Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Hallo,

Gezien ik echt nog een amateur ben in de cross, lijkt me leuk om hier te kletsen over Crosstrainingen, ervaringen en vraag en antwoord over alles rondom SGW!! /3

Zal me even voorstellen:
Iris, 24 jaar
Paard: Warempel, M2, L spr en B SGW,
Ervaring: pas 2 officiele cross gelopen en wat lessen en een oefencros!

:)



Laatst bijgewerkt door Revanches op 08-01-14 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

HK tag toegevoegd voor iets makkelijker kletsen.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 20:35 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag aangezien ik op twee weken na nog maar 1 jaar crosshindernissen van dichtbij zie, al ben ik al wel helemaal verslaafd:)

Ik ben Mariska en 22 jaar, paardje is Conquest, M1 dressuur, L springen en B sgw(al wil ik dit jaar misschien al wel enkele L crossen gaan rijden). Ik heb wat lessen gereden, 2 oefencrossen en uhhh 4 of 5 officiƫle crossen waarvan de eerste niet het eind gehaald en de rest wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 20:39 



 
Profiel   

Jaaa goed gedaan!!

Zal me ook voorstellen
Shireen 33 jaar
Fries paard Doutzen
Ervaring alleen crosstrainingen van michiel brons gehad in 2013 en sta ingeschreven voor de trainingen bij boonzaaijer in renswoude
Zou broekelo gelopen hebben maar die werd helaas afgezegd
Heel hoog zullen we niet komen want daarvoor heb ik verkeerd paard gekocht. Maar dat vind ik niet erg als we maar lol hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 20:42 



 
Profiel   

Leuk topic! :) Ik klets mee :j

Ik ben Jacquelijne, 41 jaar. Ik heb Venga van 12, we rijden Z1, B springen (maar al anderhalf jaar niet gestart) en B sgw. Daarvoor les ik soms bij Rob Janssen, of bij Gerald Arts of Gerrit Franken.
Ik rij al een paar jaar B crossen, ze gaan me over het algemeen wel goed af. De overstap naar het L durf ik niet zo goed aan, als iets niet lukt durf ik niet altijd meer het initiatief te nemen en te rijden. Maar wie weet... ooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 21:47 



 
Profiel   

Hoiii

Wat leuk nog een cross topic!
Ik ben Marijke ben 27 jaar en Zeus is mijn grote vriendelijke reus die het crossen geweldig vind. Ik klets graag mee en ben benieuwd of we er een gezellig topic van kunnen maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:21 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag.

Ik ben Renske, 16 jaar en zit in 5VWO.
Mijn topper is Glenstorm. We hebben 3 crossen gereden maar ging nog niet echt goed (moeilijk wegkomen bij de start)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:27 



 
Profiel   

Hier wil ik mij ook graag aansluiten! Nu even een stipje, morgen meer! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:31 



 
Profiel   

Leuk!

Ik praat ook graag mee :D

Eline, 7 pony's maar ik cross er met 1. Een haflinger, L2 dressuur, B spingen (M springen pony's) en B sgw.
Ik start met mijn hafje tussen de paarden omdat ik 19 ben.
Dit jaar was mijn 1e cross seizoen en ik heb nu 6 wp, misschien ga ik ergens volgend jaar L starten maar dat zien we wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:32 



 
Profiel   

Hee wat leuk!

Mijn naam is Marijke, paard heet Bonaparte (Boon). We oefenen voor 't M1, starten B springen en hopelijk komend jaar L SGW, maar gaan ook graag naar de Veluwe of het strand. Nu alleen even in de lappenmand door een ongelukkige botsing met een tak :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:49 



 
Profiel   

Wat een leuk groepje is het al geworden :)

Ik ben van plan (ook op aanrade van Gerald) na 2 B crossen over na het L te gaan, en daar een tijdje te zitten ;)
Wie gaat er naar Maasbergen? 4 april?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:51 



 
Profiel   

Leuk! Ik ben sinds afgelopen jaarook sgw-verslaafd! Hihi

In mei een eerste crossles gereden, en Neede was m'n eerste wedstrijd, daarna nog Vasse, Barchem en bathmen gereden, als ik er niet vanaf val kom ik netjes rond :P

Hebben jullie al een planning gemaakt van wedstrijden voor komend jaar? Heb er erg veel zin in!

