[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:20

Veel plezier voor iedereen die naar Ermelo gaat! Vond het altijd wel leuk het indoor crossen. Maar mijn focus ligt tegenwoordig op het indoor rijden van dressuur en springen.

Ik moet de planning voor komend jaar nog gaan maken, zit nog sterk te twijfelen! Weet iemand toevallig hoe het nu zit met de Renswoude horse trials... Ik meen mij te herinneren dat ze andere jaren wel een korte 2* hadden, maar mogelijk toch verkeerd gezien. Nu staat er op de eventing kalender dat ze Z- paarden en de lange 2* uitschrijven (en meer). Is de Z ook echt een Z wedstrijd of staat die er op voor het kampioenschap van de jonge paarden?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:57

Wat leuk om van iedereen de planning te zien, en vooral te lezen waarom sommigen bepaalde crossen wel en niet rijden. Wij willen dit jaar beginnen met de oefencrossen/BB crosjes in de buurt. Voor nu heb ik staan:

01-03 Baarle-Nassau oefencross
04-04 Kralingse Bos BB
19-04 Renswoude BB
21-05 Heerjansdam BB
30-05 Lisse oefencross (onder voorbehoud)
27-06 Leidschendam BB
01-08 Lisse oefencross

Dit is uiteraard een voorlopige planning, we zien wel wat er van terecht komt. Heb er in elk geval erg zin in om dit jaar de cross echt op te pakken! We zijn beiden nog groen in het hele crossen.

Nu werd ik door een vriendin gewezen op de SGW regiotraining in Gelderland (Lunteren) wat eind april begint. Is dit wat? Is het aan te raden? Ik heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord en kan er niet heel veel over vinden. Vind de groepen wel erg groot, tot 8 personen per groepje. Heeft het echt 'meerwaarde' of zijn er andere trainingen aan te bevelen waar wij als startende combinatie meer aan hebben? Ik kom zelf uit Zwartewaal en train nu enkel nog in Moordrecht.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:03

DenieesB schreef:
Wat leuk om van iedereen de planning te zien, en vooral te lezen waarom sommigen bepaalde crossen wel en niet rijden. Wij willen dit jaar beginnen met de oefencrossen/BB crosjes in de buurt. Voor nu heb ik staan:

01-03 Baarle-Nassau oefencross
04-04 Kralingse Bos BB
19-04 Renswoude BB
21-05 Heerjansdam BB
30-05 Lisse oefencross (onder voorbehoud)
27-06 Leidschendam BB
01-08 Lisse oefencross

Dit is uiteraard een voorlopige planning, we zien wel wat er van terecht komt. Heb er in elk geval erg zin in om dit jaar de cross echt op te pakken! We zijn beiden nog groen in het hele crossen.

Nu werd ik door een vriendin gewezen op de SGW regiotraining in Gelderland (Lunteren) wat eind april begint. Is dit wat? Is het aan te raden? Ik heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord en kan er niet heel veel over vinden. Vind de groepen wel erg groot, tot 8 personen per groepje. Heeft het echt 'meerwaarde' of zijn er andere trainingen aan te bevelen waar wij als startende combinatie meer aan hebben? Ik kom zelf uit Zwartewaal en train nu enkel nog in Moordrecht.

Leuk zo een fanatieke planning!

Regio training in Lunteren is afhankelijk van je niveau erg leuk en leerzaam. Voor mij met mijn paard waren dat de eerste cross lessen (sprongen al wel een tijd) en de basis die daar is aangeleerd is echt top gebleken. We hebben manieren geleerd die we nu in het Z altijd nog met veel genoegen gebruiken.
Als je de basis in de eventing al goed hebt gezet dan kan ik me voorstellen dat het minder interessant is. Groepjes van 8 was wel druk maar bij mij was er altijd wel iemand niet en heb zeker voldoende persoonlijke aandacht gehad. Toentertijd kon mijn paard nog rustig wachten in de buurt van crosshindernissen, dus naast het zelf geduld hebben had ik er geen moeite mee. Maar nu zou ik echt nooit meer met 8 in een groep gaan rijden ':D

