Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:11

Ik duim voor een goed resultaat madelene!
En les krijgen van je vriend/man is idd niet altijd voor de handliggend maar bij ons lukt het tot hiertoe wel. En we hebben ook iemand die op wedstrijd helpt en ook thuis af en toe, de crossers onder ons zullen hem wel kennen ;). Springlessen volgt hij op de club, is ook eventing ruiter die komt en heel goede, maar spijtig genoeg te ver voor jou antonius.
Als er nog iemand dressuur lesgever zoekt, mijn schoonzus doet dat op zelfstandige basis :).
Super leuk dat canch nog drachtig is pp! Verwacht hier ook een veulentje van mijn merrie maar niet voor mezelf ook.
Veel beterschap voor de zieken!

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:55

Hallo,

ik kom jullie topic even binnen vallen..
aankomend weekend ga ik voor de eerste keer Beginners starten in Merksplas. Nu is het voor mij de eerste keer eventing in belgie, en ik heb een aantal vragen.. Zijn er misschien bokkers die ik een PB mag sturen met wat vragen?
Ik kan de antwoorden op mijn vragen eigenlijk niet vinden in het reglement en toch vind ik het wel fijn als ik wat zekerheid heb als ik naar de wedstrijd toe ga...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:37

Ja hoor stuur gerust :-)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:40

Ik denk aan je madelene! Hoe was het?

Luxor was top in de les! :D Grenzen zijn weer verlegd. :P Filmpje komt er aan als ik ze ontvang! Wel had ik 1 stuurfout wat resulteerde in een probleem van ik links en Luxor rechts. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:45

Jeej Hanne, vaker de groepsles meerijden dus! Links en rechts is niks zolang je er netjes op blijft zitten.

Madelene, ik duim mee dat het meevalt!

Dankzij de medicatie al ietsje beter, maar nog niet top.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:16

Ik viel wel toen bij de stuurfout. :+ Zal ik idd meer proberen doen, maar als 't kan ga ik toch liever bij mijn eigen springlesgever. :) Als het niet past, zal ik dan wel weer naar de manege.
't Was bij halfgevorderden ma op het einde was hoogte al zeker meer dan genoeg. :') Luxor sprong echt hard op de oxers. Dubbels verliepen ook super!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:13

Zo ik ben net terug, en met recht beter nieuws.
Een zware verrekking, Dus wel lange revalidatie, maar geen breuk.
Hij zei: ik kan u alleen maar geruststellen, ik zie geen onregelmatigheden, maar spieren banden en ligamenten die een klap hebben gehad.
Hij liep ook goed in stap en draf.
Vanbuiten met de echo, rectaal met de echo.
Hij was wel erg bezorgd ook om de wond op zijn kogel, oei die is dicht bij het gewricht, en daar de nodige waarschuwingen voor gekregen.
Maar al met al...grooooooote opluchting.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:18

*\o/* voor Boxer!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 21:40

Dat is goed nieuws!

Waar had uw DA dan de breuk ezien?

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:46

Dat is toch al veel beter nieuws gelukkig!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:56

Links onder aan het bekken was gewoon een hele plek waar hij niks fatsoenlijks kon zien. Rechts duidelijk afgelijnd en links niet. Vanuit zijn ervaring een breuk. Maar nu we weer een paar dagen verder zijn ook minder zwelling en zo. Dus misschien nu ook beter te zien?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:25

Jeeej dat is toch al positiever!

Ik zal een gigantische blauwe plek hebben morgen op mijn been door val. :+ Ben toch blij met mijn bodyprotector, heeft toch wel heel wat opgevangen. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:35

Een zwelling of vochtophoping kan inderdaad de reden zijn dat je op RX/echo/scan niet alles zichtbaar krijgt. Het verhindert dat de stralen/golven diep genoeg raken of vertroebelt algemeen het beeld.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:45

Luxor gaf soms nogal pattaten, dus niet op mij letten. :') Eerste keer oxer wat 'hoger'. Wel met beetje schrik hoor. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:06

Welke hoogte zou die onderste zijn? Dat is het maximum dat ik zou willen doen op oefenjumping volgende week. Liever nog 2 gaatjes lager. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:01

Moeilijk te zeggen... 70? Ben een ramp in hoogtes inschatten.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:49

Sorry dat ik zo kom binnenvallen :-p maar weet er iemand een goede springlesgever die in de winter ook een goed verlichte (binnen)piste heeft?
Regio zet ik liever niet openbaar (liefst via pb) maar kan wel zeggen dat het oost-vlaanderen is!