Voor de rest rij ik met haar L1 drs en B springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 22:52 



 
Profiel   

CalvinenGino schreef
Wat een leuk groepje is het al geworden :)

Ik ben van plan (ook op aanrade van Gerald) na 2 B crossen over na het L te gaan, en daar een tijdje te zitten ;)
Wie gaat er naar Maasbergen? 4 april?


Hopelijk wel! Maarsbergen is echt mooi, en relatief dichtbij :) En zoals 't er nu naar uit ziet is paard ook op tijd weer up and running.

Casca, een planning wil ik het niet noemen, wel een wensenlijstje voor de eerste helft van het jaar waar we een paar uit gaan kiezen:

4 april Maarsbergen B
19 april Renswoude L
28 juni Leidschendam/Vlietland L
12 juli Ede-Putten L
13 september Gorssel L
27 september Vlasakkers

Jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:01 



 
Profiel   

Ja, Maarsbergen wil ik graag starten. Vanaf wanneer kun je je daarvoor opgeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:03 



 
Profiel   

Ik heb er behoorlijk wat op het wensenlijstje staan :D moet ook nog kijken of er dan geen leuke gewone wedstrijden zijn, die gaan ook gewoon door.

16 mrt Gorssel
5 apr Markelo potdijk
12 apr Westerbork
8 jun Vinkega
4 juli Ermelo
12 juli Ede
6 sept Norg
13 sept Gorssel
27 sept neede
5 okt Vasse
18 okt diepenheim
2 nov bathmen

Flink lijstje :+ maar er passen ook wel gewone wedstrijden tussen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:07 



 
Profiel   

Mag ik me ook melden? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:31 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag!
Zal me morgen even voorstellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:35 



 
Profiel   

Ik heb ook een wensenlijstje :)

4 april maasbergen B
3/4 mei castenray B
8/9 juni Hulsberg B/L
13 juli panningen L
30/31 aug Herkensbosh L
13 sept Theux (belgie)
5 okt Ysselsteijn

Elke maand een, breng nog een paardje uit, maar (nog) niet in de cross,
Dus ook de andere wedstrijd moet hier tussen door ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-14 23:51 



 
Profiel   

Ik meld me ook!

Mijn naam is Marloes, paard heet Ziezo (v. Solitair).
Start met dr. in het L1 dress, B/L springen en L SGW.

Heb erg veel zin in t komende cross seizoen.
Definitieve planning heb ik nog niet, maar wil sowieso de 1e crossen naar Markelo Potdijk en Renswoude.
En mn zus en ik gaan lkkr een weekend naar Leidschendam. Vorig jaar daar in t voorjaar geweest voor een wknd strand. Dit jaar opnieuw, maar dan in juni. Kunnen we gelijk met de cross meedoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 00:46 



 
Profiel   

tsja en dan ik: Ik ben groom en manusje van alles voor een dochter die totaal SGW verslaafd is. Rijdt met 1 pony Urya in het Z en een pony Ernie in het L.
daarnaast kun je me vinden als hindernisjury in Ysselsteyn en Chaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 07:51 



 
Profiel   

Goeie morgen allemaal, ook ik wil gezellig meekletsen in dit topic. :)

Zal me even voorstellen;
Kayleigh, 23 jaar en ik rijd sinds 2012 SGW met Rodilia.
14 jaar jonge KWPN merrie waar ik nu L sgw, m2 dressuur en L springen ben.
Afgelopen jaar helaas maar tot half juni kunnen starten ivm blessure dus we hebben er dit jaar weer erg veel zin in! :)

Nu was ik ook aan het kijken voor een planning maar er zijn maar weinig wedstrijden in de buurt zag ik.. -O-
Heb nu vier wedstrijden staan die ik kan en wil rijden.

Wie heeft er ervaring met starten in Belgie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 09:11 



 
Profiel   

Ik meld me ook.

