Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:27

Ik moet nog kijken voor mijn uur.

Ik heb 1 à 2x/week les, zij zegt ook niet vechten maar wel doorrijden. Nie neuten en nie pleuje :+ Maar geeft wel toe dat hij op dit moment echt bloedirritant is. Van vreemde ruiters pikt hij nog veel minder en ook slechte ervaring mee, dus ik doe het niet graag. Tegelijk leer ik hier ook wel van!

De smid is geweest en ik had zijn weide vriendje opgehaald omdat die ook moest. Hij is zowat ontploft in joligheid haha. Alles goed, tot stalbaas 2 merries op de weide naast de piste zet. Hij vliegt zijn maatje aan als een geflipte idioot... tanden bloot, bokken, gericht keihard meppen, wegjagen en achterna zitten, bijten :wow: ik ben veel gewoon, maar dit heeft hij NOOIT eerder gedaan naar die pony. De smid wou vertrekken en kon niet geloven dat de sul van eerder zo coleirig kon zijn.

Tijd om de puntjes terug op de I te zetten, als hij het idee krijgt om zo fars zijn grenzen op te zoeken komt dat niet goed als ik dat laat begaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:38

Ik start om 10.14 :)

Wel een vraagje aan de mede deelnemers... is het adres dat we ingeven dan Lage Heirweg voor de parking? Voor zover ik het plannetje snap lijkt me dat toch de locatie van de parking, maar kan het niet goed zien.

Ga wel proberen om morgen na het jureren als eens langs te gaan. Zou er rond 7u30-8u willen zijn zondag. Tijd zat om te verkennen tot 9u en tegen kwart voor 10 erop zitten ten laatste.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:14

Succes morgen Varekaj, Jessol en Milla! ;)

Bij ons staat het springen/crossen na Waregem op een laag pitje. Mijn vertrouwen een beetje gedeukt :(:) Wel een heel fijn rondje gehad op TREC. Was zalig weer vorig weekend en de Lilse bergen is echt een fantastische omgeving om in rond te dwalen. Pony was ook helemaal in zijn element. Ik was de enige die niet in duo reed in mijn reeks maar toch alle checkpoints gevonden en zelfs (bijna) op de juiste snelheid. De PTV ging ook nog niet zo slecht (89/120). Alleen de MA (gangencontrole) was niet zo denderend. Verzameld galopperen kunnen we nog wel maar snel/ruim stappen :Y) Ik ben trouwens ook altijd kandidaat om eens in een nieuwe omgeving (of hier) te gaan wandelen en kan mij gemakkelijk verplaatsen :) Woon zelf niet ver van Bulskampveld en Drongengoed dus beide kan ik wel een rondje doen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:56

Ik heb vandaag gaan verkennen en heb het adres van de manege gevolgd. Staat allemaal uitgetekend war alles is :-).

Ik hoop dat het meeste lukt alleen wel een hoge opsprong in het begin van de cross. Ik vind de cross wel veel verbeterd bij vroeger. Fingers crossed

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 19:50

Veel succes allemaal in Heusden!



Ik heb vandaag mijne jonge eens laten vrijspringen. Andere keren kroop hij er altijd over nu is hem al wat beter.

Vooral zijn karakter valt goed mee, in zen eentje de trailer op, braaf rondlopen in de paddock en dan terug rustig de trailer op. Zo heb ik het graag <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:31

Doet hij goed Daaphh! Ziet er relax uit op het filmpje. Fijn als.ze zo makkelijk zijn.

@MF: heb het intussen beter kunnen bekijken en idd, goed uitgetekend. Ben niet gaan verkennen, kwam er gewoon niet qua tijd. Mag dus morgen extra vroeg op haha.
Jij rijdt de 80 toch? Of is die opsprong ook voor de 60?
Icaro overnacht onvoorzien buiten zonder deken of iets. Hoop dat die niet teveel afziet met de kou, zijn vacht is niet zo denderend dik.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:46

En ik lig hier in bed te denken: why am I doing this :') ik vind het vreselijk eng. Wel nog een laag rondje gesprongen vandaag, en de cavalettibakjes zo smal mogelijk gemaakt en daar ging hij goed over. Misschien een stomme vraag maar wat moet ik aandoen? Het gaat zon raar weer zijn.

Ziet er een leuke paardje uit Daaph, altijd leuk wanneer ze koel in de kop zij!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:51

Ik hoop vooral dat ik uit mijn bed raak. Slaap de laatste tijd redelijk slecht en nu al 2 avonden erg laat thuis en heel vroeg op. Ik ben helemaal alleen op pad, moet wel veilig blijven.

