Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:53

Ja, even dubbel gechecked op m'n foto; 4:55

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:32

Franciska15 schreef:
Ja, even dubbel gechecked op m'n foto; 4:55

Top thanks!

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:37

Heerlijk gereden. 17 na dressuur. Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Uiteindelijk 10e individueel geworden en 3e met het team :)

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:15

Ik ben niet gestart. Moest om drie uur de cross in, hele ochtend al geregend daar en na de wolkbreuk van rond het middaguur was het overal zo nat en glad dat ik het voor mijn jonge paard zonder ijzers niet verantwoord vond.

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:31

Wauw heel netjes bonny_CT! Gefeliciteerd! En ik kan je keuze heel goed begrijpen Sim, met een jong paard/paard wat nog niet veel crossen in de benen had was ik ook niet gestart.

Maar ik moest opzadelen+los rijden in die enorme hoosbui van rond het middaguur. Eerst gesprongen met het idee een rondje oefenen kan nooit kwaad. Daarna kijken we weer verder voor de cross. Maar hij voelde heerlijk zeker aan en dacht stoppen kan took midden in de cross nog, de eerste helft is op zand. Daarnaast loopt die al een jaar safe z'n L crossen foutloos. Gewoon lekker laten rollen en niet te veel pielen en hij liep een van de snelste tijden van de groep na de regen. Genieten dus. Springen een balkje op de mooiste afstand van mijn hele rondje. En stond na de dressuur 9e. Had niet veel verwacht maar uiteindelijk 2e :) blij mee! Nu alles maar dan ook alles in de wasmachine gooien. Gatver wat een modder hebben we meegenomen:(

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:04

Hier nog een gelukkig iemand!
Na wat puntenverschil in de dressuur foutloos gesprongen en gecrost met wat tijdfouten maar goed voor een 18e plek!
En met Bonny in het team goed voor Brons!

Weet iemand welke fotografen er waren?
Eventingphoto maar verder?

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:38

Hier een heel dubbel gevoel :(

Ten eerste was het voor ons al een cadeautje dat we mee mochten doen... we stonden namelijk 24e van brabant en mochten als nr 13 toch mee.....

De dressuur donderdag top, galop ging iets minder maar een fantastische 201 en 226! helaas groot verschil maar dat zat hem vooral in het net een half-heel puntje hoger/ lager dan de andere jureren.
Ik wilde het eerst niet weten, maar kreeg al een hoop berichtjes dat ik bovenaan stond... uiteindelijk is dit een 2e plek geworden....

Toen de cross, het werd onze 4e L cross en we hadden alleen castenray foutloos gereden dus heel positief was ik er niet over...Zeker omdat er echt wel pittige stukjes in zaten...
In de stromende regen moesten we vanmorgen starten, maar wat gingen we fantastisch: Wauw!! alles super strak en rechtdoor slecht 17 sec. (ongeveer) buiten de tijd maar zo boven verwachting!!!

Alleen helaas het springen. Nou is dat sowieso nog wel z'n zwakste stukje maar met een weigering en een balk en een hoop tijd deed dit ons ver zakken |( |(

Waar ik nog het meeste van baal is dat het me 3 jaar geleden met een andere paard ook al mislukte... super na dressuur en springen en toen maakte ik een fout in de cross en nu gaat het fout in het springen 8)7 8)7 8)7

maar goed teleurgesteld maar toch ook wel tevreden :)

Anouk: Odd fotografie was er en jan10fotografie en eventingphoto natuurlijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34838
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:57

Mariska wat top! Je reed ook met een glimlach van oor tot oor rond :D

Mijn man heeft het niet zo goed gedaan helaas. Greppel na 5 a (M) heeft hij met traingen ook al nooit willen springen. En vandaag dus ook niet. Mijn man wilde hem iig 1 keer aanrijden voor hij het alternatief zou nemen maar Chap ging totaal de andere kant op als hij. Airjacket werkt wel weten we nu.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:59

balen Susan ;(

was de bodem smiddags nog wel te doen???

