[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:03

jesss_amigo schreef:
Je kan toch pas vanaf 1 maart opgegeven voor Maarsbergen?


Nee, is 10 februari open gegaan. Wij staan ook al op de wachtlijst...
Afbeelding

Overigens praat ik hier niet meer echt actief mee omdat m'n huidige paard crossen zó spannend vindt dat we dat eigenlijk in Ede doen. Maar m'n man crosst wel actief, en lees ook vanuit nostalgie graag mee :D

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:13

Oh jemig dan ga ik me gauw opgeven. Ik wilde gelukkig al meedoen op vrijdag bij B paarden zonder dressuur..

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:15

@jesss ik heb me al aangemeld via mijnKNHS voor Maarsbergen, als we dezelfde wedstrijd bedoelen van 1 april? Het kan gewoon hoor :)


Wat betreft trainingsdoelen is het bij ons nog steeds rem opzoeken en veeel dressuurwerk. Iedereen vind zijn paard bijzonder, weet ik ;) maar Fly is echt ultiem gevalletje one of a kind, dribbelende pony die zich uit dat ponygalopje toch het liefst al kilometers voor de hindernis afzet want tja, waarom wachten als springen ook kan :+ Ik kan geen enkele scenario bedenken waarin ze voor de hindernis zal stoppen, dat moet ik haar toegeven! maar de manier waarop het gaat, daar word ik nog niet blij van.

We hoeven ons in ieder geval geen zorgen te maken om tijd straks :=

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:21

Maarsbergen heb ik voor het weekend en betaald meteen voor die vrijdag dus ik ga er vanuit dat ik nog op rijd ben daarvoor :-D!

Ik hoop dit seizoen wel die gasknop goed te vinden en te kunnen behouden in de cross, springen is dat niet zo moeilijk, maar cross wil meneer nog iets te veel van de omgeving meegenieten :P

Hoe onthoud je die volgorde in zo'n indoor cros joh, jeetje!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:24

Ik heb geen betaalverzoek gehad van Maarsbergen, of moet je dat zelf handmatig overmaken?

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:52

Maarsbergen is handmatig overmaken ja. Als die binnen is wordt je op de definitieve lijst gezet.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:00

Die snapte ik ook niet want er staat mocht je op de wachtlijst staan dan moet je pas overmaken als je echt mag starten. Wanneer weet je dan waar je staat?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:08

xsensibel schreef:
Die snapte ik ook niet want er staat mocht je op de wachtlijst staan dan moet je pas overmaken als je echt mag starten. Wanneer weet je dan waar je staat?

Dat kan je zien bij Mijn Kalender. Als er ingediend staat kan je gaan betalen en staat er wachtlijst dan niet (althans zo lees ik hem).

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:22

Ja vond het ook niet helemaal duidelijk, maar goed heb het nu overgemaakt. Merk het wel

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:51

Ik heb het ook voor de zekerheid betaald :) heb geen melding over wachtlijst gehad bij inschrijven, het zal wel goed zijn.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:51

Hi, mag ik hier ook meekletsen :D ?

Heb tot 5 jaar geleden veel gecrosst, helaas was mijn laatste paard erg sensibel en ben ik er een paar keer hard afgeklapt. Toen paard verkocht en op andere zaken gefocust, wel af en toe wat gereden voor anderen. Nu heb ik een 4,5 jarige ruin waarmee ik graag weer de eventing in wil.
Heb hem net zadelmak gekocht en we zijn nu naar de eerste BB parcoursen toe aan het werken in het springen. Doel voor komend jaar is plezier hebben en lekker in de B rondrijden. Eerste wedstrijd die wij starten is Kronenberg, en eventueel daarvoor nog een keer jonge paarden in Renswoude.


Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:33

Ik zie er inderdaad best al een hoop op definitief staan, maar ook een hoop op ingediend én een hoop op de wachtlijst. Toch maar overmaken dan voor de zekerheid van een plekje? :j

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:21

xsensibel schreef:
Ik zie er inderdaad best al een hoop op definitief staan, maar ook een hoop op ingediend én een hoop op de wachtlijst. Toch maar overmaken dan voor de zekerheid van een plekje? :j


Als je op de wachtlijst staat heeft dat imo geen zin. Wel als er bij jouw naam ingediend staat.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:38

:wave: :wave: Hoi hoi daar ben ik weer :)

Ik moet steeds paar pagina's terug lezen maar toch wil ik me (opnieuw) voorstellen.

