[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:01

Ik heb mij helaas uit moeten schrijven. Na Alphen-Chaam is een mini mokplekje mega verspreid, da er zelfs bij gehad omdat het been flink dik was en ze iets verhoging had.

Zitten nu weer in een stijgende lijn, dus ik ga er vanaf vandaag weer een beetje oppakken. Ben wel al een tijdje aan het longeren, dat ging goed.

Ik zit er wel over na te denken om foto’s te gaan maken, aangezien ik vrij had genomen en het niet zo ver is

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:34


Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:06

Jeetje LiannePuthzy wat moet je zijn geschrokken, het ziet er heftig uit.

Ik start zondag in de klasse L in Oudkarspel. Ik ga ook vrijdag of zaterdag al even de cross verkennen.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:05

Voorlopig niets gepland tot 13 augustus.
Dan gaan we in Ophemert starten.

Maand juni zit vol met carrousel wedstrijden en hoop in juli nog iets te vinden.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:31

Oef, dan schrik je wel even zeg, als ze zo lopen!

Ik heb Ophemert opgegeven ook. Twijfel nog over oefenrondje L in Schaijk, Ede en Renswoude. Een cross rijden lukt ons wel, ik zou wat meer op springen moeten focussen dus wellicht nog een keer een springwedstrijd tussendoor.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:37

LiannePuthzy schreef:
Ik heb mij ook moeten uitschrijven, paard kwam 2 weken terug zo de paddock uit
https://youtube.com/shorts/7CcJxZ4QiB4?feature=share
Goddank alleen een spier verrekt, vandaag weer gereden, maar sla aankomend weekend nog over


Oei dat is idd echt schrikken, gelukkig een verrekking dat gaat weer over.

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:43

Theeglas schreef:
Jeetje LiannePuthzy wat moet je zijn geschrokken, het ziet er heftig uit.

Ik start zondag in de klasse L in Oudkarspel. Ik ga ook vrijdag of zaterdag al even de cross verkennen.


Ja ik was even bang dat het gebroken was

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:37

Wij rijden zaterdag mee in de BB bij Beukers. Vorig jaar zijn we met crossen begonnen en ze vind het nog moeilijk om bij de groep weg te gaan. In een bos hebben we hier geen problemen mee maar bij Beukers is het natuurlijk een groot grasveld dus ik ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:51

Ik rij zaterdag mee in Oudkarspel in de B zonder dressuur

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:04

Gisteren bij Vonk event gestart. Eerste wedstrijd van het seizoen voor ons. En meteen de lat hoog gelegd en meteen ons M debuut gemaakt :+ dit is voor ons namelijk bekend terrein en de meeste hindernissen hebben we al eens in de training gesprongen. Dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint :Y)

Dressuur ging erg fijn (ondanks dat we ineens een kwartier eerder moesten starten en dus maar 10 min hadden losgeroerde). Helaas erg strenge jury maar toch nog een nette 189 punt.

Door naar het springen. Losspringen ging super. Ook het parcours liep erg fijn. Mooi ritme goede afstanden, en toch 4 balken… denk dat Jolliana niet helemaal in de gaten had dat het hoger dan anders stond := erg spannend vond ik het wel. Want met 5 balken mag je de cross niet meer in. En ik moest nog 3 hindernissen toen er al 4 balken waren gevallen.
Maar het bleven er gelukkig 4 en dus mochten we wel de cross in!

Nou en dat is haar spel hoor! Ze stond vanaf hindernis 1 al helemaal aan. Niks was te gek. Ze pakte zo goed aan! En dus foutloos aan de finish ! :):) *\o/* Zo trots! :#

Afbeelding
Afbeelding
Ze nam echt een mega sprong over deze dikke boom :+
Afbeelding

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:47

Super Jes!
Snap dat het wel even spannend werd aan het einde van het springparcours!
Met 5 balken mag je trouwens ook nog crossen hoor, bij meer dan 20 (hindernis)strafpunten houdt het op.
Je kunt alleen bij meer dan 12 strafpunten in het springen geen winstpunten meer halen, maar met 4 of 5 balken mag je dus nog wel gewoon van start in het volgende onderdeel.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:15

Jammer van het springen, maar ziet er super gaaf uit! Echt stoer!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:13

gomir schreef:
Super Jes!
Snap dat het wel even spannend werd aan het einde van het springparcours!
Met 5 balken mag je trouwens ook nog crossen hoor, bij meer dan 20 (hindernis)strafpunten houdt het op.
Je kunt alleen bij meer dan 12 strafpunten in het springen geen winstpunten meer halen, maar met 4 of 5 balken mag je dus nog wel gewoon van start in het volgende onderdeel.


