Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:45

Dierenarts is net geweest! Het is terug verbeterd! op de echo kan je al niet meer spreken van een 'gat'. waar het dus zwart was is het nu grijs en het moet wit worden, dus dat peesweefsel moet nog aansterken, maar we zijn op goede weg! hij zij dat hij het niet beter kon verwachten. Binnen een maand zegt hij dat ik mag beginnen met hele kleine stukjes te draven en dan zo opbouwen en dan komt hij begin december nog eens terug voor een echo!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:06

Oohh klinkt goed Winnie! Blij voor je!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:09

Dankje das lief! kwas echt bang dat het niets ging veranderd zijn!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:26

Hey da's toch heel goed nieuws! In elk geval véél beter dan de eerste prognose van een breuk. Als het op dit tempo blijft gaan kan je misschien in het voorjaar alweer gaan opbouwen.

Hier gaat alles ook weer ietwat de goede kant op. Stilletjes aan aan het genezen (kan nog geen volledige dag zonder pijnstiller, en slaap nog veel) en Icaro begint er de schwung weer in te krijgen. Rij nu met de neusriem 1 gaatje losser en longeer weer regelmatig met balkjes. Doet hem enorm goed, want het "gezever" tijdens het rijden is een stuk minder geworden :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:22

oh winnie...wat zal dat een opluchting geweest zijn +:)+ nog even volhouden!!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:56

Was inderdaad een opluchting! Hoe is het ondertussen met Boxer? Blijft hij een beetje kalm?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:46

Efkes kort, Luxor 2x een super rondje op oefenjumping! :D Enkel 2x op laatste sprong een balk. Volgende week zijn eerste jumping. :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:00

Top Hanne! Waar is het volgende week?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:27

Super Hanne!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:02

Volgende week in Gav*erranch terug. :)

2 filmpjes aan elkaar geplakt. :P

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:41

Ziet er goed uit voor eerste parcoursen!

Esther91

Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: De achterhoek

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:56

Hallo, ik kom weer even naar jullie ervaring vragen. Ik ben van plan om 5 november eventing Mol te gaan starten in de M reeks (wordt mijn eerste Z wedstrijd). Is dit een fijne wedstrijd? En welke dressuurproef rij je in deze reeks?

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:52

Afbeelding
Gisteren hebben we weer het verband gewisseld. Ziet er niet heel slecht uit. Vandaag zijn we 3 weken verder. Hij is op zich wel kalm. Maar in het bos blijft hij nu iedere keer aantrekken naar een draf of galop.
Dus ik ga met hem naar de verenigingshal. Daar is hij meer gefocussed op "Ik moet werken" en is hij veel rustiger.
En ik kan daar ook meer flexwerk doen. Voltes, overgangen stap halt, hoge / lage halshouding...och en dan ben ik weer een half uurtje verder.
Geduld geduld geduld.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:32

@Esther: sorry ik kan je niet helpen, ik ben er zelf nog nooit geweest.

@madelene: Geduld is lastig maar belangrijk ;) weet ook hoe het voelt! Haha
Hoe lang mag hij nu niet werken?

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:55

in ieder geval totdat de wond dicht is, zal zeker nog een week of 2-3 zijn. dan zitten we op 5-6 weken en doen we hem nog een keer laten scannen. als dan de beschadiging in spieren en ligamenten verbeterd is rond zijn bekken...gaan we weer eens kijken hoe hij het in de draf en galop doet.
Maar sowieso nog rustig aan in de daarop volgende weken.
want in januari ga ik 3 weken naar Vietnam, dus opbouwen tot helemaal weer sportconditie heeft toch geen zin. en misschien ook wel beter, extra rust met zo'n blessure kan geen kwaad.
en dan zien we wel in februari/maart of hij de druk weer goed aankan in zijn achterhand.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 18:57

Ik reageer ook nog eens na lange tijd!

Fijn winnie dat het beter gaat! Gelukkig! Wat wij altijd deden is met ijswater afkoelen en gaan stappen op het harde. 2x per dag.
Ik hoop dat de genezig beter blijft gaan!

