[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:17

Ik heb gemaild voor de BB in ede. Zit er dan net weer een maand op dus wellicht iets enthousiast maar mijn trainer zei dat het wel kon haha :+

Aatrox
Berichten: 373
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:30

Ik zou mijn peuter dolgraag meenemen maar die heeft dan net 1 crosstraining erop zitten. Dat is misschien weer heel ambitieus

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:55

Ik laat Ede dit jaar voor het eerst voor wat het is, ondanks dat het echt om de hoek is. Vind 50 euro echt te gek en heb voor dat geld zeker geen zin om een heel weekend op touw te moeten zijn. Ga mijn planning dus omgooien en zoek wel wat anders. Dijkgatsbos is volgens mij ook rond die tijd, dus denk dat we die kant dan oprijden.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:45

Ik ben zaterdag aanwezig in kronenberg met mijn camera, moet 2 dames groomen, maar als ik startnummers weet ga ik mijn best doen

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:06

Hier iemand die meedoet met de oefencross bij ‘t Hoogt op 6 juni? Ik heb me vanochtend ingeschreven!

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 07:57

ElSea schreef:
Ik laat Ede dit jaar voor het eerst voor wat het is, ondanks dat het echt om de hoek is. Vind 50 euro echt te gek en heb voor dat geld zeker geen zin om een heel weekend op touw te moeten zijn. Ga mijn planning dus omgooien en zoek wel wat anders. Dijkgatsbos is volgens mij ook rond die tijd, dus denk dat we die kant dan oprijden.


€50 echt niet normaal he! Zelfs B zonder dressuur €45 :+ zat ook te twijfelen. Al met al zoveel geld kwijt aan 1 weekend.
Snap echt wel dat het heel veel organisatie vergt maar waarom nou ook dit weer duurder.

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:04

50,-?! Wat een geld, daar komen je benzinekosten nog bij en je wil misschien nog lekker wat eten en drinken :wow:

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:09

Ik snap ook dat er een hoop komt kijken bij zo’n wedstrijd en dat sponsoren en vrijwilligers steeds schaarser worden, maar ik denk dat ze op deze manier juist starts verliezen .. waar je dus bij de eindstreep juist minder over houd.

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:10

Ik denk dat zolang de wedstrijd vol zit, ze het kunnen blijven vragen.
Ik ben dan ook wel benieuwd of t vol raakt..

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:15

Ben ook heel benieuwd of ze vol zitten! Maar ik start naast eventing ook nog gewoon dressuur en springen, en ga echt geen 150/200 euro per maand aan wedstrijden betalen. Ik kies bij ons in de buurt ook vaker voor wedstrijden waar ze een 10tje per proef vragen ipv 12,50/15 euro. Als je dat 3 keer doet kan je weer een proef extra gratis starten...

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:18

Ik ging er ook oo selecteren hoor. En oo prijzengeld. Als je 45 inschrijf geld moet betalen en de eerste prijs is 45 kies ik wel een ander.. niet dat ik altijd prijs rij, maar gewoon voor het idee..

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:38

Maar ben is even heel redelijk, moeten de verengingen die de wedstrijden voor ons dan alle stijgende kosten maar dragen? Dan houden die er toch ook niks meer aan over en wedstrijden organiseren is nou niet bepaald een vetpot in de paardensport. Doordat de wedstrijden wat opleveren voor die verenigingen, zijn er ook terreinen onderhouden waar we weer op kunnen trainen.

Dus fijn als een vereniging voor minder geld kan organiseren, maar dat kan niet iedereen.
Draagt het bij aan onze sport om dan goede/degelijk in elkaar zittende wedstrijden te vermijden omdat ze 5 euro meer moeten vragen om hetzelfde te kunnen leveren? Ik denk het persoonlijk van niet. Vind je het geen degelijke/goede wedstrijd en twijfelde je al, dan denk ik dat je de wedstrijd zeker moet mijden.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:41

Moonlight17 schreef:
Maar ben is even heel redelijk, moeten de verengingen die de wedstrijden voor ons dan alle stijgende kosten maar dragen? Dan houden die er toch ook niks meer aan over en wedstrijden organiseren is nou niet bepaald een vetpot in de paardensport. Doordat de wedstrijden wat opleveren voor die verenigingen, zijn er ook terreinen onderhouden waar we weer op kunnen trainen.

Dus fijn als een vereniging voor minder geld kan organiseren, maar dat kan niet iedereen.
Draagt het bij aan onze sport om dan goede/degelijk in elkaar zittende wedstrijden te vermijden omdat ze 5 euro meer moeten vragen om hetzelfde te kunnen leveren? Ik denk het persoonlijk van niet.


