[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:43

vosje2010 schreef:
Ik was zaterdag in Leende: mooie cross, alleen vond ik - en nog een heleboel mensen - de eerste hindernis van de B cross niet erg vriendelijk....snel na de start en aan de max maat. Zou het niet prettiger zijn als er wordt begonnen met een uitnodigende hindernis, zoals bv. in Ede een boomstam of zo'n boomstam met een uitgehold heggetje bovenop? Zijn parcoursbouwers hierop aan te speken en zouden wij als deelnemers hierover ergens een melding van kunnen doen?


Ik zou gewoon de organisatie een berichtje sturen. Die pakken dat vast wel op.
Wij hebben zondag bij hindernis 2 gezeten en dus ook zicht op hindernis één. Er waren toen in alle klasse wel een aantal weigeringen op de eerste hindernis.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:45

vosje2010 schreef:
Ik was zaterdag in Leende: mooie cross, alleen vond ik - en nog een heleboel mensen - de eerste hindernis van de B cross niet erg vriendelijk....snel na de start en aan de max maat. Zou het niet prettiger zijn als er wordt begonnen met een uitnodigende hindernis, zoals bv. in Ede een boomstam of zo'n boomstam met een uitgehold heggetje bovenop? Zijn parcoursbouwers hierop aan te speken en zouden wij als deelnemers hierover ergens een melding van kunnen doen?


Je mag altijd vragen aan de parcoursbouwer waarom hij voor die hindernis heeft gekozen. Als je dat voor het starten van de rubriek doet, dan kan de parcoursbouwer ook zijn plan nog bijstellen.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:36

Zon opstart is nooit fijn. Herken ik nog wel van Norg een keer, poos terug.
Meestal trekken ze wel een leer eruit als er massaal wat van gezegd wordt. Altijd eben laten horen. Mensen leren constant :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:44

Cioccolato schreef:
Zon opstart is nooit fijn. Herken ik nog wel van Norg een keer, poos terug.
Meestal trekken ze wel een leer eruit als er massaal wat van gezegd wordt. Altijd eben laten horen. Mensen leren constant :j

Klopt, Norg stond ook een dikke kist kort op de start en je moest vlak er voor nog een krap bochtje nemen. Gingen heel veel mensen op uit toen. Maargoed Norg was sowieso een redelijk slagveld geweest dat jaar :o

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:58

Ik denk dat er een redelij grote kans is dat norg nu wel een tikje vriendelijker wordt gebouwd :))

Was mijn ervaring met Markelo Potdijj ook. Ooooh die heeft een jaar me toch een cross neer gezet.. jaar erop 10x beter te doen.
Maar goed. Je moet feedback krijgen wil je weten dat deelnemers het anders zouden willen zien. En dat kunnen filteren. Maar moet je het in eerste instantie wel krijgen

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:14

Je zou ze altijd een berichtje op fb kunnen sturen, vlgm niet de beroerdste mensen en dit is pas de derde jaar dat ze überhaupt eventing organiseren heb ik mij laten vertellen dus zijn nog lerende zeg maar. Denk dat ze feedback best wel waarderen.


Ik vond de eerste hindernis ook best flink voor een eerste hindernis haha. Meestal hebben we altijd even tijd nodig om opgang te komen maar nu zaten we er gelijk in dat is mijn geluk geweest anders was ik slingerend naar hindernis een gegaan :Y)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:52

vosje2010 schreef:
Ik was zaterdag in Leende: mooie cross, alleen vond ik - en nog een heleboel mensen - de eerste hindernis van de B cross niet erg vriendelijk....snel na de start en aan de max maat. Zou het niet prettiger zijn als er wordt begonnen met een uitnodigende hindernis, zoals bv. in Ede een boomstam of zo'n boomstam met een uitgehold heggetje bovenop? Zijn parcoursbouwers hierop aan te speken en zouden wij als deelnemers hierover ergens een melding van kunnen doen?


Dat ben ik wel met je eens. 1 was een dikke hindernis. Voor mijn gevoel niet te dicht op de start maar geen vriendelijke inkomer. Voor de rest een leuke gevarieerde cross. Ik heb hem wel in gedachten voor een eventueel L debuut wat ik zo zag staan. Zou nog een op/afsprong in mogen om hem completer te maken. Gezellige sfeer ook, er waren veel bekenden :)
Ik heb trouwens nog nooit zoveel fotografen gezien trouwens. Bij elke hindernis zat wel iemand.

