[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:19

Ik doe meestal even longeren de dag er na of een stuk lopen. Ze staan hier heel veel buiten waardoor ze gelukkig veel kan lopen. Maar als ze wat spierpijn hebben wil dat niet zeggen dat ze dat ook doen haha.

https://www.youtube.com/watch?v=WcznmThxRlo
Dit is een filmpje met de CamBox Pro. Heb ook voor deze gekozen omdat deze onder je cap zit ipv er boven op. Leek me een stuk veiliger gezien ik er regelmatig langs lig :+
Kwaliteit is wel slechter als van een GoPro vind ik zelf. Maar ik vind de veiligheid er van belangrijker dan het geweldige beeld.

Ben de mijne weer rustig aan het opbouwen na onze valserie en kleine blessure in Schaijk. Dierenarts gister nog een keer extra laten scannen voordat we weer zouden gaan springen en blijft toch nog wel wat vocht zitten van het weer werken. Was heel normaal. Mag wel verder opbouwen maar het springen wacht ik nog even mee tot het vocht dat vrij komt ook snel goed weg trekt. Dus Ede gaat ook aan ons voorbij. Ga ik niet riskeren.
Hopelijk kunnen we er in Leende wel bij zijn. Bijna thuiswedstrijd :)
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 20-05-21 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6625
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:19

Zou gewoon zoeken naar een cambox. Kan onder de klep of de rand van een cross cap. Niks onhandig op je hoofd. Kan niet stoten tegen takken in het bos etc.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:25

Beetje slechte foto en don't mind de tape, hij is van m'n vriend en ik was bang dat 'ie van m'n gladde cap af zou glijden :')
Maar dat zwarte is de band waarmee je hem om je cap doet. Als je gewoon de band van GoPro zelf neemt weet ik in ieder geval dat die echt stevig is. GoPro is netjes op z'n plek gebleven en goed beeldmateriaal! (Bleef de 2e keer zonder alle tape ook op z'n plek hahaha)
Afbeelding

Ik hecht wel waarde aan kwaliteit dus zou zelf niet snel een cambox kiezen, maar dat zal echt persoonlijk zijn :) Zou ook niet weten hoe die GoPro minder veilig zou zijn eigenlijk

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:48

Dit is een GoPro Hero black 7

https://youtu.be/rOsnbIzqhJk


Ik vind het een fijn beeld om terug te kijken.
Ik vind dat m’n cap er wel iets van naar voren schuift. Maar m’n cap is eigenlijk ook net iets te ruim.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:50

Comfort en veiligheid staat voor mij (als beeld liefhebber/professional) boven beeldkwaliteit en ik heb dus ook de cambox :P
Je cap wordt zo topzwaar van een gopro oid bovenop je kop hahaha

kimwilliam

Berichten: 1173
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:57

hallo allemaal!

ik zal mezelf en mn grote 4voeter even voorstellen.
Ik ben Kimberley en ben 22 jaar.
ik woon samen met mijn vriend en zijn we actief in de honden en paardensport.
mijn eigen paard is William Motafko (v. Nando)
hij is pas vanaf zijn 10de onder het zadel.

na lang twijfelen om door te zetten gaan mijn paard en ik nu ook de cross proberen! wij rijden al jaren dressuur en meneer heeft vroegen in de tuigpaardensport gelopen, heb lang getwijfeld aangezien menneer soms om de stomste dingen heel eng/ banketstaaf doet en over dingen waar hij van mag schriken weer niet. toch wint het vertrouwen van hem naar mij het en gaan we de stap maken!

nu zijn we al bezig met springen en crossen we lekker rond als we buitenrijden en wil ik graag gaan lessen (als afwisseling ).

nu vroeg ik mij af, welke beenbeschermers zijn goed om mee te lessen / oefencross mee te doen? ik heb nu zo'n model als de lemieux snug boots voor alle 4 de benen en hij heeft altijd springschoenen om.

bedankt voor het lezen van mijn lange bericht!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:02

paljaslaura schreef:
Comfort en veiligheid staat voor mij (als beeld liefhebber/professional) boven beeldkwaliteit en ik heb dus ook de cambox :P
Je cap wordt zo topzwaar van een gopro oid bovenop je kop hahaha


Maar wat is er nou minder veilig aan dat ding op je cap? Dat snap ik echt niet eerlijk gezegd

Cioccolato

Berichten: 6625
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:48

Je kan makkelijker blijven haken en er zit gewicht op je cap waarop die niet is gemaakt. En waarop je je cap niet hebt gepast.

Overigens hecht ik ook weinig waarde aan of mn cambox super scherpe kwaliteit heeft. Vind de filmpjes daar te saai voor, heb dat liever vanaf de zijkant. Maaar dat is idd erg persoonlijk
Eb ze zijn ook steeds aan het ontwikkelen, wat ik erg positief vind. Liever go pros en namaak van de markt af.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:45

GoPro wordt wel voor wat meer gebruikt dan voor paarden hè? Ik zou die echt niet van de markt af willen hebben. Veelte gave duikbeelden mee gemaakt, kan weinig tot geen actie camera tippen aan een GoPro voor mij.

Ik merk qua gewicht niet veel van die GoPro, althans m'n cap zit precies hetzelfde. Ergens achter blijven haken kan ik nog wel inkomen ja, maar ik vermoed niet dat je je op kan hangen aan die GoPro want dan ligt die hele band er allang af lijkt mij?

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:51

Dat ik dit topic nooit eerder tegen gekomen ben :')

Lijkt me leuk om hier mee te praten! Kleine voorstel ronde;

Ik ben Cynthia, 23 jaar en kom uit Zwolle. Ik heb twee monsters genaamd Banjo en Mr. Elois.