Ik ben Elke, Ik cross nu een tijdje met eerst eigen paarden en nu paarden van andere :$

Ongeveer 10 jaar geleden mijn eerste cross gereden en wow nieuwe passie! Tante Cor vond het ook heel leuk maar die werd op een gegeven moment te maf en paste niet meer bij mij.
Ik heb haar toen verkocht naar China om jonge eventing ruiters op te leiden.

Daarna kwam mijn grote reus Coco , daarmee heerlijk amateuristisch rond gereden in de L. Hij is helaas afgelopen september ingeslapen door atrose in zijn benen.

Vorig seizoen paard van een vriendin de eerste beginselen mogen leren van de cross. Super leuke merrie die nu met eigenaresse weer verder crosst.

Nu rijd ik een sensibele 4,5 jarige merrie die maar bar weinig vertrouwen in de mens had. Nu paar maand verder eerste cross trainingen gehad en ze is zooo dapper. Afbeelding

13 maart gaan we naar Ede en verder zien we wel, als er een leuk nieuw baasje zich aandient dan mag ze gaan en staat er in ongeveer mei een nieuw projectje klaar **\O/**

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:45

Oké, dan wil ik me ook wel even voorstellen :D

Ik ben Lisanne, en heb sinds een jaar een heerlijk bijrijdpaard waar ik (bijna) alles mee mag doen. Vorig jaar hebben we voor het eerst een oefencross gereden bij stal jacobs, op 60 en 80 cm en waren we beide rondjes foutloos :D Paard heeft veel ervaring met crossen, voor mij was het de eerste keer.

Komend weekend rijden we onze eerste dressuurwedstrijd, ik probeer zo snel mogelijk een winstpunt (& in het springen) binnen te hengelen, zodat we officieel mogen starten in de cross. :')
Tot die tijd rijden we wat oefencrosses (Bathmen staat op de planning), en wil ik wat trainingen bij Michel Mulder gaan volgen.

Afbeelding

Waarschijnlijk zul je me dus nog wel eens binnen zien zeilen met beginners-vragen :+ Ik heb niet echt iemand in mijn omgeving waar ik die aan kwijt kan, dus hopelijk kan ik daarmee hier terecht!

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:36

Hoi hoi! Ik klets ook graag mee :D

Vorig jaar heb ik een nieuw paard gekocht en dit jaar wil ik gaan beginnen met BB. Ik heb nog niet eerder cross wedstrijden gereden en m’n paard heeft ook geen cross ervaring dus alles is nieuw voor ons haha

Maar inmiddels hebben we drie crosstraining gevolgd wat ze heel goed oppakt! Dit zijn wij:

Afbeelding

Om te beginnen wil ik naar wedstrijden bij ons in de buurt (Noord-Holland noord)
Als dat goed gaat voeg ik misschien nog wat wedstrijden toe aan de agenda :P
12 maart eventing derby Midden Beemster
21 mei Clusius event Oudkarspel
25 juni Sgw dijkgatbos
7 augustus Sgw geestmerambacht

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:41

Sim schreef:
xsensibel schreef:
Ik zie er inderdaad best al een hoop op definitief staan, maar ook een hoop op ingediend én een hoop op de wachtlijst. Toch maar overmaken dan voor de zekerheid van een plekje? :j


Als je op de wachtlijst staat heeft dat imo geen zin. Wel als er bij jouw naam ingediend staat.


Ik sta op ingediend dus dan zou t wel kunnen *\o/*

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:59

Leuk dit voorstellen!
Ik ben Faith en samen met mijn merrie Marona wil ik dit jaar wat beginnen met crossen. We moeten nog een keer uitkomen in het B springen voor we officieel mogen starten dus daar zijn we naartoe aan het werken. Daarnaast gaan we meedoen aan de sgw regiotraining dus daar heb ik mega veel zin in! We zijn nu een aantal keer zelf wezen crossen bij crossterrein de Vijfsprong en dat ging super, ondanks dat Maroon zo nu en dan nog wel eens een beetje een aansteller kan zijn. Ik ben nieuw in de wereld van eventing en probeer een beetje te zoeken naar oefencrossen en cross trainingen in de omgeving. Ik moet vanuit regio Nijmegen komen, tips zijn welkom!

