Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:20

Amai zeg, moet wel ambetant zijn! Khad eens iets gelezen over een clinic met koeien voor paarden die bang zijn van koeien op wandel. Misschien iets voor jou dan, haha!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:02

Amai ik verschiet ervan dat Blits een kijker is zeg! Die klonk altijd juist koel!
Ik herken het wel. Naast Icaro heb ik nog een tinkertje staan die ik altijd "mijn autistje" noem. Aan de hand gaat het nu na jaren geduld prima. Hij is zadelmak bij mij gekomen, heb hem basis kunnen inrijden maar intussen stap ik er niet meer op. Vind geen passend zadel dat doodstil blijft liggen, en zonder dat is het onverantwoord om op te stappen.

Gelukkig gras genoeg, beste maatje van Icaro en ik kan 'm sober houden dus betaal me er iig niet blauw aan. Moest hij nu doodbraaf geweest zijn, ik had 'm al verkocht. Er zit echter ook flink pit in en karakter, dus ja... verkopen is risico pakken dat iemand zich ermee verongelukt. Dan hou ik 'm liever zelf als het kan.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:27

Haha, Luxor is mega wisselvallig. :P Hij kan de dapperste van de groep zijn, maar ook de grootste seut. :')
Voorbeeldje: er werden op stal paarden geschoren. Die paarden keibraaf zonder verdoving. Luxor stond te flippen. :+ En hij moet nog maar paar weken wachten. :P Hij zal voor de eerste keer sowieso verdoving krijgen dus. 't Is dan een mama's kindje op dat vlak. :') Als ik dan even verder van hem weg ging om bvb iets uit de kast te halen, was 't nog meer paniek. Zo van baasjeeee laat mij niet achter met de scheermachine in de buurt!!! :') :')

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:47

hahah Luxor toch! goed dat hij al wat kan wennen aan het geluid :P

Winnie: hoe is Aruba nu in haar drafwerk?

Daaaph: 1 balkje klinkt als een fijn rondje! Het was wss ook de eerste keer indoor terug?

Varekaj: qua zadelkeuze kan ik moeilijk helpen, maar er zijn zoveel ruiters die 1.60 springen met een zadel dat nog op 10 andere paarden wordt gelegd. Een passend zadel is belangrijk, maar zolang het ongeveer past zullen de paarden er volgens mij geen last van hebben, anders zouden die toch niet zo hoog springen? :P


Ik had zaterdag springles van mijn vriend met Iskander, hij werd op een gegeven moment iets te enthousiast en begon wat kleine bokjes te geven na de sprong, ik geef been zodat hij vooruit gaat en zet me wat voorwaarts om de bokjes op te vangen en opeens ziet hij iets waar hij van verschiet en hem 180 graden bruusk omdraait. Dit in combinatie met ik die net wat naar voor zat gaf een serieuze val op mijn staartebeentje. Heb erna wel Colo nog 15 min. gereden maar zat echt met tranen in mijn ogen van de zeer.

Gisteren normaal jumping in Moorsele met Iskander en Colo, beide inschrijfgeld betaald en licentie maar het ging echt niet. Jammer van het geld maar als je krampachtig moet rijden op een 4 jaar die terug voor het eerst op indoor gaat is dat niet echt een ideale combinatie. Bovendien moest ik al 2 gram dafalgan nemen om de pijn te onderdrukken :+ Woensdag staat er een springles op de planning bij D*onaat, goed voor het vertrouwen en zondag jonge paarden jumping, wel direct 1m. -O- Het plan was dus om eerst 90cm te starten in Moorsele. Moet mezelf weer even een schop onder mijn kont geven, het was een dom ongeluk.

