[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:35

Als ik me niet vergis hebben we vandaag een winstpuntje gereden :oo

Het was officieel SGW-debuut voor zowel mij als mijn jonkie, ik ben zooo enorm trots op haar! <3 Drukte langs het pad en naast de hindernissen vond ze in eerste instantie vreselijk spannend maar bleef wel keurig springen, na eerste 3 of 4 hindernissen hadden we echt een prima ritme te pakken. Alleen bij de allerlaatste hindernis ben ik zo nonchalant geweest om haar niet meer goed op te sluiten, zo tevreden als ik op dat moment al was, en tja, toch eerst ff er langs gelopen en in totaal 20 strafpunten geincasseerd. Mijn schuld, ik ben vergeten dat mijn paard niet op de hoogte was dat het al om de laatste sprong ging :+

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:52

_Elke schreef:
Hee allemaal,

Ik kom weer even onder een sgw hindernis vandaan gekropen.


Wie gaat er allemaal naar sgw Hattem? Ik zit in de organisatie en ik ben benieuwd wie ik allemaal langs zie komen in ons mooie bos!

We hebben 2 jaar geleden voor het NK een extra lus erbij getrokken met super mooie waterbak.

Onze cross gaat stuk door weiland en stuk door het bos met natuurlijk hoogte verschillen.
We hebben dit jaar goed geanticipeerd in de bouw dat het geen normaal seizoen is geweest dus niet idiote moeilijke lijnen en hindernissen maar fair gebouwd.

Ik ben benieuwd wie er allemaal komt!! +:)+


Aah dit is zo'n gave en mooie cross! Echt een aanrader!

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:38

_Elke schreef:
Hee allemaal,

Ik kom weer even onder een sgw hindernis vandaan gekropen.


Wie gaat er allemaal naar sgw Hattem? Ik zit in de organisatie en ik ben benieuwd wie ik allemaal langs zie komen in ons mooie bos!

We hebben 2 jaar geleden voor het NK een extra lus erbij getrokken met super mooie waterbak.

Onze cross gaat stuk door weiland en stuk door het bos met natuurlijk hoogte verschillen.
We hebben dit jaar goed geanticipeerd in de bouw dat het geen normaal seizoen is geweest dus niet idiote moeilijke lijnen en hindernissen maar fair gebouwd.

Ik ben benieuwd wie er allemaal komt!! +:)+


Is het al vol Elke? Misschien wel een mooie wedstrijd om mijn B-debuut te maken met mijn jonkie aangezien ze gisteren zo geweldig aanpakte in Breda! :j

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:57

Ik heb last minute nog bijgeschreven voor Hattem! Paar jaar terug een erg fijne cross gereden toen daar, dus kom er graag terug!

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:45

Fijn dat jullie goed hebben gereden Jess en Fly!

Ik ga naar Hattem! In het L :D nog nooit geweest dus ben benieuwd. Hoor wisselende verhalen de afgelopen jaren, dus we gaan het zien.

Melisje_92

Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:12

Ik ben vandaag in Lisse na iets meer dan een jaar weer BB gestart. Ik had me door jullie voorbereid op een zware bak met losrijden, maar ik vond dit gewoon bijna zielig :')

We hadden 1 balkje in het springen en een foutloze cross :D alleen helemaal niet binnen de tijd, maar ik vond het best warm en er zaten pittige bochten tussen dus veel stukken rustig aan gedaan. Zie nu bij de uitslagen dat niemand van de BB paarden binnen de tijd was.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:16

Wij zijn volop aan het organiseren, volgende week om deze tijd hoop ik tevreden te kunnen zeggen het was een mooi weekend.
Limburgs Kampioenschap, Brabants Kampioenschap, Bavaria Trophy we hebben er zin in!

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:19

@Melisje door die poedersuiker bodem heb ik nauwelijks losgereden, rondje galop, kruisje vanuit draf en klaar. Echt vreselijk was het!

In de B waren er ook maar weinig mensen binnen de tijd, voor ons maakt het sowieso niet uit :o komt ooit nog wel

Volgende week gaan we naar Ophemert, door de reacties hier begin ik ook Hattem serieus te overwegen := voorlopig nog lekker kilometers maken in de B uiteraard :)

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:35

Fijn van jullie goede resultaten!

En Hattem doen! :))

Melisje_92

Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:32

@Fly_high ja ik heb klein beetje gedraafd, wel stijltje en oxer vanuit galop en voor het crossen een sprong gesprongen :')

Toen ik de cross ging lopen wist ik al dat ik deze nooit binnen de tijd kon rijden, zolang ik nog BB start is dat prima hahah

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:21

martinev schreef:
_Elke schreef:
Hee allemaal,

Ik kom weer even onder een sgw hindernis vandaan gekropen.