Banjo is een 11 jarige Barock Pinto x Engels Volbloed. L dressuur, B springen en B eventing. Hij is een pony die ik tussen de paarden start.
Afbeelding

En dan mijn nieuwe troef Mr. Elois een kwpner van Highway m tn. Hij is 4 jaar en we hebben deze maand voor het eerst een lesje gehad. Plan is dat het mijn nieuwe eventing paardje wordt.
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:01

bliksemflits schreef:
paljaslaura schreef:
Comfort en veiligheid staat voor mij (als beeld liefhebber/professional) boven beeldkwaliteit en ik heb dus ook de cambox :P
Je cap wordt zo topzwaar van een gopro oid bovenop je kop hahaha


Maar wat is er nou minder veilig aan dat ding op je cap? Dat snap ik echt niet eerlijk gezegd

Het doet af aan de veiligheid van je cap, omdat er een ding aan vast wordt gemaakt die daar niet hoort en dus niet getest is :)
En bovenstaande dus met vallen he, niet met blijven hangen achter een tak ofzo :+

Cioccolato

Berichten: 6625
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:27

bliksemflits schreef:
GoPro wordt wel voor wat meer gebruikt dan voor paarden hè? Ik zou die echt niet van de markt af willen hebben. Veelte gave duikbeelden mee gemaakt, kan weinig tot geen actie camera tippen aan een GoPro voor mij.

Ik merk qua gewicht niet veel van die GoPro, althans m'n cap zit precies hetzelfde. Ergens achter blijven haken kan ik nog wel inkomen ja, maar ik vermoed niet dat je je op kan hangen aan die GoPro want dan ligt die hele band er allang af lijkt mij?


Ik blijf gewoon liever niet met iets van mn cap ergens aan haken.

Maar laura zegt wat meer de feiten. Ik zeg meer gevoel.
En volledig van de markt oke, overdreven. Maar wel uit de paardensport :j

Misschien komen er straks wel caps met een camera er in, die ook volledig getest zijn.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:29

Internationaal zijn ze doorgaans ook niet toegestaan vgm. Moet je speciaal aanvragen bij de wedstrijd als je zoiets wil

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:35

Volgens mij willen ze de gopro toch helemaal verbieden met de eventing sport? Ik moest hem bij bavaria talentendag er iig afhalen.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:51

Ik vind het dikke onzin dat het niet mag of liever niet.. ooit iemand wat gehoord over een val partij door een go pro? Ik niet. Kijk als je nu iets aan de zijkant van je cap hebt zeg ik ja wat trikkie idd maar zo voor op de cap? Als je cap gewoon goed zit kan dat ding geen kwaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:24

Helaas heeft mijn man een blessure overgehouden aan de oefencross van sept vorig jaar, toen hij eraf viel. Na een l*llig ongelukje met opstappen 2 maandjes terug iets verrekt, en heel veel pijn. Bleek bij onderzoeken in het ziekenhuis dat hij vorig jaar al een breuk in zijn schouder heeft opgelopen. De afgelopen maanden is er van rijden bij hem niet veel gekomen. Ik heb dus steeds gereden, maar spring niet. Nu gaan we kijken, naar de mogelijkheid om hem tijdelijk voor het springen door een ander te laten rijden eens in de zoveel tijd, diegene kan dan wellicht ook wat (oefen) wedstrijden springen en eventing meepakken. We willen dat hij weer in het ritme komt, zodat mijn man als hij straks weer kan rijden er zo mee verder kan.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:10

Ik rij al jaren met een GoPro. Je moet gewoon zorgen dat hij niet vast-vast aan je cap zit. Als hij ergens achter blijft haken, dan valt hij gewoon van mijn cap af. Tuurlijk zit er iets gewicht op, maar zo lang je cap goed zit zie ik hierin geen probleem.

@SusanH auw.. Doorrijden met een breuk in je schouder lijkt me vooral zeer pijnlijk. Hopelijk vind je een geschikte ruiter en is je man weer snel fit genoeg om het zelf weer op te pakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:44

Nou, hij is toen direct na de val niet terug opgestapt hoor. Heeft in sept ook een tijdje niet gereden door de schouder, weekje of 2 niet toen ging het wel weer als ik er eerst op had gezeten, en iets later lukte het hem zelf ook weer gewoon. Tot hij dus vorige maand een foutje had met opstappen :+ toen naar de dokter, doorverwijzing naar de orthopeed, foto's en een echo en toen kwam dat er dus uit.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:47

Oeh pittig Susan, sterkte in ieder geval voor je man en hoop dat jullie een leuke ruiter vinden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34689
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:49

Hebben al iemand gevonden, aankomende vrijdag gaan we daar heen :j ben benieuwd.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:04

Ik hoop dat het klikt dan, succes alvast! :D

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:19

Sterkte Susan, gelukkig zijn ze er achter gekomen maar leuk is anders. Zeker nu we eindelijk weer een beetje mogen gaan starten. Ik hoop dat je iemand vind die hem kan door blijven trainen.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:18

Vandaag nog een oefenrondje gereden bij Snorrewind, generale repetitie voor ons debuut volgende maand :)
Erg fijn kunnen rijden, merrie deed het super!

Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:40

Waar komen jullie vandaan?
Misschien leuk om eens samen maar een crossles of wedstrijd te gaan?

Ik kom uit Genemuiden, Overijssel Afbeelding

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:25

Wij komen uit Utrecht, dus ik kan redelijk alle kanten op :)