Hopelijk kan ik morgen terug rijden, want nu hebben de paarden weer wat extra rust en ze waren net fris

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:07

Oei Florence, die val kon je idd niet vermijden. :(:) Veel beterschap in ieder geval, staartebeentje doet idd zoveel pijn!!
Alvast veel plezier in de springles bij Donaat. ;) Als mijn volgende jumping goed gaat, dan zou ik graag de jumping erna van de Breeme*ersen zaterdag de jonge paarden 70cm meedoen. Hij kan hoger maar als hij zo hard springt en 'k ben niet mee... Antonius zei al dat ik ernaartoe moet rijden alsof het 1m staat. :P 'k Wil eerst paar rustige rondjes voor ik overga naar >80cm. Goed voor het vertrouwen van ons beide. :) Want eens dat hij het spelletje helemaal door heeft, zullen we veel plezier hebben. :D Hij doet het wel graag, maar heeft gewoon nog zoveel schrik.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:17

't Is enorm ambetant dat hij zo compact is. De lengte van het zadel is echt van belang omdat hij anders de rug wegdrukt, maar het houdt ook in dat we iets moeten vinden waar ik niet in een houding wordt gewrongen waardoor ik altijd te ver op de lepel zit + wat mij niet binnen de 5 minuten kramp in mijn lies oplevert. Daar zit het grootste knelpunt eigenlijk.
Nu, we hebben tijd, er zal wel iets uit de bus komen. Het is indertijd ook enorm zoeken geweest voor een dressuurzadel, daar zijn we uit gekomen dus zal voor een springzadel ook wel lukken.


Laat uw staartbeentje maar eventjes rusten. Desnoods op een zwembandje zitten om te onlasten :+
Wel fijn als uw vriend les kan geven. Ik weet intussen per toeval ook wie het is en ik ken hem van ziens zoals ik Hanne haar osteo ook ken :))

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:44

Oh zadelissues, ik zit er ook mee, zijn zadel ligt dus ook niet goed. Ik was al langer aan het sparen voor een ander zadel, maar het blijkt toch wat dringender te zijn, dus ik zal mijn spaarrekening moeten plunderen. -O-
Ik zoek wel een tweedehandszadel, een nieuw zadel behoort jammer genoeg zeker niet tot mijn budget. Als iemand een zadelmaker weet die ook tweedehandszadels verkoopt, shoot. Donderdag 16 november komt de chiropractor, ik ben benieuwd.

Madelene: Veel plezier in Disneyland, het is zo'n zalig park! En wat goed van Boxser!

Goed dat je tevreden bent van je jumping Daaphh! Ik ben natuurlijk gezegend met mijn koele pony, maar vorige keer moest ik toch lachen. Er zijn veel konijnen bij ons en we waren op buitenrit en plots besloten ze om allemaal uit hun gat te komen en te beginnen rennen. Dat was iets te veel voor Shadow, 90° draai en weg was hij, konijnen kunnen hem toch wel opeten. :')

Florence, veel beterschap met je staartebeen! Ik ben eens omvergelopen door een groep paarden en toen had ik ook veel last van mijn staartebeen, ik vond dat zo'n irritante pijn.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:54

@florence: auwtch inderdaad echt pijnlijk, vallen op je staartebeen. Ben ooit eens van de trap gevallen (haha een keer niet van een paard) en ging daarna ook gaan paardrijden. Dat was echt niet uit te houden. Was dan ook nog eens een frisse pony en die verschoot van iets en draaide zich om, waardoor ik viel, echt weeral recht op m'n staartebeen. Meest helse pijn ooit hahah!

Nog een week aftellen en dan begin ik met het drafwerk! Ik hoop vooral dat ze rustig blijft :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:48

Toen ik nog pogingen deed om mijn autist door te rijden ben ik eens 4x op nog geen half uur eraf geknald. Het wegsprinten zat ik perfect uit maar die draai van 180 graden om de voorhand vanuit volle gas naar stilstand, dat was iets teveel van het goede. Dat mijn zadel schoof en meedraaide was geen hulp. Mijn draaisysteem van mijn tok in frut door de klap op mijn achterhoofd, stijf, rugpijn en zand overal. Maar echt o-ve-ral. Hatelijk :')

