Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pitt25

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:09

Een rood oornetje zou er ook mooi bij staan Juudt. En misschien nog rode of blauwe springschoenen? Verder wel mooi setjeo verder uit te breiden.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:10

Mijn oude set was:
Afbeelding

Nu heb ik paarse styles, en een paars dekje + oornetje. Alleen dus nog springschoenen en een shirt+capcover. Maar dat maakt mijn moeder zelf.
(het is trouwens paars met donkerblauw). Ik denk wel een witte broek erbij, even kijken wat mooi is.

Karen, mooi set zeg!

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:18

Marleentje dat is dezelfde set als loetie en ik hebben
(ken er nog 2 die ook met dit setje crossen)
Ik heb een witte rijbroek en loetie ook een grijze

Vind het nog steeds een mooie set

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:32

Goeie verhalen over de mondoni dus. Ga daar dus eens naar kijken. Heb het geld er echt niet voor over om écht dure te kopen en dan bv met een cross langs een tak te zwiepen ofzo. :oo Mondoni, moet dat ingelopen worden? Of is dat net als mountain horse aantekken en het gevoel hebben dat je op slippertjes loopt?
Meet ook nog even mn kuit op voor de Cavallos ;)

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:37

Mijn Mondoni Bath en Fields heb ik niet in hoeven te lopen. Die zaten beide gelijk lekker. Al zijn de Bath's wel echt mijn pantoffeltjes.
En inderdaad door die prijs, ben ik ook niet zo bang dat er wat met de laarzen gebeurd. Loop er rustig mee door de modder e.d. Ze blijven mooi, ondanks dat ik ze niet altijd even netjes verzorg :+

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:45

Prijs en model spreken mij idd erg aan. Ben de eerste maanden altijd wel zuinig met mn nieuwe spulletjes, maar vaak ontkom je niet aan modder enzo. Ben nou eenmaal geen type die naast het opstapkrukje netjes de stalschoenen heeft staan om zo min mogelijk op de laarzen te lopen enzo ;)

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:35

xxitsmexx schreef:
Marleentje dat is dezelfde set als loetie en ik hebben
(ken er nog 2 die ook met dit setje crossen)
Ik heb een witte rijbroek en loetie ook een grijze

Vind het nog steeds een mooie set


Hihi, populaire kleur! Dat Loetie 'm had dat wist ik al, maar nu zie ik inderdaad op jouw foto's dat jij ook dezelfde kleuren hebt! Ziet er ook mooi uit met een witte broek. Ik wissel een beetje af. Als ik alleen oefencross rijd, dan meestal grijs, rij ik SGW dan wit.

Loetie, ik heb mijn Mondoni's niet in hoeven lopen. Het was aandoen en weglopen/rijden, want ze zijn lekker soepel. Ik ben ook niet het type dat haar laarzen naast het krukje heeft staan, ik doe er alles mee (tenzij het echt baggerig is, dan wil ik wel even wisselen). Als ze vies waren, liet ik ze meestal een dagje opdrogen en daarna schoonmaken met een vochtige doek en een paar keer per jaar een beetje lederolie erop. Dus wat dat betreft vind ik dat mijn vorige Mondoni's voor het geld best lang mee zijn gegaan (2 jaar).

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:58

Mondoni's zijn zeker voor die prijs goed! Ik heb de Fields als extra laarzen voor het strand enz! Het enige nadeel vind ik dat de binnenkant nepleer is dus zomers zijn ze zeiknat van binnen!

RobinBuck

Berichten: 444
Geregistreerd: 25-03-12
Woonplaats: in de achterhoek

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:02

wat leuk een deel 3!
:)

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:00

maximiliano schreef:
Mondoni's zijn zeker voor die prijs goed! Ik heb de Fields als extra laarzen voor het strand enz! Het enige nadeel vind ik dat de binnenkant nepleer is dus zomers zijn ze zeiknat van binnen!


Ja dat is waar... dat heb ik ook. Ze ademen niet zo goed.

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:14

Ik heb ook een aantal keer met de Mondoni's gereden, te leen gehad omdat mijn rits van mn petrie's kapot was, maar dat zou ik toch niet weer doen. Hoewel ze er op het oog prima uit zien en ook best lekker zaten vond ik dat zweten erin echt helemaal niks. Daarbij heeft de binnenkant afgegeven op mn witte broek waardoor die dus nu cremekleurig is bij mn kuiten :)

Hier mijn set in actie, erg originele kleur :+ Wil nog een andere capcover met grijs/blauw/turquoise en er komen nieuwe laarzen die volledig bij mn set gaan passen :)

Afbeelding

Rosa_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:40


hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:17

Wow van het kleine plaatje dacht ik even dat ze die in de kleur turquoise hadden, maar het is emerald :P

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:05

Rosa_ schreef:
Ik zie dat canter en eventingshop ook een nieuw AJ erop hebben staan. Is van dezelfde maker als de point two.

http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=527
http://www.canter-equipment.nl/helite_a ... _vest.html

*edit, nog even wat info gezocht. Dit airjacket wordt veelvuldig in de motorsport gebruikt.
http://www.helite.com/airbag-applicatio ... dia/close/ Dit is de site.
Aaarg nu twijfel ik weer welke ik wil nemen. Ze blazen even snel op, zijn even zwaar en lopen even snel weer leeg.


