[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:32

Had nog foto’s toen ik ze de eerste keer gebruikt had, dit was hoe ze zaten na een uurtje training

Afbeelding
Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 13:06

Ik heb van PEI maat M voor zowel voor als achter. Maar twijfel wel klein beetje over achter of ze te groot zijn. Nu twee keer mee gereden en ze schuiven niet.
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:04

Lang zat richting de sprong aan de binnenkant, maar dat lijkt ook wel een beetje de pasvorm als ik de vorm van de beschermer zie.

Voorlopige lijst van oudkarspel staat erop: https://online.equipe.com/nl/competitions/47830

8.08 dressuur, dat wordt weer half 5 vlechten :=

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:52

Ik moet vrijdag avond al dressuren. Maar dat had ik wel verwacht gezien het voor mij maar 30 min rijden is en dus bijna een “thuis” wedstrijd

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:30

Ik heb Kentucky’s achter. Die blijven goed zitten, alleen moet ik goed opletten dat ik hem goed draai anders krijgt ze iets een plekje bij de kogel. Mijn PEs zakte ook af…

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:04

Kentucky kwaliteit lees is alleen zoveel slechts over.. das ook weer wat.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:07

Ik ben er positief over. M’n PEs krijgen nu wat scheurtjes/beschadigingen na 2jaar crossen en de Kentucky’s zijn nog gaaf na 1jaar.
Zandona vind ik ook gaaf. Maar die vond ik achter een stuk korter op de pijp. En een stuk duurder :+

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:43

vraagje, weten jullie welke fotograaf zaterdag zat bij hindrnis 10. De boomstammem in de bocht voor het water?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:18

Ik zou mijn Kentuckys echt nooit meer kopen. Na 1 jaar waren ze idd nog mooi maar nu het 2/3e seizoen gaan ze van binnen helemaal aan gort. Ik smeer er nu eventingcream tussen zodat ie geen wondjes krijgt, dat werkt gelukkig super. Maar handig is anders. Van buiten zijn ze overigens nog wel piekfijn!

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:51

streep schreef:
vraagje, weten jullie welke fotograaf zaterdag zat bij hindrnis 10. De boomstammem in de bocht voor het water?


al gevonden? ik kan die ook niet vinden en weet zeker dat er 1 zat, keek hem recht aan toen we de bult af kwamen :P
zoiezo weinig foto's gevonden ten opzichte van hoeveel fotografen ik gezien heb, hoop dat dat nog komt

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:57

Ik meld me ook weer eens. Een aantal van jullie in Markelo gezien, altijd gezellig.

Ik deed mee in de B paarden zonder dressuur. Springen was foutloos, was echt verbaasd met hoe simpel het parcours aanvoelde. Cross ging heel fijn. Bij h1 en 2 nog niet super gretig, maar vanaf h3 erg fijn! Wij zijn 2de geworden, ben super trots op Tuck. Ik hoop dit gevoel vast te kunnen houden voor oudkarspel (B) zondag.

Iemand een omschrijving van de fotograaf? Ik heb misschien een vermoeden wie het is, zet alleen zelden iets online.

Ik ben nog steeds blij met mijn pe's. Ik moet ze wel tapen omdat ze achter anders af gaan, maar dat is meer omdat voor ee dunne pony beentjes het klitteband te lang is.

@jess, ik vind die van jou idd wel hoog oplopen aan de binnenkant maar kan ook wat vertekenen doordat je paard op rust staat. Ik hou altijd aan de onderkant om de kogel heen en dan nog een duimbreedte boven over houden tot de eerste verdikking aan het binnenkant been (ter hoogte van spronggewricht).

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:39

Bij hindernis 10 zat ODD fotografie (daar heb ik een foto van L paarden) en de boomstam hindernis net voor het water heb ik een foto van Victor Krijt.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:30

Het regent nu flink hier in Alkmaar. Zal de bodem van Oudkarspel wel te goede doen. Hopelijk blijft het zaterdag droog. Ik ga morgen al parcours verkennen. Zal jullie op de hoogte houden.

Er staan enkele foto’s van de L op hun pagina:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:19

Dat was een pittige dressuurbaan in Oudkarspel. Er is natuurlijk een hoop water gevallen vandaag, dus zo aan het einde van de rubriek was het diepe, zuigende modder. Wel met een mooi resultaat, 206,5 punt goed voor een voorlopige 1e plaats. Ik houd mn hart vast voor degenen die morgen in onze ring moeten rijden.
De cross ziet er goed uit. Zin in morgen!