Ja zadels, tis iets. Op dat punt is het voor ons als combi echt kak haha. Ga nog bekijken welke opties er allemaal zijn. Ga sowieso moeten sparen. Heb het geld wel maar ik zie er absoluut tegenop om nu mijn spaargeld ervoor aan te spreken. Dan maar tijdje niet springen, we gaan er niet dood van. In elk geval wil ik iets wat 100% op hem ligt en waar ik ietwat comfortabel op zit. Heb geen zin om elke 2 maand bij wijze van met dat zadel bij de zadelmaker te moeten staan.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:35

Ik ben van Shadow nog nooit gevallen, hout vasthouden zou ik zeggen. _/-\o_

Ja, bij mij is het wel van moeten, ik heb enkel maar een dressuurzadel. Ik ben aan het overwegen om de zadelpasser pas te laten komen als de chiropractor is geweest, maar die komt pas 16 november. Maar wat in die tussentijd, het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe hij loopt binnen een week natuurlijk. Als hij dan nog niet oké loopt, zal ik toch een DA moeten laten komen. Sjonge sjonge, mijn zorgenkind, het is toch altijd wel iets.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:44

Madelene: wauw, super super tof zeg in Disneyland! Eventjes rust :P je verdient het!

Varekaj: ik zou zeker niet hetzelfde model van zadel kiezen voor jou, je been zit niet mooi in de wrong waardoor je geen steun hebt op de sprong en dat in combineert met icaro die zich altijd overspringt, zorgt ervoor dat je weinig balans hebt. Wij zijn beetje hetzelfde postuur (Alé ik plus 10 kilo :+ ) maar soit, vrij klein dus met korte benen, dan past niet elk springzadel. Ik heb op elke prestige gezeten die er bestaat, maar ik zit alleen goed op degene die ik gekocht heb, model advanced.
Als het budget er niet is voor een nieuwe, zou ik gewoon uitkijken naar een mooie tweedehandse. Denk dat je weinig tot niets moet opleggen als je de jouwe voor iets anders kan inruilen. Al eens gekeken bij Cavallino uit Roeselare? Hebben veel tweedehandse en komen ook passen, mss wel met toeslag omdat het nogal ver is voor jou. Denk zelfs dat je ze zelf mag komen halen en proberen voor een week ofzo.

Aauw Florence, pijnlijk |( vrees wel dat een kneuzing op je staartbeentje niet op enkele dagen genezen is. Hier zal je nog wel even last van hebben.

Jessol zeker dat het geen peesblessure is?

Ik ben weer volop bezig met Nyona, intussen 5e keer gereden sinds haar rust, en vandaag voor het eerst ook weer het echt goeie gevoel gehad, los over de rug, opgericht, soepel... alleen nog wat lui, ze staat echt te dik :')
Fi vandaag 5 minuutjes aan de longe aan het halster genomen. Morgen worden ze gevaccineerd dus paar dagen rust en dan ga ik Fi bitloos alweer wat oppakken.

En ik heb bevestiging gekregen dat mijn dochter aan het wedstrijdje mag deelnemen terwijl ik haar vasthou, dus vanaf nu zijn we in volle voorbereiding :')
Ik ga me dus ook verkleden, eerste idee was/is om als 2 kerstmannen te gaan dan kan ik pony ook versieren mt lampjes en slingers. Maar is het niet té voor de hand liggend? Iemand een idee om in een thema te gaan waar we ook de pony in kunnen betrekken?
Wil sowieso wel goedkoop of tweedehands iets kopen, ga geen 50€ geven voor 1 kostumeke...

