[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:33

LuffB schreef:
Leuk dier Jess! Lekker enthousiast. Kleuren staan jullie goed ook!

Fijn Laura dat als je weer in NL bent je gelijk de teugel weer kan gaan overnemen. Al specifieke wedstrijden in je hoofd?


Nee hangt er ook vanaf hoe we dan samen gaan. Denk dat ik wel even in moet komen na dik 8 maanden amper te hebben gereden haha

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:57

Leuke bruine Cookie! Je bent vorig jaar in de L geeindigd aan je verhaal te horen?

@Elin; dankjewel voor het compliment. Voordeel van met een kleintje tussen de grote starten is dat meer mensen je makkelijk herkennen haha.

@Vosje; je foto is wel heel klein geworden hihi. Maar gaaf hoor met een lusitano de eventing in. Je begint ze langzaam steeds meer buiten de dressuur hekjes te zien. Wordt dit jullie eerste seizoen?

@Cynthia; leuke vos, ziet er als een compact paardje uit of vertekend dat op de foto? Heb je nu trouwens een bruine singel bij een zwart zadel (leuk detail als ik twijfel of jij het bent haha, kan ik altijd even harnachement checken )

@Fly; leuk, nog een power pony in de eventing! Wordt dit jullie eerste seizoen? Ik herken moordrecht op de eerste foto, kom je daar uit de buurt? (voor mij zo'n 25 minuutjes met de auto) Wordt dit jullie eerste officiele seizoen?

@Laura; haha, ja dat was ik even vergeten dat jezelf niet door kan trainen hahah. Om je nu na 8 maanden gelijk weer een cross in te sturen misschien iets teveel van het goede.


Ikzelf vind het momenteel erg lastig om keuzes te maken. Ik wil graag een wp in het Z2 hebben voor ik aan mijn cross seizoen ga beginnen, maar zou eigenlijk ook weer wat meer cross/ spring trainingen moeten doen wil ik een beetje fijn kunnen beginnen aan het seizoen. Het leed dat allround willen zijn heet....
Bedacht me dat ik vorig jaar bij de oefencross in maarsbergen uitgebeld werd in het spring parcours... dus daar mag wel wat extra aandacht heen voor we gaan starten.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 01:45

@LuffB het is Moordrecht op de foto inderdaad, ik had een tijdje terug mijn paard daar om de hoek staan. Inmiddels aan een andere kant van Zuid Holland ;)

Het is door samenhang van leed dat corona en blessures heet inderdaad ons eerste officiële seizoen samen :') maar goed, beter laat dan nog later! Fly is igg klaar voor L alleen ik net wat minder :P

Ik snap trouwens de dilemma's wat betreft het allround willen zijn... Alleen is het bij ons precies omgekeerd := springen doet mijn pony altijd, of het nou balken zijn of crosshindernissen, en oefenen doe ik ook met alle liefde ;) dressuren daarentegen is iets wat me erg dwars zit mogen we naar L willen doorstromen.

Hoe groot is je pony eigenlijk? Ff in jouw profiel gespiekt, leuk beest :)

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:44

Yes ik heb zo’n zin! Dit wordt ons eerste officiële seizoen, want we mogen eindelijk B starten *\o/*

We rijden in verschillende kleuren, maar zijn niet te missen denk ik haha

Afbeelding
Afbeelding

Afhankelijk van hoe het loopt uiteraard is dit mijn lijstje met wat ik wil starten. Chaam sta ik ver op de wachtlijst, dus heb mijn hoop op Maarsbergen

13 maart beemster
1 april maarsbergen
10 april Etten-Leur
25 of 26 juni dijkgatbos, beide dagen B
17 juli renswoude
7 aug geestmerambacht Oudkarspel
4 sept Markelo
2 okt ronostrand
29/30 okt Bathmen

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:18

Gave foto’s allemaal!

@luffb Ja! We zijn op L+7 gestrand. Alleen is haar balans/achterop komen nog niet voldoende in het springen waardoor ze er veel aftrapt helaas… dus wat wpen gemist. Focus ligt nu wat meer op het springen. En we starten het jaar eerst maar weer even in de B op :D
Heel gaaf hoor Z2! Ik snap de struggle van het around haha

Mooi lijstje melis!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:23

Ik wil dit seizoen mijn L debuut gaan maken. Maarsbergen is voor ons de eerste wedstrijd. Daar starten we nog B en dan hopelijk bij clusius event in Oudkarspel ons L debuut maken. Dat is voor ons ook redelijk bekend terrein (thuis wedstrijd zowat)

