[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:47

Ik had een goedkope omdat ik niet zoveel om de kwaliteit geef. Leuk om terug te kijken maar t hoeft niet in de bios zeg maar. Voor dat idee dikke prima. Zit mooier dan zo'n gevaarte op de cap vind ik altijd. Je plakt her gewoon onder het randje met stevig klitteband. Ik had 'm dus onder de klep maar zolang er een rand zit waar je 'm op kan doen, kan het
Ben nooit fan geweest van iets op de cap. Omdat ik het niet mooi en zeker ook niet veilig vind.
Verdee geen ervaring met vergelijk want heb niks anders gebruikt. De ontwikkeling is door gegaan en de kwaliteit is een stuk beter geworden heb ik bij andere filmpjes gezien.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:19

Wij hebben ook een cambox. Prima kwaliteit en geen abonnement nodig.
En grote voordeel dat je geen gevaarte op je cap hebt, maar je plakt hem onder de rand van je klep.

Aatrox
Berichten: 368
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:03

Ik rijd volgens mij al jaren met de gopro8 toen die net uitkwam, abonnement voor de app afgesloten. Doet het nog steeds super, ook in HD kwaliteit.

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:55

Is er misschien iemand die de B cross van Ophemert heeft verkend vandaag en foto's kan plaatsen?

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:25

Zijn er liefhebbers die de L hindernissen van Ophemert op de foto willen hebben?

Ben vandaag al een rondje wezen lopen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:27

_Natasja_ schreef:
Zijn er liefhebbers die de L hindernissen van Ophemert op de foto willen hebben?

Ben vandaag al een rondje wezen lopen.


Ja graag! :j

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaat waarschijnlijk nog wat omhoog.

Afbeelding
Na B schuin naar beneden

Afbeelding

Afbeelding
Gaat waarschijnlijk nog wat omhoog

Afbeelding
Combinatie lijntje naar 9


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Links via het water erin.
Het lijkt alsof er nog een boom voor komt, die lag ernaast.

Afbeelding
Komt waarschijnlijk nog een breekboom achter
Die lag ernaast in de bosjes.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:43

Thanks!

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:44

Hadden ze ook M paarden in Ophemert? Gezien de rode bordjes.
Alhoewel ik het mij bijna niet kan voorstellen als ik de hindernissen zo zie :o

Wij waren gisteren in Oudkarspel. Was bang dat bodem rampzalig zou zijn met al die regen. Maar was echt prima. Mooie cross ook! Lekker massaal en aan de maat.
Dressuur lekker gereden. Volgens m’n moeder beste proef tot nu toe. En dan valt 64,5% wel erg tegen als laatste keren alles rond 70% zat. Springen foutje van mij op de laatste.
Zonde, want ze sprong goed :))
Afbeelding
Cross was top! Helaas op hindernis 3 al voorijzer verloren en tijdens de cross ook alle stiften achter. Dacht dat ze gewoon wat last had van de bodem :=
En tussen 21 en 22, haakse bocht van trakehner naar smalletje glijdt ze uit en kan net op de voornemen blijven. Volte moeten draaien helaas. Zo zuur. Paard verdiende echt een rondje nul. Koste veel tijd en 20 strafpunten.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:32

Ja ook M paarden in ophemert

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:02

Jeetje….
Wat anders dan gisteren in Oudkarspel :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:18

Daar staat oud karspel ook wel bekend om.
Je hebt M en M. Net als de andere klassen. Oud Karspel ziet er altijd gelikt uit.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:10

Het was zeker een pittige M in Oudkarspel. Maar het was voor noord Holland ook het kampioenschap dus dan bouwt Beukers altijd flink ja.
Hier helaas twee weigeringen in de cross. Ik wilde 4A wat schuin springen om recht voor B te kunnen komen, maar we kregen een beetje een miscommunicatie denk ik. Tweede keer A rechter aangereden. Geen mooie sprong, waardoor B niet lukte dus die ook opnieuw. Gelukkig het vertrouwen in de rest van de cross wel terug gevonden.
Voor onze derde M cross toch wel tevreden naar huis. 4 was gewoon een ontzettend lastig lijntje zo in het begin van de cross en de rest ging top. Dus op naar de volgende !

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:10

Zeker. Maar als ik de foto’s van Ophemert zie is dat wel het andere uiterste. En nu zie je enkele sprongen die vast nog verhoogd moeten worden. Maar misschien moet je soms als wedstrijd gewoon besluiten de tijd die je in een hogere klasse stopt in de lagere klasse te stoppen. Je kan beter een top B en L wedstrijd hebben wat zorgt voor meer starts een jaar er op dan ook M en dan alles half.
Maar goed dat is mijn mening

Wat zonde van je weigeringen op 4.
Hier liep dat eigenlijk heel simpel met gelijk recht aanrijden. Er zat genoeg afstand voor de wending om die uit te kunnen rijden.

Hier ook filmpjes van gisteren.



gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 14:29

Ik had hetzelfde toen ik naar de foto's van Ophemert keek Lautje :+
Gup liep gister voor het eerst sinds Gelselaar weer in het M in Oudkarspel. Dijkgatsbos was zijn eerste wedstrijd van dit seizoen na de bevalling van zijn amazone en we dachten dat hij er nu wel weer aan toe was. Nog even wat oponthoud onderweg, omdat hij ineens van alles opmerkt als hij uit zijn flow wordt gehaald om te sluiten voor een technisch lijntje. Komt wel weer goed met wat meer ervaring/ritme, de moeilijke lijntjes zelf deed hij supergoed! :+:

Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 15:14

@lautje: miss dacht ik zelf wel veel te moeilijk met dat lijntje. Ach ja goeie leerschool.