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:08

Goed bezig Anouk! En nicootje lastig als dat dan zo loopt. Maar fijn dat je wel lekker hebt gecrosst:)

En Susan, ik zag een paard voorbij gaan zonder ruiter en later hoorde ik mijn moeder zeggen dat het Chaplin was. Snapte er al niks van! Maar hij had dus niet zo zin in dat greppeltje:( balen zeg! Maar ik had jullie inderdaad zien zitten! :D

DonnaM94

Berichten: 83
Geregistreerd: 27-10-13

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:21

Mij zat het niet mee vandaag. Tot hindernis 17 super foutloos, helaas maakte mijn topper daar een inschattingsfout in de hoogte en belanden we samen op de grond. Paard is er gelukkig goed afgekomen, ik mocht nog even langs het ziekenhuis. Helaas klopte mijn vermoeden; een gebroken sleutelbeen, mijn crossseizoen zit er dus op met 6 tot 8 weken volledige rust..

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:19

Ietwat natte dag, maar wel lekker sfeertje in Renswoude! Foto's van de eerste dag staan online op www.oddfotografie.nl. Vanavond dag 2! :-)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:31

Wat jammer zeg Suzan! Liep ik met jullie dan de cross vrijdag?? Liep steeds met een man en vrouw op en die man had het ook over de greppels.

Anouk, toppertjes!!

Wat leuk Bonny!! Wij reden samen in, groen/navy set met nr 47. Gefeliciteerd!

Wat balen zeg Donna! Hoorde indd al over een sleutelbeenbreuk. Heel veel beterschap!!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:36

Zo dat is indd echt heel erg jammer zeg M_ Vanquir.

Dressuur was ze echt knetterheet (hengstig). Was niet goed, maar had nooit maar 160,5 en 167,5 verwacht. Stond ergens onderaan.

Springen heerlijk makkelijk foutloos . De cross liep ze zo ruig door! Wel rustig aan gedaan vanwege de bodem. Winnen konden we toch al niet meer :D Super foutloos aan de finish gekomen.

Haar 5de L cross en onze 8ste cross ooit samen, dus mega trots!

DonnaM94

Berichten: 83
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 09:47

maximiliano schreef:
Wat jammer zeg Suzan! Liep ik met jullie dan de cross vrijdag?? Liep steeds met een man en vrouw op en die man had het ook over de greppels.

Anouk, toppertjes!!

Wat leuk Bonny!! Wij reden samen in, groen/navy set met nr 47. Gefeliciteerd!

Wat balen zeg Donna! Hoorde indd al over een sleutelbeenbreuk. Heel veel beterschap!!


Dankjewel!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34838
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:17

Nee mijn man heeft vrijdag met onze dochter gelopen. Ik zat bij de dressuurring. Hij springt alle greppels braaf (wel groot soms ) behalve die ene. Hij wilde ook het alternatief rijden in 1e instantie maar door de 3 balken in het springen wilde hij het erop gokken 1 keer aan te rijden. Weigering had hij wel verwacht. Vallen niet :+

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:20

Zo ik ben ook weer terug van hindernisjury zijn bij de B. Er gingen een hoop keurig rond, aantal erg leuke paardjes gezien. Maar ook een (te) grote groep kamikaze piloten gezien. Je kunt de opsprong na de heuvel niet in volle vaart aanrijden! En een enkeling die stopt met rijden bovenop de berg en daardoor de boom naar beneden niet over komen. Maar oefenening baart kunst! Veel plezier iedereen die de oefencross nog gaat rijden!

Cioccolato

Berichten: 6709
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:51

Wij hadden met dressuur 192,5 en 206, foutloos gesprongen en foutloze cross. Alternatief 16 gepakt dus wat tijdfouten. Uiteindelijk erg mooie 12e prijs en met het equipe 2e.
Voor een 4e L cross ben ik toch erg tevreden

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:31

Vanmorgen heb ik de B gereden, startnr. 266. Ging niet helemaal naar verwachting :P
Begon heel mooi, maar had bij hindernis 8 een weigering. Weet nog steeds niet goed hoe dat nu kwam. M'n paard vond t blijkbaar een heel enge hindernis, terwijl ik het met verkennen 1vd simpelste hindernissen vond.
Ook bij het water werd ik bijna gelanceerd :o Bij nr. 13 dacht ik nog BEEN en terugzitten. Sprong zelf ging goed, maar werd op de sprong gelanceerd en m'n paard moest daarna even wat beter naar het water kijken, dus kwam voor het zadel te zitten. Gelukkig weer in het zadel gewurmd en de cross fijn uit kunnen rijden.
Ondanks de foutjes toch nog tevreden aangezien alle pittige sprongen wel goed gingen.