Afbeelding
Afbeelding

esje01

Berichten: 4896
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:16

In Schaijk worden regelmatig trainingen gegeven en ook dit jaar zijn er weer oefencrossen in de vorm van de bht competitie
Zaterdag en 5 maart is er nog een soort van derby.
Springen gevolgd door een klein cross parcours

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:26

Leuk ben niet de enige nieuwe :D !
Faitherr: Ik kan je Rob Janssen in Hernen van harte aanbevelen, echt een fijne instructeur met een mooi vol terrein. Hij geeft wel pas vanaf maart weer les omdat hij een operatie gehad heeft. Ik wil heel graag een keer naar hem toe in maart, stuur maar een pb als je samen wil trainen, lijkt me leuk :) .

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:02

Hoi allemaal, leuk om te lezen wie er schuilt achter de gebruikersnaam! Ik ben een stille meelezer over het algemeen maar hierbij een korte intro.
Ik ben Laura, rij met Favreau. We starten een paar x B en dan weer L. We gaan zaterdag a.s. en 5 maart naar Schaijk. Verder Alphen Chaam, Maarsbergen en Etten Leur op de planning. Misschien nog oefencross in Ede.
Wij komen ook uit regio Nijmegen en gaan geregeld naar Rob. Je kan daar ook les krijgen van Janine overigens.


Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:49

Ohh bedankt voor de tips iedereen! Meerdere goede ervaringen met Rob dus! Daar ga ik zeker een keertje langs!
Laura als jij zegt as zaterdag en 6 maart naar Schaijk heb je daar dan cross les? Of een oefencross? Of al een officiële wedstrijd?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:56

Hier ook goede ervaringen met Janine bij Rob :) Meerdere keren les van gehad en heel fijn.

Ik ga het dit jaar weer proberen met mijn Bowlers Baby.
We hebben momenteel wat springproblemen waardoor we een 80/90 parcours niet meer fatsoenlijk door komen. We zijn druk bezig om dat weer op de rit te krijgen.
En ondertussen gaan we wat oefencrossjes en trainingen doen.
Vooralsnog gaan we volgend weekend naar Tilburg en in maart naar de oefencross in Tilburg :)
Ik hoop in Kronenberg in mei te kunnen starten, Leende, Ede, wellicht Renswoude, Markelo, Ophemert, Ysselstyn en Hattem te kunnen gaan rijden. Maar eerst zien hoe het gaat.
En anders wellicht de BB rijden ipv de B.

Wij zijn bijna altijd herkenbaar aan het logo op onze dekkies
Afbeelding
In ze zomer is ze alleen meestal meer bruin dan zwart :=
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 18-02-22 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:56

Rob is superfijn, maar ik weet niet of hij nog nieuwe lesklanten aanneemt. Janine geeft steeds meer les, haar stijl is wel gelijk.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:54

Ik lees al een poosje mee. Ik ben halverwege vorig seizoen gestart met eventing. Ik rijd met mijn e-pony bij de paarden en dat gaat heel goed. Nu indoor in Middenmeer vorige week ons eerst rondje L gereden, met als vooruitzicht dat we komend seizoen daarin uitkomen.
Helaas te laat voor Maarsbergen. Dus onze planning wordt: Oudkarspel, Vinkega, Wieringerwerf, Renswoude, Oudkarspel, Norg, Texel, Lisse, Ophemert, Hattem en als afsluiter Bathmen.

Erg jammer voor ons uit de kop van Noord-Holland dat Wieringerwerf en Leidschendam gelijk vallen.

Weten jullie of er voor NH ook nog een regiokampioenschap zal komen? Ik zag wel dat Vinkega het kampioenschap voor Friesland/Groningen is, maar niets voor NH.