Voorlezer geeft les tijdens proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:19

Ik hoor af en toe mensen niet alleen zeggen dat ze op het verkeerde been lichtrijden maar ook echt rijtechnische dingen - sorry maar dat vind ik echt niet kunnen.
Voor een kindje even zeggen dat het op het verkeerde been rijdt a la, maar niet bij een volwassene of een complete les staan weggeven.........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:23

Ik denk dat ik in het vervolg maar een verhaaltje ga afsteken vlakbij de jury als mijn naaste concurrent bezig is...........

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:50

Mijn voorlezer (lees: moeder) wil nog wel eens aanwijzigingen geven. Ook heeft ze er een handje van om steeds geirriteerder voor te gaan lezen zodra er wat mis gaat.
Resultaat: een zowat scheldende voorlezer die onzinnige aanwijzigingen geeft.

Zou toch wat zijn als ik naast dat gezeur ook nog puntenaftrek zou krijgen.

Fitzroy

Berichten: 25127
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:15

Dan moet je je moeder dit topic laten lezen, dan ben je ook gelijk van die onzinnige aanwijzingen af

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:19

Katja schreef:
Zijn er echt mensen die dat doen? Zijn nou weer van die dingen die nooit in me op zouden komen.


sterker nog ik zou het niet eens willen!
wil me concentreren op de proef, staat er iemand doorheen te praten rij ik zo de letters voorbij denk ik! stoor me nml al aan de voorlezer in de ring naast me! zeker als die dezelfde proef leest maar net iets voor/achter is op mijn proef

maar ik zie het geregeld gebeuren hoor

het enige wat ik als voorlezer weleens sneaky doe is ff zeggen als ze voor me langs rijdt en op het verkeerde been zit

overigens is er een clubgenoot aangesproken door een jurylid dat ze niet alles dubbel voor mocht lezen heel raar vond ik dat, ze las een B proef voor bij iemand, dan heb je ruim genoeg tijd over om alles 2x te zeggen en dat mocht dus niet

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:22

Iedereen zou gewoon de proeven uit het hoofd moeten leren, ben je van het gezeur af

(oke, als je 6 verschillende proeven moet rijden wordt het misschien wat moeilijk, maar 4 kan best )

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:55

Fitzroy schreef:
Dan moet je je moeder dit topic laten lezen, dan ben je ook gelijk van die onzinnige aanwijzingen af


Meestal probeer ik het tijdens de proef al te corrigeren met een heeeel duidelijk: STTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT.
Achjah.... het houd me wel scherp.

CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:01

Ik hoor vaak overdreven gehoest enzo, maar dat vind ik niet zo erg. Pas als iemand echt staat te schreeuwen over weet ik veel wat je allemaal niet verkeerd doet... Ja, dan mogen die punten echt wel verdwijnen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:22

Ik heb 1 keer bij mijn zus (is wel al 5 jaar geleden, dus waren we nog lief, klein en onschuldig) heel luid mijn keel geschraapt toen haar paard in de verkeerde galop zat. Werd ik door de jury geroepen met de vraag of er een vlieg in mijn keel zat

Hij heeft mij toen gewaarschuwd dat hulp van derden dus idd niet mag en dat als ik meer had gezegd/ ge'ahumd' ze uitgesloten zou zijn geweest

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:27

haha ja, ff duidelijk AHUM als iemand op het verkeerde been lichtrijdt:p

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:29

Je kunt in geval van een verkeerde galop natuurlijk altijd nog een keertje GALOP LINKS roepen! Maar eigenlijk vind ik dat de ruiter dat zelf wel moet kunnen voelen. Ik zeg wel eens wat in het voorbijkomen van mijn dochter, kijk vooruit, of "been".

Als de proef dreigt te ontploffen, dan wordt ik juist heel erg rustig in lezen, desnoods wacht ik totdat kind en paard weer in de ring zijn( diever!) om een vervolg opdracht te geven( ga bij M maar weer in draf, dan zit je weer in de proef. Ik neem aan dat de ruiter er alles aan zal doen om paard weer in het gareel te krijgen.

Mensen die echt bezig zijn met aanwijzingen tijdens de proef hebben geen vertrouwen in de ruiter, misschien moet zo'n combinatie dan idd niet op een wedstrijd verschijnen, ze zijn er in de ogen van de begeleiders nog niet klaar voor om zelfstandig te rijden. Dat zal zich dan ook wel vertalen in de punten.

Maar een paar jaar geleden op de FK ging een combinatie de baan uit omdat de voorlezer ongeoorloofde hulpen gaf, het kan je dus op uitsluiting komen te staan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:33

Renske20 schreef:
overigens is er een clubgenoot aangesproken door een jurylid dat ze niet alles dubbel voor mocht lezen heel raar vond ik dat, ze las een B proef voor bij iemand, dan heb je ruim genoeg tijd over om alles 2x te zeggen en dat mocht dus niet

nog nooit van gehoord. Volgens mij mag een onderdeel best 2 x voorgelezen worden, hoor het zo vaak.

Roosch

Berichten: 36676
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:38

Op zich mag een onderdeel best twee keer voorgelezen worden hoor , volgens mij.
Ik vind het wel handig, maar zelf bij ons op manegewedstrijden is het uitgesloten als een vriendin voorleest, commentaar te geven..

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:34

amondi schreef:
Je kunt in geval van een verkeerde galop natuurlijk altijd nog een keertje GALOP LINKS roepen! Maar eigenlijk vind ik dat de ruiter dat zelf wel moet kunnen voelen.

Natuurlijk. Maar ik ben niet roomser dan de paus als ik een "eigenbelang" in de ring heb lopen.........

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:40

amondi schreef:
Je kunt in geval van een verkeerde galop natuurlijk altijd nog een keertje GALOP LINKS roepen!

Zag vorige week een combinatie in de M2!!! die gewoon de hele linkergalop verkeerd gezeten heeft. De contra zal vast heel fijn gevoeld hebben.

Zulke mensen zouden gewoon weer terug naar de B moeten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Voorlezer geeft les tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:44

Ben ik met je eens, komt gelukkig bijna nooit voor dat iemand in de M2 nog niet eens voelt hoe het aanspringen gaat. Zelfs deze idioot voelt nog wel in welke galop ze zit.

Maar de rest van de proef zal wel navenant zijn geweest!