook instructeur ben. Met mijn 21 lengtes jong heb ik al wel gemerkt dat er veel wegen naar Rome leiden en ervaring zeker wel een grote rol speelt. Daar waar ik net om de hoek kom kijken is een steuntje met wat meer ervaring zer plezierig.

Tjee wat een verhaal.
Hebben jullie hetzelfde probleem?
Zo niet, hoe heb je jouw instructeur gevonden?

Groetjes Marije

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:32

hey
is laura zwart mischien niet wat voor jou..?
oke ze is mischien niet super goedkoop maargoed

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:45

Hey Marije,
Ik weet niet hoe ver je wilt reizen, en of je uberhaupt wilt reizen, maar kan je niet eens bij Ria proberen. Denk dat Norine het je ook al wel gezegd heeft, maar dat mag de pret niet drukken .

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 15:44

Ja dat klopt Gjilke. Misschien kunnen Norine en ik dan wel samen, maar dat moeten we dan maar even bekijken. Als de klik er maar is bij mij en het paard dan voelt het gelijk wel goed. Moet maar gewoon wat verschillende proberen misschien als het zover is.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:23

Ilona Mens heeft Saskia igg heel goed geholpen. Ze geeft les aan meerdere stresskippen en zelf rijdt ze er ook 1 ( Tequilla vd Oostwal)

Maar waar ga je wonen? Noorwolde is niet voor iedereen in de buurt.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:58

Ik heb les van een (voor jou misschien bekende) man hier uit de buurt. Een hele vriendelijke, rustige, maar o zo correcte man. Hij weet (vraag me niet hoe) het uiterste uit je te krijgen, op een hele positieve manier. Geloof dat ie wel een wachtlijst heeft, maar als je meer info wil moet je maar even PB'en... En hij is ook zeker betaalbaar!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Van wie krijgen de instructeurs les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:18

Mijn instructrice heeft les van 1x in de zoveeltijd les van Johann Hamminga en regelmatig van Ton de Kok.

Zij heeft zelf YR gereden (samen met Tyrza van bokt vroeger) en meerdere paarden op niveau uitgebracht.

Het ligt eraan of je wilt reizen, want veel instructeurs blijven aan huis.

In welke regio zoek je?

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:29

Hoi Marije!

Is Jan Willem Vooren niet wat voor je? Hij is niet goedkoop, maar is wel erg goed! Je zou er dan bijvoorbeeld voor kunnen kiezen 1 x per 2 weken te gaan lessen ipv iedere week.

Ben laatst ook een paar keer met een vriendin naar Laura Zwart geweest. Daar was ik ook zeer over te spreken! Zij is wel wat goedkoper dan Jan Willem, dus voor je portemonnee niet zo verkeerd.

Groetjes,
Anneke

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:24

Hoi Anneke.

Ik heb maandag net mijn eerste les met Tarnnella bij Jan Willem gereden. Ik was erg tevreden. Ik ga ook Met Ulaika straks daar rijden.

Laura ben ik zelf niet zo heel erg te spreken over. Dus ik denk dat ik 1 keer in de 2 week bij JW blijf

Groetjes MArije