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:09

Dat is wat mijn schrik, ik hoop het zo hard van niet, maar als dit blijft duren dan moet er toch eens verder gekeken worden. Ik ben nogal een dramaqueen en doemdenker op dat vlak, we hebben echt nog maar weinig geluk gehad, ik denk dat het nu 4 maanden is dat we rijden zonder dat hij ziek wordt of er een andere tegenslag is, daarvoor was het 1 na het ander. En dan denk ik soms, als er iets ernstig is, is het dan wel nog waard om verder te gaan, is hij dan niet gelukkiger om zijn dagen te slijten op de wei met zijn vriendjes? Hij is niet meer van de jongste. Misschien is het paardrijden toch niet aan mij besteed.
Maar bon, dat is de dramaqueen in mij, die moet ik proberen te verdringen. :')

Fijn dat je een goed gevoel had na het rijden! Nog 1 op dieet. :')
Awel, mijn sneeuwwitjes pak en dochter en ponylief als dwerg? :7

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:01

Bij ons in de Wibra zie ik net in de folder bijvoorbeeld een zwartepieten pakje voor €2.99 staan. Zij als Piet en jij als Sinterklaas. Past perfect met de witte pony. Bij de kruidvat zie ik pakjes van de turtles voor €7.99 maar da's misschien meer voor jongens?
Je kan ook kijken voor een pakje van Mega Mindy als ze daar nog zo fan van is, of van Frozen. Zoiets kan ze nadien nog eens aandoen met carnaval op school.
Of doe zoals ik: ik heb 3 jaar terug een bananen onesie gekocht in de Primark voor €7.99, in fleece. Dat ding heeft nu al 2x carnaval overleefd, is nog super proper én heerlijk warm. Als je voor haar zo een apen-onesie kan scoren kan zij als aapje en jij als banaan }>

Of gewoon eens in de primark kijken wat je kan scoren aan onesie dus. Laatste keer dat ik er was hadden die toch een aantal beestjes zoals koeien, draak, aap, schaap etc. U kennende als koukleum zal dat geen overbodige luxe zijn :brr:


Ik deel uw mening 100% over mijn springzadel, dus het zal hoogstwaarschijnlijk al geen Prestige worden :) De zadelmaker verkoopt tweedehands maar heeft op dit moment niks wat voor ons een uitkomst bied. Anders had hij me nu bijvoorbeeld een leenzadel meegegeven. Ik heb al eens een Erreplus op Icaro kunnen testen. Daarvan weet ik dat die ideaal zijn voor hem en ik heb het gevoel dat ik daarmee elke mogelijke rodeo kan uitzitten zonder iets aan bewegingsvrijheid en steun te moeten inboeten.. Maar 't is dat prijskaartje dat eraan hangt hè.
Er zijn genoeg zadels die Icaro passen, er zijn er ook redelijk wat waar ik goed op zit. Maar het is alsnog een flinke puzzel om daaruit iets te filteren wat voor ons allebei goed past. Als ik die speld moet gaan zoeken in de hooiberg van tweedehands ben ik op zijn minst even lang bezig vrees ik.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:12

Ik kan mijn vorig bericht niet meer aanpassen maar in de action zijn er momenteel ook hele leuke halloweenkostuums, voor volwassenen en kinderen! Ik zag onlangs een foto van een pony, met een laken, hij was dan zogezegd een "spook", op het laken kun je ook nog altijd wat spinnekoppen tekenen ofzo.
https://www.action.com/nl-be/moment/halloween/

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:34

Idd eens snuisteren in Action! Spotgoedkoop en kan je veel kopen. :P

Hier een ongelofelijk zalig ritje gehad! <3 <3 Hoh zo krijg ik weer goesting om toch nog snel een dressuurwedstrijd mee te doen. :+ Hij liep echt onwijs soepel. Aangaloperen opwaarts en bleef bij elkaar bij de overgang. Want dat was vaak een dingetje dat hij in de galop(overgang) nogal wat moeite had. Superzacht in de hand ook. Even roze wolkje. :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 19:41

Awww, staartbeen is zo pijnlijk! Ik ben ooit met een kussen onder mijn gat naar schiol geweest. 1week lang :')


Sneeuwman, uwe pony is toch wit. Anthonius.