Vorig weekend daar een oefencross gereden in de L. Voelde erg fijn :D

esje01

Berichten: 4898
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:25

Gisteren fijn getraind in Rijssen.
Het j9nkie nog erg onbesuisd
Dat vraagt meer fine tuning, maar ingeschreven voor Chaam.
De volgende wordt Etten-Leur en verder heb ik nog niet gekeken.
Ons andere paard na een lange blessure weer mee.
Paard blij, dochter blij, coach blij.
Voor hem nog geen planning, maar hopelijk in Varsseveld weer van de partij in de ster.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:45

@ Fly; je moet er zelf net zo klaar voor zijn als je pony, en die L wacht nog wel even op jullie hihi. Ik heb zelf vooral dat ik het op wedstrijd niet voor elkaar krijg, terwijl ik met trainingen/ oefencross gewoon L of M combinaties doe. Maarja alles achter elkaar en met publiek... is nog niet zo makkelijk blijkt maar weer.
Tuck is vorig jaar voor het laatst gemeten als 147 en een beetje.

@Melisje Leuk dier! Is dit toevallig Luna? (Er zijn natuurlijk meer valkjes op de wereld, maar ze doet me bekend voorkomen). Wat is haar stokmaat? Mooi lijstje, aantal wedstrijden wil ik ook wel naar toe.

@Cookie; wel fijn dat het iig niet de cross is die de problemen geeft. Het springen verbeteren is imo toch iets makkelijker dan een paard die twijfelt in de cross. Slim ook om even in de B op te starten, dat zou mijn voorkeur ook zijn. Ik heb vorig jaar wel L gestart, maar ging niet al te best, dus wij gaan eerst weer fijne km maken in de B en misschien BB.

@Jess; ziet er erg gemakkelijk uit, lijkt me een fijn paard om te rijden, mooi oog voor afstanden. Samen de overstap maken in de L moet zeker gaan lukken!

@Esje; fijn dat de training lekker ging. En van sommige dingen die op wedstrijd gebeuren kan je ook alleen maar weer leren. Zo weet ik iemand die met haar jonkie in de bak nog wel eens wat problemen heeft, maar zodra ze gaan crossen en het paard meer te doen krijgt, is het eigenlijk helemaal over. Gekke dieren soms die paarden.

Fijn dat het andere paard weer blessure vrij is! Dat is altijd goed nieuws. En gaaf dat je internationaal rijdt!


Wat betreft het allround zijn, ik merk ook dat omdat ik op een stal sta met 1 20x40 bak waar de hindernissen niet in mogen blijven staan, ik minder snel een sprongetje mee pak, terwijl dit eigenlijk wel gewoon goed zou zijn. Daarnaast heb ik tuck in mede eigendom met mijn zus die hem ook 2 dagen in de week doet, dus dan hou je naast een vrije dag ook minder dagen over om alle disciplines te trainen haha.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:51

Ik moet eerst het trailer probleem met mijn paard oplossen voor ik dit seizoen op pad ga.. paard heeft zóveel stress dat ze na 5 min zeiknat is van het zweet.. Aangezien we in Zuid-Holland zitten is alles voor ons best ver rijden :(

Mocht iemand de gouden tip hebben mag die altijd gemeld worden!

Verder blijf ik jullie avonturen natuurlijk volgen via dit topic :D

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:57

@Sensibel; lastig is dat zeg, voor jou maar ook zeker voor je paard. Ik neem aan dat je er al wat mensen met trailer laad expertise bij hebt gehad? Is het erop lopen zelf ook een probleem of echt het vervoeren waardoor ze gaat zweten?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:36

@jess gaaf filmpje! De L moet wel goed komen!

@luffb, dan denk ik dat wij al kennis hebben gemaakt. Volgens mij was jij voor mij met dressuur in Bathmen in het L toen het zo nat was vorig jaar:D

@esje wat fijn dat de blessure over is !

