SGW Diepenheim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:19

De B cross van zaterdag is tocj zelfde als Zondag?

Heb er echt zin in

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:56

Succes allemaal!

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:26

Succes degenen die vandaag rijden.

Even een vraagje voor degenen die de B paarden verkend hebben. Gisteren heb ik al vroeg gelopen ivm werk. Toen stond er bij hi 9 nog geen groen bordje. Ik ben er vanuit gegaan dat dat de greppel links naast de L sprong is, klopt dat?

shirleyp

Berichten: 2784
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:21

9AB is een dubbel daarachter. Als ik het goed begrijp hoeven wij daarvoor niks te springen, maar moet je links langs de hindernis met greppel van het L rijden. Wel een wazig stukje idd...

Wacht... ik plak er even foto's bij...
hier moeten we langs:
Afbeelding
Hier moeten we over:
Afbeelding

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:51

Weet iemand of er nog wat veranderd is aan hindernis 8? Na mijn val zeiden ze dat ze hem opnieuw gingen beoordelen omdat mijn pony niet de enige was die erachter was blijven haken.

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:58

Dank je Shirleyp. Dan is het dus hetzelfde als de B pony's. Eerst stond daar alleen een geel bordje bij.

Sunneva. Wat zonde van je val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:40

:) Hoihoii.
Mijn dochter gaat morgen voor het eerst een cross rijden in diepenheim in de klasse B voor D pony's. De pony heeft geen ijzers om een nu vroegen wij ons af of er meerdere mensen zijn die de cross hebben gereden zonder ijzers en hoe dit ging. Of hrt goed te doen was.

Groetjes.

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:54

Ik zou het niet aandurven maar dat is mijn ervaring.

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:06

Crossen zonder ijzers kan prima. Doe ik zelf ook.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:08

Succes iedereen! Ik ben hopelijk volgend jaar van de partij :)

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:34

Sunneva schreef:
Weet iemand of er nog wat veranderd is aan hindernis 8? Na mijn val zeiden ze dat ze hem opnieuw gingen beoordelen omdat mijn pony niet de enige was die erachter was blijven haken.

Volgens mij is die verder niet gewijzigd. Samen met jou waren er enkele achter elkaar die probeerde de hindernis omver te schoppen (zonder succes). Jij en een paar nummers na jouw zijn er bij gaan liggen...
Raadselachtig waarom dat er zo tegenaan geschopt werd...

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:11

Ik baal van de stijlpunten en kan ze ook niet verklaren. Dressuur ook niet trouwens. Bij de M paarden was het ook een slagveld in de cross toen we aan het verkennen waren.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:24

bel91 schreef:
:) Hoihoii.
Mijn dochter gaat morgen voor het eerst een cross rijden in diepenheim in de klasse B voor D pony's. De pony heeft geen ijzers om een nu vroegen wij ons af of er meerdere mensen zijn die de cross hebben gereden zonder ijzers en hoe dit ging. Of hrt goed te doen was.

Groetjes.


Ik heb met twee pony's volop seizoenen gecrosst zonder ijzers. Heb nu een pony met ijzers, maar het zal geen problemen op moeten leveren lijkt mij!

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:47


Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:26

odD_Fotos schreef:
Sunneva schreef:
Weet iemand of er nog wat veranderd is aan hindernis 8? Na mijn val zeiden ze dat ze hem opnieuw gingen beoordelen omdat mijn pony niet de enige was die erachter was blijven haken.

Volgens mij is die verder niet gewijzigd. Samen met jou waren er enkele achter elkaar die probeerde de hindernis omver te schoppen (zonder succes). Jij en een paar nummers na jouw zijn er bij gaan liggen...
Raadselachtig waarom dat er zo tegenaan geschopt werd...

Als je op de foto's kijkt snap ik het wel. De hindernis was eerst mooi recht maar werd na een aantal combinaties steeds schever. Tot op het punt dat hij zo ver gekanteld was dat de voorkant een heel stuk hoger was dan de achterkant. Dan wordt het voor de paarden wel heel lastig om in te schatten wanneer ze hun benen moeten intrekken...