Hopelijk zetten ze vandaag de uitslagen online, die hebben wij niet afgewacht.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:56

Ik heb vrijdagavond nog met iemand van de manege waarbij het georganiseerd is en zelf ook mee bouwt en rijd gesproken.
Daar ook mijn ongenoegen geuit over de 1e hindernis die ik vooral voor de B paarden combinaties echt niet fair gebouwd en geplaatst vond.
Hij gaf aan dit ook te vinden en dit ook duidelijk aan de parcoursbouwer en zijn zoon aangegeven te hebben maar dat ze hier niets mee wouden doen. Hoorde van nog iemand anders dat de parcoursbouwer er wel om bekend staat om pittig te bouwen.
Maar dit nog kenbaar maken kan nooit kwaad lijkt me?

Fijn dat het zo goed ging Cookie2222 :D

Jammer van de balkjes jesss_amigo! Maar top dat de cross wel zo lekker ging!


Hier ging de dressuur niet zo geweldig. Paard stond met opzadelen steeds in te dutten en leek niet helemaal fit. Kregen 200,5 punt. Besloten te kijken hoe ze zou reageren en voelen met springen en van daar uit te kijken. Toen was ze weer helemaal wakker haha. Alle balken laten liggen.
Met losspringen voor de cross voelde ze goed en liet zich simpel na de 'dikke' hindernis rijden. Gaf vertrouwen om toch te starten *\o/*
Echt enorm genoten het eerste deel! Ze sprong gretig en kon tussendoor goed tempo maken zonder controle te verliezen.
Helaas toch 2 stops bij de trakhener. Mijn andere houding momenteel ziet er niet zo denderend uit maar heeft er wel voor gezorgd dat ik toch net bleef zitten!
Bij de 3e poging een kleine aanmoediging met zweepje gebruikt en toen ging ze er toch over :D
Bij de dubbel op het grasveld na de greppel nam de de controle even over, stijlpunten zijn daar ook niet zo best :+ maar op de laatste 2 hindernissen weer controle gehad.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:31

Jammer van de trackener pattypaard! Fijn dat het verder goed ging. Had je de stijlpunten afgewacht? Of staat de uitslag er al op?

Ik vond er meerdere echt flink staan, nummer 1-3 en 8 die haag het weiland op zeg maar. Was blij dat ik geen L had opgegeven.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:35

Ik heb een PB naar de organisatie gestuurd en die reageerde daar heel goed op. Ze gaan het meenemen in de evaluatie. Als ze het niet weten kunnen ze er ook niks van leren! Als genoeg mensen van zich laten horen wordt er vast wel wat mee gedaan.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:11

Seizoen is denk ik weer over voor ons. 2 maanden op rust, vanwege peesblessure bij de aanhechting van de tussenpees. Als alles goed gaat daarna weer opbouwen.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:06


funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:00

MarChak schreef:
Oefencross Chaam 24-25 juli
Op het eigen terrein van de Trouwe Kameraden.
Zaterdag 24 juli - 80 cm
Zondag 25 juli - 60 cm


Is het open voor publiek? Ik zou graag willen komen kijken en volgend jaar mee komen doen!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:22

Cioccolato schreef:
Ik denk dat er een redelij grote kans is dat norg nu wel een tikje vriendelijker wordt gebouwd :))

Was mijn ervaring met Markelo Potdijj ook. Ooooh die heeft een jaar me toch een cross neer gezet.. jaar erop 10x beter te doen.
Maar goed. Je moet feedback krijgen wil je weten dat deelnemers het anders zouden willen zien. En dat kunnen filteren. Maar moet je het in eerste instantie wel krijgen


Ik ben ook echt heeeeel benieuwd wat Norg gaat doen dit jaar. Iig een nieuwe route en ik weet ook dat dit het laatste jaar van de huidige parcoursbouwer is, dus misschien pakt hij ook wel uit :+

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:00

funnypony11 schreef:
MarChak schreef:
Oefencross Chaam 24-25 juli
Op het eigen terrein van de Trouwe Kameraden.
Zaterdag 24 juli - 80 cm
Zondag 25 juli - 60 cm


Is het open voor publiek? Ik zou graag willen komen kijken en volgend jaar mee komen doen!

