[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MackdeEzel

Berichten: 1
Geregistreerd: 14-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:35

LiannePuthzy schreef:
Ik zat net de uitslag van Bb paarden bij Beukers te kijken (kennis startte Bb paarden, ikzelf helaas niet) , maar jeetje wat zijn er veel onderweg gestopt of uitgesloten. Stond t zo lastig/pittig gebouwd?


Persoonlijk vond ik dat wel meevallen. Ik had 1 weigering in de BB cross, en dat was puur door mijn eigen onzekerheid. Een aantal hindernissen waren wel flink hoog, gewoon hetzelfde als de B, maar er zaten geen lastige lijnen ofzo in. Ik rijd ook niet vaak crossen maar had wel het idee dat aardig wat hetzelfde was als de B en niet verlaagt dus in die zin wel pittig natuurlijk.

Vond het zelf wel een erg leuke cross en prima te doen! Maar met een weigering en heel rustig rijden 5e worden was voor mij ook wel een shock :=

Ik ben helaas ook mijn telefoon verloren tijdens het cross verkennen... Toevallig iemand die deze gevonden heeft? Een donkergrijze Xiaomi :(

Melisje_92

Berichten: 1099
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:41

Hier ook Oudkarspel gestart. In de B omdat ik met de kampioenschap niet mijn L debuut durf te maken :') . Vond de L hindernissen echt pittig, maar weet dat we het wel kunnen.

Ik vond ook dat er erg veel niet de cross uit hebben kunnen rijden, maar ik weet niet of ik daar over mag oordelen met een paard die (tot nu toe) alle wedstrijden foutloos crosst.

Ik denk dat ik mijn debuut ga opschuiven naar volgend seizoen, we moeten eerst echt meer ritme gaan krijgen in het springparcours want daar hebben we altijd stomme fouten

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:11

Ik deed ook mee in de BB bij Oudkarspel, 2 stops maar gelukkig wel rondgekomen. Dit is nu het tweede seizoen dat we eventing rijden en die van mij is altijd erg kijkerig/overdonderd bij Oudkarspel omdat het zo’n groot terrein is. Maar ik vond het niet veel lastiger gebouwd dan anders.

MackdeEzel

Berichten: 1
Geregistreerd: 14-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:04

Christel1 schreef:
Ik deed ook mee in de BB bij Oudkarspel, 2 stops maar gelukkig wel rondgekomen. Dit is nu het tweede seizoen dat we eventing rijden en die van mij is altijd erg kijkerig/overdonderd bij Oudkarspel omdat het zo’n groot terrein is. Maar ik vond het niet veel lastiger gebouwd dan anders.


Start je altijd BB? Voor mij was dit de eerste keer BB, en ik ben heel benieuwd waar in de buurt van Noord Holland/Utrecht/Zuid Holland ik BB kan starten, maar ook waar het bekend staat als "laag" zodat ik misschien volgens seizoen eens B kan proberen te starten als we wat vaker succesvol BB gedaan hebben :)

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:20

MackdeEzel schreef:
Christel1 schreef:
Ik deed ook mee in de BB bij Oudkarspel, 2 stops maar gelukkig wel rondgekomen. Dit is nu het tweede seizoen dat we eventing rijden en die van mij is altijd erg kijkerig/overdonderd bij Oudkarspel omdat het zo’n groot terrein is. Maar ik vond het niet veel lastiger gebouwd dan anders.


Start je altijd BB? Voor mij was dit de eerste keer BB, en ik ben heel benieuwd waar in de buurt van Noord Holland/Utrecht/Zuid Holland ik BB kan starten, maar ook waar het bekend staat als "laag" zodat ik misschien volgens seizoen eens B kan proberen te starten als we wat vaker succesvol BB gedaan hebben :)


Ik vind dijkgatbos fijn gebouwd en makkelijk te rijden.
Cross seizoen is voor mij helaas over, had graag nog in Lisse bb willen starten en hier en daar oefencrossjes, maar paard heeft een bandje gescheurd in zijn kogel

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:42

In september heeft Elst nog een oefencross.
https://www.startlijsten.nl/lijsten/189652-sgw-elst

En volgens mij heeft Moordrecht ook regelmatig oefencrossen.

Ik zoek voor oefencrossen altijd het riedeltje: KNHS, startlijsten en equicompetition.nl (al kan het zijn dat die meer op het zuiden gericht is). Dan heb je 90% wel op tijd gevonden.

