[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:28

En volgensmij valt maarsbergen dit jaar samen met Bathmen ipv ophemert.

esje01

Berichten: 4900
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:49

Ik denk dat je nergens meer een rondje rijdt voor minder dan 40 euro.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:17

Excuses idd is ophemert samen met SGW Geestmerambacht. En Maarsbergen met Bathmen. 4 wedstrijden die ik graag allemaal had gereden..

En @esje: er zijn er nog genoeg die gewoon 35 euro zijn hoor :)

LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:47

Poeh, ik weet nog niet wat ik dit jaar allemaal daadwerkelijk wil tijde , alleen dat ik eind het seizoen B wil starten. Voor nu heb ik sowieso:
-oefencross ede
- bb vonk event
-bb ede
-bb dijkgatbos
-bb geestmerambacht

Texel wou ik ook graag aan mee doen, maar die valt dit jaar tegelijk met de volendammer kermis, en das toch ook wel erg gezellig.
Als alle bovenstaande bb en oefencross rondjes goedgaan wil ik in Lisse of maasbergen b starten als ik uiteraard mijn winstpunt heb gehaald in het 90cm maar dat moet lukken

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 00:12

Ik verwacht niet echt iets van volledig seizoen te kunnen rijden vanwege reisplannen die in de weg zitten. Beetje jammer maar mijn geluk kennende gaan mijn paard en ik toch eerst om en om alle ledematen breken :')

Dus we doen maar wat :P dit weekend een keertje BB voor de lol en als het bevalt daarna gewoon B en kijken hoe dat gaat.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:08

Dat is een mooie val foto! :D
Ik heb een hele mooi serie van 8jaar terug in de 2* van Helvoirt op de waterbak. Paard sprong veel te bruut in en klapte vervolgens nog met z’n achterbenen vol op de hindernis (haag). Ik kreeg zo’n klap in m’n rug dat ik een prachtige salto draaide het water in. Kan nog steeds met een grote lach naar die serie kijken. Het is gewoon hilarisch. (Scheelt dat het einde cross was en paard geweldig had gelopen tot daar).

En startgeld wordt idd steeds gekker. Maar het is ook heel kostbaar voor organisaties om het te organiseren.

Ik was zaterdag naar Tilburg. Paard was echt sodeknetter. Niet heel fijn in combi met nog geen ijzers en natte grond. Maar beetje relaxed gereden. Indoor vond ze nog het spannendst. Maar buiten gingen de dikke sprongen echt heel lekker. Maar dat is altijd. Klein en laag dan is ze afgeleid en niet kop erbij, stuur je naar een dikke hindernis is het knop om en super fijn te rijden.
Was voor ons echt perfecte eerste training eigenlijk. Ze moest weer even wat doen en weten wat dr werk is.

LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:09

Toch wel een vonk oefencross voor ruiters zonder winstpunt in het springen *\o/* net een mail ontvangen. Wel “maar” 50 cm maar voor mijn pony een mooie oefening om te testen of water op ander terrein dat hij kent echt niet spannend hoeft te zijn

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:55

Mag ik even inbreken hier?

Weet iemand hoe de bodem is op de Valouwe met dit weer?
Ik zou zaterdag een rondje BB rijden, maar mijn paard staat blootvoets. Volgens de organisatie blijft de bodem lang goed, maar hoe zijn de ervaringen hier? Als het erg glad is meld ik me liever af.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:52

In Ede is de bodem heel goed, kan veel water hebben.
Ik wil naar Baarle-Nassau, maar daar wordt het wel heel veel prut denk ik...

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:18

Het is sowieso rot weer om te crossen zeg, ben ergens stiekem blij dat ik me niet aangemeld heb haha.

Ff een andere vraag, we gaan in april naar Etten Leur en ik zit te twijfelen om het op te rekken naar 2 dagen, dus dag van tevoren aankomen en ergens in de buurt overnachten. Gezien mijn paard helaas stress heeft op de trailer als we veel over de snelweg moeten rijden. Kent iemand stallen in de buurt waar ik dan box voor 1 nacht zou kunnen krijgen? Het voelt een beetje lomp om out of the blue willekeurige stalhouders te bellen :')

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:40

Dankjewel vosje! Dan gokken we het er gewoon op. Het scheelt denk ik ook dat ik 's ochtends vroeg start.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:40

