Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 469 van de 544 [ 13589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Die zijn wel vet! Prachtig zo in de zon.

Jammer genoeg ben ik er zelf niet bij geweest, iets over belachelijk grote afstand :+ volgende week weer :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 14:13 



 
Profiel   

Toffe foto's Iris!! :D Was leuk om je ook een keer gesproken te hebben en live te zien met je paard!
Jullie springronde was echt heel mooi om te zien! En de cross uiteraard ook haha, super gedaan!
Balen van de finish idd.. was niet direct een logische lijn en ook best ver van de laatste hindernis af.

JusticeJ gefeliciteerd met je 3e prijs!

Haha ja die belachelijk grote afstand dat ken ik vanuit Limburg haha!
Wij hebben een heel tof weekend weg gehad :D

Na de dressuur stonden we 3e. Helaas reden we echt een belachelijk springparcours. Iets met een onzeker paard.
Parcours wat overigens ook álweer hoger stond dan de 80 cm die zou moeten/mogen.
Toch de cross gestart waar ze weer vertrouwen in haar zelf had, ging goed! Tot hindernis 8.. een soort van trakhener. Kreeg haar er echt niet over dus hier hield het voor ons op.


Ontzettend zonde! Gelukkig met de organisatie kunnen regelen dat ik de oefencross zondag nog mee mocht rijden voor toch goed af te kunnen sluiten.
(Had ik vrijdagavond al gevraagd haha voor het geval dat)
Een mini parcourtje gesprongen voor het vertrouwen en in de oefencross alles van de B gesprongen dat er nog stond. Sprong ze zo overal overheen!
Dus gelukkig alsnog genoten :D

[ img ]

[ img ]

Voor wie het leuk vind het terrein te zien, hier zie je de hele oefencross op https://youtu.be/EDKVWgOxyNo

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:05 



 
Profiel   

Oh balen Pattypaard, maar gelukkig wel nog de oefencross kunnen rijden!

Wij liggen er even uit. Gaudi heeft een (lichte) peesblessure en we moeten de komende 4 weken stappen. Maar als het opbouwen voorspoedig verloopt zijn we bij t volgende buitenseizoen weer erbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:20 



 
Profiel   

Wat een toffe fotos meiden!

Jammer patty

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:22 



 
Profiel   

@Pattypaard ik vond het al belachelijk ver vanuit ons hoekje (regio Den Haag) := maar vanuit Limburg is het volgens mij nog verder weg?

Alweer onwijs mooie foto's, echt heel vet!

@annika heel veel beterschap!

Ik heb er zelf een die inmiddels ruim een jaar herstellende is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:31 



 
Profiel   

Leuke foto’s allemaal!
Patty, het mag 80-90 staan, net als de cross hindernissen..
Hopelijk valt het inderdaad mee en herstelt Gau voorspoedig Annika!
Oh fly high, dat is lang, wat had je paard?

Hier morgen weer controle, kijken of het opbouwen goed gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:46 



 
Profiel   

2x peesblessure, tweede in gevolg van de eerste, opbouwen icm boxrust ging een tikje te explosief zeg maar :') Nu na paar maanden in de wei en weer opbouwen loopt die gewoon dressuurwedstrijden en we zijn springen ook rustig aan het oppakken. Crossen mag weer in het voorjaar :)

Wil iemand een kijkje nemen of deze beschermers goed zitten? Maat L, paard is een vrij iele KWPNer van 169cm. Ik vind ze persoonlijk wat lang, maar op de stock foto's lijken ze net zo hoog te komen :?

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:39 



 
Profiel   

Ziitten prima. Ik zou ze zeker niet kleiner nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:54 



 
Profiel   

Fijn van je oefenrondje Patty! Leuk je gesproken te hebben :D en wat een gave foto’s <3

Fly high, ik vind ze persoonlijk wat te hoog zitten. Maar je kan het denk ik het best zien als je het beentje oppakt, of die dan belemmert bij de voorknie. Verder zitten ze wel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:38 



 
Profiel   

Voor de mensen die zondag mee hebben gedaan met de oefencross op het Ronostrand, ik heb daar foto's gemaakt. :)

https://www.oypo.nl/6EC2B2801C278A9D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:58 



 
Profiel   

:wave:
Mag ik hier ook weer mee babbelen ?

Vorig jaar heb ik al even mee gekletst, maar door mijn ongeluk toen is de eventing op een laag pitje gezet.
Deze zomer mezelf weer over een drempel getilt om te gaan springen, en later weer te gaan crossen.
Met doel de oefencross bij Ronostrand te rijden.
En het is me gelukt, zonder valium nodig te hebben ( :+ := :') )

Gelijk even een vraagje, hoe krijgen jullie je beschermers goed schoon ?
Ik spoel ze thuis altijd gelijk af onder de kraan, maar toch blijf je licht vlekken zien.
Zouden ze in de wasmachine kunnen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 22:44 



 
Profiel   

Happinez schreef
:wave:
Mag ik hier ook weer mee babbelen ?

Vorig jaar heb ik al even mee gekletst, maar door mijn ongeluk toen is de eventing op een laag pitje gezet.
Deze zomer mezelf weer over een drempel getilt om te gaan springen, en later weer te gaan crossen.
Met doel de oefencross bij Ronostrand te rijden.
En het is me gelukt, zonder valium nodig te hebben ( :+ := :') )

Gelijk even een vraagje, hoe krijgen jullie je beschermers goed schoon ?
Ik spoel ze thuis altijd gelijk af onder de kraan, maar toch blijf je licht vlekken zien.
Zouden ze in de wasmachine kunnen ?


Ik deed mijn beschermers na elke training/wedstrijd in de wasmachine. Op een wolwasprogramma. Ging prima en kwamen er keurig netjes schoon weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 07:45 



 
Profiel   

Wij hebben altijd water mee als we weg gaan, en een oude borstel. Op wedstrijd of na training doen we ze gelijk af onder de kraan, of met ons eigen water, en poetsen ze na met de borstel als er veel zand/vuil op zit. Wij hebben ze nog nooit in de was hoeven doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 07:51 



 
Profiel   

Ik spuit ze af als ik thuis ben. Ook nog nooit in de wasmachine geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:10 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Fijn van je oefenrondje Patty! Leuk je gesproken te hebben :D en wat een gave foto’s <3

Fly high, ik vind ze persoonlijk wat te hoog zitten. Maar je kan het denk ik het best zien als je het beentje oppakt, of die dan belemmert bij de voorknie. Verder zitten ze wel mooi!


Ze tilt d'r benen gewoon op en doorbuigen gaat ook zonder protest, ik zie wel wat huidplooien erboven maar weet niet of het een issue is? En dit paard is eerlijk gezegd ook veel te lief om te protesteren bij ongemak :') Ik ben gewone (spring)peeskapjes gewend en die van haar zijn in maat full net +/- 1,5cm korter, hmm.

Maat M heb ik al geprobeerd, weliswaar van een ander merk (QHP), maar hoe dan ook sloeg het nergens op, veel te kort. Volgens maattabel van LeMieux is hun M net zo lang als die van QHP (24/24,5cm) en dat is gewoon te klein... ik ga er vanavond nog voor de zekerheid naar kijken :)



Zijn er nog meer mensen die zaterdag naar Hattem gaan? Zo te zien maken we wel kans op lekker weer, ik heb er zin in! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:56 



 
Profiel   

Ik heb na mijn natte cross in Ophemert wel een karwei gehad aan het klittenband van mijn beschermers schoon te krijgen. Daar heb ik nog niet een hele snelle oplossing voor gevonden _O- Ben nu met een nagelborstel en ductape aan de gang geweest om alle kleine grasjes en dingetjes uit het klittenband te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:00 



 
Profiel   

Nog bedankt Silenna :D

He wat balen Annika! Hopelijk is ze snel weer goed hersteld.

kamsel, heb de regelementen nog eens na gekeken maar idd het mag 80-90 zijn! Ik hoorde van iedereen dat het echt 80 cm moest zijn eigenlijk. Mede ook doordat er bij het inschrijven 80 cm bij de B en 90 cm bij de L staat.
Verklaard ineens een hoop :+

Fly high, ik vind ze zelf ook net iets te hoog zitten. Maar idd als je het been van je paard oppakt al hij/zij deze makkelijk kan buigen zonder dat de beschermer in de weg zit zal het goed zijn.

welmoed__ , nummer 1 van de oefencross, de 1e na de pauze van de 70/80 naar de 60/70 heb je er niet op of wel? :)

Wat goed Happinez! Fijn dat het gelukt is :D

Ik borstel de beschermers meestal gewoon schoon of die ze met een doekje af. Soms gooi ik ze in een emmer water, afhankelijk van het weer en waar ik zin in heb haha.

