[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:49

Heel erg jammer, maar begrijpelijk crosskip.

Rekken was mijn laatst gereden cross en zou onze eerste cross weer worden na ons blessureleed.
Ben heel benieuwd naar Maarsbergen, vond het persoonlijk jammer dat het op een werkdag is.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:37

Jammer, maar het weer zit ook echt niet mee de afgelopen weken.
Baal wel dat de laatste drie wedstrijden van gup nu letterlijk in het water vallen, want nu lukt het volgend jaar waarschijnlijk ook niet om op tijd de winstpunten bij elkaar te rijden om een keer internationaal te starten.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:16

Balen van alle crossen die gecanceld worden maar gezien het weer begrijpelijk.

Ik baal want mijn stalpersoneel meldde ziek dus ik kon niet naar Maarsbergen vandaag.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:18

Komende vrijdag start in voor het eerst in Maarsbergen. Kan iemand mij vertellen of het secretariaat en de ringen dicht bij elkaar liggen of is het daar verder van elkaar af?

_Seven_
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:11

Afgelopen vrijdag was het parkeren langs een astfaltweg omdat de grasvelden te nat waren voor parkeren. De eerste deelnemers stonden redelijk dichtbij, maar de laatste deelnemers moesten wel behoorlijk ver lopen. En fiets is wel aan te raden als je die mee kunt nemen.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:03

Dan gaan we dat doen. Dank je wel.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:52

Maarsbergen is altijd ver en veel lopen. Ik ben benieuwd of vrijdag doorgaat.
Cross zal wel gaan maar dressuur en springen…
Ik ben pas redelijk laat op de dag dus vrees er echt voor.

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:12

Crossen jullie door tijdens de winter periode? Onze vereniging in Barsingerhorn organiseert een Indoor cross 6 en 7 januari. Ook bixie en oefencross. Ik denk dat het een heel mooi evenement gaat worden!

De inschrijvingen zijn sinds gister geopend.

Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:29

Ik zag het ! Super tof. Ik ga zeker mee doen.
Ik twijfel alleen nog tussen L en M. Ik weet niet of het mogelijk is om 1 rondje L te doen en daarna een rondje M

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:11

jesss_amigo schreef:
Ik zag het ! Super tof. Ik ga zeker mee doen.
Ik twijfel alleen nog tussen L en M. Ik weet niet of het mogelijk is om 1 rondje L te doen en daarna een rondje M


Ik heb het even voor je nagevraagd en dat is mogelijk. Bij het opgeven kan je dat aanklikken :D

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:33

Hoe ging de indoor Sgw?

Ik ga in februari meedoen aan de trainingssessie bij snorrewind met een eigen groepje. Hoop een mooie start voor m’n jonge paard. :D En daarna ga ik even kijken bij wie ik de lessen weer oppak na 1,5jaar geen eventing meer te hebben gereden.

Bij wie lessen jullie momenteel? Mijn oude instructrice is wel erg duur geworden voor privé les (80,- voor 45min) ipv de 45-55,- die ik er 2 jaar terug voor betaalde (wel half uur). Dus ik ben even aan het rondkijken naar andere mogelijkheden

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:36

Ik wil van de zomer na blessure periode weer rustig gaan crossen, (mag ook weer van dierenarts) zijn er hier mensen die na een blessure weer zijn gaan crossen, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:42

Zoooo 80 euro voor les?
Ik rijd komend weekend een les bij John Maarse. Wel in een groepje met drie anderen. Dat kost 30 euro voor 60 min.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:44

Ik ben gemiddeld 40-50 euro voor een les kwijt, ik les bij Hanneke Held.

Ik sta nu op een stal met compleet eventing terrein, dus dat scheelt ook wel weer. Geen benzine kosten of terreinvergoeding die ik nog moet betalen :-).


Het crossen oppakken heb ik vorig jaar gedaan door eerst de achterhand gewoon rustig weer sterker te maken, veel lange stukken galop ook erbij te pakken en uiteindelijk gewoon rustig de sprongen er weer bij op te pakken. Maar vooral je tijd ervoor nemen.

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:59

Lessen zijn helaas zoals alles wel duurder geworden ja. Gemiddeld 60 euro voor een priveles is heel normaal. Met z’n tweeen of in een groepje zal goedkoper zijn en het zal ook per locatie verschillen of er terrein kosten op komen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:40

* stille meelezer*
Ik heb 10 feb les van Sophie postma. 25 euro met z'n drieën volgens mij. Ga dit jaar wat meer crossen en ook eens BB starten.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:04

Cookie2222 schreef:
Bij wie lessen jullie momenteel? Mijn oude instructrice is wel erg duur geworden voor privé les (80,- voor 45min) ipv de 45-55,- die ik er 2 jaar terug voor betaalde (wel half uur). Dus ik ben even aan het rondkijken naar andere mogelijkheden


Ik pak eigenlijk altijd groepstrainingen mee. Dan ben ik 35-50 euro per keer kwijt incl terrein vergoeding. Mar ik zit aardig uit de richting voor jou dus geen concrete tips.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:45

Ik doe vaak mee met de groepslessen van Chantal Megchelenbrink, die woont tegenwoordig in het oosten dus geeft daar de meeste lessen…maar is ook nog regelmatig bij Beukers op het terrein.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:57

Ik vind Chantal ook fijn inderdaad! Daar heb ik 1,5 jaar terug nog 2 lessen bij gereden, toen ik een keer ergens anders les wou. Dus dat is zeker een optie. Zet ze die groepsleden op fb?

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:37

Ja zodra ze weer data gepland heeft zal dat wel weer op haar fb komen

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:45

Aatrox schreef:
Ik ben gemiddeld 40-50 euro voor een les kwijt, ik les bij Hanneke Held.

Ik sta nu op een stal met compleet eventing terrein, dus dat scheelt ook wel weer. Geen benzine kosten of terreinvergoeding die ik nog moet betalen :-).


Het crossen oppakken heb ik vorig jaar gedaan door eerst de achterhand gewoon rustig weer sterker te maken, veel lange stukken galop ook erbij te pakken en uiteindelijk gewoon rustig de sprongen er weer bij op te pakken. Maar vooral je tijd ervoor nemen.


Daar zat ikzelf inderdaad ook al te denken, eerst ga ik natuurlijk het springen oppakken, en mischien eind crosseizoen zelf maar een rondje dijkgatbos rijden en daar de hindernisjes meepakken

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:12

Ik vind de prijzen soms ook lastig hoor en soms is de groep samenstelling ook net niet helemaal wat ik zelf op dat moment nodig had (ook al is er genoeg individuele aandacht).

Ik les zelf bij Hanneke Held en probeer 2x in het jaar naar Karin Donckers te gaan.
Ik heb vroeger stage bij haar gelopen, weet niet of ik daardoor tegen een gereduceerd bedrag les, maar zit dan voor 60 min prive les incl terrein vergoeding net onder de 100,-.
En dat is dan ook wel echt 60 minuten intensief rijden (en als je probleem wat langer duurt, heb je ook nog steeds gewoon uitloop zonder daar extra voor te hoeven betalen).

Als Caroline Moore er is probeer ik ook altijd haar lessen mee te nemen.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:01

Hoi allemaal!

Ondertussen al mensen gestart? Of Oefencross?

Ik heb nu 2 lessen bij snorrewind gehad. Vind de lessen echt heel nuttig. Ook weer nieuwe dingen gehoord om op te letten. En puppy paard vind het helemaal leuk :D
We hebben 30 maart de Oefencross bij snorrewind en dan gaan we in mei voor het echt proberen. Inschrijving is nu ook open btw.

Jullie nog leuke wedstrijden op de planning?


Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:10

Ik heb 24 maart weer crossles, bij de vijfsprong van Sophie Postma, super veel zin in!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:53

Ik heb komend zaterdag oefencross in Ede. Super veel zin in!