[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:42

Als het om de hoek was dan zou ik ook van te voren gaan verkennen, maar het is zonder trailer al iets meer dan anderhalf uur :')

Filmpjes van de route is altijd leuk!

Ik ga zondag rond half 6 die kant op, had aangevraagd als een van de laatste te mogen starten dus heb daar een beetje mazzel.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:18

Ik heb bijna 3 uur tussen de dressuur en springen zitten dus ga ertussen wel lekker cross lopen of fietsen! Maar ben benieuwd naar de previews.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 19:26

Wij gaan morgen naar Markelo Potdijk. L paarden. Vandaag al even gelopen, ziet er super netjes uit. Wel eentje waar je kalm aan moet doen op de bulten... ppff best een stijl eind naar beneden. Maar super voor elkaar en de bodem is ook nog prima. Voor wie nog meer gaat Succes en veel plezier!

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:23

mocht jij vandaag(zaterdag14) nr. 176 L paarden zijn geweest. stuur me even een berichtje heb je een stukje op film. dat dat je iemand ander was .... :P

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:24

Mijn paard gaat zonder mij naar Markelo morgen. Veulentje heeft dinsdag een beste bok van de merrie opgevangen en heeft nog af en toe hulp nodig met opstaan, durf dus niet de hele dag van huis te gaan.
Gelukkig wel vervoer kunnen vinden voor Gupje dus die kan toch zijn eerste cross van dit seizoen gewoon lopen. Ben benieuwd hoe hij gaat!

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:39

Ik hoop dat het bij jullie beter ging dan bij mij :+

Die van mij is hengstig en had de kop er verkeerd op staan. Losrijden voor dressuur al heel vervelend, stijgeren, omdraaien en wegspringen. Dacht even dat we achterover zouden gaan… in de proef zat ik echt op een bommetje, na de stap vloog ze weg in rengalop. Daarna nog een aantal keren lomp uit het zadel getrokken en bij afgroeten een keer of 6 gestijgerd. (Oké mag niet klagen, kreeg toch nog 190.5ptn)
Bij springen hoop dat ze wat normaler zou doen. Losspringen was niet fijn, pakte bit en dan geen rem meer naar de hindernis. In het parcours iets rustiger maar toch nog een aantal keren weg trekken en dan de balk eraf schoppen…
De cross in. De normale lompheid in het starthok. Toch eigenlijk fijn van start. Afstanden fijn, goed tempo. Kop stond weer redelijk dacht ik. Kom ik bij de waterinsprong… ze springt en bedenkt zich in de lucht, ik denk dat ze het water toen pas zag. En ze laat zich zo op de hindernis vallen 8)7 ging zacht gelukkig, alleen even een been vast tussen de grondbalk en de boom. Gelukkig niks aan de hand. Maar ze wou er niet meer over. Aantal keren door het water gelopen en toen achter de volgende aan er nog even over gesprongen, niks meer aan de hand… maar er dus wel uit met. 3 stops, heel jammer. Nog wel even door het 2de watertje gedraafd, en dat was dan weer geen probleem.

Ik denk dat wij over 2 weken maar even omzetten naar B. Even wat vertrouwen op doen dat het water je niet bijt

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:53

Ja hier super goed, eerste keer B.
Voor het eerst foutloos springparcours, dus daar al super blij mee…ze voelde echt fijn.

Cross ook foutloos, alleen 2 keer een rechtsomkeert moeten maken omdat ik even de weg “kwijt” was :')

Uiteindelijk 12e geworden

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:20

Jammer cookie! Soms hebben ze hun dag niet en je kan er geen ruin meer van laten maken helaas :P

Melisje_92 schreef:
Ja hier super goed, eerste keer B.
Voor het eerst foutloos springparcours, dus daar al super blij mee…ze voelde echt fijn.

Cross ook foutloos, alleen 2 keer een rechtsomkeert moeten maken omdat ik even de weg “kwijt” was :')

Uiteindelijk 12e geworden


Fijn, gefeliciteerd met je foutloze rondje! Zag jullie nog tegemoet komen en had je nog succes gewenst bij het paadje achter de manege langs.