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:56

MackdeEzel schreef:
Christel1 schreef:
Ik deed ook mee in de BB bij Oudkarspel, 2 stops maar gelukkig wel rondgekomen. Dit is nu het tweede seizoen dat we eventing rijden en die van mij is altijd erg kijkerig/overdonderd bij Oudkarspel omdat het zo’n groot terrein is. Maar ik vond het niet veel lastiger gebouwd dan anders.


Start je altijd BB? Voor mij was dit de eerste keer BB, en ik ben heel benieuwd waar in de buurt van Noord Holland/Utrecht/Zuid Holland ik BB kan starten, maar ook waar het bekend staat als "laag" zodat ik misschien volgens seizoen eens B kan proberen te starten als we wat vaker succesvol BB gedaan hebben :)

Ik heb vorig jaar ook BB gestart in het Dijkgatbos en Lisse maar we hebben dit jaar B gestart in het Dijkgatbos omdat ze daar fijner te rijden is en dat gaan we ook doen in Lisse. Dus als je Oudkarspel hebt gedaan moet dat hier ook wel lukken in de BB gok ik. Verder heb ik geen ervaring met andere crossen in deze provincies. Wel heb ik begin dit jaar een oefencross in ede gedaan wat ook goed te doen was.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:00

LiannePuthzy schreef:
Cross seizoen is voor mij helaas over, had graag nog in Lisse bb willen starten en hier en daar oefencrossjes, maar paard heeft een bandje gescheurd in zijn kogel


Dat is balen, beterschap



Elst is inderdaad laag en heeft leuke hindernissen.
De Waterberg in Arnhem en Manege t Hoogt in Utrecht organiseren ook nog wel eens oefen cross en cross lessen.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:04

Gaan er hier meer mensen volgende week naar Norg?
Wij starten in de M paarden. Ben er nog nooit geweest, ben erg benieuwd.

Door het prut weer van de laatste tijd niet veel kunnen trainen op crosstereinen :( hopelijk kunnnen we komende week nog even ergens spelen.
Zag op een go pro filmpje van vorig jaar dat er een slootje/waterbakje in zit.... is die erg kijkerig? ben als de dood voor dat ding. Bij Snorrewind lag ik er af bij de greppel... iemand tips

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:14

Noompje86 schreef:
Gaan er hier meer mensen volgende week naar Norg?
Wij starten in de M paarden. Ben er nog nooit geweest, ben erg benieuwd.

Door het prut weer van de laatste tijd niet veel kunnen trainen op crosstereinen :( hopelijk kunnnen we komende week nog even ergens spelen.
Zag op een go pro filmpje van vorig jaar dat er een slootje/waterbakje in zit.... is die erg kijkerig? ben als de dood voor dat ding. Bij Snorrewind lag ik er af bij de greppel... iemand tips


Ik ben vrijwilliger in Norg en mijn zoon start in de B. Durf geen uitspraak te doen over de waterbak.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:40

Noompje86 schreef:
Gaan er hier meer mensen volgende week naar Norg?
Wij starten in de M paarden. Ben er nog nooit geweest, ben erg benieuwd.

Door het prut weer van de laatste tijd niet veel kunnen trainen op crosstereinen :( hopelijk kunnnen we komende week nog even ergens spelen.
Zag op een go pro filmpje van vorig jaar dat er een slootje/waterbakje in zit.... is die erg kijkerig? ben als de dood voor dat ding. Bij Snorrewind lag ik er af bij de greppel... iemand tips


Ik start ook in het M. Ook nog nooit geweest. Ben ook heel benieuwd naar die sprong met water.. of hij er überhaupt in staat ook. Denk gewoon goed been houden en achterover zitten zoals je ook een trakener aan rijdt

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:44

heb me maar uitgeschreven, voelt niet goed om te starten. Boldert brons is de volgende en die hebben wel al vaker gereden in de B en L , voor het vertrouwen wel verstandiger denk ik om daar de M nog eens te proberen

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:28

Ik vond Norg vorig jaar in het M niet zo fair gebouwd, beide paarden toen ook gevallen in de cross en heel groot deel van het veld kwam niet aan de finish. Wij starten Gup daarom daar in het L dit jaar.

Welke sprong bedoel jij Jess? Ze hadden vorig jaar een fel blauw zeiltje met water en badeendjes in de duinpan liggen in een soort van coffin combinatie. En dan de flinke greppel vanaf het pad het open veld op, vroeger was dat een open sprong, maar vorig jaar lag daar gelukkig een scheve boom op als trakehner.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:56

gomir schreef:
Ik vond Norg vorig jaar in het M niet zo fair gebouwd, beide paarden toen ook gevallen in de cross en heel groot deel van het veld kwam niet aan de finish. Wij starten Gup daarom daar in het L dit jaar.

