[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:36

Tof filmpje jess!

Auwts patty, hopelijk voel je je snel weer goed

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:22

Heerlijk om te mee te kijken met jullie gave filmpjes en foto’s.
Behalve dan die valfoto van Patty, hopelijk heb je er niet teveel last van en kun je zaterdag lekker rond crossen!

Hier nog steeds aan het stappen, ze kreeg een ei aan haar kogel. Was het eerst onduidelijk wat ze had, nu blijkt het een verrekking van het annulair ligament te zijn. Tot half september nog stappen.
Maar de kleine heks denkt daar zelf soms anders over.. dan scheurt ze door het weiland of ze breekt de stal bijna af….

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:43

Wat balen Kamsel!

Hoe ging de cross bij jullie? Nog kunnen rijden patty?

Bij mij ging heel lekker! Dressuur mwah, last van vliegen en lage concentrate, 184. Springen maakte ik een afstands fout in de dubbel, uiteindelijk 3balkjes. Maar paard sprong wel super, dus tevreden.
Cross vond ik met lopen best wel pittig.. die trackener damn zeg. Maar paard pakte super aan en liep een fantastische foutloze ronde. Heb niet heel hard gereden omdat het best wel warm was, dus iets buiten de tijd. Super tevreden dus *\o/*

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:07

Dressuur ging een heel stuk beter dan de vorige keer.
Springen een balkje
Cross , rare langsloper op 2, daarna heerlijk gereden tot we het veld optreden naar 12/13.
Die open vlakte, daar werd paard erg blij van.
Weinig controle, geen ho en geen stuur.
Cross vrijwillig verlaten.
Nog even doortrainen.
Volgende zou Potijk zijn.
Maar daar staat meestal een technisch rondje.
En dan moet er wel meer controle zijn.
Het is toch ruim 2 uur rijden die kant op

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:28

Maar dat is wel meer bos dus misschien automatisch wat meer controle ?

Anders volgend weekend oefencross renwousde?

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:32

Jammer zeg esje. Idd misschien Renswoude dan nog meepakken?

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:44

Cookie2222 schreef:
Wat balen Kamsel!

Hoe ging de cross bij jullie? Nog kunnen rijden patty?

Bij mij ging heel lekker! Dressuur mwah, last van vliegen en lage concentrate, 184. Springen maakte ik een afstands fout in de dubbel, uiteindelijk 3balkjes. Maar paard sprong wel super, dus tevreden.
Cross vond ik met lopen best wel pittig.. die trackener damn zeg. Maar paard pakte super aan en liep een fantastische foutloze ronde. Heb niet heel hard gereden omdat het best wel warm was, dus iets buiten de tijd. Super tevreden dus *\o/*


Klinkt goed!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:15

Wat balen zeg Kamsel... hopelijk houdt ze zich rustig dat ze goed kan herstellen!

Hier wel dressuur gereden maar als ze een pas wat op zij ipv meer naar voren zetten deed het al zeer. Pijn kan ik uit zetten maar toen kwam mijn verstand toch naar boven...
Eigenlijk toen ik de proef uit kwam al besloten dat ik beter kon afmelden. Toch nog met de mensen die gekomen waren de cross gaan lopen en het werd me gauw duidelijk dat ik het gewoon niet moest gaan riskeren.
De af- en vooral de opsprong zouden al een ding zijn ivm de rek die je in je eigen lijf al moet hebben dan (en die van mij nogal graag begint te hupsen met zoiets ook). En dan die trakhener er achter aan waarbij je eerst een gat had en dan pas de boomstam. En vervolgens ook nog die heuveltjes op af met hindernissen.
Te riskant, te veel risico om er een grotere blessure van te maken. (Er voelt iets niet oke bij een spier bij mijn lies)
Dus toen toch maar afgemeld. Baalde er wel van maar weet zeker dat ik de goede keus voor mezelf, en waarschijnlijk ook mijn paard gemaakt heb.

Afbeelding
:')

Jammer van de balken maar geweldig dat ze zo goed liep Cookie!!