Ik ben eindelijk weer gestart na 2 jaar een bak ellende te hebben gehad! Gisteravond leek het er even op dat we niet konden starten omdat ie door een vervelend ongelukje een flapje los had onder z'n tong -O- (wel weer precies ons geluk van de afgelopen 2 jaar samengevat in 1 gebeurtenis :Y) ) maar vanochtend op stal alles goed, geen reactie op het bit dus ben op hoop van zegen die kant op gereden. En beide foutloos! *\o/* en dat na 2 jaar niks gezien te hebben, heeeeel blij mee. Cross 13 seconden buiten de tijd, maar gezien z'n verleden met luchtwegproblemen ging ik echt op safe en zn hartslag gaf gelukkig aan dat we de volgende keer weer kunnen pushen als vanouds! Echt enorm dankbaar dat we weer lekker op pad gaan, het gevoel wat hij gaf was echt mega gaaf en het ging allemaal zo makkelijk <3

Over 2 weken gaan we snorrewind weer L starten want zit al op de 20+ winstpunten in de B volgens mij :+ maar durfde het na 2 jaar niet helemaal aan om direct L te starten ondanks dat we dat al eens gedaan hebben.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:52

Super goed beide! :D

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:22

Wat fijn Elsea en Melisje!

Mijn gupje had bij de dressuur wat last van twee ruzieende vogels in de bosjes bij A en dat deed de punten geen goed :+ Wel foutloos gesprongen en in de cross alleen een stop op de piano. Afsprongen wil hij graag nog even taxeren, maar nu met dat boompje erop kon ze hem niet doordrukken en moest ze even opnieuw aanrijden, toen deed hij het super. Water helemaal geen problemen en ook minder last van het publiek in tweede helft van de cross dus ze gaan mooi verder met kilometers maken.
Volgende week Oudkarspel, dan kan ik zelf ook weer mee gelukkig!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:23

Ik kan echt niet wachten om weer van start te gaan na het lezen van jullie verhalen!
Ik ga volgende week van start in Oudkarspel in de klasse L.

Even een vraagje tussendoor: gebruiken jullie koelingsgel of klei na de cross? en zo ja welke. Zelf denk ik dat klei beter koelt maar is dat ook zo?

Vorig seizoen gebruikte ik gel namelijk. Wat prima ging hoor, heb niks gemerkt aan der na de wedstrijden aan spierpijn of andere dingen, maar wil der graag een zo'n goed mogelijke naverzorging geven

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:23

Lekker bezig hierboven, jammer Cookie!

Wij gingen hier niet zo lekker als gehoopt, 3 weigeringen waarvan 2 echt onnodig, maar meneer was zo niet met mijn aanwijzingen bezig en dan staat er ineens een sprong voor je neus..

Sommige lijntjes sprong die dan weer super of de dikke sprongen..

Water wel weer een dingetje, krijg dan ook gewoon geen reactie op mijn been of zelfs zweep om hem voorruit te krijgen.. En in de training doet die alles in galop, erin, eruit, eroverheen en erin, noem het maar op..

Vond hem wel enorm pittig staan verder in de L in ieder geval en ook op die motorbaan omhoog en omlaag.. dat kent die van mij niet, helaas liep die dus bij de nakeuring ook niet lekker en hierom gediskwalificeerd.. ik denk dat ik daar iets te veel van hem heb gevraagd.. en met die temperaturen, pff... ik start over 2 weken in Markelo, laat die L wel staan, mocht dat ook niet helemaal lekker gaan dan misschien weer even een B ergens meepakken.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:37

Mijn amazone zei ook al dat het dikker stond dan vorig jaar het L in Markelo. Terwijl het toen ook nog NK was voor de ponys.

Ik gebruik niets voor de naverzorging, gewoon goed uitdraven en uitstappen. En bij voorkeur doe ik ze er als ik thuiskom nog even uit in de wei/paddock, maar dit zit er vandaag niet meer in, want ik kan gup rond kwart over 8 weer ophalen en dan zijn we tegen 9 uur weer thuis. Dan zal hij het ook wel geloven voor vandaag, want vanmorgen om 5.15 uur reden we weg :=

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:41

Ik vond de L echt een geweldig parcours! Lekker uitdagend en vrij technisch met al die smalletjes. Scheet hem drie kleuren van te voren maar was bij ons nergens voor nodig. We waren dubbel foutloos binnen de tijd, maar hadden de dressuur verknald :+ uiteindelijk 8ste!

Goed gedaan allemaal! Gaan jullie ook Vinkega in Juni? Voor ons de eerste keer Noordelijke Kampioenschappen die niet in Norg is!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:12

gomir schreef:
Mijn amazone zei ook al dat het dikker stond dan vorig jaar het L in Markelo. Terwijl het toen ook nog NK was voor de ponys.