Wie gaat er allemaal naar sgw Hattem? Ik zit in de organisatie en ik ben benieuwd wie ik allemaal langs zie komen in ons mooie bos!

We hebben 2 jaar geleden voor het NK een extra lus erbij getrokken met super mooie waterbak.

Onze cross gaat stuk door weiland en stuk door het bos met natuurlijk hoogte verschillen.
We hebben dit jaar goed geanticipeerd in de bouw dat het geen normaal seizoen is geweest dus niet idiote moeilijke lijnen en hindernissen maar fair gebouwd.

Ik ben benieuwd wie er allemaal komt!! +:)+


Is het al vol Elke? Misschien wel een mooie wedstrijd om mijn B-debuut te maken met mijn jonkie aangezien ze gisteren zo geweldig aanpakte in Breda! :j


Doen!!!
We hebben zeker nog plek!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:25

Fly_high schreef:
Volgende week gaan we naar Ophemert, door de reacties hier begin ik ook Hattem serieus te overwegen := voorlopig nog lekker kilometers maken in de B uiteraard :)



In de B hebben we ook nog plek! Leuk als jullie komen! *\o/*

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:06

_Elke schreef:
Doen!!!
We hebben zeker nog plek!


Ik heb me ingeschreven Elke! *\o/* Moet nog wel even springparcours gaan oefenen, dat hebben we nog maar heel weinig gedaan haha! Maar komt goed! Zie je daar dan vast, leuk weer!


Zo leuk weer te gaan crossen! Dit keer met mijn zelfgefokte jonkie, nou ja, inmiddels ook alweer 7 jaar! Met mijn andere paard heb ik al M gecrosst, maar het is superleuk dit weer met een onervaren paard te doen. We mogen nu Z2 dressuur starten, maar ze pakt het crossen ook super op, dus daar gaan we ook weer heerlijk van genieten!

Dit zijn wij, bij de cross gisteren in Breda:

Afbeelding

Afbeelding

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 05:53

Martinev, ik was daar groomen, leuk paard heb je, pittig ding ;)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:20

Ik ga eindelijk zondag weer van start na veel blessures en daarvoor ook nog Corona. Hiervoor L gestart maar we gaan nu lekker een rondje B zonder dressuur doen. Beetje balen dat ik net de startlijst zie, 9:15 springen. Dat wordt in het donker parcours verkennen ben ik bang :')

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:46

Ik moet ook vroeg aan de slag dit weekend, 9:20 springen en daarvoor nog bijna 2 uur rijden... :') the joys of living in de Randstad _O-

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 00:03

Ik maak er maar een weekendje van, want voor enkel een extra dressuurproef voor Bavaria moeten we op vrijdag al aantreden. En het is bijna 2 uur rijden :')
Gelukkig heb ik familie dichtbij wonen met een weilandje, maar waarom die extra dressuurproef moet worden verreden snap ik nog niet helemaal.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:03

Jammer dat dat een dressuur competitie is ipv eventing competitie :=
Voor ons reden om het te laten gaan, heel bijzonder en misgeslagen plank wat mij betreft.

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:21

Wat is dan hun reden om deelnemers extra dressuurproefjes te laten rijden?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:32

Dat vroeg ik me ook af. De hoofdzaak zou toch het eventingdeel moeten zijn. Ik zie geen toegevoegde waarde in een extra dressuurproef. Of zet dan 2 juryleden neer bij 1 ring, heb je ook 2 resultaten.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:13

Het ging erom dat iedereen voor de trophy voor dezelfde jury rijdt.
Daarom heeft Bavaria gekozen voor die extra proef.

Wil je ook BK of LK starten dan rij je dus 2 dressuur proeven.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:36

Sws rij je toch 2 proeven als je mee wil doen aan de finale. En anders gewoon b met dressuur..
Ik vind het echt een hele gekke keuze.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:03

Ik zou zeggen, bespreek het met Bavaria.
Misschien volgend jaar een andere formule.
Ze staan altijd open voor een gesprek

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 00:06

esje01 schreef:
Het ging erom dat iedereen voor de trophy voor dezelfde jury rijdt.
Daarom heeft Bavaria gekozen voor die extra proef.

Wil je ook BK of LK starten dan rij je dus 2 dressuur proeven.



Ja dit bedacht ik me ook vanmiddag inderdaad. Door de kampioenschappen kun je niet "gewoon" een Bavaria ring maken en de rest van de klasse in een andere ring laten verrijden.

Ik start verder geen kampioenschap, dus rij dan de 2e proef in een ring met reguliere deelnemers volgens mij.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:31

Nee ik ga niks aan ze voorleggen verder. Als je dit niet zelf kan bedenken.. ik zou eerder een andere wedstrijd als finale hebben gepakt als het niet uit komt met een ander kampioenschap.

Maar goed. Voor ons viel die al af vanwege deze bijzondere regel, dus maakt me ook niet uit verder.