Boxers wonde ziet er goed uit Madelene! Nu even tandenbijten met de genezig, seizoen is toch voorbij, beter een week te lang stil dan te kort.

Jammer dat hij de laatste balk had Hanne, maar toch goed dat hij overal doorloopt! Gaat volgende week zeker goed komen!

Er vroeg ook iemand iets over mol. Ik ben al vaak in Mol geweest, maar er durven wel eens wat technischere dingen op te staan vind ik!
Niet de gemakkelijkste, Meldert (Limburg) volgend weekend zijn Z is een stuk gemakkelijker!

Fijn dat de genezig van uzelf beter gaat Varekaj! Klaar voor Heusden dan volgend weekend

Ik denk dat het zo een beetje was. Ik heb het zo druk met werken! Iedere dag tot min 5u, op maandag en woensdag heb ik avondles(6.30-22.00) voor een extra opleiding die ik volg, dinsdag springles en donderdag hondenschool. Echt wel aanpassen.. ik lees iedere dag bokt maar tijd om te reageren ontbreekt vaak.
Maar deze week heb ik vakantie! Even op adem komen.

Vandaag mijn laatste cross gehad van het seizoen!
Dressuur viel wel mee, beetje braaf maar cava. 12de geloof ik. Bij het springen sprong hem echt hard. En toen gooide opeens alles dicht. Ik vloog naar voor en poef mijn bodyprotector ging af... denk dat mijn koordje tussen been vast zat ofso... en toen moest ik nog verder met opgeblazen vest verder rijden.. Zmai niet gemakkelijk Haha adem was weg.

Cross vond ik wel makkelijk, geen combinaties voor B maar alles wel dik staan. Brede bakken etc. Maar fijn foutloos. Wel met dirk zijn body aangezien de mijne af was gegaan maar die was veel te groot, ook niet praktisch.

10de plek nog!
Ik heb wel in den donker ingereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ben benieuwd naar Anthonius haar verslag want zag dat zijn ook gestart was

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:08

Hahah ken dat gevoel van die body dat je eventjes geen adem hebt! Echt wel beetje benauwend gevoel vind ik! Niet direct handig om daarmee verder te rijden... hoe kwam het dat hij plots stopte? Geen goede afstand ofso?
Goed dat de cross wel goed ging! En moest je echt in die donkerte dressuur rijden??

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 19:13

Inrijden was het donker. Bij de dressuurproef zelf was het lichter, maar nog niet zo licht. Op filmke zijn heel donkere stukken nog, af zn toe een licht stuk. Jury had lampen op :')

Volgens dirk was de afstand wel goed, weet niet wat hem in zen zicht had. Maar daarna deed hem verder,

De body af heb ik nog al gehad als ik afstapte ofso. Maar om dan nog parcours te rijden met 8 sprongen te gaan :') had echt gene adem meer Haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:50

Oooh Daaphh die foto met die body :)) Man, dat moet zo oncomfortabel gezeten hebben en dan nog met de warmte van vandaag! Had het stiekem wel graag zien gebeuren :')
Fijn dat het voor de rest weer goed gaat met Blits in de crossen.

Madelene, die wonde ziet er inderdaad mooi uit. Geneest netjes van binnenuit. Dat gele is granulatieweefsel, vernieuwing zeg maar. Ziet er vies uit, is wel een goed teken.

Ook benieuwd naar Antonius haar verslag.

@ Daaphh: ja, genezing begint erdoor te komen maar tis toch nog altijd geen 100%. Blijf met een snotneus en soms hoestje rondlopen, maar mijn AB-kuur is nog niet volledig gedaan. Ben wel content dat ik al deftig terug op mijn benen sta.