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:07

Ik heb gister helaas te horen gekregen dat mijn instructeur een carrière switch heeft gemaakt. Nu moet ik dus weer op zoek naar een nieuwe instructeur (en deze was al zo een enorme zoektocht). Bij voorkeur ga ik naar diegene toe en heeft diegene voldoende hindernis materiaal en een fijne bodem. Ik zoek iemand die het technisch rijden beheerst/kan lesgeven. Omgeving Groenekan (Utrecht stad) tot max 30 min met de trailer. Hebben jullie tips?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:23

M_Vainqueur schreef:
Leuk zo een fanatieke planning!

Regio training in Lunteren is afhankelijk van je niveau erg leuk en leerzaam. Voor mij met mijn paard waren dat de eerste cross lessen (sprongen al wel een tijd) en de basis die daar is aangeleerd is echt top gebleken. We hebben manieren geleerd die we nu in het Z altijd nog met veel genoegen gebruiken.
Als je de basis in de eventing al goed hebt gezet dan kan ik me voorstellen dat het minder interessant is. Groepjes van 8 was wel druk maar bij mij was er altijd wel iemand niet en heb zeker voldoende persoonlijke aandacht gehad. Toentertijd kon mijn paard nog rustig wachten in de buurt van crosshindernissen, dus naast het zelf geduld hebben had ik er geen moeite mee. Maar nu zou ik echt nooit meer met 8 in een groep gaan rijden ':D


Bedankt voor je reactie! De basis hebben wij nog niet echt gelegd, eigenlijk enkel wat hindernissen laten zien om te kijken hoe ze er op reageert. Voor mij zal er nog voldoende te leren zijn denk ik dan zo. Hmm wellicht wel interessant dus!

Een goede instructeur vind ik ook erg lastig zeker gezien ik nog geen ervaring heb binnen de eventing. Heb van 'kenners' namelijk vernomen dat ze de lessen op Moordrecht niet zo zeer als goede instructie ervaren. Ergens in Zuid-Holland of Zeeland aanraders sta ik dus zeker ook voor open!

Wil zelf in elk geval ook een keertje op het terrein van Chardon lessen, geen idee hoe het daar is. En als er weer een training beschikbaar is van Nick Ros zou ik daar wel heen willen, heb ik goede verhalen van gehoord.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:23

Ik les in Biddinghuizen. Das nog al uit de richting of niet?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:40

Ik les bij Janneke in Renswoude.

Net beslist dat ik toch maar naar Ermelo ga voor de indoor cross. De wal is er uit dus dan wil ik het wel weer proberen

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:44

Cioccolato schreef:
Ik les in Biddinghuizen. Das nog al uit de richting of niet?

Dat is inderdaad wel wat uit de richting, doordat ik dan zo veel tijd er aan kwijt ben kan ik maar zo sporadisch. En het lijkt me dat er in de omgeving toch ook wel fijne instructeurs moeten zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:10

Ik zou zeggen wat Joki zegt en Janneke aanraden. Ideaal als je naast springen ook crosst. Nu in vooral in de binnenbak, maar straks weer lekker in de springtuin.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:16

Oh is de wal eruit? Dat is jammer.. Benieuwd wat er dan voor leuks in staat!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:23

DenieesB schreef:
M_Vainqueur schreef:
Leuk zo een fanatieke planning!

Regio training in Lunteren is afhankelijk van je niveau erg leuk en leerzaam. Voor mij met mijn paard waren dat de eerste cross lessen (sprongen al wel een tijd) en de basis die daar is aangeleerd is echt top gebleken. We hebben manieren geleerd die we nu in het Z altijd nog met veel genoegen gebruiken.
Als je de basis in de eventing al goed hebt gezet dan kan ik me voorstellen dat het minder interessant is. Groepjes van 8 was wel druk maar bij mij was er altijd wel iemand niet en heb zeker voldoende persoonlijke aandacht gehad. Toentertijd kon mijn paard nog rustig wachten in de buurt van crosshindernissen, dus naast het zelf geduld hebben had ik er geen moeite mee. Maar nu zou ik echt nooit meer met 8 in een groep gaan rijden ':D


Bedankt voor je reactie! De basis hebben wij nog niet echt gelegd, eigenlijk enkel wat hindernissen laten zien om te kijken hoe ze er op reageert. Voor mij zal er nog voldoende te leren zijn denk ik dan zo. Hmm wellicht wel interessant dus!