Ik heb gister nog in het reglement gekeken maar vanaf 20 strafpunten (5 balken x 4 strafpunten = 20) ben je echt uitgesloten om de cross in te mogen. Van 13 tot 19 strafpunten mag je wel de cross in maar kom je idd niet meer in aanmerking voor winstpunten :)

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:25

Ik dacht altijd dat het vanaf 20 was in de zin van meer dan 20, dus 20 = wel mogen crossen, 21 (of meer) = uitsluiting. Hoe dan ook gefeliciteerd met je foutloze cross :)

Edit. Opgezocht, KNHS zegt:

Citaat:
Een combinatie, die 13 tot en met 20 strafpunten (exclusief tijdsoverschrijding) behaalt in het onderdeel springen, mag wel door naar het volgende wedstrijdonderdeel (de cross), maar komt niet in aanmerking om winstpunten te halen.


Maar nu voel ik me weer erg blond, als het excl. tijdoverschrijding is mag je bij bijvoorbeeld 20 punten + 3 voor tijd nog steeds door? :o?

En nu gaat mijn mierenneukmodus al helemaal aan := in gewoon springen wordt je tegenwoordig meteen uitgesloten bij 20 strafpunten ongeacht de reden. Onderdeel springen in de eventing valt onder KNHS wedstrijdreglement springen toch? Hoezo mag je dan volgens SGW reglement wel crossen met 20 strafpunten als je blijkbaar al uitgesloten hoort te zijn? Of is die regel dan toch niet van toepassing?

help :')

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:05

In mijn reglement staat er ook meer dan 20 strafpunten excl tijdstrafpunten en zo jureer ik het ook altijd. Dus als dat niet klopt hebben er bij mij al best weleens combinaties mazzel gehad :+
Die regel in het springen is idd per 1-4 ingegaan (is ook excl tijdstrafpunten, want die weet je pas aan de finish ;) ), het eventingreglement gaat altijd per 1-3 in. Het kan dus best zijn dat ze dat komend jaar gelijktrekken en dat je dan dus met meer dan 16 niet meer de cross in mag (omdat je bij 20 niet meer verder mag rijden). Maar zo staat het er voor dit jaar nog niet dus nu mag het nog.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:33

Thanks duidelijk :)

Nog steeds niet super logisch IMO maar nu snap ik tenminste hoe het op papier in elkaar zit. Waarschijnlijk gaan ze het volgend jaar gelijktrekken inderdaad, want onderbouwing was paardenwelzijn enz en ja dat moet even zwaar wegen in beide disciplines.

Die nieuwe regel vind ik persoonlijk best flauw moet ik zeggen, ze hadden beter uitsluitingen kunnen geven bij gevaarlijk/onverantwoord rijden ipv puur op aantal balken afstraffen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:48

jesss_amigo schreef:
Gisteren bij Vonk event gestart. Eerste wedstrijd van het seizoen voor ons. En meteen de lat hoog gelegd en meteen ons M debuut gemaakt :+ dit is voor ons namelijk bekend terrein en de meeste hindernissen hebben we al eens in de training gesprongen. Dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint :Y)

Dressuur ging erg fijn (ondanks dat we ineens een kwartier eerder moesten starten en dus maar 10 min hadden losgeroerde). Helaas erg strenge jury maar toch nog een nette 189 punt.

Door naar het springen. Losspringen ging super. Ook het parcours liep erg fijn. Mooi ritme goede afstanden, en toch 4 balken… denk dat Jolliana niet helemaal in de gaten had dat het hoger dan anders stond := erg spannend vond ik het wel. Want met 5 balken mag je de cross niet meer in. En ik moest nog 3 hindernissen toen er al 4 balken waren gevallen.
Maar het bleven er gelukkig 4 en dus mochten we wel de cross in!

Nou en dat is haar spel hoor! Ze stond vanaf hindernis 1 al helemaal aan. Niks was te gek. Ze pakte zo goed aan! En dus foutloos aan de finish ! :):) *\o/* Zo trots! :#

[ [url=m/SoGw4E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f09v0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze nam echt een mega sprong over deze dikke boom :+
[ [url=m/OgTHqT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat gaaaf die laatste foto! Zo te horen mag je heel trots zijn :D

In mijn agenda stond dat je vanaf vandaag kon opgeven voor de cross in Renswoude in juli, maar ik vind hem nu bij KNHS niet meer terug.. Iemand die hier toevallig meer over weet?

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:49

Silenna schreef:
jesss_amigo schreef:
Gisteren bij Vonk event gestart. Eerste wedstrijd van het seizoen voor ons. En meteen de lat hoog gelegd en meteen ons M debuut gemaakt :+ dit is voor ons namelijk bekend terrein en de meeste hindernissen hebben we al eens in de training gesprongen. Dus ik dacht wie niet waagt wie niet wint :Y)

Dressuur ging erg fijn (ondanks dat we ineens een kwartier eerder moesten starten en dus maar 10 min hadden losgeroerde). Helaas erg strenge jury maar toch nog een nette 189 punt.