@sensibel, wat balen! Mijn pony heeft hier ook erg last van. Dat gaat beter als er een vriendje mee is en als we regelmatig gaan. Evt zou je zelfs een knuffel oid op kunnen hangen voor mentale support. En denk aan je rijstijl… wat LuffB ook zegt, anders iemand erbij halen misschien een optie

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:34

@Cookie: Ja klopt, Bathmen deed ik L :D Mijn dressuurscore was erg goed, met springen deed ik balken mikado (ik ging op eens weer heel afwachtend rijdend waardoor ik hem in elke hindernis begroef, arme pony). Cross vond ik bepaalde lijntjes best pittig (ik had niet het puntje voor die dubbele afsprong verwacht, zeker niet in de aanrijdlijn zoals die stond). En hindernis 2 en 4 waren mega hahaha. Maar die sprong hij zonder problemen. Het was het bos in waar hij wat ging spoken op het publiek en blijkbaar was het dakje heel vreemd. Toen nog naar het puntje aangereden, maar ook daar keek hij meer naar het publiek dan naar de hindernis en ben ik gestopt.
Dit jaar dus maar ede proberen in het L :P Dat terrein kent hij, daar staan minder mensen langs de hindernissen te kijken en zijn de lijnen iets minder ingewikkeld haha.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:12

Jammer van de spoken Luff! Ik had zelf meer last van de bodem, paard gleed bij 1 al weg half tegen de hindernis en voelde haar onzeker worden op het veld, dus bij 5 afgegroet en naar huis gegaan.

Ede is fijn idd! Vond ze vorig jaar alleen een nare bocht naar de water insprong hebben. Heel flauw bochtje langs het publiek. Veel paarden keken en stopten daar helaas.
Ik vind zelf Renswoude het fijnst, maar dat komt wss omdat we daar veel trainen :+

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:02

FF bijlezen vanaf de vorige pagina hoor!

Qua bescherming vond ik die van Arma ook interessant maar wel weinig bedekking van het been leek me! Hooks, ook ff kijken dus. Hoe bevallen die HP, die heb je ook nog in leuke kleurtjes toch? PE vind ik enorm mooi ook! Keuzes.. Keuzes..

Alphen Chaam heb ik uit mijn hoofd gehaald, moet met dressuur, enorme wachtlijst en week erop is Maarsbergen volgens mij, hier heb ik me wel voor opgegeven voor die vrijdag zonder dressuur, wij starten dan nog B, ik wil even kijken of we daarna ons L debuut is kunnen gaan bekijken of nog een paar keer B lekker meepakken.

Oefencrossen moet ik ook nog even kijken, veel valt momenteel nog in het indoor seizoen springen waar we fanatiek mee bezig zijn, dus ik denk dat ik die even laat voor wat het is!

Gisteren enorm fijn lesje meegenomen in Lunteren en er staan nog 3 trainingen op de planning (Lunteren, Ede en Rijssen), hier neem ik mijn jonkie ook mee, die mag dan ook is kennis gaan maken met al die cross hindernissen, hij springt enorm graag, wil altijd naar de overkant dus ben heel benieuwd hoe stoer die gaat zijn (of niet natuurlijk _O- ), kijk nog het meeste op dat hij mag/moet gaan leren alleen achter te blijven op de trailer. Springen ken die wel.

@Cookie; Je voelt vanzelf als het kan toch! Ik vind L springen al stoer.

@Vosje, vet cool zo'n Lustino ertussen, kom je goed mee? Power zat denk ik toch!

@Laura, stoer dat je dan meteen weer meedraait, komt vast wel goed toch?

@Elin, ik vind het altijd stoer met een wat kleinere of grote pony, ik rijd op grote paarden en dan vind ik het soms al PFOEE!! Petje af! Leuk dat je weer meekomt, ook nog echt grote ambities of gewoon voor de afwisseling leuk rebij?

@Fly; Dressuur is ook niet mijn hobby hoor, start ik eigenlijk alleen als het moet bij de SGW, oepsie. Ik train het wel braaf 1-2x in de week met lessen! :-)

@Melisje, kleur paard is al niet te missen denk ik! Cool, valt mooi weg zo in het bos, ingebouwde camo :+ Jouw agenda komt redelijk overeen mt die van mij, maar eerst maar is zien waar we mee mogen en kunnen doen en wat uitkomt!

@Jess, knap dat je dat hele parcour in die bak onthoud! Dat houd me tegen om die oefencrossen in die bakken te starten, volgens mij ben ik na sprong 3 dan al compleet verdwaald, ziet er goed uit, ff inkomen en dan doorknallen dus!

@Esje; fijn dat de training goed ging met jonkie! Een eigen goed gevoel is het belangrijkste.

@Sensibel; Oei dat is inderdaad wel een klein detail als je op pad wil he! Er zijn genoeg mensen op de markt die daarbij kunnen helpen denk ik, ik ben niet bekend in jouw regio hiervoor, heb je wel eigen vervoer om dan te oefenen? Al is een andere trailer geprobeerd (2 paards ipv 1,5 of andersom bijv). Zulke kleine dingen kunnen soms zo'n verschil maken!