Ik doe een gewone rijbroek aan, laarzen, coltruitje en gewone trui denk ik met dan BP overheen. Eens gestart krijg ik het toch snel stikwarm

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 00:07

Ik doe alleen een lang T-shirt aan meestal. Anders zweet ge u toch dood tijdens de cross. Beter te koud dan te warm.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:44

Ik start morgen niet. Heb een fikse optater gehad door veel te ver over mijn grenzen te gaan. Is niet verantwoord om met 5u slaap morgen rond te rijden en al helemaal niet om een cross te starten.

Jammer, had er ondanks alles wel zin in.

Ik ga nu mijn broodnodige slaap en vooral energie inhalen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 02:18

Oh wat zonde Varekaj! Ik zal het ook met zo weinig slaap moeten doen, ik kan niet slapen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:15

Ben alsnog vroeg wakker dankzij de buren ^)

Heb gisteravond/nacht een stevige optater van hartritmestoornis gehad (gekend probleem). Voel me redelijk, maar blij dat ik niet moet crossen. Zou onverantwoord geweest zijn om deze morgen met de trailer de baan op te gaan met veel te weinig slaap.

Iedereen veel succes en plezier vandaag! Ik hou me koest in de zetel :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:30

oei varekaj, beter dat je dan inderdaad niet start...

jessol, succes vandaag!! en geloof me, je adrenaline houdt je wel wakker :=

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:19

Hier niet zo'n denderend debuut. :o En lag vooral aan mij. :o Inrijden ging top, mooie grote sprongen en zat goed vast in het zadel.
Eerste parcours 2 stops op zelfde sprong met rood hekje eronder. Had ik ergens wel verwacht maar de 2e stop had ik zeker moeten voorkomen. Ik heb wel mogen doorrijden en was ook met veel gezwalp. Geen balkjes. Maar hij sprong af en toe hard en was ik niet mooi mee.
2e parcours gewoon verkeerd gereden. :roll: 8)7 Echt zo teleurgesteld in mijzelf! 12 november doe ik weer mee... Hij heeft het al eens gezien, 't is iets. ;) Luxor deed zijn best, en ik maar stom kalf tegen mijzelf zeggen. }:0 Was echt kwaad op mijzelf dat ik niet zo goed gereden heb. Maarja les geleerd en volgende keer GPS beter afstellen in het parcours := :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:01

Op stal rap Icaro gaan voeren, vroeg de stalbaas of ik toch geen zin had om mee een rustig staprondje te doen. Flink getwijfeld maar ach, waarom niet. Zijn een uurtje weg geweest, voel het toch wel. Alleen maar stap met heel miniem stukje draf (onervaren ruiter mee) maar pfft, de hechtische weken zijn toch wel in mijn kleren gaan zitten. Icaro dan binnen gezet met ruim genoeg hooi in zijn slowfeeder, stal proper en gevraagd of stalbaas vanavond zijn emmertje korrel wil geven. Was geen probleem dus ik moet vandaag niet meer buiten zijn.

Mijn kalender ziet er voor de toekomst een stuk kalmer uit en ik ga dat zo proberen houden. Beetje de rem erop houden :))

Hanne, ik vond het op zich alsnog een leuk filmpje op Fb hoor. Ja hij zwalpt, springt soms aarzelend, je bent niet altijd mee. Het is een jong paard voor iets, zij en wij moeten allemaal leren. Kilometers maken en dat komt in orde. Hij toont sowieso meer relax dan bij dressuur. En omloopfouten... wacht tot ik ga beginnen springen, ik ben een held in verkeerd rijden :))

Benieuwd hoe het verder op de cross is, weer lijkt tot nu toe goed mee te vallen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:43

Haalt iemand mij van mijn roze wolk af? God, ik ben gelukkig. Een foutloos rondje, 38e van de 120 deelnemers, wat een pony. <3 Ik had hem super in de hand, wel evht trzkken naar de hindernissen, hij doet dit zo graag. Wel traag, een stuk gedraafd ook, we worden wat geremd door zijn dikke buik en ik wou hem niet overdoen. Maar dan stak iemand ons voorbij en was het volle planche vooruit. Vol enthousiasme in galop door die waterbak. Het was veel te kort. Degene die mij voorbij stak kwam wel als geroepen, ik vond het parcour onthouden toch moeilijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj: hopelijk snel terug de oude, als je lijf stopt zegt kan je niet anders dan luisteren!

