[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:32

Een foto van renswoude <3

Afbeelding

Fijn cookie!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:33


DenieesB

Berichten: 481
Geregistreerd: 11-05-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:36

Wat een leuk filmpje Remke!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:23

Cookie2222 schreef:
Lekkere punten beide! Hoe ging het verder bij jullie?

Hier ging het lekker! 1 balkje in het springen en de cross heerlijk gereden. Maakte alleen een stomme stuurfout bij 7b :evaw: dus toen sprong ze helaas over de buitenschouder weg. Daarna weer fijn opgepakt en verder foutloos kunnen rijden. Erg tevreden en op naar de volgende :D


Springparcours gaf een heel fijn beeld maar helaas toch een balk. Mijn vriend had de cross heel goed verkend en wilde na 7B snel naar rechts draaien maar paard pakte het bit vast en ging enthousiast rechtdoor. Daardoor belandde hij op een plek in het bos van waaruit hij niet snel 8 kon vinden.... Gelukkig was daar de stijljury ( :+ ) die hem de weg naar 8 terug wees. Daardoor 4 sec buiten de tijd en naar de middenmoot gezakt.
Ik was zelf bij de 1e waterbak gaan staan. Van daaruit kon ik 1,2,3,4,6, 9 en het water zien. En wat ik kon zien zag er allemaal heel fijn en enthousiast uit. Wat er daarna in het bos gebeurde kreeg ik allemaal niet mee :=

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:06

Gave foto Cioccolato!
Leuk filmpje Renske!

Ah netjes dan toch Scum! :D

Ik heb m’n geld alweer verpatst in foto’s :+
Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:34

zijn er hier mensen die vaker hebben gestart in Vinkega? Ik twijfel om daar me eerste L te starten. (Mede omdat de B op zaterdag is en ik dan niet kan…)

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:46

Geld investeren in fotos is altijd goed!

Zou je juist niet eerst lekker ervaring op doen in de B?
Ik heb vinkega een poos geleden gestart. Daar stonden wel pittige dingen in. Met name de trakhener. Geen idee hoe die nu zou zijn.

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:54

Ik kruip eventjes onder mijn meeleessteen vandaan, komen er nog wedstrijden dit jaar die enigszins vriendelijk gebouwd zijn voor onervaren paarden? Ik bedoel dan B of zelfs BB.

Ik overweeg namelijk om mijn projectje binnenkort officieel uit te brengen, oorspronkelijk was ik van plan om daar tot volgend jaar mee te wachten maar paardelief pakt het heel fanatiek op :) ze laat aardig wat vermogen zien en is niet kijkerig met springen, wel redelijk groen en nog onder de indruk van het hele vreemd terrein gebeuren ;) dus ik zoek vooral een cross met uitnodigend begin en geen al te krappe lijntjes etc :o

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:16

Gelselaar :))
Diepenheim op donkere waterbak na
Bathmen
Rekken misschien tegen het eind wel te doen

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:59

Cioccolato schreef:
Geld investeren in fotos is altijd goed!

Zou je juist niet eerst lekker ervaring op doen in de B?
Ik heb vinkega een poos geleden gestart. Daar stonden wel pittige dingen in. Met name de trakhener. Geen idee hoe die nu zou zijn.


Trakheners zijn voor ons geen probleem. Daarnaast springen we in onze crossles al veel L en zelfs M hindernissen/lijntjes.

Maar ik twijfel wel nog hoor inderdaad omdat we met SGW Langedijk/Geestmerambacht pas 5 wedstrijden hebben gereden

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:04


esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:14

Ysselsteyn heeft BB
Het rondje B vind ik goed te doen.

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:32

Cioccolato schreef:
Gelselaar :))
Diepenheim op donkere waterbak na
Bathmen
Rekken misschien tegen het eind wel te doen



esje01 schreef:
Ysselsteyn heeft BB
Het rondje B vind ik goed te doen.


Thanks voor de suggesties, ik ga er zo naar kijken!
Ik maak me niet zozeer zorgen om de afmetingen, wel om de ruimte tussen de hindernissen, rem en stuur zijn nog weleens een dingetje... Mijn paard lost onbekende hindernissen namelijk soms nog zo op
(excuses dat deze screenshots bij elkaar uit 5 pixels bestaan :') )

Afbeelding

Afbeelding

En dan wil kort en soepel na de sprong draaien maar niet lukken :P

Inmiddels gaat het een stuk meer beschaafd


Afbeelding

We hebben sowieso nog paar lessen op de planning staan om het sturen onder de knie de krijgen :Y) Ik ben wel heel blij dat paardelief het goed dapper aanpakt, oortjes erop en gaan met die banaan!