Wat voor kosten zijn er zo gestegen dan?

En daarnaast, als sommige wedstrijden het wel kunnen en niet inboeten op kwaliteit moeten anderen dat toch ook kunnen? Tevens is volgens mij algemeen bekend dat Ede een privaat terrein is en heel eerlijk, ik vind het er vaak slechter bij liggen dan andere wedstrijden/trainingsterrein waar ik kom. De meeste hindernissen zijn al eeuwen hetzelfde en worden echt niet elk jaar (of elke 5) voorzien van een lakje of beitsje.

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:00

ElSea schreef:
Moonlight17 schreef:
Maar ben is even heel redelijk, moeten de verengingen die de wedstrijden voor ons dan alle stijgende kosten maar dragen? Dan houden die er toch ook niks meer aan over en wedstrijden organiseren is nou niet bepaald een vetpot in de paardensport. Doordat de wedstrijden wat opleveren voor die verenigingen, zijn er ook terreinen onderhouden waar we weer op kunnen trainen.

Dus fijn als een vereniging voor minder geld kan organiseren, maar dat kan niet iedereen.
Draagt het bij aan onze sport om dan goede/degelijk in elkaar zittende wedstrijden te vermijden omdat ze 5 euro meer moeten vragen om hetzelfde te kunnen leveren? Ik denk het persoonlijk van niet.


Wat voor kosten zijn er zo gestegen dan?

En daarnaast, als sommige wedstrijden het wel kunnen en niet inboeten op kwaliteit moeten anderen dat toch ook kunnen? Tevens is volgens mij algemeen bekend dat Ede een privaat terrein is en heel eerlijk, ik vind het er vaak slechter bij liggen dan andere wedstrijden/trainingsterrein waar ik kom. De meeste hindernissen zijn al eeuwen hetzelfde en worden echt niet elk jaar (of elke 5) voorzien van een lakje of beitsje.


Gestegen kosten: Diesel, wat denk je dat er wel niet verreden wordt op zo'n wedstrijd om materialen te plaatsen/verplaatsen. Eten en drinken ervaar je zelf ook, is ook duurder geworden. Materialen die gehuurd worden duurder. Hout, prijzen gaan momenteel door het dak, dat gebruiken we nogal veel voor de crossbouw.

Waarom kunnen sommige het wel en andere wedstrijden wel, geen enkele wedstrijden zit hetzelfde in elkaar. De ene wedstrijd moet een terrein gehuurd worden. Op de andere wedstrijd mogen ze grond van eigenaren gebruiken en moeten ze daarna herstellen. Het andere stuk grond bezit de verenigingen zelf. Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op wat een wedstrijd kost en wat vervolgens een wedstrijd moet opbrengen om die kosten met een beetje winst voor de vereniging moet dekken. Geen idee of je het al doet, anders zou ik zeggen. Neem is een kijkje in de keuken bij een paar verenigingen die wedstrijden organiseren en steek de handen is uit de mouwen. Dan ervaar je dit vanzelf.

Zoals je kan zien in mijn edit, aangezien ik al per ongeluk op verzenden had gedrukt. Als je de wedstrijd op zichzelf niks vind, dan moet je hem vooral overslaan. Maar een goede/degelijke wedstrijd moet je niet voor een prijsverhoging door omstandigheden waar de vereniging niks aan kan doen laten gaan.

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:07

Ik denk ook niet wat we onder prijs stijgingen uit komen. Dat was rond corona ook al wat
Maar ik vind dat prijzen geld in verhouding moet blijven en zker meer mag zijn dan t inschrijf geld.

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:12

Ik vind 50 euro voor een cross ook wel heel veel geld en zeker als je dan ook nog verplicht over twee dagen moet rijden. Dat is voor mij dus of twee keer +300 km rijden of daar overnachten met paard en iemand inhuren voor de paarden thuis.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:12

Moonlight17 schreef:
ElSea schreef:
Wat voor kosten zijn er zo gestegen dan?

En daarnaast, als sommige wedstrijden het wel kunnen en niet inboeten op kwaliteit moeten anderen dat toch ook kunnen? Tevens is volgens mij algemeen bekend dat Ede een privaat terrein is en heel eerlijk, ik vind het er vaak slechter bij liggen dan andere wedstrijden/trainingsterrein waar ik kom. De meeste hindernissen zijn al eeuwen hetzelfde en worden echt niet elk jaar (of elke 5) voorzien van een lakje of beitsje.