@Cookie, een knuffel mee als de ander weggaat is wel een goeie, die ga ik gebruiken voor mijn jonkie, die moet dit seizoen ook gaan leren alleen achter te blijven op de trailer, kijk ik stiekem best tegenop..

@Luff: Ede is ook altijd erg vriendelijk voor mensen die dan voor het eerst L willen starten wat ik hoor! Moet dan vast goedkomen toch!

@Cookie, vind ik toch altijd een hele knappe keuze hoor, niet iedereen kan zo omschakelen. Dan is het toch, ben niet voor niks dat hele eind hierheen gereden.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:28

@LuffB dit is idd Luna! Ze meet 1,68

@Aatrox Ja we gaan goed op in de natuur hahah

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:39

Aatrox: ja, die van mij kan echt goed springen en wil graag. Ik krijg wel eens complimenten van onbekenden langs de ring die zich verbazen over zijn goede techniek! Alleen de tijd halen is een probleem, de beentjes zijn niet zo lang...

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:37

Ik haal zelfs de tijd niet met mijn 'joekel', maar dat komt omdat die het spelletje tussen de hindernissen van gas erop nog niet snapt. Die blijft nog wat hangen in het brave galop tempo van het springen. :')

Cioccolato

Berichten: 6615
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:20

Des te meer genieten van de omgeving {:}

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:26

Hij kijkt ook echt niet naar de sprong maar de omgeving ja *-:)

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:13

@LuffB, paardje is niet al te groot en kort. Hij meet nu 1,65 :)



Zadel is heel donkerbruin andere singel komt eraan vind het echt verschikkelijk haha!

Hier zie je zijn bouw een beetje
Afbeelding

Ik heb trouwens Arma beschermers, vind ze niet mega fijn. Achter heb je niet zo'n plaatje en zijn geheel flexibel dus niet echt beschermd. Voor vind ik dan wel weer heel fijn.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:46

@Aatrox, klinkt goed je planning voor trainingen! Hopen dat ie gewoon vet stoer is :Y)
En wat betreft ik en stoer zijn (ben ik namelijk echt niet :+ ), dat komt vooral omdat ik een heel lief paard heb hahaha. Althans met springen. Crossen is ze nog wat groen in maar ze staat nu bij mijn trainer op stal, dus die gaat haar ook een paar x in de cross starten :)

Tijd gaat hier denk ik geen probleem zijn. Joos kan zo hard doortrekken als ze wilt. Lijntje op 6 nam ze even op 4 toen mijn rem kapot was whoops... Maar ben vooral echt heel erg benieuwd hoe ze het 'echte' werk gaat aanpakken. Heb zelf maar 2x een lesje gereden vorig jaar.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:58

Leuk dat er weer wat leven in het topic is!
Na een onwijs rotjaar voor mij en Diego is hij gelukkig weer helemaal op de rit en gaan wij weer in de B starten. Hebben samen L gereden in het seizoen van 2019, daarna kwam Corona en 2021 was hij dus heel ziek. Gelukkig doet hij het weer, we gaan samen lekker starten en zien of/hoe snel we weer L rijden. Ligt er helemaal aan hoe hij het oppakt en hoe stoer ik mij voel haha. Voor degenen die ons nog niet kennen, dit zijn wij in wedstrijdoutfit.
Afbeelding
Afbeelding

We gaan morgen trainen in Ede, dan begin maart trainen in Maarsbergen en dan start ik vrijdag (of misschien nog zaterdag) B in Maarsbergen.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:45

Gisteren weer een indoor cross gereden. Deze stond voor mijn gevoel wel iets pittiger dan die in Oudkarspel. Maar ik hou wel van een uitdaging. Merkte wel wat meer spanning bij Jolliana (hoewel je dat niet terug ziet op film :+ ) Maar ze deed braaf wat ik van der vroeg en als ik het rondje zo terug zie ben ik best tevreden :j

In maart nog de laatste oefencross op zand in Midden-Beemster en dan hopelijk in april van start op Maarsbergen *\o/*


xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:46

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik heb inmiddels de hulp van een deskundige ingeschakeld en hoop dat het (makkelijk) op te lossen is. Overigens denk ik misschien dat het ook een kwestie is van gewoon doen en vaker gaan, kleine stukjes etc. :D

Voor nu sta ik “ingeschreven” voor Maarsbergen.
Maar ik begreep dat er nog niemand definitief geaccepteerd is.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:48

Je kan toch pas vanaf 1 maart opgegeven voor Maarsbergen?