Sylvia 33 jaar, paard Rudolf B (Ruud), Z2 dres, L spr en L/M sgw. Dressuur start ik niet meer, met 8 winst in Z2 hebben we een hele top bereikt en Ruud is geen dressuur topper, helaas. Hoop dit jaar ook nog M springen te worden (uitdaging?)
Heb afgelopen seizoen Maarsbergen voor het eerst M gestart, helaas 1 langsloper en 1 stop. Maar toch een goed gevoel.
Komend seizoen begin ik weer gewoon in het L en blijf daar waarschijnlijk ook tot aan Ysselsteyn.
Mijn planning tot nu toe:
Castenray L
Maarsbergen L
Hulsberg L
Herkenbosch L
Ysselsteyn M

Ervaring hebben we wel al een aantal jaar. Limburgs Kampioen in klasse L en 5e op het NK. Verder hebben we hierin gewoon het meeste lol, dus blijven we dit ook lekker doen.
Maar eerst maar eens bevallen van onze 2e en zien wanneer ik weer op het paard zit en deze weer voor elkaar heb. Hij wordt nu getraind door mijn nichtje, dus conditie van hem blijft gelukkig wel, alleen die van mij niet.

@CalvinenGino: Panningen heeft toch geen L paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 09:16 



 
Profiel   

Leuk topic, ik meld me ook! :)
Mijn naam is Manon, 16 jaar oud, heb bij de pony's t/m L SGW gereden, en vond dat altijd heel erg leuk!
Nu heb ik al weer bijna een jaar een paard, Camilla, merrie van 6 jaar oud.
Daar rijd ik nu L2 dressuur en B springen mee.
we hebben al wel wat crosslessen gehad, maar ze heeft (ook met springen) veel overtuiging nodig, omdat ze het vaak allemaal erg spannend vindt.
Maar ik hoop heel erg dat we dit jaar ook lekker in de SGW kunnen gaan starten! :D
In maart zijn we in ieder geval van plan om te beginnen met crossles en de oefencross in Putten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 09:28 



 
Profiel   

Ha leuk, ik meld me ook. Ben weliswaar nog geen amateur-eventer, maar wil het wel graag worden als ik ooit nog een jong paardje heb. Mijn naam is Anita, qua leeftijd haal ik de gemiddelde leeftijd van het topic goed naar boven, dus die vermeld ik maar niet. Ik rij op het moment nog met Homiafortuna. Zij is van bouwjaar 1989, dus die haalt ook de gemiddelde leeftijd niet naar beneden. Homi was L2 dressuur en nooit officieel springen gestart. Maar ondanks haar leeftijd is ze nog ontzettend fit en vindt crossen ontzettend leuk, dus ik start zoveel mogelijk oefencrosjes met haar, lekker laag, niets moet en het houdt haar monter en bereid mij voor op een eventuele officiƫle start met een ander paard. Maar omdat al mijn stallen gevuld zijn met "oudere" paarden, is er helaas nog geen plek voor een jonger paard. Blijkbaar doe ik iets te goed, want de oudste is van 1983 en gaat ook nog mee op rustige buitenritjes. Maar ooit gaat het er toch eens van komen. Bovendien kun je me op zowat alle crossen in Maarsbergen wel ergens terug vinden als hindernisjury.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 09:36 



 
Profiel   

Oh echt sabertje.. Hmm dan of nog Hulsberg en panningen B starten of in juli een andere plek zoeken.
Dillemma!

Leuk zo!
Wat ervaren en onervaren mensen :) kunnen we elkaar goed bijkletsen.

Dropje ik heb geen ervaring in het starten in belgie. Ik wil waarschijnlijk in september wel in belgie starten, ik weet alleen dat het zo duur is!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 09:47 



 
Profiel   

Mag ik me als groom ook melden? Ik ga altijd met mijn man mee op wedstrijd, ook ben ik wel eens als hindernisrechter te vinden bij wedstrijden in de buurt. Vind SGW erg leuk, ben alleen zelf niet zo'n held met springen. Heb op 27 december mijn springdebuut gehad op een onderlinge wedstrijd en ben nu serieus aan het overwegen om deze zomer ook wat crosslesjes te volgen. Ons paard pakt het crossen allemaal super op, mijn man heeft hem vorig jaar 3 keer gestart in een B cross en ze hebben al 6 winstpunten behaald. Ze gaan in Maarsbergen nog 1 rondje B doen, daarna wil hij over naar de L.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-14 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen