[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orange

Berichten: 1407
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:11

gomir schreef:
Friesland is niet veel beter en Groningen ook niet echt :+
En ik heb vergelijkingsmateriaal, want ben ook jaren vanuit Den Helder naar alle eventingwedstrijden gereden ;)


Nee dat klopt idd vanuit Friesland en Groningen is het mogelijk nog verder reizen. Als ik ergens naartoe ga maak ik er altijd een gezellig dagje uit van. Met de nodige catering aan boord van ontbijt tot avondeten (zowel paard als mens) :P

jesss_amigo

Berichten: 1814
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:43

Ik vind het qua tijd op zich nog niet zo erg. Je bent toch wel je hele dag kwijt. Maar de kosten (benzine) voor een wedstrijd dagje lopen wel op.. en nu ik op mezelf woon (alleen) moet ik er echt wel een beetje op letten helaas.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:52

Eerste crosstraining is een feit, heerlijk gereden in middenmeer.

Succes die morgen gaan starten!

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:59

Ik kom ook weer mee praten!

Afgelopen 1,5 jaar hebben wij geen enkele crosshindernis gezien, maar we gaan volgend weekend trainen bij Ilonka in Schaijk! En de week erop bij Hanneke in Ede. Normaal zou ik niet 2 weken achter elkaar lessen maar het kwam zo uit. Echt mega zin in!

Orange

Berichten: 1407
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:38

Jesss_amigo snap ik inderdaad, ik probeer meestal ook samen met iemand anders heen te gaan zodat je de reiskosten kunt delen.

Melisje ga je morgen ook nog de wedstrijd meedoen? Fijn dat je training lekker ging! :D

Xsensibel leuk welkom hier, leuke trainingen heb in het vooruitzicht!

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 00:40

Nee alleen de training, over 2 weken weer bij Maarse thuis en dan 5 maart wel de derby bij de Beemsterruiters

Orange

Berichten: 1407
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:20

Melisje_92 schreef:
Nee alleen de training, over 2 weken weer bij Maarse thuis en dan 5 maart wel de derby bij de Beemsterruiters


Ah super leuk, de trainingen en de derby daar zijn ook leuk en leerzaam.

Charmaine
Berichten: 1423
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:30

Ik heb me aangemeld voor een crossles met fotograaf in Moordrecht. Dat wordt dan mijn eerste crossles ooit. Paard kent al wel wat gelukkig. Maar ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Het is 50/60 cm dus hopelijk springt ze een beetje technisch en met niet te veel wappers.... :+

Fly_high

Berichten: 3328
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:41

Melisje_92 schreef:
Nee alleen de training, over 2 weken weer bij Maarse thuis en dan 5 maart wel de derby bij de Beemsterruiters


Oh leuk we gaan ook naar de derby! Welke klasse ga je starten? :)

We hebben eigenlijk helemaal niets gedaan qua crossen sinds vorig jaar juli vanwege Henkie zijn weideongeluk, maar hij is over het algemeen zo makkelijk met gekke kleurtjes en vormen springen dat ik een BB debuut wel aan durf ;) daar kruipen we worst case nog in draf overheen :=


Charmaine schreef:
Ik heb me aangemeld voor een crossles met fotograaf in Moordrecht. Dat wordt dan mijn eerste crossles ooit. Paard kent al wel wat gelukkig. Maar ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Het is 50/60 cm dus hopelijk springt ze een beetje technisch en met niet te veel wappers.... :+


Leuk, Moordrecht is een super vriendelijk terrein voor beginners :j

Orange

Berichten: 1407
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:31

Fly_high is de officiële cross Moordrecht goed om lekker ervaring op te doen?

Vandaag in Middenmeer de eventingderby gereden, één balkje op de laatste springhindernis maar dat mocht de pret niet drukken heb lekker gereden vanmiddag.

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:45

@Orange; Ik heb Moordrecht nu 3 jaar gereden en ik vind het wel wat, maar is niet te vergelijken met ''echte'' crossen. Het is het beste te vergelijken met een derby, alleen doe je wel een los spring parcours en later je cross parcours.

Ik vind de hindernissen wel vaak vriendelijk, niet al teveel kijkerigs. Ze zetten er soms 1 of 2 wat technischere lijnen in, maar niks al te ingewikkelds. Heb altijd het gevoel dat de meeste mensen het parcours onthouden nog het moeilijkst vinden.

Orange

Berichten: 1407
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:50

Luffb bedoel je dat onthouden in z’n algemeen of specifiek bij die cross? :+

Fly_high

Berichten: 3328
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:58

Ik denk specifiek bij deze, het is een heel krap terrein, een net iets grotere bak zeg maar, en daardoor moet je soms best kort of niet super logisch draaien.

Hindernissen zelf zijn iig vriendelijk voor beginners, maar het is imo ook meer derby dan crossen.