Vervelend dat je de controle kwijt raakse Elsje. Wel slim om dan te stoppen en niet maar gewoon door te sjezen. Hopelijk krijg je snel de controle weer terug!

Ik heb gisteren en vandaag wat foto's gemaakt. Ze komen (nog onbewerkt) op de fb van Patty Curvers Photography te staan :).
Jou heb ik helaas gemist of geen goede foto van gekregen Cookie :o

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:30

Leuke foto's Patty

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:50

Zag op Instagram hier en daar wat filmpjes langs komen van de cross. Mooo zeg daar! Jammer genoeg voor ons echt te ver weg..
Voor mij is Lisse de eerstvolgende die op de planning staat. Ik twijfel ook om me op te geven voor West-Betuwe. Is nog een vrij “nieuwe” cross locatie volgens mij. Zijn daar mensen geweest vorig jaar?

paljaslaura

Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:52

Balen Patty! Hopen dat je snel geen last meer hebt van je lies

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:55

Jammer patty.. maar eigen veiligheid boven alles.

Wie gaan er zondag naar renswoude?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:58

Wij waren er zaterdag. Dressuur mwah… paard was over de zeik omdat het losrijden tussen de spring en crosshindernissen was. Hij was heel gespannen, pas in de tweede helft van de proef liet hij los. 194 pt. Foutloos gesprongen en gecrosst binnen de tijd. Dus heel blij mee.
Ik vond het een hele mooie cross en ik was blij dat hij wat uitdagend stond.

Esje, hindernis 2 daar hadden er ontzettend veel problemen op. Op zich een hindernis van niks. Maar misschien omdat dat het moment was dat je van het hoofdterrein en de drukte weg galoppeert?

Goed gedaan Cookie! Ik zit even te denken. trakhener… Waar stond dat ding dan? Was dat op het lijntje met de op en afsprongen?

Patty; heel jammer dat je niet kon starten. Je komt eigenlijk voor de cross. Hopelijk herstel je snel!

Gisteren heb ik als ringmeester bij de dressuur gestaan. Best leuke combinaties voorbij zien komen. Maar helaas niks van de cross kunnen zien.

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:46

Ja ik denk ook dat op hindernis 2 dat de reden was.
En toen weer het open veld opdraaien na 11 was ook erg indrukwekkend.
Ach hij is pas 5, sinds januari onder het zadel.
Een combinatie worden kost tijd.
En iedere keer is het weer een verrassing hie hij reageert.
In Ede vond hij alleen het bos in ook nog heel spannend.
Heeft tot en met zijn 4 altijd in de kudde gelopen, heeft echt veel steun aan andere paarden.
Dus dat is wel een verklaring waarom hij graag naar de paarden in de verte wou.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:35

Ik ben eerder in Ophemert geweest, leuke cross. Qua bodem wel een beetje moeilijk als het veel geregend heeft, is in de uiterwaarden.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:48

Dankje esje!

@jess_amigo; Volgende keer een weekendje weg van maken? :P
Wij hebben vorig jaar onze 2e B cross gereden in Ophemert. Ik vond het wel leuk toen! Zat 1 lastiger lijntje in maar de rest was prima te doen. Geen moeilijke cross en vrij kort naar mijn idee.
Grond was toen op sommige plekken ook niet helemaal lekker maar dat loste ze wel allemaal gelijk op. Met rijden geen last van gehad.

Jou vent heeft het weer goed gedaan Scum!
Trakhener zat idd na de op- en afsprong.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:24

Fijn scum

Ik heb van oud karspel gewoon een foto van over de trekker sprong. Vind dat echt leuk _O-

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:45

Jammer patty! Maar idd beter veilig, hoe voel je je nu?
Denk dat je de verkeerde persoon voor je hebt :+ je hebt er 4 van mij namelijk haha, 161! Heel tof. zit nog even te kijken welke het wordt.