Gestegen kosten: Diesel, wat denk je dat er wel niet verreden wordt op zo'n wedstrijd om materialen te plaatsen/verplaatsen. Eten en drinken ervaar je zelf ook, is ook duurder geworden. Materialen die gehuurd worden duurder. Hout, prijzen gaan momenteel door het dak, dat gebruiken we nogal veel voor de crossbouw.

Waarom kunnen sommige het wel en andere wedstrijden wel, geen enkele wedstrijden zit hetzelfde in elkaar. De ene wedstrijd moet een terrein gehuurd worden. Op de andere wedstrijd mogen ze grond van eigenaren gebruiken en moeten ze daarna herstellen. Het andere stuk grond bezit de verenigingen zelf. Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op wat een wedstrijd kost en wat vervolgens een wedstrijd moet opbrengen om die kosten met een beetje winst voor de vereniging moet dekken. Geen idee of je het al doet, anders zou ik zeggen. Neem is een kijkje in de keuken bij een paar verenigingen die wedstrijden organiseren en steek de handen is uit de mouwen. Dan ervaar je dit vanzelf.

Zoals je kan zien in mijn edit, aangezien ik al per ongeluk op verzenden had gedrukt. Als je de wedstrijd op zichzelf niks vind, dan moet je hem vooral overslaan. Maar een goede/degelijke wedstrijd moet je niet voor een prijsverhoging door omstandigheden waar de vereniging niks aan kan doen laten gaan.


Diesel en eten/drinken zou gelijk moeten zijn voor alle crossen dan toch? Om als voorbeeld even bij Ede te blijven (niet om die wedstrijd af te kraken maar dat praat makkelijker): ja, hout is duurder geworden. Maar wanneer is daar recent een nieuwe hindernis geplaatst? Het gros staat er al hele ruime tijd en zit imo ook over de afschrijvingstijd heen :Y) en inderdaad, sommige moeten terreinhuur of iets dergelijks betalen maar voor zover ik weet is dat in Ede ook niet het geval. Ik heb voor Vlietlanden bijvoorbeeld lachend 45 euro neergeteld, maar als je ziet wat dat voor onderneming is gezien dat normaliter ook geen crossterrein is... Dan snap ik wel waar de kosten vandaan komen ja.

Dus denk dat ik jouw standpunt zeker snap alleen vind het op deze wedstrijd minder van toepassing.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:39

Heeft iemand wel is om uitleg gevraagd waarom ze het dressuur en springen niet gewoon op de valouwe zelf doen? Ik ga niet heen omdat ik echt niet twee dagen in totaal 400+km ga rijden, ookal vind ik het een hele leuke cross.
Ben benieuwd of ze starts gaan verliezen door het inschrijfgeld.

Vind het trouwens ook jammer dat Snorrewind en Vinkega tegelijk is :(

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:58

JusticeJ schreef:
Heeft iemand wel is om uitleg gevraagd waarom ze het dressuur en springen niet gewoon op de valouwe zelf doen? Ik ga niet heen omdat ik echt niet twee dagen in totaal 400+km ga rijden, ookal vind ik het een hele leuke cross.
Ben benieuwd of ze starts gaan verliezen door het inschrijfgeld.

Vind het trouwens ook jammer dat Snorrewind en Vinkega tegelijk is :(

Volgens mij hebben ze aangegeven daar geen ruimte voor te hebben op het terrein.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:21

Ik vind het ook veel geld. Maar idd de stijgende prijzen raken iedereen. Neem bv hout, die prijzen zijn met 30% omhoog gegaan begin april en naar verwachting stijgen ze weer 30% in mei… balen maar hoort erbij. Het verschil in wedstrijden vind ik dan wel weer apart, waar ik in hoogenweg 30,- betaalde voor het L en dan nu 50,- in ede idd. Ik betaal het, want heb het er voor over. Maar dan zou ik liever een lijn zien op de middenweg.

Ik krijg nu trouwens terug van de knhs dat de wp regeling is veranderd ;( de B gaat nu net zo stom als bij het springen. Dus niet meer foutloos en voldoende 2wp, en 1 fout 1wp. Maar echt op stijl, dus onder de 6 sws geen wp, 6-7,5 en foutloos 1wp en 1 fout geen wpen…. En foutloos en 7,5+ 2wpen en 1fout 1wp. Ik snap dat de rijstijlpunten er zijn, en dat we daarmee de ‘debielen’ eruit kunnen filteren. Maar hoevaak heb je nu serieus boven de 7,5?
Ben ik even blij dat ik vnl L start