Hanne: hopelijk volgende week een beter ritje! Maar toch weer een ervaring rijker!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:03

Mooie foto's Jessol en precies geluk gehad met het weer? Buiten vanochtend heeft het tot nu toe hier nog niet geregend. Ziet flink grijs intussen.
Had wel gezien dat de starttijden heel kort bij elkaar zaten, was maar 1 minuut tussen zeker? Was wel een immens lange startlijst voor de 60 alleen al.

Naast 2x/week les (nuja, ongeveer) longeer ik regelmatig, probeer buitenritten of "galoptraining" te doen. ik longeer heel vaak met balkjes op allerhande manieren. Ben altijd op zoek naar nieuwe variaties ook. Verder met de pessoa of dubbele longe. Het enige wat ik nog moet uitvogelen, is hoe je met lange lijnen aan de slag kan voor de zijgangen. Dat helpt allemaal samen echt enorm voor de algemene conditie.


Tjah, die "meltdown" is mijn eigen domme fout. Vanaf maart is de agenda zich beginnen vullen en vanaf mei heb ik 5 vrije weekends gehad, waarvan 2 die in de reisperiode zaten met mijn vriend. Al de rest zat vol met wedstrijden, familiale verplichtingen, verjaardagen, helpen verhuizen, uitstapjes, noem maar op. Alles wat paardgerelateerd is sta ik volledig alleen voor en moet ik zodanig plannen dat mijn vriend er (als het kan) weinig hinder van heeft. Daar mijn deeltijdse job nog bij, het huishouden wat ik zo goed als alleen doe en denk dat er dan geen tekening meer gemaakt moet worden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:14

Proficiat jessol. Leuk dat hij zo goed aanpakte.

Hier ook meer dan te vreden. Foutloze cross met tijd maar ze sprong alles zonder probleem. Het eerste stuk heb ik bij volledig in draf gedaan ivm gladde stukken. Na de opsprongen kon ik wel blijven galopperen. *\%/*

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:48

Fijn dat het goed ging in Heusden! Leuke fotos ook!

Hammer dat je niet gestart bent, Varekaj!

Oei Verkeerpaevours is iets wat niet echt mag, maar voor zen jong paard heeft hij dat toch niet slecht gedaan.

Hier gewoon een chill weekendje.

Vraag me af wat er met Anthonius is, ze heeft al zolang niet gereageerd...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:00

Heel tof nieuws Mila! Kan wel geloven dat het al glad lag na de regen van afgelopen dagen en dan eerst een bende van 120 man er over voor de 60. Smaakt naar meer voor volgend jaar? Ga je de draad weer oppakken?

Ik hoop dat Antonius het gewoon druk heeft en dat we ons verder geen zorgen moeten maken....

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:03

Als alles goed blijft start ik b volgend jaar.

Vraag het me ook af wat er met Antonius is :-(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:12

Vrijdag met de smid nog over de aspirantencrossen gehad trouwens. Dat ik die misschien dit voorjaar eens probeer omdat je pas uitsluiting hebt na 5 ongehoorzaamheden en alsnog het parcours mag afmaken. Vind ik een prima methode omdat de mijne anders pijlsnel doorheeft dat weigeren = stoppen, en dan maak je geen nutteloze lange verplaatsing om er misschien na hindernis 3 ofzo al uit te liggen.
Blijkbaar volgen ze dat reglement lang niet altijd. Hij was naar Grobbendonk geweest en daar was het voor iedereen, ook aspiranten, na 3 ongehoorzaamheden uitsluiting en parcours verlaten. Omdat het anders te lang uit zou lopen.

Dan denk je lekker te kunnen oefenen en ervaring op te doen, sta je daar alsnog voor Piet Snot bij wijze van spreken.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:15

Ik ook geluk vandaag dat ik mocht doorrijden. ;) Na 2 stops op zelfde sprong.
Volgende jumping daar doe ik weer de 65. Ik ga echt niets anders doen qua jumpings tot dat hij daar rustig zijn rondjes kan doen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:16

goed gedaan jessol!!! en ga jij maar lekker nog een paar dagen op je roze wolk zitten. dik verdiend.

mila ook goed gereden klinnkt allemaal geweldig.

en Antonius zal wel weer reageren als ze er tijd en zin in heeft. dat komt ook goed.

hier gaat alles zijn gangetje, dinsdag wordt een grote boxser dag. verband mag er dan vanaf blijven, en krijgt hij meteen zijn 1ste laser behandeling om 12.30
en dan om 15.00 komt de osteopathe hem uitgebreid behandelen. ze gaat het eerst alleen proberen, en als dat niet zou lukken dan doen we nog een keer afspreken met hulptroepen.
Kan niet wachten op dinsdag :):)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:06

Ik duim dat het dinsdag goed gaat madelene! Hoe doet hij het verder?