Ik reed zondag in de L scum, dus de trakehner was nummer 4, na de doos met die gekleurde vakken rechtdoor door het hek en dan stond hij achter dat veld. De L en M hindernis. Sommige daarna vond ik ook flink maar niet spannend haha. En dan bij de op en af sprongen zat nog een trakehner, met klein gat.

Volgende voor mij is Markelo :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:52

Cioccolato laat zien dan :P

Had inderdaad de verkeerde persoon voor me coockie :+ Zag je bestelling voorbij komen, leuk! :D

Ik ben net bij de fysio geweest.
Spierscheurtje in de sartorius, meerdere gebieden in het liesgebied met overrekking, kneuzing en zwelling en het heup kapsel heeft ook verrekking.

Hier staat ook Markelo ingeschreven. Samen met 2 meiden en hun paarden daar in de buurt overnachten.
Wil die eigenlijk wel doen als het gaat. Filmpje die ik van een eerder jaar gezien had zag er leuk uit!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:51

Kan mijn bericht niet meer bewerken maar mijn bekken stond ook scheef, rechts naar voren getordeerd. Was ik nog vergeten :+

Vriendin die ook crosst gaat komende week de crossles met Baby doen die gepland stond. Durfde ze wel aan als ze maar een bokriempje had haha. Kan Baby weer wat positieve ervaring mee krijgen :)
Heel fijn dat ze dat wil doen! Kan ik het nog even wat rust geven. Mocht ik Markelo zelf niet kunnen rijden zou ze haar daar ook wel willen starten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:13

Oeps, was als PB bedoelt :)
Laatst bijgewerkt door Scum op 18-08-21 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:14

Jeetje dat is wel heftig patty. Heel veel beterschap!
En leuk dat je vriendin hem wil rijden

Ik had jullie filmpje al gezien op yt Scum! Gaat heel lekker, fijn rondje om te kijken :D

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:17

Cookie2222 schreef:
Jammer patty! Maar idd beter veilig, hoe voel je je nu?
Denk dat je de verkeerde persoon voor je hebt :+ je hebt er 4 van mij namelijk haha, 161! Heel tof. zit nog even te kijken welke het wordt.

Ik reed zondag in de L scum, dus de trakehner was nummer 4, na de doos met die gekleurde vakken rechtdoor door het hek en dan stond hij achter dat veld. De L en M hindernis. Sommige daarna vond ik ook flink maar niet spannend haha. En dan bij de op en af sprongen zat nog een trakehner, met klein gat.

Volgende voor mij is Markelo :D


Jammer dat ik niks van de L cross gezien heb dan. Je hebt zeker geen foto ofzo van die trakhener?
Ik ben filmpjes aan het zoeken geweest van Westdorpe. Die staat over 1,5 week op onze planning, en ik ben er nog nooit geweest. Kon alleen de L cross daarvan vinden, maar dat lijkt me nog wel te doen. Dan zal het B ook wel prima zijn.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:04

Geen foto zelf. Wel een screenshot van helmvideo van iemand. Maar vind hem van paard af wel altijd optisch anders dan van de grond :+

Westdorpe ben ik ook nog nooit geweest. Maar lijkt me wel een mooie cross zo van de filmpjes. Zou alleen die dijk wel spannend vinden (beetje hoogtevrees)

Afbeelding

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:42

We zijn op een nieuwe plek kennis gaan maken met crosshindernissen en tja, het blijft overduidelijk zichtbaar dat hindernissen zelf zijn geen probleem zijn, daar vliegt mevrouw zo overheen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen rem zit er nog steeds niet echt op :') Met springen gaat het redelijk goed op wedstrijd, laatst gewoon een foutloos rondje gereden :o maar ik twijfel nog steeds of officieel gaan crossen verstandig is gezien het dan wel open terrein is wat het des verleidelijker maakt voor mijn gekkie om lekker (te) hard te gaan... B vind ik geen spannende hoogte, maar wat meer controle zou toch wel fijn zijn.

Stuur zit er overigens wel goed op, alleen tempo kiest mevrouw liever zelf :+