Ik ben vandaag een "rally" aka uitgestippelde wandeling gaan doen in de regio rond Quevaucain (ofzoiets), kanten van Stambruges/Belloeil. Terrein was niet teveel helling/daling, dus goed te doen. Totale afstand rond de 25km, met een gemiddelde van 6km/u alles afgelegd. Er waren er 2 in ons groepje met een nieuw paard die nog niet volledig op hun gemak zaten, dus best veel gestapt en rustig gehouden.
De route zelf was... WOW. Prachtige stukken bos doorkruist, stukken door veld en op de gehele afstand mss 5km straat gehad. Al de rest onverharde wegen. ZA-LIG.
Icaro heeft alleen halfweg even gezweet na een stevige draf en korte pittige galop, maar is heel fris uit de wandeling gekomen. Die krijgt morgen rust. En ik ook. Mijn billen/benen zijn zulke ritten niet meer gewoon :+

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:10

Wat goed Winnie van het positief nieuws van de dierenarts!

Super Hanne van de oefenjumping, veel succes volgende week! *\o/*

Proficiat met je resultaat Daphne, wel jammer van de stop!

Varekaj, ik ben jaloers op je rit, maar fijn dat de gezondheid wel weer wat meewerkt!

Vandaag was het tijd voor de crosstraining, 1 ding is duidelijk, pony vindt het demax! Voor mij was het de eerste keer, dus best eng.
Hij heeft enkel wat problemen met de smalle hindernissen, daar loopt hij heel gemakkelijk naast, zoals de ton en die 'punt'. Voorderest ging het oké.. Tot we te dicht bij de uitgang kwamen, toen dacht Shadow: DAAAG! En is hij gewoon het terrein uitgecrosst en heb ik hem maar terug onder controle gekregen aan het begin van die wegel, wie bekend is met Ko*be zijn crossterein. -O-
Daarna wel nog goed verder kunnen doen, zijn buikje spreekt wel tegen hem. We hebben ook de haag gedaan, eerste keer ging goed maar was ik helemaal niet mee, dan nog eens proberen, meneer stopt, steekt zijn been IN de haag en begint dan gezellig te schuren, want zweten zorgt voor jeuk. }:0
En dan.. terug op de trailer. Ik heb het gevoel dat hij wat stress heeeft op de trailer alleen, gaat er niet graag in, en moet veel plassen/k*kken. Dus hem wat moeten aanmoedigen op de terugweg, meneer wou niet en plots had hij het gevonden om hem om te draaien en weg te koersen, maar ik weigerde hem los te laten, dus eerst achter "geskied" en dan op een gegeven moment een tandje bijgestoken en kon ik hem door hem aan de voorkant van zijn halster vast te stekken doen stoppen. Oh wat was ik kwaad. Het is gewoon zijn manier om met dingen om te gaan als hij "onzeker" is maar verdorie, levensgevaarlijk. Ik was klaar om hem in de saucissen te draaien om het lief te zeggen. Voor de cross gaat er dus een zwaarder bit in! Vanmorgen was hij dan ook nog ontsnapt, ik had het wel even gehad met zijn fjordenstreken. :') Maar dan gaf hij mij een hinnikje vanuit zijn stal en was ik terug verkocht, mijn dikkie. <3
Tijd voor wat beeldmateriaal, zijn jullie gezichten ook zo vreselijk of is dat enkel bij mij? :')
En ik ben aan het sparen voor een nieuw dressuurzadel en springzadel, want springen op dit is toch niet ideaal, voor zondag mag ik een zadel lenen van een vriendin!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:13

Ik krijg zeer regelmatig de vraag hoeveel citroenen ik heb opgegeten als ik aan het rijden ben. Vooral tijdens dressuurwedstrijd :+ Zegt genoeg zeker?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 21:30

Ziet er goed uit! Veel succes in Heusden!