M_Vanqueur: Dan heb ik van jou fijne cijfers gekregen gem. 7,5. Stond nog bij dat ik de opsprong keurig aanreed :D

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:50

Marloes ik zag jullie rijden. Knap dat je erop bent blijven zitten!

Bij ons ging het eerste deel echt heel erg goed, heel de weg braaf lopen roepen en zat er geloof ik met een goede glimlach op :D Bij de waterbak stond er helaas een man voor mijn hindernis en na heel wat roepen ging hij op het laatste moment opzij... Ik en paard natuurlijk uit concentratie en dat leverde dus ook een weigering op en we waren nogal uit ons ritme. Uiteindelijk ging ze wel maar was mijn beugel verloren en was net blij dat ze weer in een goed ritme zat dus de rest van de cross met 1 beugel gereden omdat ik hem niet meer aan kreeg :=
Verder erg tevreden want alle snelle bochtjes en technische puntjes deed ze super :))

Vainqueur er zaten inderdaad wat combinaties bij waar ik mijn hart bij vasthield :oo

Iemand die toevallig een uitslagenlijst heeft? :o

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:12

Hier ook zeer tevreden! M gestart en stond inderdaad erg pittig! 202,5 punten voor de dressuur. Heel blij mee, want daar gaan we nog wel eens de mist mee in! Pegasus is geen dressuurcrack helaas. Springen ging niet mooi, we begonnen veel te heet en daardoor een balk helaas. Heel erg rustig de cross gereden. Foutloos rond, wel een minuut te langzaam. In oudkarspel zijn we hard onderuit gegaan en dat wilde ik voorkomen. Paard pakte super en en ging zonder twijfel rond. Hartslag voor de cross 75 en erna 60. Echt lekker rustig gereden dus. Ik vond het prima te doen zo! Uiteindelijk nog 7e geworden. Doel was rondkomen en dat hebben we overtroffen!

Iemand enig idee wie de fotograven waren? Ik heb Odd gezien en verder niemand!

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:27

Wij hebben vandaag onze eerste officiƫle cross gereden wij waren startnummer 250. Na wat opstart problemen 2 weigeringen op 1 ging het heel lekker. Helaas houd die van mij niet van water en stonden we dus weer stil op de boomstam voor het water haha. Maar toen ze zag dat.ze droog kon landen sprong ze hem makkelijk. Ze sprong ook iets te makkelijk het water in waardoor ik er bijna af lag haha. Maar we hebben hem uit kunnen rijden. Voor een eerste cross heel tevreden.

M_Vanqueur wij hadden ook mooie punt en nog wat tips waar ik op moest letten vond ik heel fijn!

Dit zijn wij

Afbeelding

M_Vainqueur

Berichten: 2128
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:01

Oh jee ooh wacht! Verkeerde woordkeuze. Ik was niet de stijljury, ik heb alleen maar opgeschreven wie er goed is gepasseerd en wie niet. Maar de jury zag veel en schreef dus ook veel! Heel fijn. Daar heeft iedereen nog wat aan!

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Nk verplaatst > Renswoude 4 tm 6 aug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:26

Haha oke. Maar dan nog vond het echt fijn doe tips! Daar heb je echt wat aan.

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:59

Hier vandaag ook de B gereden.

Ging met vertrouwen de cross tegemoet, zaten wat lastige lijntjes in, en met een enthousiaste, soms wat lastig stuurbare 5 jarige is dat best een uitdaging.

Springen ging waardeloos, 4 balken! Dat is ons nog nooit gebeurd. Hij lette echt niet op en was vooral bezig met de paarden die op het losrijterrein achterbleven.

In de cross hadden we nogal eens problemen met starten omdat hij niet weg wil van de rest. Met wat overtuiging van het zweepje wel op gang kunnen krijgen, maar een stop op 2 (omdat hij heel druk naar links aan het kijken was, daar was een paard onderweg van 13 naar 14...)
Daarna een onverwachte stop op 8 (zoals wel mer mensen hadden) leek een simpele hindernus, maar blijkbaar voor de paarden toch een raar ding)
Daarna wilde ik mooi de lijn 10-11 schuin rijden, maar nam hem hiervoor iets te ver terug waardoor hij stopte....

Uiteindelijk wel heel tevreden want de lastigere dingen gingen goed en ik zag op tegen de greoppel maar die sprong hij in 1x!