Wij gaan vrijdag/zaterdag naar Hattem met een vriendin en haar paard, beide in B. Even na gevraagd of ze een trakhener in de B hebben :') Maar die is er niet, lucky me! Hopelijk komen we het springparcours door en dan de cross ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:02 



 
Profiel   

Ik denk dat ik geluk heb met mijn moeder, die gooide al mijn spullen na een (oefen)cross gelijk in de wasmachine :+

Na het rijden maak ik de peesjes en springschoenen overigens altijd 'schoon' met wat water en een borstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:34 



 
Profiel   

@Pattypaard foto's van de hindernissen staan ook op hun website, volgens mij is het niet compleet maar wat er wel tussen staat oogt vrij vriendelijk :) Ik start trouwens ook B

Hindernissen maak ik me niet zoveel zorgen om though, mijn wensenlijstje is graag zo min mogelijk open ruimte en zoveel mogelijk bos en als publiek niet komt opdagen hoor je mij ook niet klagen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:43 



 
Profiel   

November nadert weer dus ik kom ook weer een x in actie op bokt... ;-)

We zijn al weer druk bezig met de bouw van Eventing Rekken (6 & 7 november).
6 november is de officiële wedstrijd, deze zit al vol.
Maar je kunt je nog opgeven voor de oefencross op 7 november met diverse hoogtes.
Hier is nog plek voor inschrijven!

DoretteK> tip voor het klittenband; Hondenhaarborstel van de action. Met kleine metalen haakjes. Kost weinig en kun je perfect het klittenband mee schoonborstelen!

Mochten jullie vragen hebben over Eventing Rekken... laat maar weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:48 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Ik heb na mijn natte cross in Ophemert wel een karwei gehad aan het klittenband van mijn beschermers schoon te krijgen. Daar heb ik nog niet een hele snelle oplossing voor gevonden _O- Ben nu met een nagelborstel en ductape aan de gang geweest om alle kleine grasjes en dingetjes uit het klittenband te krijgen.


Dat is goed schoon te krijgen met een kattenborstel voor klitten, zo een met van die dunne ijzeren pinnetjes die krom staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:57 



 
Profiel   

Crosskip schreef
November nadert weer dus ik kom ook weer een x in actie op bokt... ;-)

We zijn al weer druk bezig met de bouw van Eventing Rekken (6 & 7 november).
6 november is de officiële wedstrijd, deze zit al vol.
Maar je kunt je nog opgeven voor de oefencross op 7 november met diverse hoogtes.
Hier is nog plek voor inschrijven!

DoretteK> tip voor het klittenband; Hondenhaarborstel van de action. Met kleine metalen haakjes. Kost weinig en kun je perfect het klittenband mee schoonborstelen!

Mochten jullie vragen hebben over Eventing Rekken... laat maar weten!


Hi! Hanteren jullie een wachtlijst? Ik zag idd dat het al vol zat en wou nog mailen maar zag er nergens iets over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:01 



 
Profiel   

We hebben zeker een wachtlijst, maar deze telt inmiddels ook al 50 combinaties... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:32 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Ik heb na mijn natte cross in Ophemert wel een karwei gehad aan het klittenband van mijn beschermers schoon te krijgen. Daar heb ik nog niet een hele snelle oplossing voor gevonden _O- Ben nu met een nagelborstel en ductape aan de gang geweest om alle kleine grasjes en dingetjes uit het klittenband te krijgen.


Daar heb je hele handige velcroborsteltjes voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:46 



 
Profiel   

Wij hebben een speciale paarden wasmachine dus gooi ze daar regelmatig in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 469 van de 544 [ 13589 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen