[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:39

ElmoVelo schreef:
@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.


CW saddles verkoopt deze geloof ik :-) staat er ook mee op marktplaats.

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:17

Aatrox schreef:
ElmoVelo schreef:
@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.


CW saddles verkoopt deze geloof ik :-) staat er ook mee op marktplaats.


Klopt! Via daar gezien dat ook lemieux dit soort singels maakt, maar helaas de bruine variant en en ben opzoek naar de zwarte.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:30

Ik denk als je hypostore mailt ze hem in het zwart ook voor je willen bestellen.

Bij het gareel en countrymill hangen ook veel springsingels, kort.

Ik vind zelf de flap van de lemieux best klein ogen.

Ik heb zelf een Kentaur Matz singel voor beide paarden.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:36

Den ham is denk ik voor mij net iets te ver voor een oefencross maar Gorssel is wel een goed idee. Ik wacht het even af qua planning omdat er mogelijk wat dingen gaan veranderen voor mijn paard qua pensionstalling en ik wil haar niet over belasten.

Renswoude vond ik altijd fijn qua water, maar idd laatst met die sproeier aan niet meer. Vroeger heb ik ook nog wel bij Lelystad gereden, dat was perfect. Schoon, doorzichtig water. Kon je haast van drinken. :D

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:49

Ja ik dacht ook gelijk aan Renswoude en Oudkarspel, nu je het zegt Snorrewind ook, al hebben ze daar in de L ook een donkere plas (en zetten ze er soms een flinke boomstam voor waar je U tegen zegt in de L)

Tilburg en Schaijk zijn ook fijn qua water, maar geen officiele wedstrijden meer..
en Ede natuurlijk!

Ik vind trainen in bv lunteren alleen al fijn omdat het water daar ook zo donker is. Ze moeten het toch ergens leren... Of in de winter als het bos nat is er doorheen als training :D


Vraagje, wie heeft er in Lisse al eens de L gereden? Heb me in principe L ingeschreven, de B vorig jaar was leuk en ging best goed (op klein dingetje op de afsprong na, maar daar hebben we weer van geleerd haha). Ben benieuwd of het heel veel dikker staat? En de water insprong bij het donkere water daar, gewoon een boomstam? Of staat er meer dan dat? Filmpje op YT zijn allemaal al wat ouder of van andere klasses..

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:25

Aatrox schreef:
Ik denk als je hypostore mailt ze hem in het zwart ook voor je willen bestellen.

Bij het gareel en countrymill hangen ook veel springsingels, kort.

Ik vind zelf de flap van de lemieux best klein ogen.

Ik heb zelf een Kentaur Matz singel voor beide paarden.


Ja ik vond de flap ook klein ogen. Heb via CWsaddles ondernomen dat de zwarte variant nog maar net op de markt is en helaas nog niet leverbaar in Nederland.

Dankjewel ik zal is kijken op de sites!
Klopt het dat je singel al wat ouder is? Kan hem niet vinden op internet

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:14

Klopt, Drunense ruiterhuis bied hem nog wel aan online geloof ik.

Iemand hier tip voor een bruine rugnummerhouder?

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:37

LuffB schreef:
Ja ik dacht ook gelijk aan Renswoude en Oudkarspel, nu je het zegt Snorrewind ook, al hebben ze daar in de L ook een donkere plas (en zetten ze er soms een flinke boomstam voor waar je U tegen zegt in de L)



En dat bosje en watertje (en de boomstam dus ook) is zo donker (vooral als er onweer aankomt :+ ) dat mijn paard te vroeg afging, we beide vielen en ik een pees in m'n schouder had gescheurd :') Wel gevalletje oppassen, maar in zonlicht minder een probleem denk ik hahaha.

Heb echt meer dan 3 maanden niet fatsoenlijk kunnen rijden maar paard was gelukkig oke _/-\o_

Voor de rest leuke wedstrijd trouwens maar heb nu wel een trauma :P

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:53

Bij Snorrewind hebben ze nu een prachtig mooie waterbak in het open veld. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat poeltje in het bosje nog gebruiken in de wedstrijden.

gomir

Berichten: 25539
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:54

Afgelopen wedstrijd kwam de L daar gewoon nog doorheen, hoewel er dit keer een uitsprong was gebouwd en geen insprong.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:12

gomir schreef:
Afgelopen wedstrijd kwam de L daar gewoon nog doorheen, hoewel er dit keer een uitsprong was gebouwd en geen insprong.


