Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:25

Bedankt voor de complimentjes over fjordenmans! Maar die dikke buik heeft hij toch echt wel :D In het topic van overgewicht jaagden ze mij al schrik aan dat hij echt te vet is en dat ik heel hard moest opletten. De nachten op stal doen hem wel deugd, hij staat al een pak beter in "model" en hij heeft niet meer van die vetbulten op zijn nek.
Afbeelding

Ik ga de cross rijden op een gewoon trensje, ik denk echt dat ik ga sterven. :') Zou wel plezant zijn moesten we elkaar allemaal herkennen op de cross?

Wat leuk van de lessen bij Antonius, op welke terreinen zijn jullie gegaan? Deze zondag is mijn crosstraining, ik heb al een lichte zenuw!

Veel beterschap Varekaj, ik voel de verstopte neus ook opkomen, ik heb geen tijd om ziek te zijn. -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:19

Ik ben al een paar keer in Ternat geweest (is een scheet ver voor mij) en gister was bij V*incent Ma*rtens. Ternat is vooral bos en beperkt tot B-niveau, misschien een paar L-sprongen. Wel ideaal als je nog nooit een crosshindernis van dichtbij hebt gezien.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:42

Weet er iemand hier of je op cross (dressuur, jumping en cross) mag rijden met een geluiddempend oornetje? zo eentje met dikkere oortjes. Het andere paard waar ik nu mee rij is nogal een panikeur en onlangs was ik aan het rijden bij hevige wind en panikeerde hij constant als ik tegen de wind in galopeerde. Zo'n mutsje leek me dus wel handig, maar zou het dan ook graag willen gebruiken als ik terug cross met Aruba (pff ik kan niet meer wachten :( )

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:58

Mijn gewone trens is idd in gewoon ijzer, mss moet ik eens rubber proberen. Haha, ja dat is pas een goed idee, ik ben voor :j
Bij VM is het idd een heel fijn terrein, ik ben daar de eerste keer met mijne nieuwe ook gaan oefenen. Als je nog eens les geeft, graag een seintje. Nu is het nog wat moeilijk qua vervoer maar ik heb eind deze maand een afspraak om hem op de trailer te leren gaan dus dan geraak ik al wat makkelijker ergens.

Ai, hoe komt het Jessol, zie je het niet zitten op trens? We zijn trouwens van dezelfde kanten, als je eens wil gaan wandelen :D (of iemand anders die graag eens wil gaan wandelen, mijn paard is heel braaf langs de baan)

Bij jumping zijn die volgens mij zeker toegestaan, dressuur denk ik niet en cross weet ik ook niet

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:09

Het mag winnie staat zo in het reglement.
Afbeelding

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:24

Bedankt! Wat zouden die oorkappen zijn dat ze bedoelen bij verboden?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:38

Geen idee mss zulke van in de drafren? Dat zijn verharde kappen denk ik .

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:43

Zouden het niet van die kappen zijn die zorgen dat de oren niet naar achter kunnen? Om protest/spanning te verdoezelen door het orenspel te blokkeren?

@ Antonius: onder het motto niet neute, nie pleuje heb ik vanmiddag alsnog dressuurles gereden met Icaro. Uw tips van mijn knieën meegenomen. De les van gisteren en de combinatie met de tips heeft een héél fijne les opgeleverd!
Lesgeefster begreep de insteek dat hij ook moet kunnen springen vanuit draf, dus vanaf nu gaan we er opwerken om een parcours 70-80 volledig vanuit draf te kunnen springen. Spierbillen kweken ~~}>
Ik heb voor de verandering de neusriem eens heel los gelaten. Het scheelt maar 1 gaatje met gisteren, maar het is genoeg om de boel los te hebben hangen. Dat gaf aardig verschil qua accepteren van teugelcontact voorin, veel sneller loslaten en spanning laten afvloeien.

Verandering van kijk doet rijden :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:46

Wipala: vanwaar ben je? Ik woon namelijk dichtbij Jessol :) of toch dichtbij Ga*vere.

Varekaj: zo zie je maar dat 1 'nieuwe' les al meteen een boost kan geven.

