[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:41

Ik! Neem twee paarden mee in de 80 cm.

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:14

Ik zou dit weekend bb rijden in lisse, maar mijn chauffeur is op vakantie. Eigenlijk ben ik best blij als ik het filmpje van het parcours zie dat mijn chauffeur op vakantie is

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:33

Ik ben in Gorssel als groomie :)

Christel1

Berichten: 602
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:57

LiannePuthzy schreef:
Ik zou dit weekend bb rijden in lisse, maar mijn chauffeur is op vakantie. Eigenlijk ben ik best blij als ik het filmpje van het parcours zie dat mijn chauffeur op vakantie is

Welk filmpje bedoel je? Die Eventing Lisse gisteravond op Facebook heeft geplaatst? Wij doen zondag wel mee in de BB.
Ik ben erg benieuwd naar deze cross. Voor ons de eerste keer in Lisse maar inmiddels een aantal BB wedstrijden gereden dus ik heb er wel vertrouwen in

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 14:54

De video die ze op facebook hebben staan zou ik juist reden vinden om er zin in te hebben! Eerlijk en met verstand gebouwd als ik het zo zie en de toelichting hoor. En dit zijn hindernissen op L/M niveau die je ziet, voor het BB gaat het nog een eind omlaag en worden de lijnen makkelijker ;)

Maik79

Berichten: 1264
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:34

gomir schreef:
De video die ze op facebook hebben staan zou ik juist reden vinden om er zin in te hebben! Eerlijk en met verstand gebouwd als ik het zo zie en de toelichting hoor. En dit zijn hindernissen op L/M niveau die je ziet, voor het BB gaat het nog een eind omlaag en worden de lijnen makkelijker ;)


Ja hier ook, heel fijn juist met onderbouwing zo! En in de BB mogen minder combinaties en is 't een stuk lager, dat komt wel goed.

Mocht je willen weten hoe de B/BB eruit ziet, ze hebben ook een link geplaatst van de route met de hindernissen (ook van M/L overigens): https://www.crosscountryapp.com/events/lisse. Al zie ik bij de B/BB ook een aantal foto's van hindernissen die duidelijk nog verlaagd worden, dus schrik niet O:)

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:54


jesss_amigo

Berichten: 1814
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:05

Hebben ze heel leuk gedaan dat filmpje van Lisse! En zo te horen hebben ze ook echt gewerkt aan het commentaar en de problemen van afgelopen jaren.

Ik heb me uiteindelijk maar ingeschreven voor ophemert volgende week. En dan 30e Bathmen als laatste.

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:41

Gezellig die ook naar Gorssel gaan :D
Ik start 60 cm met die van mij Afbeelding

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:30

Wij gaan ook naar gorssel, 80cm :D

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:46

Startlijsten van Ysselsteyn staan er ook op.

zarzuela
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:59

LolaTFB schreef:
Ik wou graag naar gorssel maar nu die niet door gaat, heb ik bij markelo gevraagd of ze nog plek hebben op de zaterdag. B of L, ligt er aan of/waar ze plek hebben.

Ronostrand hoor ik leuke dingen over maar vind ik te ver weg. We gaan nog naar Ysselsteyn en Barchem. En misschien Bathmen of Diepenheim nog, even kijken dat het niet te veel weekenden achter elkaar worden.

Hebben jullie misschien nog tips voor een normaal heel lief paard maar die op wedstrijd zich te veel opfokt? Iemand ervaring met zo'n calming masker..? Sinds kort krijgt hij coolmix van havens ipv draversbrok, misschien scheelt dat al wat..


Wij hebben er zo ook eentje; hebben eerst de chill pillen geprobeerd, maar dat had vrij weinig effect. Daarna een calming mask aangeschaft en dat zorgt voor meer verschil. Advies is om dat wel altijd te gebruiken, dus ook thuis met rijden. Wij doen deze thuis al om, zodat ze op de vrachtwagen ook rustiger is, kun je heel goed merken. We rijden er mee los en dan net voordat ze de ring in moeten doen we hem af. Is een beetje gehannes, maar dat kan wel. Officieel mag je er op de landelijke wedstrijden niet mee starten, alleen internationaal, maar ik heb er al verschillende gezien die het met springen op hebben en er niet uit hoeven, best bijzonder..