Maar wat een springkanon die van jou zeg! WoW

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 15:29

Maar een wedstrijd voor de overgang naar de volgende klasse moet er ook zijn _O-
Zo hebben ze allemaal hun sterke en minder sterke punten en maakt t ze allemaal uniek. Voor de 1 wat en voor de ander niet.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 17:12

Ik zat net de uitslag van Bb paarden bij Beukers te kijken (kennis startte Bb paarden, ikzelf helaas niet) , maar jeetje wat zijn er veel onderweg gestopt of uitgesloten. Stond t zo lastig/pittig gebouwd?

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 17:12

Jess: ja veel vermogen en heel veel galop! Werkt nu nog niet altijd in ons voordeel want dat grote lijf met lange bambi benen is niet echt handig schakelen als ze nog kracht missen. Maar nu begint ze er in te groeien en kan ik steeds meer tempo houden zonder echt heel vroeg al terug te rijden en controle te pakken.
Maar afstanden is soms wel een ding. In springen had ik in lijntje van 3 naar 4 heel simpel 5 galopsprongen waar het zelfs haast nog wat dicht zat. Heb de meeste daar er 6 of 7 zien maken. En in de cross ook boot water uit naar tractor stond op normale 5, maar had daar echt wat brutaler moeten rijden voor 4. Want 5 is voor haar gewoon te krap.
Maar als het allemaal wat hoger wordt en de afstanden van de cross langer en meer ruimte dan komt ze denk ik meer tot haar recht.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 17:18

Ik heb te weinig ervaring op dat niveau om er een gefundeerde mening over te geven.
Maar ik zie zeker wel verschil in de foto’s :j

Voor mij was het de 1e x in de L en was na de dressuur 1e met 209,5
Springen helaas een pechbalk op 8B.
Cross helaas 2 weigeringen.
Een langsloper op 6. Ik dacht te makkelijk over die hindernis en m’n zusje vertrok net op dat punt ook bij de start.
Ik vond 11A wel echt spannend na het parcours verkennen en daar dus helaas ook een stop op. Maar toch tevreden naar huis.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:11

Ik vond het in Ophemert opvallend dat veel hindernissen van het M ook in het L zaten, waarbij ze niet in hoogte versteld konden worden. Dus M was tamelijk makkelijk t.o.v. L leek het mij. Daarbij vond ik 11a en b ook wel spannend.
Verder ook een hoop simpele sprongen. En de hele entourage is heel anders. Maar ik vind dat ook wel fijn.

Ik had 206 na dressuur, 1 balk met springen (dat vond ik toch ook wel aardig aan de maat gebouwd, maar ik ben ook een watje), foutloze cross, paar tijdfoutjes. 5e plek. 1e x L weer sinds Bathmen vorig jaar, dus blij mee.

Echt stoere foto's en filmpjes hierboven zeg, heel ruig!

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:39

Ik was met lopen ook even, ehm teleurgesteld, in ophemert. Maar de crossdag zelf heeft me dan weer echt absoluut positief verrast. Terrein was veel fijner begaanbaar dan ik gedacht had. En de glooiingen in het terrein maakten het wel echt een leuke cross om te rijden. De organisatie liep ook gewoon echt prima, fijn sfeertje.

Ik vind het ergens ook wel fijn dat er gewoon heel verschillende crossen zijn. je hebt 'snob crossen' (ik mag dat zeggen, want ik reken ons Alphen-Chaam daar ook toe ,hemel wat kunnen wij mierenneuken op details en kwaliteit) en je hebt wat minder pretentieuze crossen die wat toegankelijker zijn. En beide hebben zo hun charme vind ik.
En ik weet wat voor belachelijke klus het is om een rete cleane cross te organiseren en snap dus ook waarom het op sommige plekken zo niet gaat. Je hebt daar zo absurd veel tijd en mensen voor nodig. Liever dat de lat niet altijd daar hoeft te liggen want dan zouden we een stuk minder te rijden hebben.

Over het M aldaar heb ik overigens geen oordeel. Die hindernissen heb ik niet eens aangekeken.

Wij hebben een heel goed oefenrondje gereden. Bij vorige crossen hadden we wat moeite om de concentratie bij de taak te houden. Veel gapen, ook naar hindernissen die niet gesprongen hoefde te worden, en daardoor allemaal stops. Nu hadden we meteen na 1 een flow te pakken en waren we echt samen op weg om het klusje te klaren. Kriebelde gelijk al om maar gewoon B te gaan starten. Maar we gaan gewoon braaf nog 1 of 2 oefenrondjes rijden om dit gevoel te bevestigen. Tijd zat.


@lautje: jeetje wat een machine. daar zou ik zo voorover afkukkelen :Y)

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:54


Scheelt dat Lair vaker een bommetje het water in doet :))


Lekker hoor Pol weer zo aan de gang!!

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:05

@lau: dat exact deed die van mij in het begin ook. Bij twijfel alle remmen los en de rakket stand aan. Maar ik ben om die reden dus lekker BB aan het rijden en jij start er dan M mee _/-\o_

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:30

Lair doet dit sinds ze water niet meer spannend vindt. Vorig jaar wilde ze eerst echt vreemd water even goed bekijken, maar ineens ging knop om en nu is ze gewoon brutaal. Het wordt wel iets normaler gelukkig, maar ze heeft zoveel vermogen. En zoveel instelling en brutaliteit. Ze speelt ermee.

Wil dit jaar NK in het M rijden en dan volgend jaar maar 2*.
Wilde eerst Varsseveld of Waregem rijden in september, maar laat dr van t winter nog maar iets sterker worden. Ze is 7 en groot en laatrijp. Dat ene jaartje maakt nu toch niet meer uit.