SGW Heino

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 10:12

Hoi allemaal!

Zijn er meer mensen die a.s. zaterdag in Heino starten en/of foto's komen maken? Het is mijn 1e crosswedstrijd dit jaar (en 4e in totaal), start B paarden met mijn Edelweiss, volgens de voorlopige startlijst rond 15u :)
Ben benieuwd! :D

thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:12

Ik start dit weekend in Heino! Het is wel op zondag in plaats van zaterdag ;)

Ik start voor het eerst met een 4 jarige vos merrie

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:46

Ook wij starten B-paarden in Heino. Nog niet eerder gestart, maar kwam nu planning technisch het beste uit. Ik ben benieuwd! Dit jaar voor het eerste crossen met mijn zusje en is toch een hoop meer geplan om elkaar te kunnen helpen met voorlezen/zadelen en losspringen.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:08

Hoi!! Wij starten in Heino ook voor het eerst B SGW. Afgelopen weekend een BB SGW gestart en ging top. Vol vertrouwen en we hebben er zin in, starttijd dressuur om 13.30 en springen en crossen om 15.00 en 15.30.

Zaterdag eind van de dag cross verkennen! Denk rond 19.00 daar, meer Bokkers rond dat tijdstip op terrein?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:20

Als er mensen zijn die op zaterdag al de cross gaan lopen en wat foto's hebben van de hindernissen voor de c/b ponys, heeeel graag.
Meisje wat rijdt heeft zeer veel moeite met route en hindernissen onthouden dus dan zou ze er de dag van te voren al naar kunnen kijken.
Helaas is het te ver weg om 2x op en neer te rijden.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 07:55

Leuk dat er meer mensen zijn :D
Ik ga zondag pas verkennen, vind het ook te ver om zaterdag heen en weer te rijden.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 00:14

Ik rij ook mee bij de B paarden.
Super veel zin in
Voor mij is het vlak bij dus ik ga morgen alvast verkennen

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 07:33

Veel succes en plezier alvast! Ik moet om 14:42 springen, 15:12 cross :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:29

Zijn er mensen die al.parcour gelopen hebben?

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:51

Vanavond verkend, staat mooie cross met redelijk wat berg op - berg af. Maar denk goed te doen. :) Heb er zin in!!
Ps. Vind de hindernissen voor DE ponys wel wat stevig

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:56

Ik bem benieuwd naar de B voor c pony's. Wij rijden morgenvroeg om 5 uur aan.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:38

Ik heb vandaag ook verkend. Vind het op sommige plekken voor de B paarden nog best wel pittig.
Voor de gene die alvast wat foto's willen zien , hierbij de B paarden route.
https://goo.gl/photos/4c6Yc123GRghVawV9

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 06:15

Wij zijn alweer over de helft en het is nog.steeds pikkedonker.
Echt te merken dat we de herfst/winter in gaan.
Als wij vandaag alle 3 de onderdelen af kunnen werken ben ik al blij voor deze combinatie.
Jou link krijg ik trouwens niet geopend dewifoto blijft eeuwig laden.

Elise_KJarig

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 06:40

Ik krijg de foto's wel geladen. Vind er behoorlijk pittige hindernissen bij zitten, met name in de heuvels en combinaties! ABC ponys B is wel heel schattig er vaak naast gezet.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 08:08

Dank voor de foto's! Is 7ab een in-uitje?

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:29

Beetje late reactie maar tussen 7ab zit bij de paarden aan de linker kant 6m tussen en rechts 8m.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:00

Nou, wij zijn er inmiddels weer. Voor ons geen optimale voorbereiding, weinig gereden, al 10 weken niet meer gesprongen, afgelopen maandag alleen een cross training gereden en de afgelopen 2 weken dressuurmatig weer een beetje gereden. De 8 weken daarvoor veelal in het bos gereden met hem. Omdat mijn zusje wel graag wilde rijden in Hein (veel meer getrained dan ik) en ik toch mee ging om haar te helpen, heb ik besloten Djack toch mee nemen, we hebben immers al redelijk wat ervaring in het B en we zulllen wel zien... Deze week ontzettend verkouden geworden en ik was gisteren en vandaag nog een beetje ontzettend benauwd. Heel fijn dus (not!) Djack daarintegen staat als een glimworm op stal en zit goed in zijn vel! Nou daar gingen we dan vanochtend om half 9 richting Heino. Cross verkend en deze zag er fijn uit. Geen cross om binnen de tijd te crossen, maar afhankelijk van hoe het onderweg zou gaan, zou overal rechtdoor goed te doen zijn. Dressuur ging wonderbaarlijk goed, 209,5 punten, met leuk commentaar van de jury. Springen mistte ik ritme en zat ik zelf weer te prutsen, dan mis je toch ritme in je springen. Met 2 balken (en daar gaan je goede dressuurpunten) opweg naar de cross. Bij de veterinair, kwam hij nog los en moest hij even checken of zijn vriendje niet bij de trailer was (wat niet het geval was, zij was op dat moment nog in de cross) Met een hartslag van 44 (!) opweg naar het crossterrein.. Och en wat pakte Djack het goed aan. In een rustig galopje in hetzelfde ritme en tempo, voor op en na de sprong, foutloos (en overal rechtdoor gereden) aan de finish gekomen. Djack nam me echt mee vandaag en twijfelde nergens (zelfs niet op de insprong in het water). Wat een fijn paard zeg! Na de finish een hartslag van 65 en ik had ook niet het gevoel dat mijn longen het niet aan konden. Al met al een fijn trainingsrondje! Geen idee hoe we geindigd zijn, ik had de knollen op en lig nu heerlijk op de bank nog na te genieten van deze dag. Nu met goede moed naar de Bollert Brons en kijken of we daar net zo stoer rond kunnen komen!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 20:01