Ik gebruik niets voor de naverzorging, gewoon goed uitdraven en uitstappen. En bij voorkeur doe ik ze er als ik thuiskom nog even uit in de wei/paddock, maar dit zit er vandaag niet meer in, want ik kan gup rond kwart over 8 weer ophalen en dan zijn we tegen 9 uur weer thuis. Dan zal hij het ook wel geloven voor vandaag, want vanmorgen om 5.15 uur reden we weg :=


De mijne staat nu 24/7 in de wei dus dat is sowieso wel fijn! :D

JusticeJ schreef:
Ik vond de L echt een geweldig parcours! Lekker uitdagend en vrij technisch met al die smalletjes. Scheet hem drie kleuren van te voren maar was bij ons nergens voor nodig. We waren dubbel foutloos binnen de tijd, maar hadden de dressuur verknald :+ uiteindelijk 8ste!

Goed gedaan allemaal! Gaan jullie ook Vinkega in Juni? Voor ons de eerste keer Noordelijke Kampioenschappen die niet in Norg is!


Ik start ook in Vinkega! Op de zondag in de L

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:25

JusticeJ schreef:
Ik vond de L echt een geweldig parcours! Lekker uitdagend en vrij technisch met al die smalletjes. Scheet hem drie kleuren van te voren maar was bij ons nergens voor nodig. We waren dubbel foutloos binnen de tijd, maar hadden de dressuur verknald :+ uiteindelijk 8ste!

Goed gedaan allemaal! Gaan jullie ook Vinkega in Juni? Voor ons de eerste keer Noordelijke Kampioenschappen die niet in Norg is!


Ik bedoelde het ook niet negatief hoor, het was een mooie uitdaging voor de seizoensstart en het stond ook niet oneerlijk ofzo als ik het zo hoorde. Alleen wel net wat pittiger, met bijv. boompjes op de afsprongen en een dikkere boom voor het water waardoor ze het pas in de lucht zagen.

Wij zijn ook van de partij in Vinkega! Ik ben er zaterdag als jury bij het springen (was toch geen BB :+ ) en zondag doet gup mee in het L.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:55

Vandaag L gereden in Markelo. Als 6e geeindigd.Lekker chill gereden, rij pas weer zelf ivm hand die in de kreukels lag. Vond hem pittig voor de L zeker voor aan het begin van het seizoen, was meer een M dan een L, maar wel te doen. Het was super netjes verzorgd! Op naar de volgende

https://youtu.be/G_i44UNSDp8 voor wie het leuk vind hier onze cross. Dressuur en springen staan ook op mijn kanaal

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:32

Iemand nog andere tips voor beschermers in het bruin?

Ik had die van Dalmar in het zwart natuurlijk, bleven altijd keurig zitten. Nu heb ik een set van PEI, voor blijft keurig zitten en achter zakt heel snel af.

Zijn er vergelijkbare van Dalmar in het bruin?

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:57

Aatrox schreef:
Iemand nog andere tips voor beschermers in het bruin?

Ik had die van Dalmar in het zwart natuurlijk, bleven altijd keurig zitten. Nu heb ik een set van PEI, voor blijft keurig zitten en achter zakt heel snel af.

Zijn er vergelijkbare van Dalmar in het bruin?


Dalmar verschuift bij veel paarden.En de plaat breek scherp als ze breken. PEI heeft nieuwe, met andere maatvoeringen die heb ik nu ook. Blijft super zitten. En die breken niet die brokken, dus geen scherpen randen meer

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:57

Ik ben erg tevreden over die van Zandona

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:58

Ik heb maat S rondom van PE. Dus de maat kan ook nog wat doen

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:10

Die van Zandona vind ik er dus ook het meest interessant uitzien.

Baal wel want dus net een paar van PEI.. maar ik heb L voor (die blijven keurig zitten) en M achter (voor een paard van dik 176), die zitten verder als gegoten, maar toch schuiven ze enorm tijdens de beweging.. Niet lekker voor het paard.

Hoe is de maatvoering bij Zandona?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:19

En soms zijn benen ook iets gevuld. Na beweging altijd nog een keer na trekken :j

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:19

Volgens mij heb ik M voor L achter, maar denk dat L voor ook wel zou passen…in de lengte sowieso

Paard is 1,68 met niet te smalle benen

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:26

Ik trek ze na het springparcours altijd nog een keertje aan.. maar helaas.

Ik die van die van eQuick ook interessant, niet bruin maargoed.. er is in bruin weinig keus helaas.