Door naar het springen. Losspringen ging super. Ook het parcours liep erg fijn. Mooi ritme goede afstanden, en toch 4 balken… denk dat Jolliana niet helemaal in de gaten had dat het hoger dan anders stond := erg spannend vond ik het wel. Want met 5 balken mag je de cross niet meer in. En ik moest nog 3 hindernissen toen er al 4 balken waren gevallen.
Maar het bleven er gelukkig 4 en dus mochten we wel de cross in!

Nou en dat is haar spel hoor! Ze stond vanaf hindernis 1 al helemaal aan. Niks was te gek. Ze pakte zo goed aan! En dus foutloos aan de finish ! :):) *\o/* Zo trots! :#

[ [url=m/SoGw4E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f09v0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze nam echt een mega sprong over deze dikke boom :+
[ [url=m/OgTHqT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat gaaaf die laatste foto! Zo te horen mag je heel trots zijn :D

In mijn agenda stond dat je vanaf vandaag kon opgeven voor de cross in Renswoude in juli, maar ik vind hem nu bij KNHS niet meer terug.. Iemand die hier toevallig meer over weet?


Ik zie m inderdaad ook niet meer staan, ik zie sowieso nog maar weinig cross activiteiten bij de schalm voorbij komen

baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:06

Ik ben dus niet de enige die het is opgevallen :+

Had me nog zo verheugd om daar een keer te kunnen starten |(

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:26

Ja, eerst stond Renswoude wel op de KNHS kalender, trouwens nog steeds op de eventingkalender van de KNHS....ik heb ze een mail gestuurd met de vraag hoe het zit, maar krijg geen antwoord.

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:21

baukiiee schreef:
Ik ben dus niet de enige die het is opgevallen :+

Had me nog zo verheugd om daar een keer te kunnen starten |(


Ja ik ook, volgens vele in mijn omgeving een leuk terrein om te starten, en ook 1 van de weinige terreinen die nog redelijk dichtbij liggen voor mij

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:52

Status staat ook op geannuleerd ik knhs voor Renswoude.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:49

Fly_high schreef:
Thanks duidelijk :)

Nog steeds niet super logisch IMO maar nu snap ik tenminste hoe het op papier in elkaar zit. Waarschijnlijk gaan ze het volgend jaar gelijktrekken inderdaad, want onderbouwing was paardenwelzijn enz en ja dat moet even zwaar wegen in beide disciplines.

Die nieuwe regel vind ik persoonlijk best flauw moet ik zeggen, ze hadden beter uitsluitingen kunnen geven bij gevaarlijk/onverantwoord rijden ipv puur op aantal balken afstraffen.


Aan de andere kant heb je bij 5 af niets meer te winnen in de springsport en dan loopt er echt iets niet lekker. En met 2 weigeringen en 2 eraf gaat het ritme vaak ook niet meer komen. Hoewel ik zelf wel graag combinaties met een positief gevoel af zie sluiten, dus aan de bel gaan hangen bij die laatste fout vind ik gevoelsmatig niet altijd de beste optie. Dan gaan ze dus altijd met een fout de ring uit (maar voorkom je anderzijds natuurlijk wel dat het paard er nog 3 aan de benen krijgt).

De discussie wanneer iets gevaarlijk/onverantwoord is wil ik liever niet te vaak voeren als jury. Die optie hebben we altijd al gehad, maar dat geeft zo'n gezeur dat je in de praktijk ziet dat het wel heel bont moet zijn voordat iemand om die reden uitgesloten wordt. Dat gaat het paardenwelzijn dus ook niet verbeteren.

Wat jammer van Renswoude zeg! Ik kwam daar graag hoewel het voor ons wel een eind rijden is.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:41

gomir ik bedoelde meer dat je met wat meer algemene regel ook mensen zou kunnen uitsluiten nog voordat ze aan die 20 punten komen maar het al wel duidelijk is dat het niet meer goed komt.

Maar ik kan me ook zeker voorstellen dat je als jury er niet op zit te wachten, al dat gezeik en urenlange discussies of het nou echt ZO erg was. En 20 punten is 20 punten, geen discussie mogelijk.

Jammer dat Renswoude niet doorgaat

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 13:07

Die mogelijkheid is er dus al, want dierenwelzijn moet altijd voorop staan.
Maar tot op olympisch niveau aan toe wordt daar vrijwel geen gebruik van gemaakt. Ik zie dat ene paard nog spartelen en herhaaldelijk midden in de de hindernis landen. Die ruiter reed gewoon door en de jury vond zelfs dat geen reden om te bellen, volgens mij lagen ze uiteindelijk samen op de grond en was dat de reden van uitsluiting.