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:31

Succes allemaal!

Wij gaan dit weekend lekker trainen. Even zelf de crossbaan op :D

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:34

Heb ik stad en land afgezocht voor puntjes, gaat het keihard regenen voor Oudkarspel :+

Wij hebben morgen een hectische ochtend voor de boeg. Eerste moet 8.08 dressuur lopen, tweede om 8.56. Dan moet ik afzadelen en eerste weer opzadelen die om 10.04 de springring al in moet, amazone moet in die tijd even door de cross rennen. Rubriek duurt tot ongeveer 13.00 uur dus waarom dit nou zo gepland moest worden := Het is bijna 2,5 uur rijden dus voor die tijd cross lopen werd hem niet en vandaag moest er gewoon gewerkt worden. Nou ja, we gaan het wel zien morgen, sneller dan snel kan het toch niet.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:14

Pff kan iemand me even wakker maken uit de nachtmerrie… gisteren gedressuurd. Ondanks slechte bodem 3e plek met 201 punt

Net klaar om te springen. Spring ik dus hindernis 7 ipv hindernis 1 _-:( hoe stom kan ik zijn.

Afijn mocht dus niet meer crossen… nog gevraagd of ik HC mocht maar ook niet. Maar goed regels zijn regels.

Nu vraag ik me alleen af als ze morgen nog plek hebben in de B. Mag ik dan een rondje HC rijden of niet? Aangezien je officieel 5 dagen tussen cross wedstrijden moet hebben? Maarja ik heb dus eig niet gecrosst…

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:51

O oliebol, was jij dat...
Wij kwamen net aanstappen toen het werd omgeroepen.

Gup foutloos gesprongen en in de cross!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:08

Ja dat was ik.. ik kan mezelf echt wel voor me kop slaan. Maar hoe terug draaien kan helaas niet. Net contact gehad met de organisatie. We mogen morgen een rondje B gelukkig!

Kunnen we ten minste ons seizoen eindelijk beginnen Maarsbergen ging voor ons ook al niet door natuurlijk.

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:15

Huh maar 1 en 7 liggen toch niet naast/dichtbij elkaar, of wel? Weet het parcours niet. Wel zonde! Fijn dat je morgen nog een rondje mag doen.

*wacht ik heb het door, in het springparcours.
Laatst bijgewerkt door Melisje_92 op 21-05-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:23

Melisje_92 schreef:
Huh maar 1 en 7 liggen toch niet naast/dichtbij elkaar, of wel? Weet het parcours niet. Wel zonde! Fijn dat je morgen nog een rondje mag doen.


Van het springparcours he. Die stonden wel naast elkaar.

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:24

Melisje_92 schreef:
Huh maar 1 en 7 liggen toch niet naast/dichtbij elkaar, of wel? Weet het parcours niet. Wel zonde! Fijn dat je morgen nog een rondje mag doen.


Als je te vroeg afwendt rij je richting 7 van de andere kant

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:48

gomir schreef:
Melisje_92 schreef:
Huh maar 1 en 7 liggen toch niet naast/dichtbij elkaar, of wel? Weet het parcours niet. Wel zonde! Fijn dat je morgen nog een rondje mag doen.


Als je te vroeg afwendt rij je richting 7 van de andere kant


Ja ik dacht even dat het over de cross ging, in het springparcours kan ik goed begrijpen :')

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:12

@ gomir, is het nog gelukt met de snelle wissels? Ikzelf heb ong 40 minuten tussen de dressuur en het springen dus ik hoef alleen maar zadels te wisselen haha.

@jessss oneee. Wat ontzettend balen! Gelukkig dat je nog wel dan morgen B mag doen. Dat doe je 1x en nooit meer.

Voor degene die er morgen ook zijn, ik ben te herkennen aan zebra set en vind het altijd gezellig om te kletsen :)

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:22

Allemaal goedgekomen! Maar we zijn ook een geoliede machine en de paarden zijn gewend om mee te gaan.
Nu wel gaar, maar beide paarden op dressuurscore geëindigd en we denken een 1ste en 4de plaats. Duurde zo eindeloos lang en ze hadden geen idee wanneer ze de uitslag zouden hebben dus we zijn naar huis gegaan met nog 3 uur rijden voor de boeg.
Om 14.15 konden we zelfs onze dressuurcoupons nog niet krijgen :+