Ik ga ook gewoon naar Ede, met een blootsvoets paardje.
Terreinen op de Veluwe (Vijfsprong ook) blijven vrij lang goed, het is hooggelegen en zandgrond. Dus wat dat betreft heel erg fijn. Mijn vriend maakte zich vooral zorgen over parkeren (dat verandert hier in Brabant heel snel in een modderpoel :+ )

LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:46

Ik ga ook gewoon bb starten met paard zonder ijzers. Moet makkelijk kunnen volgens mijn spring instructice (haar dochter traint regelmatig op de valauwe)

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:01

Enneh bb mèt ijzers voor maar zonder stiften? Is dat zondag ook nog te doen in Ede? :+

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:09

ijzers zonder stiften zou ik sowieso niet doen als je over het gras moet eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik daar teveel zeikerd in :o Blote voeten daarentegen gaan nog goed zelfs als het modderig wordt.

esje01

Berichten: 4900
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:18

Ijzers zonder stiften zou ik niet doen.
Blootsvoets loopt ons paard in de klasse M
Nooit geen problemen ondervonden.
Ik zou de organisatie even mailen voor plekken om te overnachten
Die hebben meestal wel wat telefoonnummers van mensen die stallen ter beschikking stellen.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:21

Ijzers zonder stiften nooit doen..
Geen ijzers ben ik geen fan van, maar het kan wel :j

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:33

Wij rijden altijd blootvoets, paard mag niet op ijzers van de eigenaar. :o Maargoed, paard heeft zeer gezonde hoeven, dus ik heb daar geen problemen mee. En we starten dit jaar pas officieel in de B na álle oefencrosses in een straal van 40 km te hebben gedaan, dus eigenlijk zegt dat ook niet zo veel :')

Vorige week hebben wij een privétraining gehad bij Michiel Mulder in Heeten. Vond hem fijn lesgeven, duidelijk en eerlijk :j Denk dat ik daar zeker nog wel eens terug kom!

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 16:06

Voor de B vind ik ijzers (met stiften dan, zonder stiften glijd ik al uit tijdens een gewone buitenrit) ook geen must. Blootvoets is hier wel vooral mijn gemakzucht, scheelt geld en gedoe in het dagelijks leven en mijn paard springt zo ook prima.

@esje01 dat is een goeie niet aan gedacht!

@Silenna ik ben wel jaloers op meerdere crossjes in de straal van 40km, hier is het letterlijk 1 en dan ook geen boeiende :') ik vind 80km nog om de hoek zeg maar _O-

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:05

Ik heb wel veel op voor ijzers zonder stiften gereden bij de Valouwe. Zowel oefen cross als trainingen. Maar wel met beter weer dan dit weekend.
Maar m’n paard staat heel stevig op zijn benen.
En is gewend om op Betuwse klei te lopen.

Maar voor as weekend ben ik toch blij dat ik de vorige keer al stiftgaten heb laten zetten door de smid.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 19:55

Ik neem de een blootvoets mee dit weekend en de ander draai ik stiften.

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:31

Ik start morgen ook in Ede in de B, erg benieuwd naar het terrein dit wordt onze eerste verre wedstrijd. Vorig weekend twee rondjes B gestart in de Beemster, het eerste rondje een paar stops maar het tweede rondje ging super :)
Ook heeft m’n paard sinds begin deze week ijzers met kalkoengaten dus we zijn goed voorbereid voor morgen :D

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:06

Succes alvast iedereen die naar Ede gaat!

We zijn ook in Middenbeemster geweest maar dan slechts BB 80 gedaan. Voor mijn paard letterlijk derde keer in zijn leven dat die crosshindernissen zag dus super trots op een foutloos rondje *\o/* we mochten wel eerst de baan verkennen en alvast paar sprongen nemen, bij derde hindernis van verkennen was die gelukkig helemaal overtuigd dat hij alles heel, maar dan HEEL graag wilde springen ;)

Stoere Henk :D


Afbeelding

Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 11:09

Ik cross ook blootsvoets maar ik heb ook maar een kleintje. Tot nu toe is het goed te doen en ik merk geen verschil met ijzers behalve dat het me veel tijd en geld scheelt.

Afgelopen weekend ook meegereden in Middenbeemster, mooi rondje in het BB 80, hoefde alleen maar te sturen waar ik naartoe wilde ze keek helemaal nergens naar. Fijn dier!

Sta op de wachtlijst voor Alphen Chaam maar ben bang dat dat zo zal blijven.


Afbeelding

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 15:48

Voor de mensen die naar Ede hadden willen gaan. Afbeelding