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:02

Ik heb vorig jaar oefencross gereden in Moordrecht, hindernissen waren erg vriendelijk, alleen het onthouden van dit specifieke parcours vond ik heel lastig omdat er naar mijn idee niet altijd logica in zat

Fly_high

Berichten: 3328
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:14

Volgens mij bouwen ze het ook zo onlogisch om aan die minimum x kilometer voor een officiële cross te komen.

LiannePuthzy

Berichten: 7009
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:26

Volgensmij ook inderdaad, ik vond vooral die “verplichte” doorgang erg lastig na welke hindernissen je er nou doorheen moest. en wat ik heel vervelend vond bij de oefencross is dat het springparcours in een leeg stuk van het crosslarcours stond zonder omheining en er dus soms ook mensen tegelijk aan het springen en crossen waren en elkaar dus ook op sommige momenten kruisde.

Charmaine
Berichten: 1423
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:41

Klinkt als leuk terrein om wat aparte hindernissen te springen. Maar niet om het echte crossgevoel te ervaren....

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:49

Officiele cross in moordrecht doe ik nooooit meer. Het is echt niet fijn rijden met kleine krappe bochten omdat je zoveel meters moet halen op dat kleine terrein… Echt niet leuk. Maar dat is mijn mening

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:50

Fly_high schreef:
Melisje_92 schreef:
Nee alleen de training, over 2 weken weer bij Maarse thuis en dan 5 maart wel de derby bij de Beemsterruiters


Oh leuk we gaan ook naar de derby! Welke klasse ga je starten? :)

We hebben eigenlijk helemaal niets gedaan qua crossen sinds vorig jaar juli vanwege Henkie zijn weideongeluk, maar hij is over het algemeen zo makkelijk met gekke kleurtjes en vormen springen dat ik een BB debuut wel aan durf ;) daar kruipen we worst case nog in draf overheen :=


Ik ga een rondje L proberen

BB is idd prima te doen, zeker als hij niet zo kijkt.

Vind het in een “kleine” bak idd erg moeilijk om het parcours te onthouden. Mijn eerste derby in de Beemster moest ik echt geholpen worden :') . Vorig jaar was ik alleen even crosshindernis 1 kwijt, dus dit jaar moet het zonder fouten lukken hahah

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 01:16

Orange schreef:
Luffb bedoel je dat onthouden in z’n algemeen of specifiek bij die cross? :+

Specifiek deze. Vaak kom je in een cross vanzelf wel langs je hindernissen en moet je misschien een keer onthouden of je een pad links of rechts in moet. Hier moet je echt al je hindernissen onthouden en evt je verplichte doorgangen onthouden.

LiannePuthzy schreef:
Volgensmij ook inderdaad, ik vond vooral die “verplichte” doorgang erg lastig na welke hindernissen je er nou doorheen moest. en wat ik heel vervelend vond bij de oefencross is dat het springparcours in een leeg stuk van het crosslarcours stond zonder omheining en er dus soms ook mensen tegelijk aan het springen en crossen waren en elkaar dus ook op sommige momenten kruisde.

De jaren daarvoor hadden ze met staanders en een touw om die staanders de spring ring afgezet, maar nadat beide jaren daar paard en ruiter doorheen waren gegaan, kozen ze vorig jaar om de afscheiding weg te halen en de verplichte doorgang in te voeren.
Toen het afgezet was, was er geen verplichte doorgang, want je moest er wel omheen (kon niet door het springparcours) om zo aan de meters te komen. Nu het niet afgezet was, moesten ze de verplichte doorgang introduceren om te zorgen dat je verplichte aantal km alsnog gehaald werden.


Voor mij is het geen reden om er niet heen te gaan, maar het is absoluut geen moetje op mijn lijst.

Pantykous

Berichten: 10504
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:28

Ik meld me ook, ga dit jaar voor het eerst crossen :j

Net mezelf op de reservelijst voor Chaam gezet, wanneer gaat Etten-Leur open?

Had me wel ingeschreven voor Moordrecht, dat is voor mij om de hoek. Ga wel zien hoe het is.

Fly_high

Berichten: 3328
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:35

@Pantykous ik gok op basis van je post dat je het over B hebt, de inschrijving gaat 26ste open :)

Pantykous

Berichten: 10504
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:26

Fly_high schreef:
@Pantykous ik gok op basis van je post dat je het over B hebt, de inschrijving gaat 26ste open :)


Thanks!

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:10

Leuk om alle planningen weer te lezen.
Ik heb momenteel net een nieuw springpaard die zover ik weet nog nooit gecrosst heeft. Wel hunterjumper hindernissen gesprongen voor de verkoop :P En ik ben verhuisd naar Denemarken dus moet het maar eens allemaal gaan zien haha. Eerst maar weer gewoon wat gaan springen.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:23

Spannend allemaal! Doen ze daar een beetje aan eventing zoals hier, of weet je dat nog niet?