[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:43

Morgen gaan we onze eerste kennismakingslessen doen in Schuinesloot. Is een kinderdroom, toen wilde ik altijd graag met mijn pony crossen maar nooit gedaan. Nu met mijn huidige pony (haflingertje van 1.38m) ga ik het toch doen, zo’n zin in *\o/*

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:47

Een vraagje tussendoor als dat mag… in België kan je op equibel de aanmeldingen zien van ruiters die zich kandidaat stellen om deel te nemen aan een bepaalde internationale wedstrijd. Kan je dat voor Nederland ook ergens zien?

Mijn dochter is fan van Kristy en over enkele weken is er internationale eventing in Nokere, wat dichtbij is voor ons, dus we zouden graag weten of Kristy daar zou rijden.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:23

Op de KNHS site kun je de aanmeldingen voor de internationale wedstrijden vinden.
(https://www.mijnknhs.nl/Games/Internati ... 3955078125)

Nokere is volgens mij een landelijke wedstrijd, ik weet niet hoe die administratie loopt voor Nederlandse combinaties. Voor landelijke wedstrijden waar je aanmeldt via mijnKNHS (vergelijkbaar met equibel) kun je de lijst aanmeldingen via de wedstrijdkalender zien. Maar als het geen KNHS-wedstrijd is gaat die vlieger niet op, ik denk dat die aanmeldingen dan via de mail lopen, want Nederlanders kunnen volgens mij ook niet via equibel inschrijven.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:11

Nokere is internationaal, heb het terug gevonden via linkje dat je stuurde, Kristy staat niet op de lijst helaas (had het ook al via pb gekregen waarvoor dank)

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:58

Helaas is Nokere idd alleen internationaal ja..
Ik had er weer zo graag gereden, komt nu helaas net te vroeg en ze hebben geen 1* volgens mij.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:00

Op de Belgische kalender zag ik hem begin augustus als nationaal staan, dat was vroeger vaak ook zo dus toen heb ik niet verder gekeken :+

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:33

Klopt voor de M reeks/ Nederlands Z is er nog landelijk.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:29

Vraagje
hoop dat dat hier mag anders mag het verwijderd worden

Ben al een tijdje opzoek naar een instructeur/mederuiter (met eventing ervaring) voor mij en mijn paard die aan huis wil komen
weet iemand een plek waar de advertentie het beste dat kan plaatsen?
de Eventing sale op facebook laat het niet toe...
Marktplaats komen alleen maar pennymeisjes en koper op af

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:23

Misschien de groep “eventers / eventing”, daar wordt van alles aangeboden en gevraagd

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:30

Melisje_92 schreef:
Misschien de groep “eventers / eventing”, daar wordt van alles aangeboden en gevraagd


Dank je wel

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:33

Wij doen dit seizoen even geen wedstrijden meer omdat het springen niet zo fijn gaat ( zijn we hard op aan het oefenen) maar we trainen wel lekker!
Dus hierbij wat actie foto's ;-)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:16

Wat een leuke foto's hierboven! Krijg er zelf ook weer zin in! Zondag weer Ophemert.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:15

Wij starten zaterdag in Oudkarspel. Lekker om de hoek :D

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:29

Wij doen zondag mee in Oudkarspel. Toch maar weer BB, bij het Vonk event hadden we te veel weigeringen dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Had me ook opgegeven voor crosstrainingen in Oudkarspel maar die gingen helaas allebei niet door… onze laatste wedstrijd was Dijkgatbos en dat ging wel weer super. Merk bij die van mij heel goed verschil met een bos of open veld.
Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:44

Christel1 schreef:
Wij doen zondag mee in Oudkarspel. Toch maar weer BB, bij het Vonk event hadden we te veel weigeringen dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Had me ook opgegeven voor crosstrainingen in Oudkarspel maar die gingen helaas allebei niet door… onze laatste wedstrijd was Dijkgatbos en dat ging wel weer super. Merk bij die van mij heel goed verschil met een bos of open veld.
[ [url=m/9BhVHP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen hoe hoog zijn de sprongen gemiddeld zijn in de BB?