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:47

Ik moet nog kiezen tussen Oud Karspel, Kronenberg en Vinkega.. ik wil er 2. Zo heb je geen keuze. En zo heb je weer keuze

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:05

Kronenberg sowieso!! :P

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:27

Cookie; ik denk dat ik jou gezien heb. Althans, je paard herken ik volgens mij. Hadden jullie zo'n trailer/vrachtwagentje bij? En stonden jullie in de buurt van de afspuitplaats?

Ik zie de komende tijd voor ons alleen de Peelbergen op de lijst staan. Voor de rest niks, behalve trainingen of gruwelijk ver weg. Dat laatste doe ik alleen als ik weet dat er echt een hele fijne cross staat.
Pas in september wemelt het van de crossen, iedereen wil dan tegelijk.

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:31

paljaslaura schreef:
Kronenberg sowieso!! :P


Mee eens..

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:37

funnypony11 schreef:
MarChak schreef:
Oefencross Chaam 24-25 juli
Op het eigen terrein van de Trouwe Kameraden.
Zaterdag 24 juli - 80 cm
Zondag 25 juli - 60 cm


Is het open voor publiek? Ik zou graag willen komen kijken en volgend jaar mee komen doen!


De startlijsten staan nu op fb en website.

Naast de RIVM regels geldt tijdens onze oefencross voor bezoekers, deelnemers en grooms:

Maatregelen specifiek voor het evenement
• Houd 1,5 meter afstand
• Vermijd drukte en volg de routing en de regels op de terreinen van De Trouwe Kameraden
• Geforceerd stemgebruik of zingen, schreeuwen of spreekkoren is niet toegestaan.

We hopen op twee leuke dagen, die voor herhaling vatbaar zijn! Aan de cross ligt het in ieder geval niet, er is mooi gebouwd door onze SGW-bouwers.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:13

Dat wordt het oud karspel eb kronenberg of kronenberg en vinkega. Nog steeds keuze stress _O-

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:18

Scum schreef:
Cookie; ik denk dat ik jou gezien heb. Althans, je paard herken ik volgens mij. Hadden jullie zo'n trailer/vrachtwagentje bij? En stonden jullie in de buurt van de afspuitplaats?

Ik zie de komende tijd voor ons alleen de Peelbergen op de lijst staan. Voor de rest niks, behalve trainingen of gruwelijk ver weg. Dat laatste doe ik alleen als ik weet dat er echt een hele fijne cross staat.
Pas in september wemelt het van de crossen, iedereen wil dan tegelijk.


Ja klopt! Donkergrijs vrachtwagentje! :D

Wij gaan naar kronenburg en vinkega

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:50

Ik zie in augustus alleen maar crossen die 2,5 enkele reis zijn (en dat ook nog eens zonder trailer, dus dat wordt meer dan 3 uur enkele reis). Behalve Peelbergen.

Oudkarspel gaan we zowiezo niet meer naar toe. Westdorpe 2 uur 34 min... kent iemand die cross? Vond Vrouwenpolder altijd een hele gezellige wedstrijd maar dit is toch een andere organisatie lijkt me?

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:51

Ik moet altijd relatief ver reizen :+
Gelukkig dus wel altijd opties.. maar goed.. alleen Hattem is in de buurt en dan vinkega.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:01

Hier ook altijd relatief ver reizen eigenlijk. Begin er wel aan te wennen. Ik vind het wel lastig om te kiezen waar we dit najaar allemaal heen zullen gaan. Paard is fit en in topconditie.. Het liefst ga ik overal heen. Ik vind bijna iedere crosswedstrijd leuk *\o/*

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:07

Hier heb je der gelukkig wel mooi wat in de buurt! :D

Woon in Gelderland. Zelf ga ik niet zover reizen met de trailer max een uur vind ik lang zat voor ze.

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:27

Scum schreef:
Ik zie in augustus alleen maar crossen die 2,5 enkele reis zijn (en dat ook nog eens zonder trailer, dus dat wordt meer dan 3 uur enkele reis). Behalve Peelbergen.

Oudkarspel gaan we zowiezo niet meer naar toe. Westdorpe 2 uur 34 min... kent iemand die cross? Vond Vrouwenpolder altijd een hele gezellige wedstrijd maar dit is toch een andere organisatie lijkt me?


Wel een beetje vergelijkbaar met VP. Over gras, open terrein. Vaak achter de dijk op, stuk over dijk en eraf. Ze hebben 2 waterbakken. Op zich niet heel moeilijk. Ook leuk voor publiek, je ziet bijna hele cross (normaal gesproken).
Je rijdt wel echt bij de grens of net erover om er te komen