Een goede instructeur vind ik ook erg lastig zeker gezien ik nog geen ervaring heb binnen de eventing. Heb van 'kenners' namelijk vernomen dat ze de lessen op Moordrecht niet zo zeer als goede instructie ervaren. Ergens in Zuid-Holland of Zeeland aanraders sta ik dus zeker ook voor open!

Wil zelf in elk geval ook een keertje op het terrein van Chardon lessen, geen idee hoe het daar is. En als er weer een training beschikbaar is van Nick Ros zou ik daar wel heen willen, heb ik goede verhalen van gehoord.


Ik les wel eens op moordrecht bij rom vermunt of zijn stiefdochter(?) dat zijn wel hele fijne instructeurs. Ik wil ook nog een keertje naar Chardon. Dus als je gaat laat het eventjes weten :D

Verder ben ik ook benieuwd naar fijne locaties niet te ver van Rotterdam om wat regelmatiger te lesseb :j

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:21

Renswoude zit toch wel in de buurt vaag Utrecht?

Geen ervaring mee naar boonzaaijer is wel bekende cross familie.

Ik train ook altijd in Biddinghuizen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:52

Renswoude is een halfuurtje rijden van Utrecht. En het ligt dicht in de buurt van de A12, dus ideaal als je van ietsje verder komt :j . Ze hebben daar in het eventingseizoen ook een cyclus van trainingen waar je bij aan kan sluiten, met kleinere groepen, max 6. Van puppy niveau tot internationaal. En je mag aan de oefencross mee doen :j

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:45

Klopt naar Renswoude doe ik vanuit stal 30 a 40 minuten over. Staat dus wel als een van de opties, maar ik probeer eerst nog even een paar opties uit de buurt. En zo probeer ik steeds verder uit de buurt ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:25

Groot gelijk hoor dat je dichter bij iets zoekt in 1e instantie. Het kost al een hoop tijd om ergens anders te gaan lessen. Als je dan op reistijd kan besparen is dat mooi meegenomen.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:58

xsensibel schreef:
Ik les wel eens op moordrecht bij rom vermunt of zijn stiefdochter(?) dat zijn wel hele fijne instructeurs. Ik wil ook nog een keertje naar Chardon. Dus als je gaat laat het eventjes weten :D

Verder ben ik ook benieuwd naar fijne locaties niet te ver van Rotterdam om wat regelmatiger te lesseb :j


Over Rom Vermunt hoor ik wel positieve reacties. De eerstvolgende training is echter 5 april en ik wil graag 4 april de BB in Kralingse Bos rijden. Dat gaat dus helaas niet op.

Zodra ik reactie heb van Chardon zal ik een berichtje sturen!

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:07

M_Vainqueur schreef:
Ik heb gister helaas te horen gekregen dat mijn instructeur een carrière switch heeft gemaakt. Nu moet ik dus weer op zoek naar een nieuwe instructeur (en deze was al zo een enorme zoektocht). Bij voorkeur ga ik naar diegene toe en heeft diegene voldoende hindernis materiaal en een fijne bodem. Ik zoek iemand die het technisch rijden beheerst/kan lesgeven. Omgeving Groenekan (Utrecht stad) tot max 30 min met de trailer. Hebben jullie tips?


Geeft Phiel Plijnaar geen (spring)les? Zij zit in Groenekan.

Heb verder geen ervaring met haar lessen, maar ze was 'vroeger' een fanatieke eventing amazone!

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:24

xsensibel schreef:
M_Vainqueur schreef:
Leuk zo een fanatieke planning!