Met een peesblessure moet je niet te lang wachten hoor, beter direct aanpakken.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:43

Awel, heb nu nog wel een leuk idee, dochter is zot van frozen, dus zij als Elsa, ik als Olav ;) en pony als Sven...
Heb een leuk Olav kostuum gezien voor mij via aliexpress, iemand daar ervaring mee?

Hanne: dat zijn zalige ritjes hé <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:18

Kan je zelf geen Olav maken? 2 kussen op uw lijf binden, 3 gaten in een laken (2 voor uw armen en 1 voor uw hoofd), een witte bivakmuts op eventueel, van karton een oranje neus maken met een elastiekje en voila. Voor uw dochtertje dan ergens een Elza-kleedje scoren, dat kan ze nadien nog gebruiken. Al is het om verkleedpartij mee te spelen thuis of voor carnaval op school of weet ik veel wat.

Ik zou u wel graag bezig zien die dag :))

Hanne, super toch! Geniet ervan, 't zijn de kleine dingen die het allemaal zo mooi maken.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:20

OJA Antonius, goed idee! :D Hier geen ervaring met aliexpress. Eens googlen naar ervaringen?

Luxor wordt de 18e november geschoren. Spannend. :+ 'k ga al verdoving bestellen. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:24

Mijn stiefpa bestelt regelmatig vanalles op aliexpress, mijn nicht ook. Dat zijn dan kleine elektronica snufjes of lampjes of knutselspullen ofzo. Kostuums heb ik geen flauw benul van. Het kom uit China, zou er rekening mee houden dat de maten ginder een stuk kleiner kunnen uitvallen dan hier. Straks loopt ge rond als opgebonden worstje ipv sneeuwpop :))

Edit: wat ik wél weet van aliexpress, is dat de wachttijden eer je uw pakket hebt héél lang kunnen uitlopen... en dan spreek ik over een maand of 2.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:48

Oei 2 maand is er wel wa over... wedstrijdje is pas 17 dec maar ja, zult dan idd altijd maar zien dat het pakje er niet op tijd is.
Elsa kleedje zal ze sowieso wel krijgen voor haar sinterklaas, vraagt ze al lang naar :D
In den action zal ik wel rendier-oren vinden voor op die pony te zetten :P
En ja, Varekaj, uw idee om het zelf te maken is nog zo slecht nie... eens met mijn ma overleggen, die is in haar jonge tijd naaister geweest. Eens horen of ze een elastiek in een wit laken kan steken...
Ge kunt komen kijken hé, 17 dec in Heusden 8-)
Maar k zal wel een fotootje op mijn fb zetten!

Hanne: alvast succes met het scheren!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:58

Spijtig dat je het al zo vroeg nodig hebt, in januari ga ik een weekend naar Londen. Paar vaste winkels die we elk jaar doen zijn de Primark, M&M-store, Lego-store, Disney-store en dan Hamley's geloof ik, zo'n speelgoedwinkel van 7 verdiepen. Kon anders van daar iets meebrengen.
17 december kan ik niet -O- Zit dan normaal gezien in Luxemburg. Mijn vriend verjaart eind november en we doen hem een weekendje Bernard-Massard cadeau...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:24

Vandaag werd een pony herschoren door iemand anders omdat het lelijk gedaan was.
Luxor stond op stal. Zijn borst was in zweet door de stress. :\ Dat beloofd! Zal maar voldoende verdovingspasta geven. :P DA zegt dat het in zijn geval ook goed idee is. :P De seut.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:39

Veel succes Hanne, ik zou het al een ramp vinden om er dan nog aan te moeten beginnen!

Voor wie het nog niet gezien heeft, ik heb met een like & deel actie- van kerckhaert een zadeldoek van lemieux gewonnen :D *\o/* Zo blij mee, zijn voor zover ik al gehoord heb ontzettend goede zadeldoeken.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:03

Als ik erbij bleef was het ok, maar o wee als ik weg ging. :+ 't Is echt een mama's kindje haha.