Dank voor de leuke fotoserie trouwens, m'n val is perfect vastgelegd ;)

shirleyp

Berichten: 2784
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:00

Die (bijna) valfoto's idd :j Heb er stiekem wel even om gelachen, maar hoop natuurlijk dat iedereen ok is!

Maar ik zie op de foto's juist dat de bak weer recht zakt na het aantikken, bijvoorbeeld bij de foto net voor jouw serie. Zodra het paard er over is, hangt 'ie weer keurig recht. Desalniettemin balen hoor! Gelukkig is het goed afgelopen!

Ik heb fijn gereden vandaag :)
203 in de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst: 3e prijs! *\%/*
Wel wat tijdfouten, maar ben zelf niet helemaal fit en paardlief voelde wat mat met z'n wintervacht in deze temperaturen. Desondanks heel tevreden!

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:32

Sunneva niet pijn gedaan?

Hier ook super tevreden. Foutloze cross en spring parcours wat ons een derde plek opleverde

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:15

Weet iemand of er vandaag foto's gemaakt zijn en waar ik die kan vinden?

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:21

@Sunneva: geen dank voor de valserie... -O- (als je ze graag wil hebben, stuur me ff een pb hier of op Fb, dan stuur ik ze...)

Het was mij niet opgevallen dat hij steeds schever stond, moet ik zeggen... Er is wel een aantal keren aan geschoven om hem weer op zijn plaats te krijgen. En voor jij eroverheen duikelde, istie nog extra vastgezet. blijkbaar móest hij omver, als het aan de paarden lag. :+

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:22

Floorg18 schreef:
Weet iemand of er vandaag foto's gemaakt zijn en waar ik die kan vinden?

Van mij komen ze bijna online...
Op facebook staat al een impressie! ;)

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:11

Alleen een beetje pijn gedaan ;)

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:19

Nou dat was een mooi debuut in het L, dik tevreden. Helaas weer trieste dressuurpunten maar foutloos gesprongen en foutloos gecrosst, helaas wat tijdfouten omdat we wat snel binnen waren, mooi alles rechtuit gereden en geen alternatieven gekozen. Was goed te doen! Op naar Barchem!!

Hoe vonden jullie het? Geloof het een heel eerlijke cross was met heel veel foutloze combinaties! :)

shirleyp

Berichten: 2784
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:26

Was inderdaad een erg mooie cross! Heel fair, mooi aangekleed en de bodem was natuurlijk fantastisch dit jaar. Ik heb B gestart, maar vond het goed te doen. Wel een paar dikke sprongen, maar geen rare lijntjes. Vond de opsprong de waterbak uit wel pittig, vooral omdat je niet echt een mooie aanrijdroute had, wat de snelheid er uit haalde. Wel gelukt gelukkig!

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:34

Goed gedaan shirleyp, heb inderdaad de opsprong vanuit het water gezien voor de B, inderdaad wat je zegt. Gelukkig goed gelukt! :):) Verder ook tevreden?

Vond zelf dat de piano het water uit ook behoorlijk wat tijd kostte maar absoluut de moeite waard om te weten dat dat ook lukt als het moet. (en kon wel wat snelheid missen, was 30 seconden sneller dan de ideale tijd ;-) )

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:13

Ik heb ook L gestart maar helaas 2 weigeringen. In Lisse op een na laatste hindernis eruit gegaan dus wilde in Diepenheim op safe rijden en nam dus het alternatief voor 7. Daarachter stonden zo'n windmolentje in het gras wat mijn paard dus absoluut niet leuk vond. Toen bij 9a een weigering. Nam niet het alternatief en mijn paard raakte denk ik in de war doordat de grondlijn dus anders was doordat die boomstam schuin stond over de sloot. Hij is ook al 21, dus dan begrijp ik het wel. Verder helemaal uitgereden en vond het een leuke cross! Waren goede hindernissen alhoewel ik 20? heel pittig vond en daar het alternatief nam.

Volgende week ook nog naar Barchem!