Had hem ook al gezien ja, twijfelde ook al heel erg.
Maar als we met meerdere bestellen bij dat andere (weet de naam even niet meer) vind ik het ook prima, en laat ik het lekker zo.

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:51

hetismij schreef:
Wow van het kleine plaatje dacht ik even dat ze die in de kleur turquoise hadden, maar het is emerald :P

de Kleur SKY neigt het meest naar Turqouise.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:15

Komen hier weer hele gave setjes voorbij! :D

Ik weet nog steeds niet in welke kleuren ik dit seizoen wil gaan crossen. Donkerblauw met lichtblauw of toch paars met zwart. Heeft iemand misschien nog andere ideeën?
Afbeelding
Vorig jaar crosste ik in deze 'set'!

Fritsfrats

Berichten: 479
Geregistreerd: 28-06-09

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:17

Misschien iets met felblauw?
Ligt er ook aan wat je zelf leuk vind

birte
Berichten: 2102
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:37

Hey een nieuw topic

hierbij dan mijn setjes
Afbeelding

Afbeelding

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:46

Wat leuk weer een nieuw setjes topic! :)
De meeste die nu voorbij zijn gekomen heb ik inderdaad al wel eens gespot in een sgw of voorbij zien komen in het vorige topic ;)

Ik heb een paar maanden geleden een nieuw dekje gekocht waar ik een nieuw setje van wil maken :D Aangezien ik die kleuren prachtig vind staan op mijn vos.
Het dekje is bruin/beige geblokt! Wil dan ook een geblokte capcover daarbij en ga proberen een shirt te krijgen met geblokte mouwen :D

Leuk Evony dat jij nu ook naar bruin beige gaat :D Is een prachtig dekje! Verder rijd verapino ook nog in deze kleur toch? :D
Mijn 'oude' setjes (niet 100% af) houdt ik dan voor de afwisseling. Vind lichtblauw prachtig maar daar rijden er veel al mee en opvallende lichte kleuren vind ik toch wat minder mooi bij mij staan in de cross :+

Lichtblauw/bruine set:
Afbeelding

Lichtgroen/donkerblauwe set:
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5651_n.jpg

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:19

Ik had een vraag. Mijn paard is laatst bij de kliniek geweest en daar hebben ze oa de kootholte geschoren nu gebruik ik altijd springschoenen met rijden, nu ook met het koude weer en wandelen, woensdag mag ik weer beginnen met rijden maar mijn paard krijgt op die geschoren kootholte schuurplekjes. Ik laat ze nu af met wandelen om te helen en omdat die nu weer lekker rustig is met wandelen. Maar woensdag tijdens het rijden wil ik ze wel om. Omdat de blessure in de hoef zit en ik heb al eens wondjes gehad van het aantikken tijdens het rijden. Jullie zullen daar vast ervaring mee hebben aangezien jullie allemaal met springschoenen crossen. Ik zag dit op de eventing shop staan en dacht misschien helpt dat en scheelt me weer een nieuw paar springschoenen aanschaffen. Iemand ervaring hiermee? http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... ucts_id=66

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:01

Vriendinnetje rijd ermee! Werkt top!

Leuke sets weer! Hetismij jouwe is toch net weer wat anders door het donkerblauwe erbij ;)

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:33

Oke super dankjewel dan ga ik dat proberen :)
Ik wil ook even zeggen dat de sets die langskomen erg mooi zijn!

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:48

Ik reed daar altijd mee, omdat mijne in de kootholte altijd heel gevoelig was. Ook handig met mok waar geen zand in mag komen :j

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:08

maximiliano schreef:
Vriendinnetje rijd ermee! Werkt top!

Leuke sets weer! Hetismij jouwe is toch net weer wat anders door het donkerblauwe erbij ;)


Dat was noodzaak :P Had al een donkerblauw Airjacket en bodyprotector van mijn vorige set :) Dus toen zag ik in Engeland deze capcover en dacht, dat past er ook wel mooi bij!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:22

Mooie setjes komen er voorbij! Wie weet wil ik dit jaar ook wel eens wat anders dan rood bij navy, maar ja ik wil zoveel. :+