[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:03

Wij zijn gister naar Rekken geweest. Vond het een hele leuke en gezellige cross. Dressuur gaat steeds beter en 189,5 punt, ondanks dat ik twee oefeningen niet goed kon laten zien omdat ze ‘schrok’ van bijtende paraplu’s en daardoor tweemaal omdraaide tijdens de galop onderdelen :=

Springen foutloos met iets tijdsoverschrijding en in de cross een stop op hindernis 2. Ze kwam weer heel moeilijk weg van de start. Verder overal rechtdoor kunnen rijden zonder alternatief.

Zag veel paarden moeilijk wegkomen bij de start, heel veel stops op de eerste hindernis.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:32

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten en prijzen!

Wij waren gisteren ook in Bathmen. Dressuur matigjes. Springen foutloos. En in de cross helaas 1 weigering. Op het huisje voor het water. Was eigenlijk nergens voor nodig. Maar hij had zich daarvoor een keer laten verrassen en doorduwen (op 10), en dat kan altijd maar een keer bij hem. :o

Ik vond het een mooie cross, maar de lijnen voor de B waren soms niet echt logisch. Leek meer voor de L en M gebouwd. Oa. van 4 naar 5. Hoewel dat nog wel te doen was.
Maar bij 10 ging die van mij recht op de M hindernis af (die stond ook veel logischer), terwijl de B dan beetje links iets moest springen. En ook bij 11 (greppel) was het voor het L en M veel mooier aanrijden.

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:11

kamsel schreef:
Ik ben naar Rekken geweest, vond het een hele mooie L cross.
Prachtig terrein, mooi gevarieerd, super bodem.

Helaas zelf 2 weigeringen op de water insprong.
Daar mocht je dit jaar niet even natte voeten halen naast de insprong, andere jaren wel begreep ik. Misschien dat daar fp vandaan komt?



Ja, dat is de reden waar de FP vandaan komen, je kon alleen natte voeten halen als je door de Hindernis van de B ging, wat niet mag en dus gelijk een FP oplevert

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:54

De hindernisjury zei al dat ze de vlaggen dit jaar moesten laten staan van de parcoursbouwer omdat er zoveel gebruik van gemaakt werd. Natte voeten halen mocht nu alleen via de achterkant. (Had ik misschien toch beter gebruik van kunnen maken)

Heb je nog wel goed los kunnen rijden met je 2e paard?

massiemas

Berichten: 395
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:02

Zo te lezen heeft iedereen het seizoen fijn af kunnen sluiten in Bathmen of Rekken, prijswinnaars gefeliciteerd! *\o/*
Hier fijn gereden in Bathmen in de B. Dressuur viel me niet mee door de zware baan, lastig rijden zo, dus erg blij met 202 punten. Daarna foutloos gesprongen en gecrosst. Vond het eerste stuk moeilijk door de zware bodem en bijna een stop op 3, daarna kwam de vaart erin en pakte ze het weer super op. Het lukte ons zelfs om binnen de tijd te blijven en hiermee eerste te worden. Vond het ook een mooie cross met hier en daar wat geslinger, qua hindernissen geen hele gekke dingen gezien. Begin van het seizoen de oefencross gereden met o.a. de greppel dus dat gaf wel vertrouwen. Jammer van het weer, de bodem en het lange wachten op de prijsuitreiking :+

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:57

kamsel schreef:
De hindernisjury zei al dat ze de vlaggen dit jaar moesten laten staan van de parcoursbouwer omdat er zoveel gebruik van gemaakt werd. Natte voeten halen mocht nu alleen via de achterkant. (Had ik misschien toch beter gebruik van kunnen maken)

Heb je nog wel goed los kunnen rijden met je 2e paard?


Was wel heel dicht op elkaar, gelukkig wilde mijn vader mee als extra groom, dus die stond al klaar met de beide paarden. Gelijk overal maar aangegeven dat we ons best doen en dat vingen ze overal wel redelijk goed op. Uiteindelijk alles gered, maar had geen echt geen tijd over, het was afstappen, afgeven voor de dierenarts en weer opstappen op de ander. Maar ik snap het wel, is ook moeilijk plannen als ik er 2 in dezelfde klasse rijd.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:02

Er was ook niet heel veel deelname moet ik zeggen, geloof ik

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:13

Wauw wat een goede resulaten allemaal zo aan het einde van het seizoen!! :D goede afsluiters.

Hier vandaag ook in Bathmen. B zonder dressuur. Heerlijk springrondje met 1 pechbalkje. Cross echt super foutloos!! <3 Vond de bodem vrij pittig en zwaar dus alleen op het weiland lekker gas kunnen geven en in bos rustig aan gedaan, wat dus resulteerde op 35 sec buiten de tijd. Er waren ook maar een relatief klein aantal binnen de tijd dus dat zegt genoeg! Op naar volgend jaar! Ook hopelijk dan maar eens een keertje L!

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:39

Mijn dochter reed haar 2e 'echte' cross na een aantal oefencross te hebben gereden en wij vonden het toch wel pittig. De greppel en een aantal spongen naar beneden met die blubber...
Afbeelding

Ze had 193 in de dressuur en foutloze ronde met springen, maar helaas moest ze de cross met 4 x een weigering verlaten...