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:26

Ik vind het wel een goede zaak. Beter bij eventing dan bij springen iig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd volgens mij elke wedstrijd boven de 7,5 reed.. om even op terug te komen wanneer rij je nou 7.5 gemiddeld

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:33

Cookie2222 schreef:
Ik vind het ook veel geld. Maar idd de stijgende prijzen raken iedereen. Neem bv hout, die prijzen zijn met 30% omhoog gegaan begin april en naar verwachting stijgen ze weer 30% in mei… balen maar hoort erbij. Het verschil in wedstrijden vind ik dan wel weer apart, waar ik in hoogenweg 30,- betaalde voor het L en dan nu 50,- in ede idd. Ik betaal het, want heb het er voor over. Maar dan zou ik liever een lijn zien op de middenweg.

Ik krijg nu trouwens terug van de knhs dat de wp regeling is veranderd ;( de B gaat nu net zo stom als bij het springen. Dus niet meer foutloos en voldoende 2wp, en 1 fout 1wp. Maar echt op stijl, dus onder de 6 sws geen wp, 6-7,5 en foutloos 1wp en 1 fout geen wpen…. En foutloos en 7,5+ 2wpen en 1fout 1wp. Ik snap dat de rijstijlpunten er zijn, en dat we daarmee de ‘debielen’ eruit kunnen filteren. Maar hoevaak heb je nu serieus boven de 7,5?
Ben ik even blij dat ik vnl L start


Ah dat verklaart waarom ik in Etten Leur maar 1 wp bijgeschreven kreeg, had 7,33 voor stijl. Ik had dat wel even gemist.

Ik vind 50,- voor B zonder dress persoonlijk gewoon veel geld. Ik snap dat voor niets de zon op komt en dat iedereen met prijsstijgingen (en minder sponsors) te maken heeft. Wel echt jammer dat ze het over 2 dagen/locaties smeren, vind het altijd wel een toegangkelijke wedstrijd.
Gelukkig is er tegenwoordig wel veel meer keus dan toen ik net met SGW begon, zo'n 15 jaar geleden :+.

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:32

Volgens mij is de reden dat Ede het niet op 1 locatie doet een combinatie van ruimte (zowel dressuur ring(en) als springring, losrijden en dan de cross + het parkeren. Op de B wedstrijden waar de meeste na zijn spring en cross rondje huiswaarts gaan, en dus misschien zo'n 3 uur geparkeerd bent, heb je met dressuur erbij als snel dat je minstens 5 uur geparkeerd bent. Dat is daar niet te doen volgens mij.

Ik vind het inderdaad een hoop geld, maar heb het zelf in het perspectief geplaatst dat (2 rondjes) oefencrossen ook al snel rond de 40-45 euro liggen, dat is niet eens altijd met een spring parcours vooraf, geen prijzen en geen officials. Daarnaast is Ede altijd een van mijn fijnste wedstrijden, dus heb ik het er voor over. Maar als dit in oudkarspel zou gebeuren zou ik er bijv niet meer heen gaan, omdat ik daar vaak niet lekker rij.


edit: over de stijlpunten regeling, ik kwam daar in Renswoude achter omdat iemand 2de was geworden en foutloos was maar zei dat ze maar 1 wp had gekregen ivm stijl, toen heb ik de regelement wijzigigen weer eens gelezen en kwam ik ze tegen. Ikzelf had die wedstrijd een 8 nog iets gemiddeld, dus het is zeker wel te doen.
Ik vind het wel een goede zaak. Je mag al van de B naar de L met 4 winstpunten, en ik denk dat het goed is als sommige soms iets langer over die overstap moeten doen omdat ze soms best gevaarlijk rijden en 100% hun paard al het werk laten doen en de mazzel hebben dat het paard het leuk vind waardoor die ze uit moeilijke situatie red. (is natuurlijk niet voor iedereen zo, maar soms zie je toch wel mensen waarvan het grondtempo zo laag of juist zo hoog ligt dat ik denk; dat kan niet altijd maar goed blijven gaan.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:19

Daar ben ik het wel mee eens wat betreft de stijlpunten regeling. Heb het sowieso altijd al vaag gevonden dat je met 4 punten over mocht. Had wel moeilijker geweest als ze met deze regeling bijv 10 winstpunten eisen. Zo ben ik dus wel al even bezig in het B springen.. stijlpunten zijn altijd goed maar mijn merrie is helaas niet altijd even voorzichtig dus een balk heb ik snel in de parcours.. maar goed stapje voor stapje komen we er ook wel.

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:24

Ik hoop dat ze de overgang ook naar 10 winstpunten zetten met eventing