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:22

Ik zag dat ze ook alleen orenmutsen van fenwick hebben. Misschien is dat dan de uitkomst in het parcours? Deze mogen wel nationaal

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:03

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem op ander voer staan (havens coolmix) en hij is momenteel zo mat als wat :'). Ook niet helemaal de bedoeling.
Ben nog niet op wedstrijd geweest, Ysselsteyn volgende week. Dan even kijken wat ie doet en of het dan nodig is nog wat aan te passen.

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 06:59

Verslagje van Gorssel
Merci heeft een hoop geleerd en ik ook weer tijdens het springen had ik echt weer Mental breakdown Ze vond alles doooodeng en echt alle kanten vloog ze op. lag er dus al bijna naast door die gekke acties. Gelukkig was de parcour bouwer super vriendelijk en heeft alles echt op puppy hoogte gezet en mij en door heen geloosd super dankbaar daarvoor!!
Hij vond merci ook erg leuk!
Toen de cross.... Dacht nou dat wordt wat als een simpel parcours al zo ging. Ze heeft me echt verbaasd en sprong super! Alles lekker uit draf ivm de bodem (was als laatste) en geen stiften. Paar hindernissen moest ze kijken maar ging al veeeeel makkelijker rond dan in vorden❤️ Al met al dik tevreden

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:00

LolaTFB schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem op ander voer staan (havens coolmix) en hij is momenteel zo mat als wat :'). Ook niet helemaal de bedoeling.
Ben nog niet op wedstrijd geweest, Ysselsteyn volgende week. Dan even kijken wat ie doet en of het dan nodig is nog wat aan te passen.


Heb je hem alleen op die muslie staan of ook een vitamine brok of iets ?

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:46

Vervelend van het springen, maar al doende leert men R_emkee!
En wat goed dat de cross wel goed ging :)

Ik heb ook superfijn gereden gister! Met beide paarden de 80 cm gedaan, maar de dikke punt (8) overgeslagen voor de zekerheid. Wilde ze geen verkeerde dingen leren :+ En bewust niet de dikke boom gepakt op het heuveltje, maar de afsprong van de lage route, omdat ik dat graag wilde oefenen (lagere landing is geen probleem, maar laten zakken vindt Gup lastig).

Kan soms een hele puzzel zijn om ze op het juiste voer/harnachement te krijgen Lola. Hopelijk is hij fijn in Ysselsteyn.

En de calming masks mogen landelijk vanaf het 1.30, omdat dan het FEI reglement geldt. Vandaar dat je ze op KNHS wedstrijden ook tegen kunt komen.

zarzuela
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:56

gomir schreef:
Vervelend van het springen, maar al doende leert men R_emkee!
En wat goed dat de cross wel goed ging :)

Ik heb ook superfijn gereden gister! Met beide paarden de 80 cm gedaan, maar de dikke punt (8) overgeslagen voor de zekerheid. Wilde ze geen verkeerde dingen leren :+ En bewust niet de dikke boom gepakt op het heuveltje, maar de afsprong van de lage route, omdat ik dat graag wilde oefenen (lagere landing is geen probleem, maar laten zakken vindt Gup lastig).

Kan soms een hele puzzel zijn om ze op het juiste voer/harnachement te krijgen Lola. Hopelijk is hij fijn in Ysselsteyn.

En de calming masks mogen landelijk vanaf het 1.30, omdat dan het FEI reglement geldt. Vandaar dat je ze op KNHS wedstrijden ook tegen kunt komen.



Klopt helemaal, maar ik heb ze gezien in het L en in het M. Jury zei er niets van!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 11:53

In het 1.20m HC mag ook met de 1.30m optoming gereden worden, 1.10 zou nooit moeten kunnen bij de paarden. Maar niet alle jury's letten hier even goed op.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 17:57

Voorlopige startlijst ronostrand staat online *D

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:00

R_emkee schreef:
LolaTFB schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem op ander voer staan (havens coolmix) en hij is momenteel zo mat als wat :'). Ook niet helemaal de bedoeling.
Ben nog niet op wedstrijd geweest, Ysselsteyn volgende week. Dan even kijken wat ie doet en of het dan nodig is nog wat aan te passen.


Heb je hem alleen op die muslie staan of ook een vitamine brok of iets ?


Eerst alleen de muesli, sinds een paar dagen weer wat draversbrok erbij om te testen hoe het gaat.

Heb zin in Ysselsteyn, ben als 1 van de allerlaatsten van de zaterdag.

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:43

Is Bathmen voor het B een beetje te doen? Ik heb Barchem en Bathmen altijd door de war.
Overweeg om zelf toch nog een officiële cross mee te pakken nu Gorssel zo fijn ging, maar er staat me bij dat een van die twee nogal pittig is. Weet alleen niet welke :+
Rekken zou mooi zijn, maar die dag heb ik een etentje omdat mijn moeder 65 wordt dus ben bang dat ik dat met alle reisafstanden niet ga redden :=

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:52

Hier ook naar gorssel geweest gister. Ze heeft even een week vrij gehad en een week rustig opgepakt. Springen ging fijn, 1 balkje. Cross was natuurlijk de uitdaging het staken bij 1. En ze ging weer super weg. Op stuk van 2 naar 3 even iets in de remmen maar iets aanmoediging ging ze goed door. Kwamen we een beetje knullig over 4b heen en toen liep de spanning wat op, hindernis rechter die een beetje stom stond en alles bij elkaar stonden we helaas stil bij 5. Weer in het staak gedrag. Uiteindelijk terug naar 4 gereden, B opnieuw gesprongen. En toen liep ze weer goed door. De rest geen probleem. Dus zeker tevreden, volgende keer hopelijk weer vlekkeloos :D
En leuk om je gesproken te hebben Gomir!

Ik vind Bathmen niet zo fijn. Vorig jaar was de bodem erg slecht en het water is naar beneden en wat donker. Dus wij rijden alleen Hattem nog en misschien nog een oefencross

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:05

O ja, dat zei je gister idd! Maar ik was dus alweer vergeten welke van de twee dat was...
Ik heb maar gewoon opgegeven, water zat daar aan het einde dus we zien het wel. En de up to date heeft al wat meer ervaring dus daar moet een waterinloop geen probleem meer voor zijn.
Rekken toch ook nog opgegeven, die beginnen met de B dus dan wordt het wel een hele lange dag, maar dan ben ik wel op tijd in Den Helder 's avonds!

Vond het leuk om je een keer in het echt gezien te hebben! En superfijn dat je merrie weer enthousiast was. Die hindernisrechter stond daar echt onnozel, met mijn tweede paard stond hij weer half op het pad :+

Christel1

Berichten: 602
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:31

Wij hebben gister BB in Lisse gereden. Springen ging goed, uiteindelijk een foutloze ronde. Het was wel erg glad dus ik moest voorzichtig rijden. Volgend jaar gaan er ijzers onder :P wat wel stom was is dat ze bij het inrijden paspoort controle deden. Dit hadden wij bij het aanmelden niet gezien (toen hadden we hem uiteraard wel mee) maar we moesten dus terug naar de trailer om het paspoort te halen, gelukkig had ik dit keer iemand mee om te helpen :Y)
In de cross moest ik cadanz eerst nog flink aanmoedigen maar na hindernis 3 had ze de smaak te pakken! Uiteindelijk naar huis gegaan met een 3e prijs *\o/* Super blij met deze afsluiting, komende winter dat puntje in het springen halen en dan volgend jaar hopelijk B starten :D