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:11

Dat wisselt een beetje per wedstrijd, maar meestal 60-70 cm voor de paarden.
BB in Norg is wel een toegankelijke wedstrijd vind ik en dat is voor jou redelijk in de buurt zo te zien.
Ronostrand heeft op zondag een oefencross, daar kun je altijd kiezen tussen laag en hoog, waarbij de hoog dan vergelijkbaar is met de B-wedstrijd de dag ervoor.

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:15

SandraWierda schreef:
Christel1 schreef:
Wij doen zondag mee in Oudkarspel. Toch maar weer BB, bij het Vonk event hadden we te veel weigeringen dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Had me ook opgegeven voor crosstrainingen in Oudkarspel maar die gingen helaas allebei niet door… onze laatste wedstrijd was Dijkgatbos en dat ging wel weer super. Merk bij die van mij heel goed verschil met een bos of open veld.
[ [url=m/9BhVHP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen hoe hoog zijn de sprongen gemiddeld zijn in de BB?


Ja wat Gomir zegt klopt idd, volgens mij moet het altijd lager zijn dan de klasse B en die hoogte is volgens het reglement 80 cm. Als je benieuwd bent naar de hindernissen in Oudkarspel kan je wel wat foto’s sturen in pb van eerdere wedstrijden

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:15

Dank je is nog niet voor nu, maar misschien volgend jaar keertje proberen

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:21

wat is jullie ervaring met de bodem in ophemert met de huidige omstandigheden?
ik hoop dat het de komende week wat droger is, dan zal het toch wel te doen zijn?

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:39

Ik heb meerdere malen ophemert gereden in periodes dat het zo regende en ook niet droog werd. Ja dan is het nat en modder.

Verwacht met de opklaringen van as week geen problemen. Mochten er nog gladde stukken tussen zitten strooien ze altijd houtsnippers

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:31

Scheelt dat het nu in augustus wordt georganiseerd en niet in het najaar. Het kan nu sneller drogen en ze geven hier wel beter weer op gelukkig vanaf woensdag/donderdag.

Ik ben er 2 of 3 jaar terug geweest, toen was het er echt nat.. maar nu heb ik goede hoop.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:16

Mag ik mij ook toevoegen aan dit topic? O:)
Met mijn 5 jarige haflinger pak ik af en toe een oefencrossje mee en is het plan volgend jaar mee te rijden in de B paarden.
2 weken geleden een succesvol springdebuut gemaakt in de 80cm.
Wij doen komende tijd mee met de oefencross bij Stal Jacobs en bij Ronostrand :D Vorig jaar 2 oefencrossjes in België gereden in Heusden en Merendree (toen woonde ik daar vanwege studie)

Afbeelding
Afbeelding

Aangezien veel crossers denk ik een Gopro hebben: kort vraagje haha
Je kan via dat abonnement van gopro zelf $100 korting krijgen op een camera. En dat abonnement is nu 50% korting. Werkt dit ook zo makkelijk? Als in, is het dus handig eerst dat abonnement af te sluiten en dan via gopro zelf de hero11 aan te schaffen? Dit omdat ik graag de crossjes op film wil hebben.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:25

Hier altijd cambox dus ken niks van abonnementen..

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:40

Cioccolato schreef:
Hier altijd cambox dus ken niks van abonnementen..


Wat is je ervaring met cambox? Is de kwaliteit vergelijkbaar met een go pro hero11? En is die ook te bevestigen op een crosscap?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:02

Ik heb een GoPro 9 gekocht 1,5 jaar terug en daarna het quick GoPro abbo afgesloten voor de app. Geen ervaring met andersom, maar vond de kwaliteit van de 9 goed genoeg