Regio training in Lunteren is afhankelijk van je niveau erg leuk en leerzaam. Voor mij met mijn paard waren dat de eerste cross lessen (sprongen al wel een tijd) en de basis die daar is aangeleerd is echt top gebleken. We hebben manieren geleerd die we nu in het Z altijd nog met veel genoegen gebruiken.
Als je de basis in de eventing al goed hebt gezet dan kan ik me voorstellen dat het minder interessant is. Groepjes van 8 was wel druk maar bij mij was er altijd wel iemand niet en heb zeker voldoende persoonlijke aandacht gehad. Toentertijd kon mijn paard nog rustig wachten in de buurt van crosshindernissen, dus naast het zelf geduld hebben had ik er geen moeite mee. Maar nu zou ik echt nooit meer met 8 in een groep gaan rijden ':D


Bedankt voor je reactie! De basis hebben wij nog niet echt gelegd, eigenlijk enkel wat hindernissen laten zien om te kijken hoe ze er op reageert. Voor mij zal er nog voldoende te leren zijn denk ik dan zo. Hmm wellicht wel interessant dus!

Een goede instructeur vind ik ook erg lastig zeker gezien ik nog geen ervaring heb binnen de eventing. Heb van 'kenners' namelijk vernomen dat ze de lessen op Moordrecht niet zo zeer als goede instructie ervaren. Ergens in Zuid-Holland of Zeeland aanraders sta ik dus zeker ook voor open!

Wil zelf in elk geval ook een keertje op het terrein van Chardon lessen, geen idee hoe het daar is. En als er weer een training beschikbaar is van Nick Ros zou ik daar wel heen willen, heb ik goede verhalen van gehoord.


Ik les wel eens op moordrecht bij rom vermunt of zijn stiefdochter(?) dat zijn wel hele fijne instructeurs. Ik wil ook nog een keertje naar Chardon. Dus als je gaat laat het eventjes weten :D

Verder ben ik ook benieuwd naar fijne locaties niet te ver van Rotterdam om wat regelmatiger te lesseb :j


Die komen maar 1 of 2 keer per jaar, zijn niet hun vaste instructeur, wel erg fijn.
Ik wil ook wel mee naar chardon

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:26

Rom heeft zijn stal in de kop van Noord Holland.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:52

Ik dacht dat Rom in Twente (Geesteren) zat?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:52

Ladies @xsensibel en @Tiahastrona ik heb reactie terug van Chardon. Ze beginnen in februari weer met de lessen. Er zijn geen vaste data, meestal geven mensen zich op in groepjes zodat het groepje al gevormd is. Privélessen zijn er altijd.

Ik heb nog geen reactie van Jeannette, maar zou voor jullie 22/23 februari een optie zijn?

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:12

DenieesB schreef:
Ladies @xsensibel en @Tiahastrona ik heb reactie terug van Chardon. Ze beginnen in februari weer met de lessen. Er zijn geen vaste data, meestal geven mensen zich op in groepjes zodat het groepje al gevormd is. Privélessen zijn er altijd.

Ik heb nog geen reactie van Jeannette, maar zou voor jullie 22/23 februari een optie zijn?


Wou ook nog eens bij chardon lessen, is er nog een plekje vrij?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:43


shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:47

En zijn twee Rom Vermunt’s. Eentje vnl gericht op dressuur hier in Twente en eentje meer gericht op eventing meer richting westen. Heb deze verwarring eerder ook met een vriendin gehad :') Zijn misschien senior en junior ofzo? Ik weet niet precies hoe het zit...

De Twentse dressuurRom: http://www.romvermunt.nl/team/

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:26

M_Vainqueur schreef:
Klopt naar Renswoude doe ik vanuit stal 30 a 40 minuten over. Staat dus wel als een van de opties, maar ik probeer eerst nog even een paar opties uit de buurt. En zo probeer ik steeds verder uit de buurt ;)


Nick Ros zit in ouderkerk, is dat te doen? of Conny agterberg in Utrecht? en ik dacht dat Phiel Plijnaar in de buurt van Utrecht zit?