Ik heb gisteren voor het eerst terug gegallopeerd met Ferro, content dat ik was :P Hij was wel nog 1 brok spanning en telkens maar korte stukjes (3x 1 rondje) maar het is een begin. *\o/*

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:04

@florence: moet een zalig gevoel zijn! Wanneer was z'n peesblessure weer gebeurd? En wanneer mocht je beginnen opbouwen? Zie je het nog aan z'n been?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:35

Oh, wat leuk, zo mensen in de buurt. Ik ga in de zomer 2x per week wandelen, in de winter is het meestal enkel in het weekend dat het lukt, dus wandelen lijkt mij superleuk! Shadow staat in Eke gestald, en we kunnen direct de scheldemeersen in. Dus wie wil, ik sta altijd open voor compagnie! Shadow is redelijk braaf en koel, maar kan soms in een groep wel overijverig worden en wilt dan altijd vooraan. }:)

Wipala: Pony is altijd op een pessoa gereden, en heeft altijd nogal een reputatie gehad. Bij jumpings uit de piste lopen etc, echte fjordenkuren. Ik ben een jaar geleden begonnen met hem en heb besloten omdat mij niet te laten beïnvloeden, en ik ben gewoon gestart met een trensje. En dat heeft een redelijk positief effect, ik heb hem goed onder controle, en bij mij stuikt hij die stoten niet echt uit. Maar zo'n situatie is toch iets anders en iedereen die dan zijn wilde verhalen van vroeger bovenhaalt, NOT HELPING.

Wat leuk Florence dat je terug aan de slag kan! *\o/*

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:03

Winnie: Ferro is geblesseerd sinds de cross half april geloof ik. 1 maand volledige rust gegeven met weidegang, dan veel stappen en aquatrainer en sinds augustus aan het draven. Ik ben natuurlijk ook 2 weken op reis geweest dus dat was extra rust tussendoor. Nu stappen we 15 minuten los, dan 15 minuten draven + een galopje met tussendoor natuurlijk af en toe een rondje stap.

in zijn kootholte voelde je een zacht klein bobbeltje, dit is stilaan weg aan het gaan. Maar eigenlijk pas echt sinds de laatste 2 maanden. Op zijn 5 jaar had hij een blessure op de ringband, dit is nog steeds een dikke bobbel met bindweefsel maar na een lange revalidatie heeft hij daar nooit meer last van gehad (en toch ook 1.20 gesprongen en L gecrosst). De 2 blessures zijn veroorzaakt door een harde klap van zijn achterbeen op zijn voorbeen. Dit scheelt natuurlijk ookwel qua toekomstperspectieven in de sport. Je hebt letstels door zichzelf te verwonden en letstels door overbelasting. Dat 2de is 'slechter' voor toekomstig werk

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:41

Jij gebruikt back on track beschermers, had he eens gezegd he? En wat hebben deze van effect? Je vindt zoveel verschillende dingen over peesblessure en wat er allemaal goed is, dat ik het op den duur niet meer weet...

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:13

winnie10 schreef:
Jij gebruikt back on track beschermers, had he eens gezegd he? En wat hebben deze van effect? Je vindt zoveel verschillende dingen over peesblessure en wat er allemaal goed is, dat ik het op den duur niet meer weet...


Ik gebruik de back on track stalbeschermers. Voornamelijk in de periodes als het wat kouder is (nu dus). Dan krijgt hij bvb. eerst de back on tracks aan voor 1-2uur, dan rijden, dan afsproeien en dan ice vibe boots. Dat is hetgene wat ik nu ongeveer doe. De back on tracks gebruikte ik voor deze blessure ook altijd in de winter op transport. Ik vind het wel fijne dingen, het is natuurlijk geen wondermiddel.

Maar als je de mogelijkheid hebt om naar de aquatrainer te gaan kan ik dat zeker aanraden! Ookal is het 1x per week. Op de kliniek waren ze daar zeer positief over en Ferro zijn 2de controle was ook positief mede door die revalidatie zeiden ze :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:17

Oke! Dankje! Nog veel succes met Ferro :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:22

Niemand die in de buurt van Aalst zit om regelmatig eens mee op buitenrit te gaan toevallig :+

Normaal ga ik zondag richting de vlaamse ardennen, een soort rally meedoen van ongeveer 25km. Is weer eens wat anders en vooral qua omgeving! Alleen moet ik nog bekijken of ik die dag überhaupt met de trailer bij de stal geraak, er is namelijk dorpskermis vanaf vrijdag...

Jessol, 't is niet omdat het een fjord is dat ze niet goed kunnen zijn in sport eh! Vraag me echt af waarom veel mensen denken dat dat altijd maar brave lamme goedzakken zijn. Vaak zit er toch een aardig karakter op. Idem met haflingers trouwens.

Vandaag dan toch door de HA thuis gezet voor de rest van de week ivm sinusitis. Is van viraal naar bacterieel gegaan en blijkbaar niet bepaald in milde vorm. Ze verklaarde me gek dat ik nog rondliep. Fikse pijnstillers gehad voor de hoofdpijn, stevige kuur AB en de absolute aanmaning om me gedeist te houden.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:35

@varekaj...eindelijk iemand naar wie je geluisterd hebt...haha..was ook wel te verwachten met dat je geen gas terug nam bij je extreme "valling" . Veel beterschap en nu ff koest houden hè.

Zou zo'n aquatrainer ook goed voor een verrekt bekken helpen? Ik heb een goede wedstrijd bekende die zoiets heeft. Misschien wel een goed idee als de wond dicht is.

Nog een vraagje...is er in de A klasse ook.een klassement? Vraagt een nederlandse vriendin van me. Zij wilt in meldert en kasterlee rijden. Ik dacht het wel...maar was aan het twijfelen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:48

Klassement misschien wel, maar prijsuitreiking weet ik niet. Denk dat dat pas vanaf de B is.

Ja soms is even op de rem gezet worden wel nodig qua gezondheid. Mijn eigen maatstaf is vooral "geen koorts, geen probleem". Of ik moet letterlijk in de kreukels liggen van een breuk ofzo. Maar dan ben ik vaak nog creatief in het bedenken van alternatieven :))

Bij blessures kan je het best informeren bij de DA of de aquatrainer zelf of het aangewezen is of niet als therapie.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:03

Ja een klassement en op sommige crossen zelfs nog mooie prijzen! Ik heb met Ferro de A gereden op zijn 5 jaar en soms gaven ze een regendeken als prijs :)

Veel beterschap Varekaj! Zou je wel die rally meedoen dan met je fikse verkoudheid?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:08

Ik zou binnen de 48u symptoomvrij moeten zijn. Dat lijkt de goede kant op te gaan, alleen de hoofdpijn is nog geen 100% weg.

Die rally is al enige tijd afgesproken en ik zou iemand meepakken die er erg naar uitkijkt. Dus als het lukt wil ik wel graag gaan ja. Het heet rally maar is een bewegwijzerde route op eigen tempo.
Al zal het nog maar de vraag zijn of ik die dag het stalterrein op en af kan. Blijkbaar wordt de straat tussen bepaalde uren afgezet ivm dorpskermis.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:33

tis ook altijd wat bij jullie in het dorp :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:37

Dorp waar paard op pension staat is 16km verderop :))
De weides liggen ook niet aan huis. Dichtste bij is 5km, meest veraf bijna 20km. Maar alles met de auto op 20min bereikbaar bij vlot verkeer.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:30

Ben hier ondertussen ook al gesneuveld. Hevige keelpijn hoofdpijn zweten en toch koud hebben dag 3 ondertussen:-( maar we plooien niet. Te veel werk op het werk :-(

Was er hier niet iemand die al les genomen heeft bij M*ichelle G*eorge? Maar kweet niet meer wie. Wil diegene mij wat info en ervaringen over haar les in pb door sturen? Zij zit namelijk maar op 5 km van waar ik woon mss moet ik bij haar eens proberen op dressuur les te gaan?

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:20

mila_furrie schreef:
Ben hier ondertussen ook al gesneuveld. Hevige keelpijn hoofdpijn zweten en toch koud hebben dag 3 ondertussen:-( maar we plooien niet. Te veel werk op het werk :-(

Was er hier niet iemand die al les genomen heeft bij M*ichelle G*eorge? Maar kweet niet meer wie. Wil diegene mij wat info en ervaringen over haar les in pb door sturen? Zij zit namelijk maar op 5 km van waar ik woon mss moet ik bij haar eens proberen op dressuur les te gaan?



Dat ben ik. Je krijgt morgen pb :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:15

Ohja juist. Merci Florence :D