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:40

Dit was trouwens in Bathmen

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:47

In december is er een indoor/outdoor cross in Exloo, daar heeft ze zich ook voor ingeschreven. Hopelijk kan ze deze wel uitrijden

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:48

Dat is idd ook een gewaagde keuze voor een 2e cross. Maar mooie ervaring toch! Kan alleen maar leren!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:54

Wat leuk om de verhalen uit Rekken te lezen! Helaas voor mij te ver weg, maar altijd leuk om te lezen dat een cross in de smaakt valt!

Ik kom weer even langs met een vraag... Ik wilde een baby pelhalm 2dehands op mp kopen (dubbelgebroken), maar zie dat die helemaal niet bij de toegestane bitten van de knhs staat. Alleen enkelgebroken of recht.
Ik heb nu een tijdje een bevel trens geprobeerd, maar is het toch ook niet helemaal voor ons. Zag op Agradi wel een rubber ongebroken pelhalm. Maar wat is het effect an rubber eigenlijk? En zou ik beter een ongebroken of een enkel gebroken kunnen proberen? Rijd normaal altijd met een dubbelgebroken trensje, maar heeft eigenlijk niet echt een specifieke reden. :D Dankjewel alvast voor iemand met een antwoord/ervaring :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:06

Waarom wil je een ander bit?
Ik rij standaard met dubbel gebroken water trens. Maar heb er nu 1 die fijn loopt op een knevel dubbel gebroken en ongebroken water trens.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:10

Oh ja dat is ook wel goed om er bij te zetten idd. Thuis kan ik hem prima rijden op een dubbelgebroken watertrens (zowel springen als dressuur), maar op wedstrijd loopt ie gewoon door mijn hulpen heen. Met dubbelgebroken beveltrens gaat het wel wat beter, maar mis nog steeds een stukje controle die ik thuis wel heb..

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:13

Ik ben recentelijk overgestapt naar een ongebroken bustrens voor de dagelijkse gang van zaken (en op dressuur en springwedstrijden) en het bevalt me uitstekend. Toch wel iets om uit te proberen op je paard omdat het sommige echt goed doet (mijne was echt sterk met een gebroken trens tijdens het springen en soms wat stug in de dressuur met een gebroken trens).
In de cross rij ik af en toe met een enkelgebroken pelham (nu steeds vaker met m'n ongebroken trens), is opzich prima maar wel echt een scherp bit voor het gemiddelde paard. Ik zou er gewoon even een paar testen. Kan vaak via Divoza. Die geven ze vaak zo mee voor een week om te kijken. Je moet dan wel het aankoop bedrag betalen maar je mag ze na een week dan terug brengen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:16

Ik ben idd ook bang dat een pelhalm wat te heftig is. Maar wist helemaal niet dat zoiets kan bij Divoza?! Zal ik eens naar vragen :) Thanks!

Edit: ik bedenk me nu dat ik idd wel Sprenger testbitten heb zien hangen bij Divoza. Die zijn wel iets prijzig voor mijn studentenbudget. Of zou dat met andere ook kunnen?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:07

Ik vond een baby pelham wel echt top. Grote was te heftig maar met de baby had ik wel een normalere rem. Dochorse doet ook bitten testen volgens mij. Weet niet of daar baby pelhams bij zitten.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:17

Wat een super resultaten zeg! :D
Kan niet wachten om het crossen volgend jaar meer op te gaan pakken met Juul ;)
aankomend zaterdag hebben we onze 1e officiele wedstrijd dressuur gelijk maar selectie hahah

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:09

DoretteK schreef:
Ik ben idd ook bang dat een pelhalm wat te heftig is. Maar wist helemaal niet dat zoiets kan bij Divoza?! Zal ik eens naar vragen :) Thanks!

Edit: ik bedenk me nu dat ik idd wel Sprenger testbitten heb zien hangen bij Divoza. Die zijn wel iets prijzig voor mijn studentenbudget. Of zou dat met andere ook kunnen?


Zou nog niet gelijk naar een pelham grijpen want ze kunnen daar in het springparcours soms best nog wel is onzeker van worden. Zou die een beetje als laatste redding gebruiken. Ik zou eerst is kijken naar wat scherpere ‘normale’ bitten.

Ik zou misschien ook een keer de ongebroken d trens van Trust proberen (die met het witte mondstuk). Die schijnt vaak fijn te zijn voor wedstrijden. Wel een beetje prijzig. (Ik raad dus sowieso een ongebroken bustrens aan om te proberen)

https://www.agradi.nl/harrys-horse-d-tr ... vmEALw_wcB Deze vond ik persoonlijk ook fijn omdat ze gaan spelen met de koperen rolletjes en daardoor losser worden in de kaak = minder sterk

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:48

Afbeelding
Nog even nagenieten

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:26

Wij genieten ook na! Bezig met de albums, spulletjes helemaal schoon en in het vet en de trailer binnenkort grondig schoonmaken :)
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:15

Wat een leuke foto's allemaal! Wij gaan nu fanatiek aan de gang in het indoor springseizoen en dan volgend SGW seizoen hoop ik er lekker veel mee te pakken officieel! :D

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:28

Wilde ook bezig met de foto’s. Zijn de eerste al niet meer te bestellen....

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:45

Hele gave foto's allemaal! Ik weet niet of ik nog wat ga bestellen, heb niet zo'n heel heftig jaar gehad.

Mijn doel is om volgend jaar minstens 10 oefencrossen te rijden. :Y)
Ik moet gewoon echt meer kilometers maken.