Dat klinkt als een geslaagde dag met die voorbereiding ;) ik denk dat ik jouw paard rond heb zien rennen bij de trailers toen ik aan t opzadelen was :+

Ik ben tevreden over vandaag, fijn foutloos rondje gesprongen en 1 weigering in de cross(watersprong). Ben wel benieuwd naar m'n cijfers, maar heb niet gewacht. Vond m'n tijd wel tegenvallen, maar denk dat die stop meer tijd kostte dan ik dacht en die 'heuvels' en bochtjes werken ook niet zo mee ;)

thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:02

Voor ons ook een geslaagde dag gisteren. De eerste cross voor m'n jonkie. Tijdens het lopen vond ik het toch wel erg pittig, maar uiteindelijk viel het reuze mee! Dressuur had ik 187 ( ging helemaal niet zo fijn, eerste dressuurproef voor het paard was even wennen die bordjes, dus de punten waren echt teveel voor wat we gereden hadden), springen beetje onstuimig maar wel foutloos en de cross foutloos tot het water, daar stond ze stil voor het alternatief. Uiteindelijk 1 weigering aangerekend gekregen. Al met al dus een geslaagd debuut. Zelfs nog een 8 en 8.3 voor de stijl!

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:41

Fijn dat jullie lekker gecrosst hebben, daar kom je toch wel voor! Heeft iemand nog fotografen gespot onderweg?
Ik heb W.im B.ussink gezien en zijn foto's staan al online: https://www.oypo.nl/720D5828D703D703

Mikebrdt71
Berichten: 65
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:33



Mn eerste cross met mn nieuwe topper

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: SGW Heino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:12

Niet zo lekker dressuur gereden met 185 punten (wat mij betreft was dat het misschien niet eens waard) wel foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Als ik me niet vergis 13 seconden van de ideale tijd met stijlpunten van 6.6 en 7.5. Dik tevreden over ons cross debuut en met een 7e plaats op huis aan gereden.
Ook nog gezellig, bokker marije1987 stond naast ons met haar knappe vos! :)

Op naar volgende week Gelselaar! Nog bokkers daar aanwezig?

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 08:51

Steph__ schreef:
Niet zo lekker dressuur gereden met 185 punten (wat mij betreft was dat het misschien niet eens waard) wel foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Als ik me niet vergis 13 seconden van de ideale tijd met stijlpunten van 6.6 en 7.5. Dik tevreden over ons cross debuut en met een 7e plaats op huis aan gereden.
Ook nog gezellig, bokker marije1987 stond naast ons met haar knappe vos! :)

Op naar volgende week Gelselaar! Nog bokkers daar aanwezig?

He wat leuk dat je hier op Bokt zit ;) Gefeliciteerd nog met je prijs! Ik ga dit weekend naar Lisse en niet naar Gelselaar.

Leuk filmpje Mike! Altijd leuk om te horen wat iemand tegen zn paard zegt :D

Mikebrdt71
Berichten: 65
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:10

marije1987 schreef:
Steph__ schreef:
Niet zo lekker dressuur gereden met 185 punten (wat mij betreft was dat het misschien niet eens waard) wel foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Als ik me niet vergis 13 seconden van de ideale tijd met stijlpunten van 6.6 en 7.5. Dik tevreden over ons cross debuut en met een 7e plaats op huis aan gereden.
Ook nog gezellig, bokker marije1987 stond naast ons met haar knappe vos! :)

Op naar volgende week Gelselaar! Nog bokkers daar aanwezig?

He wat leuk dat je hier op Bokt zit ;) Gefeliciteerd nog met je prijs! Ik ga dit weekend naar Lisse en niet naar Gelselaar.

Leuk filmpje Mike! Altijd leuk om te horen wat iemand tegen zn paard zegt :D


Oops ja ach was zijn eerste keer dus rustig erdoor praten

marielle98

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:43

ben wezen kijken, zag er mooi uit... wil ooit zelf nog wel eens mee doen