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:23

fresley schreef:
Hallo,

ik kom jullie topic even binnen vallen..
aankomend weekend ga ik voor de eerste keer Beginners starten in Merksplas. Nu is het voor mij de eerste keer eventing in belgie, en ik heb een aantal vragen.. Zijn er misschien bokkers die ik een PB mag sturen met wat vragen?
Ik kan de antwoorden op mijn vragen eigenlijk niet vinden in het reglement en toch vind ik het wel fijn als ik wat zekerheid heb als ik naar de wedstrijd toe ga...


Stuur gerust. Komend weekend gaat het wel vanuit LRV door, de meesten hier rijden VLP, dus als we raad geven, moeten we hier aan denken :D

Hanne: ben benieuwd om een filmpje te zien, Luxor lijkt een hele fijne sprong te hebben!! Ik zou zo vanop foto gokken dat die onderste oxer 80 staat.

HiFive5: ik ben ook terug op zoek naar een springlesgever. Ik heb per pb deze week 2 namen gekregen, maar weet niet of die een eigen accommodatie hebben, heb ze nog niet gecontacteerd. Wil je per pb ook gerust de namen doorgeven...

Madelene: wat super nieuws zeg *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hoe moet de revalidatie verlopen? Rust? Mag hij op de wei?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:46

Gisteren een mailtje gehad van de club met het nieuwe lidgeld voor volgend jaar. Ze kletsen er eventjes €16,5 bij voor wedstrijdruiters -O- Dit is nationaal vastgesteld dus de club kan er niks aan doen, maar 't is toch een slechte grap.

Weet er iemand of je voor OCC 60 bij de VLP genoeg hebt aan een dressuurlicentie om te mogen starten? Of moet je effectief een spring/crosslicentie daarvoor hebben om je te kunnen inschrijven?
Ik heb mijn B-breve springen nog niet (dressuur wel). Dat staat wel op de planning maar is eerlijk gezegd voor mij geen prioriteit als het niet nodig is :o
Voor ik Aspiranten start bij de LRV neig ik er eerder naar om eerst nog wat vrije crossen en OCC's 60 mee te rijden om kilometers te maken. Als die hoogte vlot gaat zou ik dan overstappen naar OCC 80/aspiranten :)
Maar als daar dan een vereiste is dat je je B-springen ook moet hebben voor 60 zit ik wel in de knoei...

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:58

Ik heb je pb gestuurd, Antonius! Ik zie dat je ook van oost-vl bent dus wie weet.. :D

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:10

Antonius, gewoon zoals we al bezig waren, stappen, veel stalrust, en als hij al op de wei staat, maar een klein stukje ruimte. Nu staat hij op een stuk van 10x8 en dat gaat prima. we doen dat stukje iedere keer verschuiven, zodat hij meteen gaat eten, en niet verleidt wordt tot gek doen.
Dan maar een dikke buik :=

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:23

Varekaj ik heb even gekopieerd uit het OCC regelement:
Voor de reeks 60cm volstaat een recreatieve vergunning (L01) (die kost iets van 20 euro per jaar)
- Voor de reeksen 80 cm, 90cm en 100 cm moeten de ruiters minstens een 03 licentie hebben (en voor die 03, competitieve licentie moet je dus wel een B-brevet hebben, al dan niet enkel dressuur als je een D03 hebt)

Fijn dat er toch geen breuk zit Madelene! Laat hem maar lekker grasjes eten.

Ik heb mij niet ingeschreven voor Merksplas maar overweeg om de 15de in Lille TREC te starten :+ toch een beetje cross en toch weer eens iets anders.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:46

@ lene: Bedankt! Had die info nog niet gevonden. Als ik occ60 op die manier kan starten ben ik al blij. Wil gewoon de mogelijkheid hebben om buiten de vrije crossen misschien nog extra kilometers te maken voor ik aspiranten probeer.
Als ik toegelaten word zou ik de opleiding tot dressuur jurylid niv. 1 willen starten en daar is ook een lidmaatschap en/of licentie voor nodig bij de VLP. Als ik daarmee dan ook occ60 mag starten sla ik 2 vliegen in 1 klap.

@ madelene: wat een geruststelling dat het nog zo "eenvoudig" op te lossen valt qua revalidatie. Uiteraard stevig balen dat je seizoen naar de knoppen is, maar het had erger gekund.
En die grasbruik train je er nadien gewoon vanaf :)

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:09

Varekaj: Je kan ook via LRV inschrijven voor OCC's, dat is dan inschrijven via LRV zelf en het inschrijvingsgeld komt op de fiche van je vereniging. Zo doen wij dat altijd. Tot hiertoe nog niet geweigerd geweest, dus neem aan dat het volgend jaar ook wel terug mogelijk gaat zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:10

Ik moet voor de jurycursus van de VLP toch een licentie aanvragen, dan kan ik het zo ook combineren :)