Welke sprong bedoel jij Jess? Ze hadden vorig jaar een fel blauw zeiltje met water en badeendjes in de duinpan liggen in een soort van coffin combinatie. En dan de flinke greppel vanaf het pad het open veld op, vroeger was dat een open sprong, maar vorig jaar lag daar gelukkig een scheve boom op als trakehner.


Ik bedoelde ook dat blauwe zeiltje en soort van trakehner met water er in. Lijkt me meer iets op een schiktraining dan fair voor een cross zeker niets voor mijn 8jarige puber

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:45

Die zit er al zo lang in en ook in de L.. gewoon een prima hindernis. Meer 'niks voor een bepaald paard' maar het is geen unfair hindernis.

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:17

Die zwarte waterbak met boom erboven is idd geen issue, maar die zat er vorig jaar voor het M niet in dacht ik.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:36

Zijn er hier mensen die ook M gaan starten in Lisse en evt samen met mij een team willen vormen? :D
Afbeelding

Duistergruis

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:21

Hi! Bij deze meld ik mij bij het topic *\o/*

Volgende week zaterdag gaan we van start in de BB van Norg. Ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden, aangezien het haar eerste cross gaat worden

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:46

Na al hele tijd meelezen heb ik nu echt ‘recht’ om mee te praten.
Vandaag voor de tweede keer een crossles gedaan op terrein bij Bosmanege Bakkeveen was een clinic van Jordy Wilken.
Afbeelding

Mijn Franse Draver, Mentos en ik hebben nog weinig ervaring. Mentos is 9-jarige Franse Draver die ik nu ruim één jaar heb. Hij heeft ook op de baan gelopen en er was daarna niet veel mee gedaan, beetje buitenritjes … en nu bij mij wordt er hard getraind om mooi allround bezig te kunnen. Merk dat het echt sportpaard is, conditie waar je U tegen zegt en overal voor in… dus we gaan lekker kilometers maken.
Op 1 oktober staat een oefencross gepland bij het Ronostrand. In het indoorseizoen wat wedstrijdjes dressuur en springen in de buurt en dan hopelijk volgend jaar lekker verder met crossen.

baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:59

Wie gaan er nog meer naar Markelo aankomende zaterdag??

SandraWierda

Berichten: 1426
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:53

Evelijn schreef:
Na al hele tijd meelezen heb ik nu echt ‘recht’ om mee te praten.
Vandaag voor de tweede keer een crossles gedaan op terrein bij Bosmanege Bakkeveen was een clinic van Jordy Wilken.
[ [url=m/GeeWSD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Franse Draver, Mentos en ik hebben nog weinig ervaring. Mentos is 9-jarige Franse Draver die ik nu ruim één jaar heb. Hij heeft ook op de baan gelopen en er was daarna niet veel mee gedaan, beetje buitenritjes … en nu bij mij wordt er hard getraind om mooi allround bezig te kunnen. Merk dat het echt sportpaard is, conditie waar je U tegen zegt en overal voor in… dus we gaan lekker kilometers maken.
Op 1 oktober staat een oefencross gepland bij het Ronostrand. In het indoorseizoen wat wedstrijdjes dressuur en springen in de buurt en dan hopelijk volgend jaar lekker verder met crossen.


Stoer, ik ben nu 2x in Schuinesloot bij Roxana geweest en heb me voor 24-9 opgegeven in Bakkeveen. Dat is voor mij thuis training bijna *\o/*

Wedstrijden en oefencross is voor ons nog even te hoog gegrepen, letterlijk en figuurlijk :j


Afbeelding

Afbeelding

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:17

baukiiee schreef:
Wie gaan er nog meer naar Markelo aankomende zaterdag??


Ik! Ben benieuwd, nog nooit geweest. Wordt vroeg opstaan, aanvang om 08.00 uur :=

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:33

Ik ga zondag. Nooit eerder daar geweest. Hoe zijn de afstanden, heb ik fiets nodig, of valt het redelijk te lopen?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:31

Ik heb het gelopen vorig jaar. Met name naar de start van de cross is een flink stuk. Van parkeerterrein naar hoofdterrein met het springen is prima te doen.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:53

Bedankt Elise, dan denk ik dat we toch de fiets meenemen. Al hebben we ook wel tijd zat om te verkennen, dat scheelt.