Oh dat van mij ging om de boom op de banking als uitsprong! Achja, voor de rest wel een leuke cross!

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:24

Kelan schreef:
Bij Snorrewind hebben ze nu een prachtig mooie waterbak in het open veld. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat poeltje in het bosje nog gebruiken in de wedstrijden.


Hooguit in de klasse L wordt die nog gebruikt. Als tweede waterbak.

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:32

BuenaVista schreef:
Kelan schreef:
Bij Snorrewind hebben ze nu een prachtig mooie waterbak in het open veld. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat poeltje in het bosje nog gebruiken in de wedstrijden.


Hooguit in de klasse L wordt die nog gebruikt. Als tweede waterbak.


Hij is dit jaar bij beide wedstrijden gebruikt als water voor het L. Wedstrijd 1 als insprong, wedstrijd 2 als uitsprong.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:45

Ohja ik was vergeten dat die als bonus erbij komt..
Ik had het inderdaad over de nieuwe waterbak, die is top.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:34

Ik vond oudkarspel, Renswoude, Kronenberg heeft ook super waterbakken, Markelo op die kleine na idd, gorssel vond ik acceptabel, ronostrand is mooi licht, Hattem was redelijk overzichtelijk, Schaijk idd heel mooi, alphen Chaam was wel mooi en helder.
Vind eigenlijk met name potdijk, Bathmen en Hoogenweg rot waterbakken. En een paar mwah zoals rekken een kleine, Gelselaar lag mij gewoon minder

Lisse nog niet geweest

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 02:32

ElmoVelo schreef:
@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.



Ik heb er eentje laten maken bij Hulsebos zadelmakerij voor rond de 200 euro enkele jaren geleden

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:16

annikavolder schreef:
ElmoVelo schreef:
@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.



Ik heb er eentje laten maken bij Hulsebos zadelmakerij voor rond de 200 euro enkele jaren geleden


Ooh wauw helemaal zelf? Ook zelf moeten ontwerpen dan?

Ik de gok genomen voor nu op Equick. Heb zaterdag een les en het weekend erna een oefencross om even weer in het ritme te komen voor de officiële crossen.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:36

ElmoVelo schreef:
@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.



Ik heb er eentje laten maken bij Hulsebos zadelmakerij voor rond de 200 euro enkele jaren geleden[/quote]

Ooh wauw helemaal zelf? Ook zelf moeten ontwerpen dan?

Ik de gok genomen voor nu op Equick. Heb zaterdag een les en het weekend erna een oefencross om even weer in het ritme te komen voor de officiële crossen.[/quote]


nee die kunnen ze gewoon maken naar hun lange singel model flap maar dan in bv 55-60cm

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:42

@annikavolder
Aah zo! Ik dacht al haha.

Ik heb mijn Equick binnen. Had een 60cm besteld. Op de zak staat ook 60, maar op de singel 70.
Wat vinden jullie van de singel? Is hij te lang?

Equick:
Afbeelding

Afbeelding

Huidige singel, Prolite:
Zit normaal 1 gaatje hoger dan op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:03

Vind hem eerder te kort haha

ElmoVelo
Berichten: 178
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:27

paljaslaura schreef:
Vind hem eerder te kort haha


Ja dat kan natuurlijk ook hahah!

Weet je toevallig hoeveel cm er tussen het zadel en de singel hoort? Als je het netjes wilt hebben.

paljaslaura

Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:55

Hand breedte volgens mij, maar je zit hier natuurlijk alweer met meer dekje onder je zweetblad. Maar denk dat als hij verder goed zit dit ook geen kwaad moet kunnen. Hij lijkt wel goed om z'n oksel te vallen

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 18:39

Ik vind hem té kort eigenlijk..

gomir

Berichten: 25539
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:29

Ik vind hem prima zitten eigenlijk.
Mijn zadelmaker heeft bij mijn paard bij het dressuurzadel de singel ook zo aangemeten.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:45

ik vind je ouder mooier zitten ook omdat mooier gevormd is hahah