[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 00:36

Ik ga zondag Bathmen indoor cross doen en opgegeven voor ambt Delden oefencross :D

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 01:14

Oeeh leuk, ik ga zondag Vinkega, mogen lekker vroeg al om 9 uur haha

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:28

Veel plezier!

Waar lessen jullie (cross)? Ik had altijd privé les, maar de prijzen zijn zo hard gestegen de laatste tijd…
Ik vind 70,- of meer gewoon teveel voor 1x lessen, helemaal voor 30-45min. Groepsles is een stuk betaalbaarder maar vind maar eens 2-3 anderen die tegelijk kunnen haha

esje01

Berichten: 4910
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:18

Regiotraining rijden is vaak wel goedkoper.
Kun je geen lesmaatje vinden?
Dat scheelt al in kosten en is nog gezellig ook

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:40

Hoi allemaal! Ik ga dit jaar het crossen ook weer eens oppakken en kom graag met jullie meekletsen! Ik heb veel gecrosst, vooral met mijn paard Fay, en we reden lekker rond in het M. Toen hebben we een paar wat mindere wedstrijden gehad en ik ben gaan dressuren met onze andere merrie, dat ging zo onverwacht goed dat ik daar de afgelopen jaren mee bezig ben geweest. Binnenkort ga ik met haar subtop starten, maar het begint toch ook wel weer enorm te kriebelen om te gaan crossen met Fay, dus ik heb me ingeschreven voor de regiotrainingen van Gelderland. Lekker laagdrempelig, maar ook, zoals hierboven al besproken, goed te betalen. Het werd me ook een beetje te gek om steeds naar de andere kant van het land te rijden voor trainingen en dan inclusief brandstof zo'n 150 euro voor een lesje kwijt te zijn. Dit zijn 5 trainingen en een oefencross voor 125 euro, dikke prima. En in een groepje vind ik ook wel relaxt, kan ik een beetje uitrusten tussendoor haha!

Fay heeft ondertussen een fantastisch veulen gekregen en we hebben af en toe nog wel een traininkje meegepakt, maar ben toch heel benieuwd hoe ze het nu weer gaat doen, ik heb er in ieder geval superveel zin in, ook al beginnen de trainingen pas in mei. Wellicht zoek ik nog wat voorafgaand hieraan!

Geen idee of ik ook weer wil gaan starten, maar heb wel ontzettend veel zin om weer structureel te gaan trainen! Dit zijn wij, wellicht kennen jullie ons nog wel van een paar jaar geleden, ik maakte altijd 'oortjestv' filmpjes van mijn wedstrijden! <3

Afbeelding

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:35

Leuk dat jullie weer beginnen Martine!

Regiotraining heb ik idd ook naar gekeken en ook al eens meegedaan jaren terug. Maar zag dat ze nu de groepen met Max 8 hebben gemaakt. Dat is mij dan weer het andere uiterste.
Jan oortveld had een paar jaar terug ook een soort regiotraining, hartstikke leuk en met 5 was het toen. Ik denk dat ik daar maar eens informeer binnenkort

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:12

Oh die regiotraining is wel interessant. Niet om de hoek, maar dat is er vrij weinig.

Alleen met 8 vind ik wel veel, vraag me af of je dan niet meer aan het wachten bent dan dat je spring en aandacht krijgt.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:24

Jan Oortveld is verhuisd, die heeft geen mooie crossweide meer.

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:03

Ja, die bedenking had ik inderdaad ook, 8 is wel heel veel, hoop gewoon dat de groepen niet vol komen haha! Ik ga het zien, en anders is het in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!

Vooralsnog zitten er 3 in mijn groep +:)+

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:39

Ah dat is balen, kamsel . Maar bedankt, kan ik die van de lijst halen

robbie88

Berichten: 2095
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 01:50

Cookie2222 schreef:
Veel plezier!

Waar lessen jullie (cross)? Ik had altijd privé les, maar de prijzen zijn zo hard gestegen de laatste tijd…
Ik vind 70,- of meer gewoon teveel voor 1x lessen, helemaal voor 30-45min. Groepsles is een stuk betaalbaarder maar vind maar eens 2-3 anderen die tegelijk kunnen haha


Bij ons op stal zijn heel vaak lessen van mensen die in groepjes les geven en/ of Prive, en die dat ook op andere en op hun eigen terreinen doen:
Een overzichtje :

Tarik van Boggelen Tcn sporthorses Rijssen( Prive, of zelf groepje maken)
Jordy Wilken ( zelf groep maken, Prive of academy)
Hanneke held ( 21 / 28 Jan in rijssen) ook veel Lunteren/ ede
Esther regelink
Roxana graman
Merel blom
Michiel mulder in heeten

Snorrewind : lessen met oefencross ( geen idee hoe groot de groep dan is)
Manege De waterberg? Arnhem - Rob

Terrein te huur met eigen instructeur :
snorrewind Markelo
TCN sporthorses

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:37

Ik wil dit jaar de lessen meer gaan doen, ik heb wel eens bij Roxana gelest, alleen moet je nu een winstpunt in de 80cm hebben, is een doel voor dit jaar, maar vind dat echt hoog met mijn tinker, zij kan het makkelijk. Ik heb ook paar keer bij Sophie Postma gelest in Lunteren en Vinkega, weet niet of ze dit jaar ook weer lessen geeft, wou toen naar indoor les in Steenwijk, maar had wat anders helaas.

Zondag had ik les, en ben zo trots op Betsy, niet geweigerd, ik durfde alleen de hoge hindernissen niet, ik had les van Ineke waar ik al 2x les van heb gehad in Vinkega, maar die gaf mij dan de lage hindernissen, terwijl als ze had gezegd dit kunnen jullie, dan ga ik het proberen, bij Sophie ook een keer dat ik 2 hindernissen niet durfde en toen zei ze van je je kan het. En ze hielp mij er doorheen, zo iemand heb ik nodig :D

Ik wacht nog op foto's van Amanda :D

Nog een vraagje, 1 van mijn achterbeschermers is al tijdje stuk dus ik wil nieuwe, heb nu een M, maar dacht misschien moet ze een L, dit zijn ze van alle kanten.

Buitenkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Binnenkant
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:14

Als je zo iemand nodig hebt is het misschien ook handig om bij 1 iemand te gaan lessen die je kan begeleiden en leren kennen. Een vreemde kan dat niet zomaar zeggen.

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:03

Cookie2222 schreef:
Veel plezier!

Waar lessen jullie (cross)? Ik had altijd privé les, maar de prijzen zijn zo hard gestegen de laatste tijd…
Ik vind 70,- of meer gewoon teveel voor 1x lessen, helemaal voor 30-45min. Groepsles is een stuk betaalbaarder maar vind maar eens 2-3 anderen die tegelijk kunnen haha


H.anneke h.eld ik zweer daar bij! Doet ook duolessen en geeft als groep altijd 5 kwartier les

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:09

Cioccolato schreef:
Als je zo iemand nodig hebt is het misschien ook handig om bij 1 iemand te gaan lessen die je kan begeleiden en leren kennen. Een vreemde kan dat niet zomaar zeggen.

Dit heb ik als 'onzekere' ruiter idd ook nodig.
Moet dat nu weer opnieuw gaan vinden agz ik verhuisd ben naar Denemarken :+ Dus ook geen idee wanneer ik weer een keer aan het springen/crossen ben :P

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:09

Bedankt voor de tips! Ik ga rondkijken :D

Ik ben ook inderdaad van 1 persoon. Dan train je toch ergens naar toe

Joyce, ik vind ze wel goed zitten eigenlijk. Ze sluiten goed aan, denk dat ze anders gaan overlappen of te lang worden

Christel1

Berichten: 602
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:06

Dit jaar wilde ik samen met een stalgenootje naar het crosskamp van Wieneke Hadderingh maar we hoorde dat het weekend van mei helaas al vol zit. Weet een van jullie toevallig nog een leuk kamp of instructieweek gericht op eventing? Mag een (lang)weekend zijn of eventueel een week.
Ik was zelf even op internet aan het zoeken en zag bosmanege Bakkeveen voorbij komen.

Over de trainingen, ik heb tot nu toe een aantal keer bij John Maarse in Midden Beemster gereden maar dit is alleen in jan, feb en maart. En bij manege Beukers in Oudkarspel, dit is ook in Noord-Holland. Ik wil komend seizoen ook heel graag gaan trainen op andere mooie locaties zoals de valouwe. Maar hier moet ik me even in verdiepen. Ik ben vorig jaar begonnen met crossen en tot nu toe zijn we Noord-Holland nog niet uit geweest :Y) Misschien kunnen we wel een lesgroepje vormen vanuit dit topic? :D

De komende maanden hebben we al heel wat dingen gepland. Aanstaande zaterdag gaan we trainen bij Beukers, het weekend daarna is daar oefencross. Dan gaan we voor het eerst B starten. Verder nog trainen bij John Maarse, indoor cross bij de Wieringermeerruiters en ik ga meedoen aan de oefencross in Ede begin maart. Erg benieuwd hoe dit jaar zal gaan!

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:32

Ik train het allerliefst bij Rob Janssen, hij heeft zelf ook een uitgebreid terrein, maar het is echt aan de andere kant van het land zo ongeveer, dus ik doe dat niet te vaak. Verder vind ik het ook prettig trainen bij Ilonka Kluytmans, maar ook zij zit erg ver weg.
Op de Valouwe bouwen ze heel erg af met crosstrainingen, er mag ook niet meer mee geadverteerd worden door de instructeurs, ze noemen het nu 'locatie op de Veluwe' in hun agenda's. Terreinvergoedingen zijn op veel plekken al 20 euro geworden, bij de Schalm ook bijvoorbeeld, en in Ede. Best veel naast het lesgeld.

Aatrox
Berichten: 397
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:37

Ik vind Ede zo té duur worden eigenlijk, vind het inschrijfgeld voor de cross daar ook zo belachelijk hoog.

Ik les enorm graag bij Hanneke, vaak op het terrein van de vijfsprong.

Cioccolato

Berichten: 6692
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:41

Aatrox schreef:
Ik vind Ede zo té duur worden eigenlijk, vind het inschrijfgeld voor de cross daar ook zo belachelijk hoog.


En ik vind het daarnaast een vrij saaie of niet speciale wedstrijd :=
Rij er heel graag, daar niet van. Vind het fijn gebouwd, mooi terrein, toegankelijk. Maar geen wedstrijd voor zoveel inschrijf geld.

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:52

martinev schreef:
Ik train het allerliefst bij Rob Janssen, hij heeft zelf ook een uitgebreid terrein, maar het is echt aan de andere kant van het land zo ongeveer, dus ik doe dat niet te vaak. Verder vind ik het ook prettig trainen bij Ilonka Kluytmans, maar ook zij zit erg ver weg.
Op de Valouwe bouwen ze heel erg af met crosstrainingen, er mag ook niet meer mee geadverteerd worden door de instructeurs, ze noemen het nu 'locatie op de Veluwe' in hun agenda's. Terreinvergoedingen zijn op veel plekken al 20 euro geworden, bij de Schalm ook bijvoorbeeld, en in Ede. Best veel naast het lesgeld.


Ik ook, voor mij gelukkig ook dichtbij.
Maar Jan Oortveld vind ik ook fijn, zijn terrein vond ik ideaal om te beginnen.

Ik hoop dit jaar weer wat meer te kunnen trainen en ook mijn jonkie eens mee te nemen..

Ede vind ik gewoon een hele mooie omgeving en het ligt lekker centraal.

Aatrox
Berichten: 397
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:21

Ik vind de wedstrijd heel fijn om te rijden hoor, maar inderdaad niet speciaal..

En dan wordt het ook nog vaak over 2 dagen gereden bij de klasse L+ -O-

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:01

Voor mij is Ede maar 15 minuten rijden maar ik heb hem afgelopen seizoen ook overgeslagen door het beláchelijke startgeld idd.

Ik heb nog een bon voor Roxana komend seizoen, verder ben ik niet heel kieskeurig. Maar moet zeggen dat ik überhaupt eigenlijk zelden crosses heb, vaker springles en dressuurles. Gaat zo in het L prima, maar wil heeeeeel misschien toch een keertje M proberen dit seizoen en dan verplicht ik mezelf wel om wat meer crosslessen te gaan rijden :o

Charmaine
Berichten: 1423
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:39

Hoi allemaal. Ik kom me ook graag melden hier en meelezen.

Ik heb sinds maart een hele gave Ierse merrie. Morgen komt mijn nieuwe trailer en dan kan ik eindelijk op pad! Wil graag crossles gaan nemen, nooit gedaan dus volledig blanco. Moet nog op zoek naar een goede bodyprotector en crossbeschermers....Mijn springinstructrice geeft ook crossles dus denk dat wij maar 'simpel' beginnen met wat lesjes in Moordrecht dit jaar...

Zie al dat ik in het verkeerde deel van NL zit eventing....

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:55

Charmaine schreef:
Hoi allemaal. Ik kom me ook graag melden hier en meelezen.

Ik heb sinds maart een hele gave Ierse merrie. Morgen komt mijn nieuwe trailer en dan kan ik eindelijk op pad! Wil graag crossles gaan nemen, nooit gedaan dus volledig blanco. Moet nog op zoek naar een goede bodyprotector en crossbeschermers....Mijn springinstructrice geeft ook crossles dus denk dat wij maar 'simpel' beginnen met wat lesjes in Moordrecht dit jaar...

Zie al dat ik in het verkeerde deel van NL zit eventing....


In Aerdenhout zijn ook geregeld crosslessen, meestal van Justus valk, erg leuk vind ik. Ook in Voorhout heb ik een keer een crossclinic/les gereden bij de voorruiters