Hou daarvoor even de fb pagina e/o website in de gaten. Denk het wel, als er niet weer strengere regels komen.

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:49

Weten jullie of Maarsbergen Horse Trials open is voor publiek? Ik wil graag met een vriendin dit weekend even kijken maar kan op de website geen concrete info vinden…

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:52

Weten jullie leuke officiële crossen in de B die de moeite waard zijn om een eind voor te rijden?
Wij wonen in Limburg. Zou met andere mensen wel een keer ergens verder weg heen willen gaan en daar dan een weekend weg van maken maar dan is het ook zo leuk als het ook een leuk gebeuren is :P
En ook mogelijkheden voor overnachting(en) wellicht?

Markelo de moeite waard? (+/- 2,5 uur rijden)

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:58

manolito10 schreef:
Weten jullie of Maarsbergen Horse Trials open is voor publiek? Ik wil graag met een vriendin dit weekend even kijken maar kan op de website geen concrete info vinden…


Nee is het nog niet.

Over de leuke B wedstrijden:
Markelo (beide) zijn niet hele grote evenementen maar wel leuk. Ik zou eerder dan Gelselaar zeggen, die heeft nog wel eens een paar stands. Verder blijf ik Texel tof vinden icm het strand. De cross zelf is niet heel bijzonder maar wel leuk.
Oud karspel vind ik een mooie locatie.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:26

Cookie2222 schreef:
Jammer van de trackener pattypaard! Fijn dat het verder goed ging. Had je de stijlpunten afgewacht? Of staat de uitslag er al op?

Ik vond er meerdere echt flink staan, nummer 1-3 en 8 die haag het weiland op zeg maar. Was blij dat ik geen L had opgegeven.


1 en 3 vond ik idd ook flink staan. En 7 vond ik ook best flink/breed. 8 vond ik dan wel weer mee vallen. Maar die hebben we al 2 x eerder gesprongen dus dat is dan ook al anders.

@Cioccolato; Texel leek mij ook heel tof!! Deze is helaas geannuleerd voor dit jaar.. Gerselaar en Oud Karpsel gaan we ook even bekijken, dankje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:31

Er is wel een livestream van Maarsbergen.

Darragh
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:17

https://inbeeld.tv

Gisteren en vandaag al gekeken als afleiding bij het werken.

Overigens staat op de website van de organisatie het volgende:
Landgoed Maarsbergen blijft tijdens Maarsbergen Horse Trials helaas gesloten voor grote groepen publiek. Er zijn geen parkeermogelijkheden voor bezoekers! Passanten te voet/op de fiets kunnen op het voorterrein in het cateringdorp wel terecht voor koffie & lekkers to go.

Redelijk onduidelijk: wat zijn grote groepen publiek? Als je met twee personen komt, is het dan wel toegankelijk. Daarnaast is het voor mij ook onduidelijk wat het voorterrein is. Zie je dan wel iets van de wedstrijden?

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:35

Ja ik vond het ook onduidelijk. Ik zag ook dat een bedrijf dat er met een kraampje staat, een soort uitnodiging plaatste om langs te komen. Dat lijkt voor mij alsof het wel toegankelijk is …

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:47

Gelselaar is heel leuk, mooie cross en gezellig terrein. Barchem is de mooist aangeklede cross die ik ken, wel best lastig vooral het donkere water in het bosje. Bathmen staat voor dit jaar op mijn lijstje, gaat die door?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:09

Volgens mij is her gwn heel duidelijk. Je kan er niet parkeren maar lopend of fietsend kun je er wel komen. Maar het is dus niet de bedoeling eigenlijk :+

Overigens was er met de oefencross ook gewoon publiek.. alleen geen idee hoe die er kwamen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:01

Ik vind het jammer. Het mag gewoon weer. Zal wel met de indeling van het terrein te maken hebben, geen plek voor auto's van mensen die van buiten komen, anders dan de vrijwilligers en officials.