Ik kijk standaard al bij boos blijkbaar :') dus denk niet dat het tijdens de cross erger is :') :')

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:52

madelene: ziet er heel mooi uit! mag je stappen ondertussen? of echt gewoon weide?

daaph: proficiat! zijn die strapjes dan zo kort van die BP? Wel hilarische foto :D! Zou hij niet kunnen stoppen omdat hij hem mss te veel overspringt op andere hindernissen en dan plots schrikt ervan? Ik had vroeger een paardje die ik reed voor iemand en die knalde op elke hindernis over de staanders. gelijk wat je probeerde zo oversprong altijd en soms stopte ze dan omdat ze eigenlijk echt zo hard oversprong dat ze zelf schrok.

verakaj: leuk zo een rally :) ik zou alleen veel pijn aan mijn kont hebben denk ik :D 25 km wandelen is toch al een serieuse toer. ik denk wel dat het een goed alternatief is voor een soort van conditie training voor in de winter :D foto's zagen er ook leuk uit!

jessol: goed gedaan zeg! helemaal klaar voor heusden :) ziet er een leuk terrein uit bij kobe. ben er nog nooit geweest :) Ik vond op de vorige foto's dat het niet echt opviel dat hij een buikje had maar nu zie je het wel dat hij rond en gezond staat :D maar beter zo dan omgekeerd. Tes ook de aard van het beestje he. leuke foto's :)

ik had gisteren zelf dressuur N1.2. eerlijk gezegt had ik geen verwachtingen. Ze liep al heel de week tegen de hand, rug weg drukken, niet willen achteruit gaan,... noem maar op. Ze is sinds ze van haar veulen weg is veel vermagerd en mijn zadel lag met mijn zadelpad niet meer vast. Nu had ik de zadelpad er vanonder gelaten en zo gereden, mijn zadel lag weer goed, maar mijn paard liep eigenlijk echt niet goed. Vrijdag avond hebben we ze weer naar huis gehaald na een maand gescheiden te zijn. Zaterdag ben ik dan voor het eerst weer in een deftige piste gaan rijden. Ook weer de zadelpad onder mijn zadel gelegd. In begin was ze erg kijkerig en nerveus maar naar mate we langer reden liet ze haar weer rijden zoals voordien! ik heel gelukkig. En zo vertrok ik zondag op wedstrijd. tijdens het inrijden was ze eigenlijk echt heel fijn te rijden. In de proef zelf was ze een beetje plat en ze moest ook zo nodig stoppen om te mesten dus daar wat punten verloren maar in het algemeen vond ik het een redelijk goede proef. ik ben 7de geeindigd op 20 tal ruiters. Anders rij ik niet zo heel veel in maar dan is ze te fris in de proef, nu heb ik ze wat langer ingereden maar precies toch iets te lang. het is een beetje zoeken nog. Maar ze deed wel erg haar best.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:13

Dankuwel iedereen!
Hij heeft inderdaad dus echt wel nog een buikje, het is te zien vanuit welke hoek je de foto's neemt. :Y)
Het is wel een beetje de bouw, maar ik wil mij daar toch niet achter wegsteken, hij moet gewoon vermageren. Jammer genoeg is het niet zo simpel in zijn geval. |o Morgen wordt hij geschoren, ben benieuwd of hij daar nog lastiger van gaat worden. :+
Ik heb toch wat schrik gekregen nu voor Heusden, en ben bang dat hij daar ook gaat lopen. Ik krijg van mijn lesgeefster dit bitje om mee te starten. Weet iemand de naam daarvan?
Afbeelding

Ik weet ook niet zo goed hoe ik hem deze week moet aanpakken qua schema om te rijden etc, ik ben geneigd om het hem wat minder lastig te maken, zodat ik hem niet overdoe, maar anderzijds, misschien beter wat meer aan het werk zetten als hij zo het varken kan uithangen. }:)

Wat goed Mila_Furrie, zeker als je zo'n lastige week hebt gehad, dan voelt het extra goed als ze hun best doen. *\o/*

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:41

het ziet er een pessoa bit uit met 3 ringen ipv 4 ringen.

In heusden start de cross dacht ik wel in een dreef tussen bomen dus daar zal hij niet veel kunnen weg lopen denk ik.
Als hij zondag op de training te fit was zou ik hem wel meer durven rijden deze week. Zeker als hij geschoren zal zijn en ze geven ook kouder weer uit dit weekend zal hij zowiezo wat frisser zijn.